Zkušený indický závodník Karun Chandhok se obává, že v Le Mans hrozí dvoustupňová soutěž v kategorii LMP2.
Karun Chandhok se obává, že stáje, které ve vytrvalostních závodech nasazují v kategorii LMP2 šasi Oreca 07, budou rychlejší, než ostatní týmy, které zvolili techniku jiných dodavatelů. Oreca pokrývá 100% startovního pole LMP2 ve World Endurance Championship a používají ji také některé týmy v kontinentálních sériích. Celkem je ve startovním poli Le Mans přihlášeno 25 prototypů LMP2, z toho 14, tedy 60% startovního pole, tvoří šasi Oreca 07.
V minulém závodě WEC ve SPA-Francorchamps se ve startovním poli LMP2 objevil i jeden vůz Ligier JS P-217, který do závodu nasadila stáj Tockwith Motorsports, která se pravidelně účastní seriálu ELMS. Jedním z jezdců, kteří se střídali za volantem tohoto prototypu, byl právě Karun Chandhok, který má s okruhovými závody bohaté zkušenosti např. i ze svého působení v F1. Po testech v Le Mans, které se na okruhu La Sarthe uskutečnily první červnovou neděli, se Chandhok vyjádřil právě k výkonnosti startovního pole kategorie LMP2. Připoměňme si, že do tohoto testu se zapojily všechny týmy a v kategorii LMP2 šasi Oreca 07 dominovalo. Nejlepší z ostatních, tedy těch týmů, které používají jinou techniku, než je Oreca 07, byl prototyp Ligier JS P-217 #32 týmu United Autosports, který zajel až 14. nejlepší čas testů.
„Vypadá to, že si Oreca pojede vlastní závod,“ vyjádřil se na téma Oreca a ostatní Karun Chandhok, „viděli jsme to už ve SPA-Francorchamps a testy v Le Mans to jen potvrdily. Měli by se (organizátoři) nad tím vážně zamyslet. Pokud budou takto dominovat i v tak dlouhém závodě, jako je 24 hodin Le Mans, tak to nebude vypadat dobře. Mají sice jen 16 míst z 25, ale opravdu to může závodu hodně uškodit. Nechci ale, abyste mne špatně pochopili. Oreca odvedla úžasnou práci. Jsou velmi šikovní a stejného úkolu, jako měli všichni, se oni zhostili nejlépe, jak to jen šlo. To si samozřejmě zaslouží uznání. Ale situace je taková, že by ACO mělo zasáhnout, aby neutrpěla vlastní soutěž. Vím, že mají (Ligier) připravený nějaký balíček, tak by jej ACO mělo rychle homologovat, abychom jej mohli v Le Mans nasadit a soutěž se vyrovnala. Uvidíme, jak to celé dopadne, ale zatím to vypadá, že Oreca je někde úplně jinde, než my.“ dodal Chandhok.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?