LE MANS: Pojede Oreca v LMP2 vlastní závod?

Prototyp Ligier JS P217 týmu Tockwith Motorsports s posádkou Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok
Prototyp Ligier JS P217 týmu Tockwith Motorsports s posádkou Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 14. června 2017 19:00
Sdílej:

Zkušený indický závodník Karun Chandhok se obává, že v Le Mans hrozí dvoustupňová soutěž v kategorii LMP2.

Karun Chandhok se obává, že stáje, které ve vytrvalostních závodech nasazují v kategorii LMP2 šasi Oreca 07, budou rychlejší, než ostatní týmy, které zvolili techniku jiných dodavatelů. Oreca pokrývá 100% startovního pole LMP2 ve World Endurance Championship a používají ji také některé týmy v kontinentálních sériích. Celkem je ve startovním poli Le Mans přihlášeno 25 prototypů LMP2, z toho 14, tedy 60% startovního pole, tvoří šasi Oreca 07.

V minulém závodě WEC ve SPA-Francorchamps se ve startovním poli LMP2 objevil i jeden vůz Ligier JS P-217, který do závodu nasadila stáj Tockwith Motorsports, která se pravidelně účastní seriálu ELMS. Jedním z jezdců, kteří se střídali za volantem tohoto prototypu, byl právě Karun Chandhok, který má s okruhovými závody bohaté zkušenosti např. i ze svého působení v F1. Po testech v Le Mans, které se na okruhu La Sarthe uskutečnily první červnovou neděli, se Chandhok vyjádřil právě k výkonnosti startovního pole kategorie LMP2. Připoměňme si, že do tohoto testu se zapojily všechny týmy a v kategorii LMP2 šasi Oreca 07 dominovalo. Nejlepší z ostatních, tedy těch týmů, které používají jinou techniku, než je Oreca 07, byl prototyp Ligier JS P-217 #32 týmu United Autosports, který zajel až 14. nejlepší čas testů.

„Vypadá to, že si Oreca pojede vlastní závod,“ vyjádřil se na téma Oreca a ostatní Karun Chandhok, „viděli jsme to už ve SPA-Francorchamps a testy v Le Mans to jen potvrdily. Měli by se (organizátoři) nad tím vážně zamyslet. Pokud budou takto dominovat i v tak dlouhém závodě, jako je 24 hodin Le Mans, tak to nebude vypadat dobře.  Mají sice jen 16 míst z 25, ale opravdu to může závodu hodně uškodit. Nechci ale, abyste mne špatně pochopili. Oreca odvedla úžasnou práci. Jsou velmi šikovní a stejného úkolu, jako měli všichni, se oni zhostili nejlépe, jak to jen šlo. To si samozřejmě zaslouží uznání. Ale situace je taková, že by ACO mělo zasáhnout, aby neutrpěla vlastní soutěž. Vím, že mají (Ligier) připravený nějaký balíček, tak by jej ACO mělo rychle homologovat, abychom jej mohli v Le Mans nasadit a soutěž se vyrovnala. Uvidíme, jak to celé dopadne, ale zatím to vypadá, že Oreca je někde úplně jinde, než my.“ dodal Chandhok.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.