Zkušený indický závodník Karun Chandhok se obává, že v Le Mans hrozí dvoustupňová soutěž v kategorii LMP2.
Karun Chandhok se obává, že stáje, které ve vytrvalostních závodech nasazují v kategorii LMP2 šasi Oreca 07, budou rychlejší, než ostatní týmy, které zvolili techniku jiných dodavatelů. Oreca pokrývá 100% startovního pole LMP2 ve World Endurance Championship a používají ji také některé týmy v kontinentálních sériích. Celkem je ve startovním poli Le Mans přihlášeno 25 prototypů LMP2, z toho 14, tedy 60% startovního pole, tvoří šasi Oreca 07.
V minulém závodě WEC ve SPA-Francorchamps se ve startovním poli LMP2 objevil i jeden vůz Ligier JS P-217, který do závodu nasadila stáj Tockwith Motorsports, která se pravidelně účastní seriálu ELMS. Jedním z jezdců, kteří se střídali za volantem tohoto prototypu, byl právě Karun Chandhok, který má s okruhovými závody bohaté zkušenosti např. i ze svého působení v F1. Po testech v Le Mans, které se na okruhu La Sarthe uskutečnily první červnovou neděli, se Chandhok vyjádřil právě k výkonnosti startovního pole kategorie LMP2. Připoměňme si, že do tohoto testu se zapojily všechny týmy a v kategorii LMP2 šasi Oreca 07 dominovalo. Nejlepší z ostatních, tedy těch týmů, které používají jinou techniku, než je Oreca 07, byl prototyp Ligier JS P-217 #32 týmu United Autosports, který zajel až 14. nejlepší čas testů.
„Vypadá to, že si Oreca pojede vlastní závod,“ vyjádřil se na téma Oreca a ostatní Karun Chandhok, „viděli jsme to už ve SPA-Francorchamps a testy v Le Mans to jen potvrdily. Měli by se (organizátoři) nad tím vážně zamyslet. Pokud budou takto dominovat i v tak dlouhém závodě, jako je 24 hodin Le Mans, tak to nebude vypadat dobře. Mají sice jen 16 míst z 25, ale opravdu to může závodu hodně uškodit. Nechci ale, abyste mne špatně pochopili. Oreca odvedla úžasnou práci. Jsou velmi šikovní a stejného úkolu, jako měli všichni, se oni zhostili nejlépe, jak to jen šlo. To si samozřejmě zaslouží uznání. Ale situace je taková, že by ACO mělo zasáhnout, aby neutrpěla vlastní soutěž. Vím, že mají (Ligier) připravený nějaký balíček, tak by jej ACO mělo rychle homologovat, abychom jej mohli v Le Mans nasadit a soutěž se vyrovnala. Uvidíme, jak to celé dopadne, ale zatím to vypadá, že Oreca je někde úplně jinde, než my.“ dodal Chandhok.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.