LE MANS: Pojede Oreca v LMP2 vlastní závod?

Prototyp Ligier JS P217 týmu Tockwith Motorsports s posádkou Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok
Prototyp Ligier JS P217 týmu Tockwith Motorsports s posádkou Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 14. června 2017 19:00
Sdílej:

Zkušený indický závodník Karun Chandhok se obává, že v Le Mans hrozí dvoustupňová soutěž v kategorii LMP2.

Karun Chandhok se obává, že stáje, které ve vytrvalostních závodech nasazují v kategorii LMP2 šasi Oreca 07, budou rychlejší, než ostatní týmy, které zvolili techniku jiných dodavatelů. Oreca pokrývá 100% startovního pole LMP2 ve World Endurance Championship a používají ji také některé týmy v kontinentálních sériích. Celkem je ve startovním poli Le Mans přihlášeno 25 prototypů LMP2, z toho 14, tedy 60% startovního pole, tvoří šasi Oreca 07.

V minulém závodě WEC ve SPA-Francorchamps se ve startovním poli LMP2 objevil i jeden vůz Ligier JS P-217, který do závodu nasadila stáj Tockwith Motorsports, která se pravidelně účastní seriálu ELMS. Jedním z jezdců, kteří se střídali za volantem tohoto prototypu, byl právě Karun Chandhok, který má s okruhovými závody bohaté zkušenosti např. i ze svého působení v F1. Po testech v Le Mans, které se na okruhu La Sarthe uskutečnily první červnovou neděli, se Chandhok vyjádřil právě k výkonnosti startovního pole kategorie LMP2. Připoměňme si, že do tohoto testu se zapojily všechny týmy a v kategorii LMP2 šasi Oreca 07 dominovalo. Nejlepší z ostatních, tedy těch týmů, které používají jinou techniku, než je Oreca 07, byl prototyp Ligier JS P-217 #32 týmu United Autosports, který zajel až 14. nejlepší čas testů.

„Vypadá to, že si Oreca pojede vlastní závod,“ vyjádřil se na téma Oreca a ostatní Karun Chandhok, „viděli jsme to už ve SPA-Francorchamps a testy v Le Mans to jen potvrdily. Měli by se (organizátoři) nad tím vážně zamyslet. Pokud budou takto dominovat i v tak dlouhém závodě, jako je 24 hodin Le Mans, tak to nebude vypadat dobře.  Mají sice jen 16 míst z 25, ale opravdu to může závodu hodně uškodit. Nechci ale, abyste mne špatně pochopili. Oreca odvedla úžasnou práci. Jsou velmi šikovní a stejného úkolu, jako měli všichni, se oni zhostili nejlépe, jak to jen šlo. To si samozřejmě zaslouží uznání. Ale situace je taková, že by ACO mělo zasáhnout, aby neutrpěla vlastní soutěž. Vím, že mají (Ligier) připravený nějaký balíček, tak by jej ACO mělo rychle homologovat, abychom jej mohli v Le Mans nasadit a soutěž se vyrovnala. Uvidíme, jak to celé dopadne, ale zatím to vypadá, že Oreca je někde úplně jinde, než my.“ dodal Chandhok.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?