Zkušený indický závodník Karun Chandhok se obává, že v Le Mans hrozí dvoustupňová soutěž v kategorii LMP2.
Karun Chandhok se obává, že stáje, které ve vytrvalostních závodech nasazují v kategorii LMP2 šasi Oreca 07, budou rychlejší, než ostatní týmy, které zvolili techniku jiných dodavatelů. Oreca pokrývá 100% startovního pole LMP2 ve World Endurance Championship a používají ji také některé týmy v kontinentálních sériích. Celkem je ve startovním poli Le Mans přihlášeno 25 prototypů LMP2, z toho 14, tedy 60% startovního pole, tvoří šasi Oreca 07.
V minulém závodě WEC ve SPA-Francorchamps se ve startovním poli LMP2 objevil i jeden vůz Ligier JS P-217, který do závodu nasadila stáj Tockwith Motorsports, která se pravidelně účastní seriálu ELMS. Jedním z jezdců, kteří se střídali za volantem tohoto prototypu, byl právě Karun Chandhok, který má s okruhovými závody bohaté zkušenosti např. i ze svého působení v F1. Po testech v Le Mans, které se na okruhu La Sarthe uskutečnily první červnovou neděli, se Chandhok vyjádřil právě k výkonnosti startovního pole kategorie LMP2. Připoměňme si, že do tohoto testu se zapojily všechny týmy a v kategorii LMP2 šasi Oreca 07 dominovalo. Nejlepší z ostatních, tedy těch týmů, které používají jinou techniku, než je Oreca 07, byl prototyp Ligier JS P-217 #32 týmu United Autosports, který zajel až 14. nejlepší čas testů.
„Vypadá to, že si Oreca pojede vlastní závod,“ vyjádřil se na téma Oreca a ostatní Karun Chandhok, „viděli jsme to už ve SPA-Francorchamps a testy v Le Mans to jen potvrdily. Měli by se (organizátoři) nad tím vážně zamyslet. Pokud budou takto dominovat i v tak dlouhém závodě, jako je 24 hodin Le Mans, tak to nebude vypadat dobře. Mají sice jen 16 míst z 25, ale opravdu to může závodu hodně uškodit. Nechci ale, abyste mne špatně pochopili. Oreca odvedla úžasnou práci. Jsou velmi šikovní a stejného úkolu, jako měli všichni, se oni zhostili nejlépe, jak to jen šlo. To si samozřejmě zaslouží uznání. Ale situace je taková, že by ACO mělo zasáhnout, aby neutrpěla vlastní soutěž. Vím, že mají (Ligier) připravený nějaký balíček, tak by jej ACO mělo rychle homologovat, abychom jej mohli v Le Mans nasadit a soutěž se vyrovnala. Uvidíme, jak to celé dopadne, ale zatím to vypadá, že Oreca je někde úplně jinde, než my.“ dodal Chandhok.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?