Felix Rosenqvist se stal hrdinou víkendu, když vyhrál úvodní závod FIA Formule E na letištním okruhu Tempelhof v Berlíně. V tom druhém rovněž projel cílem na prvním pozici – vítězství ale připadlo Sebastienu Buemimu, jenž v Německu taktéž zažil pocit penalizace, respektive diskvalifikace.
Po sobotní nejtěsnější kvalifikaci v historii formule E se z pole position radoval Lucas di Grassi, který druhého Jose Maria Lopeze porazil o pouhou tisícinu sekundy. V pořadí třetí Felix Rosenqvist ztratil jen 0,083 sekundy.
Jezdec týmu ABT Schaeffler Audi Sport si vedení po zhasnutí červených světel udržel, naopak Rosenqvist se ze třetí pozice posunul na druhou příčku. Di Grassi kontroloval čelo, ale trápil se s teplotou baterií a několikrát probrzdil první zatáčku. Rosenqvist trpělivě čekal na svou příležitost a nakonec šel v první táhlé zatáčce do čela.
Poté následovaly zastávky v boxech a výměna dosluhujících monopostů za nové stroje s plně nabitými bateriemi. Pořadí na prvních třech místech se již neměnilo. Švéd si držel vedení před di Grassim a s odstupem třetí jezdil domácí Nick Heidfeld. Na čtvrté pozici dojel Jose Maria Lopez a jako pátý projel cílem lídr šampionátu Sebastien Buemi, který startoval ze čtrnácté pozice. Nicméně Buemi byl diskvalifikován za nedodržení tlaku ve všech pneumatikách na obou formulích. Na pátou příčku se proto posunul Buemiho týmový kolega Nicolas Prost a di Grassi se průběžném pořadí dotáhl na Buemiho na rozdíl 22 bodů.
Rosenqvist si přenesl skvělou formu i do nedělního programu. V kvalifikaci získal pole-position před Buemim a Lopezem. Po startu si před plnými tribunami německých fanoušků udržel vedení a hlídal si pozici před svým pronásledovatelem Buemim. Přesně v polovině závodu přijeli oba vedoucí jezdci k mechanikům a ve stejném pořadí se vrátili na dráhu. Bylo ale jasné, že Rosenqvistova pozice je ohrožena. Švéd při opouštění garáže vjel do cesty týmovému kolegovi Heidfeldovi do cesty, a přestože se celá akce obešla bez incidentu, komisaři udělili lídrovi závodu desetivteřinovou penalizaci, která se mu přičetla ke konečnému výsledku. Souboj o první místo tak ztratil náboj a Buemi pouze dokroužil závod za Rosenqvistem s vědomím, že vítězství má jisté.
Rosenqvist ve finále spadl pouze na druhé místo, protože v pořadí třetí di Grassi uviděl šachovnicový praporek až 12 sekund za Rosenqvistem. Na čtvrtém a pátém místě dojeli Daniel Abt a Jose Maria Lopez.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.