Felix Rosenqvist se stal hrdinou víkendu, když vyhrál úvodní závod FIA Formule E na letištním okruhu Tempelhof v Berlíně. V tom druhém rovněž projel cílem na prvním pozici – vítězství ale připadlo Sebastienu Buemimu, jenž v Německu taktéž zažil pocit penalizace, respektive diskvalifikace.
Po sobotní nejtěsnější kvalifikaci v historii formule E se z pole position radoval Lucas di Grassi, který druhého Jose Maria Lopeze porazil o pouhou tisícinu sekundy. V pořadí třetí Felix Rosenqvist ztratil jen 0,083 sekundy.
Jezdec týmu ABT Schaeffler Audi Sport si vedení po zhasnutí červených světel udržel, naopak Rosenqvist se ze třetí pozice posunul na druhou příčku. Di Grassi kontroloval čelo, ale trápil se s teplotou baterií a několikrát probrzdil první zatáčku. Rosenqvist trpělivě čekal na svou příležitost a nakonec šel v první táhlé zatáčce do čela.
Poté následovaly zastávky v boxech a výměna dosluhujících monopostů za nové stroje s plně nabitými bateriemi. Pořadí na prvních třech místech se již neměnilo. Švéd si držel vedení před di Grassim a s odstupem třetí jezdil domácí Nick Heidfeld. Na čtvrté pozici dojel Jose Maria Lopez a jako pátý projel cílem lídr šampionátu Sebastien Buemi, který startoval ze čtrnácté pozice. Nicméně Buemi byl diskvalifikován za nedodržení tlaku ve všech pneumatikách na obou formulích. Na pátou příčku se proto posunul Buemiho týmový kolega Nicolas Prost a di Grassi se průběžném pořadí dotáhl na Buemiho na rozdíl 22 bodů.
Rosenqvist si přenesl skvělou formu i do nedělního programu. V kvalifikaci získal pole-position před Buemim a Lopezem. Po startu si před plnými tribunami německých fanoušků udržel vedení a hlídal si pozici před svým pronásledovatelem Buemim. Přesně v polovině závodu přijeli oba vedoucí jezdci k mechanikům a ve stejném pořadí se vrátili na dráhu. Bylo ale jasné, že Rosenqvistova pozice je ohrožena. Švéd při opouštění garáže vjel do cesty týmovému kolegovi Heidfeldovi do cesty, a přestože se celá akce obešla bez incidentu, komisaři udělili lídrovi závodu desetivteřinovou penalizaci, která se mu přičetla ke konečnému výsledku. Souboj o první místo tak ztratil náboj a Buemi pouze dokroužil závod za Rosenqvistem s vědomím, že vítězství má jisté.
Rosenqvist ve finále spadl pouze na druhé místo, protože v pořadí třetí di Grassi uviděl šachovnicový praporek až 12 sekund za Rosenqvistem. Na čtvrtém a pátém místě dojeli Daniel Abt a Jose Maria Lopez.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?