Felix Rosenqvist se stal hrdinou víkendu, když vyhrál úvodní závod FIA Formule E na letištním okruhu Tempelhof v Berlíně. V tom druhém rovněž projel cílem na prvním pozici – vítězství ale připadlo Sebastienu Buemimu, jenž v Německu taktéž zažil pocit penalizace, respektive diskvalifikace.
Po sobotní nejtěsnější kvalifikaci v historii formule E se z pole position radoval Lucas di Grassi, který druhého Jose Maria Lopeze porazil o pouhou tisícinu sekundy. V pořadí třetí Felix Rosenqvist ztratil jen 0,083 sekundy.
Jezdec týmu ABT Schaeffler Audi Sport si vedení po zhasnutí červených světel udržel, naopak Rosenqvist se ze třetí pozice posunul na druhou příčku. Di Grassi kontroloval čelo, ale trápil se s teplotou baterií a několikrát probrzdil první zatáčku. Rosenqvist trpělivě čekal na svou příležitost a nakonec šel v první táhlé zatáčce do čela.
Poté následovaly zastávky v boxech a výměna dosluhujících monopostů za nové stroje s plně nabitými bateriemi. Pořadí na prvních třech místech se již neměnilo. Švéd si držel vedení před di Grassim a s odstupem třetí jezdil domácí Nick Heidfeld. Na čtvrté pozici dojel Jose Maria Lopez a jako pátý projel cílem lídr šampionátu Sebastien Buemi, který startoval ze čtrnácté pozice. Nicméně Buemi byl diskvalifikován za nedodržení tlaku ve všech pneumatikách na obou formulích. Na pátou příčku se proto posunul Buemiho týmový kolega Nicolas Prost a di Grassi se průběžném pořadí dotáhl na Buemiho na rozdíl 22 bodů.
Rosenqvist si přenesl skvělou formu i do nedělního programu. V kvalifikaci získal pole-position před Buemim a Lopezem. Po startu si před plnými tribunami německých fanoušků udržel vedení a hlídal si pozici před svým pronásledovatelem Buemim. Přesně v polovině závodu přijeli oba vedoucí jezdci k mechanikům a ve stejném pořadí se vrátili na dráhu. Bylo ale jasné, že Rosenqvistova pozice je ohrožena. Švéd při opouštění garáže vjel do cesty týmovému kolegovi Heidfeldovi do cesty, a přestože se celá akce obešla bez incidentu, komisaři udělili lídrovi závodu desetivteřinovou penalizaci, která se mu přičetla ke konečnému výsledku. Souboj o první místo tak ztratil náboj a Buemi pouze dokroužil závod za Rosenqvistem s vědomím, že vítězství má jisté.
Rosenqvist ve finále spadl pouze na druhé místo, protože v pořadí třetí di Grassi uviděl šachovnicový praporek až 12 sekund za Rosenqvistem. Na čtvrtém a pátém místě dojeli Daniel Abt a Jose Maria Lopez.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.