Felix Rosenqvist se stal hrdinou víkendu, když vyhrál úvodní závod FIA Formule E na letištním okruhu Tempelhof v Berlíně. V tom druhém rovněž projel cílem na prvním pozici – vítězství ale připadlo Sebastienu Buemimu, jenž v Německu taktéž zažil pocit penalizace, respektive diskvalifikace.
Po sobotní nejtěsnější kvalifikaci v historii formule E se z pole position radoval Lucas di Grassi, který druhého Jose Maria Lopeze porazil o pouhou tisícinu sekundy. V pořadí třetí Felix Rosenqvist ztratil jen 0,083 sekundy.
Jezdec týmu ABT Schaeffler Audi Sport si vedení po zhasnutí červených světel udržel, naopak Rosenqvist se ze třetí pozice posunul na druhou příčku. Di Grassi kontroloval čelo, ale trápil se s teplotou baterií a několikrát probrzdil první zatáčku. Rosenqvist trpělivě čekal na svou příležitost a nakonec šel v první táhlé zatáčce do čela.
Poté následovaly zastávky v boxech a výměna dosluhujících monopostů za nové stroje s plně nabitými bateriemi. Pořadí na prvních třech místech se již neměnilo. Švéd si držel vedení před di Grassim a s odstupem třetí jezdil domácí Nick Heidfeld. Na čtvrté pozici dojel Jose Maria Lopez a jako pátý projel cílem lídr šampionátu Sebastien Buemi, který startoval ze čtrnácté pozice. Nicméně Buemi byl diskvalifikován za nedodržení tlaku ve všech pneumatikách na obou formulích. Na pátou příčku se proto posunul Buemiho týmový kolega Nicolas Prost a di Grassi se průběžném pořadí dotáhl na Buemiho na rozdíl 22 bodů.
Rosenqvist si přenesl skvělou formu i do nedělního programu. V kvalifikaci získal pole-position před Buemim a Lopezem. Po startu si před plnými tribunami německých fanoušků udržel vedení a hlídal si pozici před svým pronásledovatelem Buemim. Přesně v polovině závodu přijeli oba vedoucí jezdci k mechanikům a ve stejném pořadí se vrátili na dráhu. Bylo ale jasné, že Rosenqvistova pozice je ohrožena. Švéd při opouštění garáže vjel do cesty týmovému kolegovi Heidfeldovi do cesty, a přestože se celá akce obešla bez incidentu, komisaři udělili lídrovi závodu desetivteřinovou penalizaci, která se mu přičetla ke konečnému výsledku. Souboj o první místo tak ztratil náboj a Buemi pouze dokroužil závod za Rosenqvistem s vědomím, že vítězství má jisté.
Rosenqvist ve finále spadl pouze na druhé místo, protože v pořadí třetí di Grassi uviděl šachovnicový praporek až 12 sekund za Rosenqvistem. Na čtvrtém a pátém místě dojeli Daniel Abt a Jose Maria Lopez.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?