Německý tým ByKolles Racing, který v letošní sezóně osiřel mezi soukromými týmy kategorie LMP1, oznámil, že vynechá druhou polovinu letošní sezóny.
Startovní listina kategorie LMP1 soukromých týmů letos obsahuje jediný zápis. Z toho důvodu je tým ByKolles v závodech klasifikován společně s továrními týmy Porsche a Toyota, které ale v závodech nasazují výkonnější prototypy s hybridními pohonnými jednotkami. Proti nim se obstarožní speciál ENZO CLM P1/01 nemůže prosadit. Navíc se na něj začala tlačit konkurence zdola, protože v letošním roce došlo v kategorii LMP2 k hromadnému nasazení nových prototypů postavených na základě pozměněných technických předpisů. V důsledku toho tyto vozy výrazně zrychlily. V prvním závodě sezóny došlo k situaci, kdy prototyp týmu ByKolles v reálu soutěžil s vozy, které v hierarchii vytrvalostních závodů patří o patro níž.
Colin Kolles, šéf týmu ByKolles Racing se vyjádřil k dané situaci a objasnil aranžmá, které německý tým přijal pro letošní sezónu World Endurance Championship.
„Před začátkem letošní sezóny jsme ACO (promotér šampionátu) oznámili své úmysly ohledně naší účasti v letošním ročníku WEC,“ řekl Colin Kolles. „Naše účast byla závazná pro první část mistrovství včetně Le Mans s tím, že zbytek sezóny budeme testovat. Pro příští sezónu se chystá v naší kategorii (LMP1 soukromé týmy) velká konkurence, přibydou vozy BR Engineering, Ginetta, Perrin a na to se musíme náležitě připravit. Náš tým je nízkorozpočtový a nemůžeme si dovolit provozovat ještě jeden další tým za účelem samotného testování a vývoje. Na to nemáme prostředky. Proto musíme letošní rok brát jako určité přechodné období a podřídit tomu i chod týmu a samozřejmě i účast ve WEC.“
Kolles řekl, že po Le Mans přijedou ještě na Nürburgring, ale to bude jejich poslední závod. Prozatím. Kolles totiž nevyloučil účast na některém ze zámořských závodů. „Je to ještě otevřené, je zde určitá pravděpodobnost, že bychom se ještě objevili na některém zámořském závodě,“ uvedl Colin Kolles, „ale to v tuto chvíli nemohu blíže konkretizovat. Vše vyplyne z našeho vývojového programu. Rádi bychom dalším zájemcům nabídli naše šasi, takže bychom některý z těchto letošních závodů mohli pojmout jako ostrý test našeho vyvíjeného prototypu.“
Colin Kolles se vyjádřil i k rychlosti prototypu ENZO CLM P1/01 v porovnání s výkonností nových prototypů kategorie LMP2. „Nečekám v Le Mans nějaké komplikace v tomto ohledu,“ uvedl Kolles. „Ve SPA.-Francorchamps nás sice v kvalifikaci předstihlo 5 prototypů LMP2 a startovali jsme až jedenáctí, ale v závodě již bylo jasně vidět, že jsme rychlejší. V cíli jsme dojeli celkově šestí s náskokem před nejlepšími LMP2. Ještě jsem neviděl jejich konfiguraci pro Le Mans, ale myslím si, že bychom měli být pohodlně rychlejší. Tím pohodlně myslím, že bychom jim v závodě měli ujet o více, než deset kol. Výrazně více. Predikce v jejich případě hovoří o časech okolo 3:27 min na kolo, přičemž naše časy se budou pohybovat ne v desetinách sekund pod těmi jejich, ale budeme rychlejší o jednotky sekund na jedno kolo.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?