WEC: ByKolles nepojede celou sezónu

Prototyp LMP1 soukromého týmu ByKolles racing s posádkou Olever Webb, James Rossiter, Dominik Kraihamer
Prototyp LMP1 soukromého týmu ByKolles racing s posádkou Olever Webb, James Rossiter, Dominik Kraihamer, foto: Bykolles Racing
iMotorSport.cz 2. června 2017 16:30
Sdílej:

Německý tým ByKolles Racing, který v letošní sezóně osiřel mezi soukromými týmy kategorie LMP1, oznámil, že vynechá druhou polovinu letošní sezóny.

Startovní listina kategorie LMP1 soukromých týmů letos obsahuje jediný zápis. Z toho důvodu je tým ByKolles v závodech klasifikován společně s továrními týmy Porsche a Toyota, které ale v závodech nasazují výkonnější prototypy s hybridními pohonnými jednotkami. Proti nim se obstarožní speciál ENZO CLM P1/01 nemůže prosadit. Navíc se na něj začala tlačit konkurence zdola, protože v letošním roce došlo v kategorii LMP2 k hromadnému nasazení nových prototypů postavených na základě pozměněných technických předpisů. V důsledku toho tyto vozy výrazně zrychlily. V prvním závodě sezóny došlo k situaci, kdy prototyp týmu ByKolles v reálu soutěžil s vozy, které v hierarchii vytrvalostních závodů patří o patro níž.

Colin Kolles, šéf týmu ByKolles Racing se vyjádřil k dané situaci a objasnil aranžmá, které německý tým přijal pro letošní sezónu World Endurance Championship.

„Před začátkem letošní sezóny jsme ACO (promotér šampionátu) oznámili své úmysly ohledně naší účasti v letošním ročníku WEC,“ řekl Colin Kolles. „Naše účast byla závazná pro první část mistrovství včetně Le Mans s tím, že zbytek sezóny budeme testovat. Pro příští sezónu se chystá v naší kategorii (LMP1 soukromé týmy) velká konkurence, přibydou vozy BR Engineering, Ginetta, Perrin a na to se musíme náležitě připravit. Náš tým je nízkorozpočtový a nemůžeme si dovolit provozovat ještě jeden další tým za účelem samotného testování a vývoje. Na to nemáme prostředky. Proto musíme letošní rok brát jako určité přechodné období a podřídit tomu i chod týmu a samozřejmě i účast ve WEC.“

Kolles řekl, že po Le Mans přijedou ještě na Nürburgring, ale to bude jejich poslední závod. Prozatím. Kolles totiž nevyloučil účast na některém ze zámořských závodů. „Je to ještě otevřené, je zde určitá pravděpodobnost, že bychom se ještě objevili na některém zámořském závodě,“ uvedl Colin Kolles, „ale to v tuto chvíli nemohu blíže konkretizovat. Vše vyplyne z našeho vývojového programu. Rádi bychom dalším zájemcům nabídli naše šasi, takže bychom některý z těchto letošních závodů mohli pojmout jako ostrý test našeho vyvíjeného prototypu.“

Colin Kolles se vyjádřil i k rychlosti prototypu ENZO CLM P1/01 v porovnání s výkonností nových prototypů kategorie LMP2. „Nečekám v Le Mans nějaké komplikace v tomto ohledu,“ uvedl Kolles. „Ve SPA.-Francorchamps nás sice v kvalifikaci předstihlo 5 prototypů LMP2 a startovali jsme až jedenáctí, ale v závodě již bylo jasně vidět, že jsme rychlejší. V cíli jsme dojeli celkově šestí s náskokem před nejlepšími LMP2. Ještě jsem neviděl jejich konfiguraci pro Le Mans, ale myslím si, že bychom měli být pohodlně rychlejší. Tím pohodlně myslím, že bychom jim v závodě měli ujet o více, než deset kol. Výrazně více. Predikce v jejich případě hovoří o časech okolo 3:27 min na kolo, přičemž naše časy se budou pohybovat ne v desetinách sekund pod těmi jejich, ale budeme rychlejší o jednotky sekund na jedno kolo.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?