Německý tým ByKolles Racing, který v letošní sezóně osiřel mezi soukromými týmy kategorie LMP1, oznámil, že vynechá druhou polovinu letošní sezóny.
Startovní listina kategorie LMP1 soukromých týmů letos obsahuje jediný zápis. Z toho důvodu je tým ByKolles v závodech klasifikován společně s továrními týmy Porsche a Toyota, které ale v závodech nasazují výkonnější prototypy s hybridními pohonnými jednotkami. Proti nim se obstarožní speciál ENZO CLM P1/01 nemůže prosadit. Navíc se na něj začala tlačit konkurence zdola, protože v letošním roce došlo v kategorii LMP2 k hromadnému nasazení nových prototypů postavených na základě pozměněných technických předpisů. V důsledku toho tyto vozy výrazně zrychlily. V prvním závodě sezóny došlo k situaci, kdy prototyp týmu ByKolles v reálu soutěžil s vozy, které v hierarchii vytrvalostních závodů patří o patro níž.
Colin Kolles, šéf týmu ByKolles Racing se vyjádřil k dané situaci a objasnil aranžmá, které německý tým přijal pro letošní sezónu World Endurance Championship.
„Před začátkem letošní sezóny jsme ACO (promotér šampionátu) oznámili své úmysly ohledně naší účasti v letošním ročníku WEC,“ řekl Colin Kolles. „Naše účast byla závazná pro první část mistrovství včetně Le Mans s tím, že zbytek sezóny budeme testovat. Pro příští sezónu se chystá v naší kategorii (LMP1 soukromé týmy) velká konkurence, přibydou vozy BR Engineering, Ginetta, Perrin a na to se musíme náležitě připravit. Náš tým je nízkorozpočtový a nemůžeme si dovolit provozovat ještě jeden další tým za účelem samotného testování a vývoje. Na to nemáme prostředky. Proto musíme letošní rok brát jako určité přechodné období a podřídit tomu i chod týmu a samozřejmě i účast ve WEC.“
Kolles řekl, že po Le Mans přijedou ještě na Nürburgring, ale to bude jejich poslední závod. Prozatím. Kolles totiž nevyloučil účast na některém ze zámořských závodů. „Je to ještě otevřené, je zde určitá pravděpodobnost, že bychom se ještě objevili na některém zámořském závodě,“ uvedl Colin Kolles, „ale to v tuto chvíli nemohu blíže konkretizovat. Vše vyplyne z našeho vývojového programu. Rádi bychom dalším zájemcům nabídli naše šasi, takže bychom některý z těchto letošních závodů mohli pojmout jako ostrý test našeho vyvíjeného prototypu.“
Colin Kolles se vyjádřil i k rychlosti prototypu ENZO CLM P1/01 v porovnání s výkonností nových prototypů kategorie LMP2. „Nečekám v Le Mans nějaké komplikace v tomto ohledu,“ uvedl Kolles. „Ve SPA.-Francorchamps nás sice v kvalifikaci předstihlo 5 prototypů LMP2 a startovali jsme až jedenáctí, ale v závodě již bylo jasně vidět, že jsme rychlejší. V cíli jsme dojeli celkově šestí s náskokem před nejlepšími LMP2. Ještě jsem neviděl jejich konfiguraci pro Le Mans, ale myslím si, že bychom měli být pohodlně rychlejší. Tím pohodlně myslím, že bychom jim v závodě měli ujet o více, než deset kol. Výrazně více. Predikce v jejich případě hovoří o časech okolo 3:27 min na kolo, přičemž naše časy se budou pohybovat ne v desetinách sekund pod těmi jejich, ale budeme rychlejší o jednotky sekund na jedno kolo.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?