Britský závodní tým Tockwith Motorsports se zúčastní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans v barvách společnosti Gulf Oil, která je s tímto závodem spojena přesně padesát let.
Text: Aleš Sirný
Gulf Oil se poprvé ukázalo na francouzské vytrvalosti před padesáti lety na americkém Fordu GT40, poté se světlemodré barvy s oranžovými pruhy přestěhovaly na závodní stroje jako Porsche 917 nebo McLaren. V letošním ročníku budou firmu v kategoriích LMP2 a GTE-Am reprezentovat prototyp Ligier a Porsche 911.
Tockwith Motorsport je letos k vidění v šampionátu European Le Mans Series, nicméně vedle 24h Le Mans chce šéf týmu Simon Moore rozšířit své aktivity i v Mistrovství světa. Podpora Gulf Oil je tak pro Tockwith klíčová, neboť spolupráce bude pokračovat i po tomto červnovém závodě.
Za Tockwith Motorsport nastoupí v Ligieru P217 Nigel Moore a Phil Hanson, kteří za tým závodí i v ELMS. V Le Mans je doplní bývalý pilot formule 1 Karun Chandhok, jenž na okruhu de la Sarthe několikrát startoval.
Vedle Ligieru ponese barvy Gulf i Porsche 911 týmu Gulf Racing. Ten je přihlášen do celé sezony mistrovství světa a s posádkou Michael Wainwright, Ben Barker a Nick Foster mu patří čtvrté místo v průběžném hodnocení týmů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?