Jezdec BMW Maxime Martin, který už s BMW v DTM okusil pocit vítězství, připouští, že start do sezony 2017, kdy jsou vozy BMW zatím daleko za Mercedesy a Audi, "je docela špatný".
Marco Wittmann vyhrál na voze BMW tituly mistra DTM v letech 2014 a 2016, mnichovská značka navíc vyhrála v roce 2015 šampionát mezi značkami. Letos je to ale s BMW špatné, v úvodních čtyřech závodech značka z Bavorska získala jen 64 bodů ve srovnání se 187 body na kontě Mercedesu a 177 body na kontě Audi. Maxime Martin byl v obou posledních závodech na Lausitzringu vždy nejrychlejším jezdcem BMW, když dojel čtvrtý a osmý. Za vítězem v obou závodech zaostal asi o 18 vteřin.
"S celkovým obrazem nejsem moc spokojen, je to docela špatné. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli lepší, samozřejmě, že očekáváme trochu více. Zaprvé BMW je dobré, ale celkově to není to, co hledáme," začal Maxime Martin pro britský Autosport. DTM roku 2017 přináší nové měkčí pneumatiky, ale například Mattias Ekström z Audi byl v nedělním 43 kolovém závodě schopen zastavit po prvním kole a pak dojel na pěkném druhém místě.
Například jezdec Mercedesu, Robert Wickens, řekl, že Audi dokáže dobře pracovat s pneumatikami, ale podle Martina jsou problémy BMW ještě výraznější. "Musíme tvrdě pracovat, abychom se dokázali zlepšit především v závodní rychlosti, tam opravdu zaostáváme. V příštích závodech se musíme zkusit vrátit silnější. Naše degradace gum je samozřejmě o něco vyšší, ale v závodě jsou [soupeři na Mercedesech a Audi] od prvního kola dále prostě rychlejší. Myslím, že je to tím, jak pracují s gumami," pokračuje Belgičan.
Timo Glock je jediným jezdcem na BMW, který se drží v průběžném pořadí mezi nejlepší desítkou, když mu patří osmá příčka. Na úvodním dvojzávodu sezony na německém Hockenheimu dokázal získat pole position a také druhé místo v prvním závodě. Pak už letos zatím BMW získalo jen jedno další podium, když Wittmann byl v neděli na Hockenheimringu třetí. V neděli se do čelní řady na Lausitzringu dokázal kvalifikovat Tom Blomqvist.
Ten věří, že má BMW potenciál, ale souhlasí s Martinem v tom, že závodní rychlost je problém. On sám se propadl během závodu po startu z první řady až na 17. místo... "Je jasné, že v autě je potenciál - zvládneme zajet rychlá kola v kvalifikaci. Ale zdá se, že máme problém s péčí o pneumatiky. Nezdá se, že by nám to vycházelo podle plánu.
Rychlost v závodu není dostatečná, takže zde čelíme největší výzvě. Potřebujeme si sednout a pochopit, jak se zlepšíme pro další závody. Aktuálně totiž nejsme dostatečně silní. Je tedy před námi hodně práce," řekl Blomqvist.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.