Jezdec BMW Maxime Martin, který už s BMW v DTM okusil pocit vítězství, připouští, že start do sezony 2017, kdy jsou vozy BMW zatím daleko za Mercedesy a Audi, "je docela špatný".
Marco Wittmann vyhrál na voze BMW tituly mistra DTM v letech 2014 a 2016, mnichovská značka navíc vyhrála v roce 2015 šampionát mezi značkami. Letos je to ale s BMW špatné, v úvodních čtyřech závodech značka z Bavorska získala jen 64 bodů ve srovnání se 187 body na kontě Mercedesu a 177 body na kontě Audi. Maxime Martin byl v obou posledních závodech na Lausitzringu vždy nejrychlejším jezdcem BMW, když dojel čtvrtý a osmý. Za vítězem v obou závodech zaostal asi o 18 vteřin.
"S celkovým obrazem nejsem moc spokojen, je to docela špatné. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli lepší, samozřejmě, že očekáváme trochu více. Zaprvé BMW je dobré, ale celkově to není to, co hledáme," začal Maxime Martin pro britský Autosport. DTM roku 2017 přináší nové měkčí pneumatiky, ale například Mattias Ekström z Audi byl v nedělním 43 kolovém závodě schopen zastavit po prvním kole a pak dojel na pěkném druhém místě.
Například jezdec Mercedesu, Robert Wickens, řekl, že Audi dokáže dobře pracovat s pneumatikami, ale podle Martina jsou problémy BMW ještě výraznější. "Musíme tvrdě pracovat, abychom se dokázali zlepšit především v závodní rychlosti, tam opravdu zaostáváme. V příštích závodech se musíme zkusit vrátit silnější. Naše degradace gum je samozřejmě o něco vyšší, ale v závodě jsou [soupeři na Mercedesech a Audi] od prvního kola dále prostě rychlejší. Myslím, že je to tím, jak pracují s gumami," pokračuje Belgičan.
Timo Glock je jediným jezdcem na BMW, který se drží v průběžném pořadí mezi nejlepší desítkou, když mu patří osmá příčka. Na úvodním dvojzávodu sezony na německém Hockenheimu dokázal získat pole position a také druhé místo v prvním závodě. Pak už letos zatím BMW získalo jen jedno další podium, když Wittmann byl v neděli na Hockenheimringu třetí. V neděli se do čelní řady na Lausitzringu dokázal kvalifikovat Tom Blomqvist.
Ten věří, že má BMW potenciál, ale souhlasí s Martinem v tom, že závodní rychlost je problém. On sám se propadl během závodu po startu z první řady až na 17. místo... "Je jasné, že v autě je potenciál - zvládneme zajet rychlá kola v kvalifikaci. Ale zdá se, že máme problém s péčí o pneumatiky. Nezdá se, že by nám to vycházelo podle plánu.
Rychlost v závodu není dostatečná, takže zde čelíme největší výzvě. Potřebujeme si sednout a pochopit, jak se zlepšíme pro další závody. Aktuálně totiž nejsme dostatečně silní. Je tedy před námi hodně práce," řekl Blomqvist.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.