DTM: Jezdci BMW mají obavy a prozradili slabinu letošního vozu

BMW letos zaostává, v Mnichově musejí přidat
BMW letos zaostává, v Mnichově musejí přidat, foto: BMW Motorsport
iMotorSport.cz 30. května 2017 22:19
Sdílej:

Jezdec BMW Maxime Martin, který už s BMW v DTM okusil pocit vítězství, připouští, že start do sezony 2017, kdy jsou vozy BMW zatím daleko za Mercedesy a Audi, "je docela špatný".

Marco Wittmann vyhrál na voze BMW tituly mistra DTM v letech 2014 a 2016, mnichovská značka navíc vyhrála v roce 2015 šampionát mezi značkami. Letos je to ale s BMW špatné, v úvodních čtyřech závodech značka z Bavorska získala jen 64 bodů ve srovnání se 187 body na kontě Mercedesu a 177 body na kontě Audi. Maxime Martin byl v obou posledních závodech na Lausitzringu vždy nejrychlejším jezdcem BMW, když dojel čtvrtý a osmý. Za vítězem v obou závodech zaostal asi o 18 vteřin. 

"S celkovým obrazem nejsem moc spokojen, je to docela špatné. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli lepší, samozřejmě, že očekáváme trochu více. Zaprvé BMW je dobré, ale celkově to není to, co hledáme," začal Maxime Martin pro britský Autosport. DTM roku 2017 přináší nové měkčí pneumatiky, ale například Mattias Ekström z Audi byl v nedělním 43 kolovém závodě schopen zastavit po prvním kole a pak dojel na pěkném druhém místě.

Například jezdec Mercedesu, Robert Wickens, řekl, že Audi dokáže dobře pracovat s pneumatikami, ale podle Martina jsou problémy BMW ještě výraznější. "Musíme tvrdě pracovat, abychom se dokázali zlepšit především v závodní rychlosti, tam opravdu zaostáváme. V příštích závodech se musíme zkusit vrátit silnější. Naše degradace gum je samozřejmě o něco vyšší, ale v závodě jsou [soupeři na Mercedesech a Audi] od prvního kola dále prostě rychlejší. Myslím, že je to tím, jak pracují s gumami," pokračuje Belgičan. 

Timo Glock je jediným jezdcem na BMW, který se drží v průběžném pořadí mezi nejlepší desítkou, když mu patří osmá příčka. Na úvodním dvojzávodu sezony na německém Hockenheimu dokázal získat pole position a také druhé místo v prvním závodě. Pak už letos zatím BMW získalo jen jedno další podium, když Wittmann byl v neděli na Hockenheimringu třetí. V neděli se do čelní řady na Lausitzringu dokázal kvalifikovat Tom Blomqvist.  

Ten věří, že má BMW potenciál, ale souhlasí s Martinem v tom, že závodní rychlost je problém. On sám se propadl během závodu po startu z první řady až na 17. místo... "Je jasné, že v autě je potenciál - zvládneme zajet rychlá kola v kvalifikaci. Ale zdá se, že máme problém s péčí o pneumatiky. Nezdá se, že by nám to vycházelo podle plánu.

Rychlost v závodu není dostatečná, takže zde čelíme největší výzvě. Potřebujeme si sednout a pochopit, jak se zlepšíme pro další závody. Aktuálně totiž nejsme dostatečně silní. Je tedy před námi hodně práce," řekl Blomqvist.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.