Jezdec BMW Maxime Martin, který už s BMW v DTM okusil pocit vítězství, připouští, že start do sezony 2017, kdy jsou vozy BMW zatím daleko za Mercedesy a Audi, "je docela špatný".
Marco Wittmann vyhrál na voze BMW tituly mistra DTM v letech 2014 a 2016, mnichovská značka navíc vyhrála v roce 2015 šampionát mezi značkami. Letos je to ale s BMW špatné, v úvodních čtyřech závodech značka z Bavorska získala jen 64 bodů ve srovnání se 187 body na kontě Mercedesu a 177 body na kontě Audi. Maxime Martin byl v obou posledních závodech na Lausitzringu vždy nejrychlejším jezdcem BMW, když dojel čtvrtý a osmý. Za vítězem v obou závodech zaostal asi o 18 vteřin.
"S celkovým obrazem nejsem moc spokojen, je to docela špatné. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli lepší, samozřejmě, že očekáváme trochu více. Zaprvé BMW je dobré, ale celkově to není to, co hledáme," začal Maxime Martin pro britský Autosport. DTM roku 2017 přináší nové měkčí pneumatiky, ale například Mattias Ekström z Audi byl v nedělním 43 kolovém závodě schopen zastavit po prvním kole a pak dojel na pěkném druhém místě.
Například jezdec Mercedesu, Robert Wickens, řekl, že Audi dokáže dobře pracovat s pneumatikami, ale podle Martina jsou problémy BMW ještě výraznější. "Musíme tvrdě pracovat, abychom se dokázali zlepšit především v závodní rychlosti, tam opravdu zaostáváme. V příštích závodech se musíme zkusit vrátit silnější. Naše degradace gum je samozřejmě o něco vyšší, ale v závodě jsou [soupeři na Mercedesech a Audi] od prvního kola dále prostě rychlejší. Myslím, že je to tím, jak pracují s gumami," pokračuje Belgičan.
Timo Glock je jediným jezdcem na BMW, který se drží v průběžném pořadí mezi nejlepší desítkou, když mu patří osmá příčka. Na úvodním dvojzávodu sezony na německém Hockenheimu dokázal získat pole position a také druhé místo v prvním závodě. Pak už letos zatím BMW získalo jen jedno další podium, když Wittmann byl v neděli na Hockenheimringu třetí. V neděli se do čelní řady na Lausitzringu dokázal kvalifikovat Tom Blomqvist.
Ten věří, že má BMW potenciál, ale souhlasí s Martinem v tom, že závodní rychlost je problém. On sám se propadl během závodu po startu z první řady až na 17. místo... "Je jasné, že v autě je potenciál - zvládneme zajet rychlá kola v kvalifikaci. Ale zdá se, že máme problém s péčí o pneumatiky. Nezdá se, že by nám to vycházelo podle plánu.
Rychlost v závodu není dostatečná, takže zde čelíme největší výzvě. Potřebujeme si sednout a pochopit, jak se zlepšíme pro další závody. Aktuálně totiž nejsme dostatečně silní. Je tedy před námi hodně práce," řekl Blomqvist.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?