Jezdec BMW Maxime Martin, který už s BMW v DTM okusil pocit vítězství, připouští, že start do sezony 2017, kdy jsou vozy BMW zatím daleko za Mercedesy a Audi, "je docela špatný".
Marco Wittmann vyhrál na voze BMW tituly mistra DTM v letech 2014 a 2016, mnichovská značka navíc vyhrála v roce 2015 šampionát mezi značkami. Letos je to ale s BMW špatné, v úvodních čtyřech závodech značka z Bavorska získala jen 64 bodů ve srovnání se 187 body na kontě Mercedesu a 177 body na kontě Audi. Maxime Martin byl v obou posledních závodech na Lausitzringu vždy nejrychlejším jezdcem BMW, když dojel čtvrtý a osmý. Za vítězem v obou závodech zaostal asi o 18 vteřin.
"S celkovým obrazem nejsem moc spokojen, je to docela špatné. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli lepší, samozřejmě, že očekáváme trochu více. Zaprvé BMW je dobré, ale celkově to není to, co hledáme," začal Maxime Martin pro britský Autosport. DTM roku 2017 přináší nové měkčí pneumatiky, ale například Mattias Ekström z Audi byl v nedělním 43 kolovém závodě schopen zastavit po prvním kole a pak dojel na pěkném druhém místě.
Například jezdec Mercedesu, Robert Wickens, řekl, že Audi dokáže dobře pracovat s pneumatikami, ale podle Martina jsou problémy BMW ještě výraznější. "Musíme tvrdě pracovat, abychom se dokázali zlepšit především v závodní rychlosti, tam opravdu zaostáváme. V příštích závodech se musíme zkusit vrátit silnější. Naše degradace gum je samozřejmě o něco vyšší, ale v závodě jsou [soupeři na Mercedesech a Audi] od prvního kola dále prostě rychlejší. Myslím, že je to tím, jak pracují s gumami," pokračuje Belgičan.
Timo Glock je jediným jezdcem na BMW, který se drží v průběžném pořadí mezi nejlepší desítkou, když mu patří osmá příčka. Na úvodním dvojzávodu sezony na německém Hockenheimu dokázal získat pole position a také druhé místo v prvním závodě. Pak už letos zatím BMW získalo jen jedno další podium, když Wittmann byl v neděli na Hockenheimringu třetí. V neděli se do čelní řady na Lausitzringu dokázal kvalifikovat Tom Blomqvist.
Ten věří, že má BMW potenciál, ale souhlasí s Martinem v tom, že závodní rychlost je problém. On sám se propadl během závodu po startu z první řady až na 17. místo... "Je jasné, že v autě je potenciál - zvládneme zajet rychlá kola v kvalifikaci. Ale zdá se, že máme problém s péčí o pneumatiky. Nezdá se, že by nám to vycházelo podle plánu.
Rychlost v závodu není dostatečná, takže zde čelíme největší výzvě. Potřebujeme si sednout a pochopit, jak se zlepšíme pro další závody. Aktuálně totiž nejsme dostatečně silní. Je tedy před námi hodně práce," řekl Blomqvist.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?