V týmu Toyota GAZOO Racing došlo před Le Mans k jezdecké změně. José María López, člen posádky #7, si vyměnil místo se Stéphanem Sarrazinem.
Argentinský jezdec José María López se vyjádřil ke svému přesunutí do jiné posádky před nadcházejícím závodem 24 hodin Le Mans. V prvním závodě sezóny v Silverstone López havaroval a utrpěl zranění zad, které si vyžádalo jezdcovu delší rekonvalescenci spojenou s absencí ve druhém závodě ve SPA-Francorchamps. Pro závod 24 hodin Le Mans jej vedení týmu přesunulo z posádky #7 do posádky #9, kde trojnásobný šampion WTCC usedne po bok zkušeného vytrvalostního jezdce a úřadujícího šampiona LMP2 Nicolase Lapierra a úřadujícího mistra japonské Super Formule Yuji Kunimota. Stéphane Sarrazin se naopak z posádky #9 přesune do vozu #7, kde doplní dvojici Kamui Kobayashi, Mike Conway.
Tento interní přesun Toyota zdůvodnila absencí zkušeností José Maríi Lópeze s jízdou v prototypu LMP1. Sám jezdec v této rošádě nespatřuje nic dramatického a týmové rozhodnutí chápe. „Jsem naprosto v pohodě a s tímto přesunem nemám žádný problém. Toyota nejlépe ví, co má před tak důležitým závodem dělat a je pravda, že mé zkušenosti s jízdou ve voze LMP1 doposud nejsou nijak velké,“ komentuje svůj přesun José María López. „Být ve třetím autě nic neznamená. Tady budu mít úplně stejnou šanci jako ostatní jezdci. Možná to budeme mít o něco málo těžší, ale i tak jsme zkušení závodníci, takže si s tím jistě poradíme. Nicolas (Lapierre) a já jsme v podobné situaci a musíme zabojovat, abychom se vrátili zpět. Ale myslím si, že to zvládneme. Pro tým je to velmi důležitý závod a proto hledí na každý detail a vynakládají velké úsilí pro celkovou optimalizaci ve všech oblastech. Stéphane (Sarrazin) je megarychlý jezdec a navíc zná Le Mans jako málokdo.“
Za Lópezovou nehodou před zatáčkou Copse stál zlomený stabilizátor. „Já z toho nejsem nijak sklíčený, protože to k závodění patří,“ komentuje Argentinec svou nehodu. „Někdy se daří a někdy je tomu naopak. Nechci to nijak zveličovat, důležité je, že jsem v pořádku, neztratil jsem nic ze své rychlosti, jsem konkurenceschopný a cítím se na další vítězství. Samozřejmě mne to ale stálo nějaký čas a nemám zkušenosti například v jízdě v mírném dešti na hybridních pneumatikách. Chybí naježděné kilometry v LMP1, ale to se časem spraví.“
José María López testoval prototyp Toyota TS050 Hybrid v minulém týdnu v rámci týmového testu ve SPA-Francorchamps a nyní se přesouvá na oficiální testy před Le Mans, které se uskuteční 4. června. López se na okruh La Sarthe hodně těší: „Moc se do Le Mans těším, bylo to dlouhé čekání. Ale jsem si naprosto jistý, že moje rychlost bude zpátky na dobré úrovni a že fakt, že jsem v Le Mans ještě nezávodil, mi nebude činit žádný problém.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.