V týmu Toyota GAZOO Racing došlo před Le Mans k jezdecké změně. José María López, člen posádky #7, si vyměnil místo se Stéphanem Sarrazinem.
Argentinský jezdec José María López se vyjádřil ke svému přesunutí do jiné posádky před nadcházejícím závodem 24 hodin Le Mans. V prvním závodě sezóny v Silverstone López havaroval a utrpěl zranění zad, které si vyžádalo jezdcovu delší rekonvalescenci spojenou s absencí ve druhém závodě ve SPA-Francorchamps. Pro závod 24 hodin Le Mans jej vedení týmu přesunulo z posádky #7 do posádky #9, kde trojnásobný šampion WTCC usedne po bok zkušeného vytrvalostního jezdce a úřadujícího šampiona LMP2 Nicolase Lapierra a úřadujícího mistra japonské Super Formule Yuji Kunimota. Stéphane Sarrazin se naopak z posádky #9 přesune do vozu #7, kde doplní dvojici Kamui Kobayashi, Mike Conway.
Tento interní přesun Toyota zdůvodnila absencí zkušeností José Maríi Lópeze s jízdou v prototypu LMP1. Sám jezdec v této rošádě nespatřuje nic dramatického a týmové rozhodnutí chápe. „Jsem naprosto v pohodě a s tímto přesunem nemám žádný problém. Toyota nejlépe ví, co má před tak důležitým závodem dělat a je pravda, že mé zkušenosti s jízdou ve voze LMP1 doposud nejsou nijak velké,“ komentuje svůj přesun José María López. „Být ve třetím autě nic neznamená. Tady budu mít úplně stejnou šanci jako ostatní jezdci. Možná to budeme mít o něco málo těžší, ale i tak jsme zkušení závodníci, takže si s tím jistě poradíme. Nicolas (Lapierre) a já jsme v podobné situaci a musíme zabojovat, abychom se vrátili zpět. Ale myslím si, že to zvládneme. Pro tým je to velmi důležitý závod a proto hledí na každý detail a vynakládají velké úsilí pro celkovou optimalizaci ve všech oblastech. Stéphane (Sarrazin) je megarychlý jezdec a navíc zná Le Mans jako málokdo.“
Za Lópezovou nehodou před zatáčkou Copse stál zlomený stabilizátor. „Já z toho nejsem nijak sklíčený, protože to k závodění patří,“ komentuje Argentinec svou nehodu. „Někdy se daří a někdy je tomu naopak. Nechci to nijak zveličovat, důležité je, že jsem v pořádku, neztratil jsem nic ze své rychlosti, jsem konkurenceschopný a cítím se na další vítězství. Samozřejmě mne to ale stálo nějaký čas a nemám zkušenosti například v jízdě v mírném dešti na hybridních pneumatikách. Chybí naježděné kilometry v LMP1, ale to se časem spraví.“
José María López testoval prototyp Toyota TS050 Hybrid v minulém týdnu v rámci týmového testu ve SPA-Francorchamps a nyní se přesouvá na oficiální testy před Le Mans, které se uskuteční 4. června. López se na okruh La Sarthe hodně těší: „Moc se do Le Mans těším, bylo to dlouhé čekání. Ale jsem si naprosto jistý, že moje rychlost bude zpátky na dobré úrovni a že fakt, že jsem v Le Mans ještě nezávodil, mi nebude činit žádný problém.“
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?