V týmu Toyota GAZOO Racing došlo před Le Mans k jezdecké změně. José María López, člen posádky #7, si vyměnil místo se Stéphanem Sarrazinem.
Argentinský jezdec José María López se vyjádřil ke svému přesunutí do jiné posádky před nadcházejícím závodem 24 hodin Le Mans. V prvním závodě sezóny v Silverstone López havaroval a utrpěl zranění zad, které si vyžádalo jezdcovu delší rekonvalescenci spojenou s absencí ve druhém závodě ve SPA-Francorchamps. Pro závod 24 hodin Le Mans jej vedení týmu přesunulo z posádky #7 do posádky #9, kde trojnásobný šampion WTCC usedne po bok zkušeného vytrvalostního jezdce a úřadujícího šampiona LMP2 Nicolase Lapierra a úřadujícího mistra japonské Super Formule Yuji Kunimota. Stéphane Sarrazin se naopak z posádky #9 přesune do vozu #7, kde doplní dvojici Kamui Kobayashi, Mike Conway.
Tento interní přesun Toyota zdůvodnila absencí zkušeností José Maríi Lópeze s jízdou v prototypu LMP1. Sám jezdec v této rošádě nespatřuje nic dramatického a týmové rozhodnutí chápe. „Jsem naprosto v pohodě a s tímto přesunem nemám žádný problém. Toyota nejlépe ví, co má před tak důležitým závodem dělat a je pravda, že mé zkušenosti s jízdou ve voze LMP1 doposud nejsou nijak velké,“ komentuje svůj přesun José María López. „Být ve třetím autě nic neznamená. Tady budu mít úplně stejnou šanci jako ostatní jezdci. Možná to budeme mít o něco málo těžší, ale i tak jsme zkušení závodníci, takže si s tím jistě poradíme. Nicolas (Lapierre) a já jsme v podobné situaci a musíme zabojovat, abychom se vrátili zpět. Ale myslím si, že to zvládneme. Pro tým je to velmi důležitý závod a proto hledí na každý detail a vynakládají velké úsilí pro celkovou optimalizaci ve všech oblastech. Stéphane (Sarrazin) je megarychlý jezdec a navíc zná Le Mans jako málokdo.“
Za Lópezovou nehodou před zatáčkou Copse stál zlomený stabilizátor. „Já z toho nejsem nijak sklíčený, protože to k závodění patří,“ komentuje Argentinec svou nehodu. „Někdy se daří a někdy je tomu naopak. Nechci to nijak zveličovat, důležité je, že jsem v pořádku, neztratil jsem nic ze své rychlosti, jsem konkurenceschopný a cítím se na další vítězství. Samozřejmě mne to ale stálo nějaký čas a nemám zkušenosti například v jízdě v mírném dešti na hybridních pneumatikách. Chybí naježděné kilometry v LMP1, ale to se časem spraví.“
José María López testoval prototyp Toyota TS050 Hybrid v minulém týdnu v rámci týmového testu ve SPA-Francorchamps a nyní se přesouvá na oficiální testy před Le Mans, které se uskuteční 4. června. López se na okruh La Sarthe hodně těší: „Moc se do Le Mans těším, bylo to dlouhé čekání. Ale jsem si naprosto jistý, že moje rychlost bude zpátky na dobré úrovni a že fakt, že jsem v Le Mans ještě nezávodil, mi nebude činit žádný problém.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.