Pro společný testovací den před závodem 24 hodin Le Mans stanovil technický výbor WEC úpravy, které mají za úkol srovnat výkonnost jednotlivých vozů v kategorii LMGTE na přibližně stejnou úroveň.
Pro testovací den, který se uskuteční 4. června, byly vyhlášeny technické úpravy známé pod ozn. Balance of Performance. Ty mají za úkol vyrovnat výkonnost závodní techniky na přibližně stejnou úroveň. Pro letošní sezónu vstoupilo v platnost pravidlo, podle kterého bude tyto technické úpravy navrhovat zvláštní software. První změny BoP dle nové metodiky však budou oznámeny až pro 4. závod, který se koná v polovině července na Nürburgringu.
Navržené úpravy pro test před Le Mans vychází z technických parametrů, které byly pro jednotlivé výrobce nastaveny pro loňskou čtyřiadvacetihodinovku. Samozřejmě při návrhu restrikcí bylo přihlédnuto k výkonnostním rozdílům v prvních dvou závodech letošní sezóny. Jakými úpravami tedy projdou vozy jednotlivých továrních týmů LMGTE Pro?
Vozy Aston Martin navýší svou pohotovostní hmotnost o 10 kg, ale zároveň zvětší restriktor sání o 0,8 mm.
Americké tovární speciály Corvette dostanou restriktor sání zvětšený o 0,7 mm.
Ford bude muset u svých vozů zvýšit hmotnost o 20 kg a zároveň redukovat tlak v přeplňování.
Porsche přiváží do Le Mans zcela nový vůz, pro který byla nově nastavena pohotovostní hmotnost na hodnotu 1258 kg a restriktor sání motoru bude mít průměr 30,1 mm.
Vozy Ferrari budou jako jediné beze změn oproti loňskému roku.
S ohledem na extrémní délku závodu byl pro všechny vozy zvětšen objem palivové nádrže.
Také vozy amatérských posádek projdou určitými úpravami výkonnosti, které ale nebudou tak zásadní, jako v podání továrních týmů. Technické úpravy v kategorii LMGTE Am však postihnou, na rozdíl od profesionální kategorie, i vozy zn. Ferrari. Oproti loňskému roku jsou pro Le Mans, resp. pro společný test před vlastním závodem, navrženy tyto úpravy:
Aston Martin - snížení hmotnosti o 5 kg
Ferrari - snížení hmotnosti o 10 kg
Porsche (amatérské posádky pojedou, na rozdíl od továrního týmu Porsche, s loňským modelem 911RSR-991) - zvýšení hmotnostního limitu o 10 kg.
Zároveň dojde u všech tří zmíněných značek k omezení výkonu motoru o cca 10 kW.
Technická komise WEC si vyhradila právo případných dalších technických úprav před přípravným týdnem nebo i bezprostředně před vlastním závodem. Cílem těchto úprav je snaha o maximální sblížení výkonnosti jednotlivých vozů a zajištění co největší atraktivity závodu.
John Gaw, výkonný ředitel týmu Prodrive, který ve vytrvalostním mistrovství světa zastupuje tovární tým Aston Martin, k uvedeným technickým úpravám poznamenal: „Jsme spokojeni s procesem, který podnikli ACO společně s FIA před závodem v Le Mans. Stanovení BoP je správná cesta. Jsem si jistý, že to naší soutěži prospívá.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.