Monte Carlo: Oliver Rowland vítězem monackého premiéry F2

Oliver Rowland
Oliver Rowland, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 27. května 2017 20:18
Sdílej:

Vítězem historicky prvního závodu Formule 2 v Monaku se stal po neuvěřitelné smůle domácího Charlese Leclerca bristký pilot Oliver Rowland. Sobotní sprint vyhrál mladý Nizozemec Nyck de Vries.

Text a foto: Roman Klemm Trénink a kvalifikace"Vyrůstal jsem sice nedaleko trati, monacký okruh ovšem znám jen z oken autobusu, jenž mne denně vozil do školy, " popisoval zkušenosti se svou "domácí tratí" lídr šampionátu F2 Charles Leclerc. Neznalost těžkého parkůru mu ovšem nebránila v tom, aby zajel s náskokem desetiny na mnohem zkušenějšího Canamasase a Rowlanda nejrychlejší čas dopoledního volného tréninku.

Stejně tak suverénně si letošní superstar-F2 vedl i v odpolední kvalifikaci. Byl nejrychlejším jezdcem skupiny A a na jeho čas byl i nejlepší ze skupiny B, Alexander Albon krátký. První řada pátečního závodu tedy patřila bývalým týmovým kolegům týmu ART GP3. Nováček Leclerc si tím zapsal třetí Pole-position ve třetím podniku sezony.

Druhou řadu vytvořili Rowland s Markelovem, třetí Macišita s Natem, čtvrtou King s Latifim a top10 na startu uzavírali Ghiotto a Malja. Páteční hlavní závodGalapředstavení "nového Chirona" pokračovalo i startem do hlavního závodu v pátek odpoledne. V St. Devote se Leclerc těsně prosadil vůči Albonovi, za nimi se seřadili Rowland, Macušita a Markelov. Úvod závodu pak patřil výhradně oběma borcům na špičce. Leclerc se s Albonem přetahovali o rekordní kola a ostatním jasně ujeli. Všechna tato námaha jim ovšem byla k ničemu, když v tunelu zůstal stát Latifi a celé pole se opět "srazilo" za Safety Carem. Albon této neutralizace využil k výměně pneumatik a na druhou pozici tak postoupil Rowland. Když se ovšem opět smělo jet naplno, předvedl Leclerc své "znalosti tratě ze školního autobusu" a Rowlanda s ostatními znovu nechal daleko za sebou. Pak lídr zajel k předepsané výměně pneumatik do boxů. Stalo se tak těsně před srážkou Deletraze s Visiouem v Mirabeau, jenž vyvolala další neutralizaci. Byla to ohromná smůla, protože Rowland a spol měnili obutí za neutralizace a dostali se tak před Leclerca. Ve vedení se najednou ocitl Rowland a Markelov se díky šikovnějším mechanikům dostal na druhé místo před Macušitu. Leclerc se propadl na 4. místo - i o to ale měl přijít: O kolo později musel svou Prema-Dallaru odstavit kvůli defektu závěsu. "Ještě nikdy jsem se během své kariáry necítil tak zle...?" komentoval ztrátu vítěztsví lokální matador.

Trio lídrů poté dojelo do cíle beze změny v pořadí, před další "obětí nevhodné taktiky" Albonem. Zbývající monacké body si rozdělili Ghiotto, Malja, De Vries, Cecotto (Johnny se tedy mohl těšit na pole-position ve sprintu), King a Canamasas. Výsledek:1. Oliver Rowland, DAMS2. Artem Markelov, Rossian Time3. Nobuharu Macušita, ART4. Alexander Albon, ART5. Luca Ghiotto, Russian Time6. Gustav Malja, Racing Egineering7. Nyck De Vries, Rapax8. Johnny Cecotto, Rapax9. Jordan King, MP10. Sergio Canamasas, Trident Sobotní sprintVeterán třídy GP2, ze které Formule 2 vzešla, Johnny Cecotto nevyužil své rozhodující výhody na startu nejlépe: do St. Devote dosprintoval až za týmovým kolegou, nováčkem De Vriesem. Z prvního kola se za dvojicí Rapaxu vrátili Malja, Ghiotto, Albon a Markelov.

Nyck De Vries, který se těší osobní podpoře Rona Dennise a týmu McLaren-Honda, byl minulý rok ve formuli GP3 často ve stínu Leclerca a Albona, 27. května 2017 ovšem v Monaku zajel závod svého života. Celých 30 kol si držel Cecotta natolik "od těla", že mu neumožnil útok a zaslouženě vyhrál.

O změnu pořadí na dalších bodovaných místech se postaral pouze Rus Markelov, když se povedeným manévrem v Rascasse dostal na 5. místo před Albona. Zábavná finálová tlačenice za Cecottem nevedla k předjetí. Oliver Rowland nevyužil výborné příležitosti, dotáhnout další body na Leclerca a dojel jen devátý za Macušitou a Kingem. Výsledek:1. Nyck De Vries, Rapax 2. Johnny Cecotto, Rapax3. Gustav Malja, Racing Egineering4. Luca Ghiotto, Russian Time5. Artem Markelov, Rossian Time6. Alexander Albon, ART7. Nobuharu Macušita, ART8. Jordan King, MP

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?