Vítězem historicky prvního závodu Formule 2 v Monaku se stal po neuvěřitelné smůle domácího Charlese Leclerca bristký pilot Oliver Rowland. Sobotní sprint vyhrál mladý Nizozemec Nyck de Vries.
Text a foto: Roman Klemm Trénink a kvalifikace"Vyrůstal jsem sice nedaleko trati, monacký okruh ovšem znám jen z oken autobusu, jenž mne denně vozil do školy, " popisoval zkušenosti se svou "domácí tratí" lídr šampionátu F2 Charles Leclerc. Neznalost těžkého parkůru mu ovšem nebránila v tom, aby zajel s náskokem desetiny na mnohem zkušenějšího Canamasase a Rowlanda nejrychlejší čas dopoledního volného tréninku.
Stejně tak suverénně si letošní superstar-F2 vedl i v odpolední kvalifikaci. Byl nejrychlejším jezdcem skupiny A a na jeho čas byl i nejlepší ze skupiny B, Alexander Albon krátký. První řada pátečního závodu tedy patřila bývalým týmovým kolegům týmu ART GP3. Nováček Leclerc si tím zapsal třetí Pole-position ve třetím podniku sezony.
Druhou řadu vytvořili Rowland s Markelovem, třetí Macišita s Natem, čtvrtou King s Latifim a top10 na startu uzavírali Ghiotto a Malja. Páteční hlavní závodGalapředstavení "nového Chirona" pokračovalo i startem do hlavního závodu v pátek odpoledne. V St. Devote se Leclerc těsně prosadil vůči Albonovi, za nimi se seřadili Rowland, Macušita a Markelov. Úvod závodu pak patřil výhradně oběma borcům na špičce. Leclerc se s Albonem přetahovali o rekordní kola a ostatním jasně ujeli. Všechna tato námaha jim ovšem byla k ničemu, když v tunelu zůstal stát Latifi a celé pole se opět "srazilo" za Safety Carem. Albon této neutralizace využil k výměně pneumatik a na druhou pozici tak postoupil Rowland. Když se ovšem opět smělo jet naplno, předvedl Leclerc své "znalosti tratě ze školního autobusu" a Rowlanda s ostatními znovu nechal daleko za sebou. Pak lídr zajel k předepsané výměně pneumatik do boxů. Stalo se tak těsně před srážkou Deletraze s Visiouem v Mirabeau, jenž vyvolala další neutralizaci. Byla to ohromná smůla, protože Rowland a spol měnili obutí za neutralizace a dostali se tak před Leclerca. Ve vedení se najednou ocitl Rowland a Markelov se díky šikovnějším mechanikům dostal na druhé místo před Macušitu. Leclerc se propadl na 4. místo - i o to ale měl přijít: O kolo později musel svou Prema-Dallaru odstavit kvůli defektu závěsu. "Ještě nikdy jsem se během své kariáry necítil tak zle...?" komentoval ztrátu vítěztsví lokální matador.
Trio lídrů poté dojelo do cíle beze změny v pořadí, před další "obětí nevhodné taktiky" Albonem. Zbývající monacké body si rozdělili Ghiotto, Malja, De Vries, Cecotto (Johnny se tedy mohl těšit na pole-position ve sprintu), King a Canamasas. Výsledek:1. Oliver Rowland, DAMS2. Artem Markelov, Rossian Time3. Nobuharu Macušita, ART4. Alexander Albon, ART5. Luca Ghiotto, Russian Time6. Gustav Malja, Racing Egineering7. Nyck De Vries, Rapax8. Johnny Cecotto, Rapax9. Jordan King, MP10. Sergio Canamasas, Trident Sobotní sprintVeterán třídy GP2, ze které Formule 2 vzešla, Johnny Cecotto nevyužil své rozhodující výhody na startu nejlépe: do St. Devote dosprintoval až za týmovým kolegou, nováčkem De Vriesem. Z prvního kola se za dvojicí Rapaxu vrátili Malja, Ghiotto, Albon a Markelov.
Nyck De Vries, který se těší osobní podpoře Rona Dennise a týmu McLaren-Honda, byl minulý rok ve formuli GP3 často ve stínu Leclerca a Albona, 27. května 2017 ovšem v Monaku zajel závod svého života. Celých 30 kol si držel Cecotta natolik "od těla", že mu neumožnil útok a zaslouženě vyhrál.
O změnu pořadí na dalších bodovaných místech se postaral pouze Rus Markelov, když se povedeným manévrem v Rascasse dostal na 5. místo před Albona. Zábavná finálová tlačenice za Cecottem nevedla k předjetí. Oliver Rowland nevyužil výborné příležitosti, dotáhnout další body na Leclerca a dojel jen devátý za Macušitou a Kingem. Výsledek:1. Nyck De Vries, Rapax 2. Johnny Cecotto, Rapax3. Gustav Malja, Racing Egineering4. Luca Ghiotto, Russian Time5. Artem Markelov, Rossian Time6. Alexander Albon, ART7. Nobuharu Macušita, ART8. Jordan King, MP
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?