Vítězem historicky prvního závodu Formule 2 v Monaku se stal po neuvěřitelné smůle domácího Charlese Leclerca bristký pilot Oliver Rowland. Sobotní sprint vyhrál mladý Nizozemec Nyck de Vries.
Text a foto: Roman Klemm Trénink a kvalifikace"Vyrůstal jsem sice nedaleko trati, monacký okruh ovšem znám jen z oken autobusu, jenž mne denně vozil do školy, " popisoval zkušenosti se svou "domácí tratí" lídr šampionátu F2 Charles Leclerc. Neznalost těžkého parkůru mu ovšem nebránila v tom, aby zajel s náskokem desetiny na mnohem zkušenějšího Canamasase a Rowlanda nejrychlejší čas dopoledního volného tréninku.
Stejně tak suverénně si letošní superstar-F2 vedl i v odpolední kvalifikaci. Byl nejrychlejším jezdcem skupiny A a na jeho čas byl i nejlepší ze skupiny B, Alexander Albon krátký. První řada pátečního závodu tedy patřila bývalým týmovým kolegům týmu ART GP3. Nováček Leclerc si tím zapsal třetí Pole-position ve třetím podniku sezony.
Druhou řadu vytvořili Rowland s Markelovem, třetí Macišita s Natem, čtvrtou King s Latifim a top10 na startu uzavírali Ghiotto a Malja. Páteční hlavní závodGalapředstavení "nového Chirona" pokračovalo i startem do hlavního závodu v pátek odpoledne. V St. Devote se Leclerc těsně prosadil vůči Albonovi, za nimi se seřadili Rowland, Macušita a Markelov. Úvod závodu pak patřil výhradně oběma borcům na špičce. Leclerc se s Albonem přetahovali o rekordní kola a ostatním jasně ujeli. Všechna tato námaha jim ovšem byla k ničemu, když v tunelu zůstal stát Latifi a celé pole se opět "srazilo" za Safety Carem. Albon této neutralizace využil k výměně pneumatik a na druhou pozici tak postoupil Rowland. Když se ovšem opět smělo jet naplno, předvedl Leclerc své "znalosti tratě ze školního autobusu" a Rowlanda s ostatními znovu nechal daleko za sebou. Pak lídr zajel k předepsané výměně pneumatik do boxů. Stalo se tak těsně před srážkou Deletraze s Visiouem v Mirabeau, jenž vyvolala další neutralizaci. Byla to ohromná smůla, protože Rowland a spol měnili obutí za neutralizace a dostali se tak před Leclerca. Ve vedení se najednou ocitl Rowland a Markelov se díky šikovnějším mechanikům dostal na druhé místo před Macušitu. Leclerc se propadl na 4. místo - i o to ale měl přijít: O kolo později musel svou Prema-Dallaru odstavit kvůli defektu závěsu. "Ještě nikdy jsem se během své kariáry necítil tak zle...?" komentoval ztrátu vítěztsví lokální matador.
Trio lídrů poté dojelo do cíle beze změny v pořadí, před další "obětí nevhodné taktiky" Albonem. Zbývající monacké body si rozdělili Ghiotto, Malja, De Vries, Cecotto (Johnny se tedy mohl těšit na pole-position ve sprintu), King a Canamasas. Výsledek:1. Oliver Rowland, DAMS2. Artem Markelov, Rossian Time3. Nobuharu Macušita, ART4. Alexander Albon, ART5. Luca Ghiotto, Russian Time6. Gustav Malja, Racing Egineering7. Nyck De Vries, Rapax8. Johnny Cecotto, Rapax9. Jordan King, MP10. Sergio Canamasas, Trident Sobotní sprintVeterán třídy GP2, ze které Formule 2 vzešla, Johnny Cecotto nevyužil své rozhodující výhody na startu nejlépe: do St. Devote dosprintoval až za týmovým kolegou, nováčkem De Vriesem. Z prvního kola se za dvojicí Rapaxu vrátili Malja, Ghiotto, Albon a Markelov.
Nyck De Vries, který se těší osobní podpoře Rona Dennise a týmu McLaren-Honda, byl minulý rok ve formuli GP3 často ve stínu Leclerca a Albona, 27. května 2017 ovšem v Monaku zajel závod svého života. Celých 30 kol si držel Cecotta natolik "od těla", že mu neumožnil útok a zaslouženě vyhrál.
O změnu pořadí na dalších bodovaných místech se postaral pouze Rus Markelov, když se povedeným manévrem v Rascasse dostal na 5. místo před Albona. Zábavná finálová tlačenice za Cecottem nevedla k předjetí. Oliver Rowland nevyužil výborné příležitosti, dotáhnout další body na Leclerca a dojel jen devátý za Macušitou a Kingem. Výsledek:1. Nyck De Vries, Rapax 2. Johnny Cecotto, Rapax3. Gustav Malja, Racing Egineering4. Luca Ghiotto, Russian Time5. Artem Markelov, Rossian Time6. Alexander Albon, ART7. Nobuharu Macušita, ART8. Jordan King, MP
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.