Monte Carlo: Oliver Rowland vítězem monackého premiéry F2

Oliver Rowland
Oliver Rowland, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 27. května 2017 20:18
Sdílej:

Vítězem historicky prvního závodu Formule 2 v Monaku se stal po neuvěřitelné smůle domácího Charlese Leclerca bristký pilot Oliver Rowland. Sobotní sprint vyhrál mladý Nizozemec Nyck de Vries.

Text a foto: Roman Klemm Trénink a kvalifikace"Vyrůstal jsem sice nedaleko trati, monacký okruh ovšem znám jen z oken autobusu, jenž mne denně vozil do školy, " popisoval zkušenosti se svou "domácí tratí" lídr šampionátu F2 Charles Leclerc. Neznalost těžkého parkůru mu ovšem nebránila v tom, aby zajel s náskokem desetiny na mnohem zkušenějšího Canamasase a Rowlanda nejrychlejší čas dopoledního volného tréninku.

Stejně tak suverénně si letošní superstar-F2 vedl i v odpolední kvalifikaci. Byl nejrychlejším jezdcem skupiny A a na jeho čas byl i nejlepší ze skupiny B, Alexander Albon krátký. První řada pátečního závodu tedy patřila bývalým týmovým kolegům týmu ART GP3. Nováček Leclerc si tím zapsal třetí Pole-position ve třetím podniku sezony.

Druhou řadu vytvořili Rowland s Markelovem, třetí Macišita s Natem, čtvrtou King s Latifim a top10 na startu uzavírali Ghiotto a Malja. Páteční hlavní závodGalapředstavení "nového Chirona" pokračovalo i startem do hlavního závodu v pátek odpoledne. V St. Devote se Leclerc těsně prosadil vůči Albonovi, za nimi se seřadili Rowland, Macušita a Markelov. Úvod závodu pak patřil výhradně oběma borcům na špičce. Leclerc se s Albonem přetahovali o rekordní kola a ostatním jasně ujeli. Všechna tato námaha jim ovšem byla k ničemu, když v tunelu zůstal stát Latifi a celé pole se opět "srazilo" za Safety Carem. Albon této neutralizace využil k výměně pneumatik a na druhou pozici tak postoupil Rowland. Když se ovšem opět smělo jet naplno, předvedl Leclerc své "znalosti tratě ze školního autobusu" a Rowlanda s ostatními znovu nechal daleko za sebou. Pak lídr zajel k předepsané výměně pneumatik do boxů. Stalo se tak těsně před srážkou Deletraze s Visiouem v Mirabeau, jenž vyvolala další neutralizaci. Byla to ohromná smůla, protože Rowland a spol měnili obutí za neutralizace a dostali se tak před Leclerca. Ve vedení se najednou ocitl Rowland a Markelov se díky šikovnějším mechanikům dostal na druhé místo před Macušitu. Leclerc se propadl na 4. místo - i o to ale měl přijít: O kolo později musel svou Prema-Dallaru odstavit kvůli defektu závěsu. "Ještě nikdy jsem se během své kariáry necítil tak zle...?" komentoval ztrátu vítěztsví lokální matador.

Trio lídrů poté dojelo do cíle beze změny v pořadí, před další "obětí nevhodné taktiky" Albonem. Zbývající monacké body si rozdělili Ghiotto, Malja, De Vries, Cecotto (Johnny se tedy mohl těšit na pole-position ve sprintu), King a Canamasas. Výsledek:1. Oliver Rowland, DAMS2. Artem Markelov, Rossian Time3. Nobuharu Macušita, ART4. Alexander Albon, ART5. Luca Ghiotto, Russian Time6. Gustav Malja, Racing Egineering7. Nyck De Vries, Rapax8. Johnny Cecotto, Rapax9. Jordan King, MP10. Sergio Canamasas, Trident Sobotní sprintVeterán třídy GP2, ze které Formule 2 vzešla, Johnny Cecotto nevyužil své rozhodující výhody na startu nejlépe: do St. Devote dosprintoval až za týmovým kolegou, nováčkem De Vriesem. Z prvního kola se za dvojicí Rapaxu vrátili Malja, Ghiotto, Albon a Markelov.

Nyck De Vries, který se těší osobní podpoře Rona Dennise a týmu McLaren-Honda, byl minulý rok ve formuli GP3 často ve stínu Leclerca a Albona, 27. května 2017 ovšem v Monaku zajel závod svého života. Celých 30 kol si držel Cecotta natolik "od těla", že mu neumožnil útok a zaslouženě vyhrál.

O změnu pořadí na dalších bodovaných místech se postaral pouze Rus Markelov, když se povedeným manévrem v Rascasse dostal na 5. místo před Albona. Zábavná finálová tlačenice za Cecottem nevedla k předjetí. Oliver Rowland nevyužil výborné příležitosti, dotáhnout další body na Leclerca a dojel jen devátý za Macušitou a Kingem. Výsledek:1. Nyck De Vries, Rapax 2. Johnny Cecotto, Rapax3. Gustav Malja, Racing Egineering4. Luca Ghiotto, Russian Time5. Artem Markelov, Rossian Time6. Alexander Albon, ART7. Nobuharu Macušita, ART8. Jordan King, MP

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.