Série IndyCar vypustila na veřejnost podobu nových monopostů na nadcházející rok. Od předchozí zveřejněné verze se liší v tom, že současný návrh je z 99 % hotový.
Text: Aleš Sirný
Základ šasi je v aktuálním monopostu od dlouholetého dodavatele Dallara. Italská konstruktérská firma má v IndyCar monopol již deset let a zůstane tomu tak i v nadcházejícím roce. Nová generace monopostů však bude mít mnohem formulovější zevnějšek než dnešní dallary se zakrytými koly.
V rámci bezpečnosti však budou i v roce 2018 chráněna přední a zadní kola, jen ne takovou měrou, jakou tomu je od roku 2012. Zmizí nepopulární zadní nárazníky, díky nimž připomínala dallara spíš sportovní prototyp než monopost. Ochrana před zadními koly a mohutné přední přítlačné křídlo u přední nápravy nicméně zůstávají.
Faktem je, že nová dallara alespoň v prvních návrzích odráží oblíbené období devadesátých let, kdy se po amerických okruzích a oválech proháněly jedny z nejkrásnějších monopostů IndyCar v historii. Příznivě byl přijat zejména ochranný oblouk za hlavou jezdce, jenž bude díky snížené kapotě znovu vyčnívat.
Nový vůz bude dodáván ve dvou provedeních. V úpravě pro rychlé ovály superspeedway a pro klasické tratě včetně krátkých oválů. Týmy si nadále mohou vybírat mezi dodavateli motorů Honda a Chevrolet. Takzvané aero kity, které vyvíjela Honda s Chevroletem však končí. Od příštího roku budou monoposty opět jednotné a diváci budou moci rozlišit jezdce jen díky zbarvení helmy a kapoty, nikoliv tvaru vozu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.