Ostrov Belle Isle v Detroitu se za čtrnáct dní stane dějištěm pátého podniku IMSA SportsCar Championship, do kterého se přihlásil úctyhodný počet 28 závodních vozů.
Text: Aleš Sirný
Po téměř měsíční přestávce se první červnový víkend znovu rozpohybuje amerických šampionát sportovních vozů a již podruhé v sezoně zavítá na městský okruh Belle Isle Park v Detroitu. Na diváky čeká stominutové závodění kategorií P, PC a GTD. Naopak kategorie GTLM dostane tentokrát volno, neboť týmy Corvette, Ford a Risi Competizione putují za oceán do Le Mans.
V prototypech letos jasně dominuje bratrská dvojice Jordan a Ricky Taylorovi s cadillakem. Po čtyřech výhrách včetně 24h v Daytoně a 12h v Sebringu mají zálusk na šesté prvenství v řadě, navíc dohromady mají z předchozích let šest vítězných pohárů z Detroitu. Znepříjemnit život se jim bude snažit dalších devět prototypů značek Mazda, Nissan, Oreca, Multimatic/Riley, Ligier a v neposlední řadě Cadillac v rukou týmu Action Express Racing.
Prototypy Cadillac budou v podstatě na domácí půdě, v místě ústředí General Motors. V letošní sezoně jsou tyto vozy prakticky nedostižné a v Detroitu lze očekávat jejich další triumf. Na druhou stranu jízda na nerovném asfaltu mezi betonovými svodidly vždy vnáší do závodu velkou neznámou.
V kategorii GTD najdeme osm různých značek. Ve formě se nachází Mercedes-AMG, který se stal vítězným nástrojem v posledních třech podnicích. Dvě ze tří výher patří po zásluze dvojici Ben Keating – Jeroen Bleekemolen, která mimo jiné vede průběžné hodnocení a v letošní sezoně neskončila na horším jak třetím místě.
Celkově do Detroitu dorazí 15 závodních vozů značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW.
Protipólem GTD je kategorie PC, kam jsou přihlášeny tři prototypy dvou týmů BAR1 Motorsport a Performance Tech Motorsport.
Seznam přihlášených
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?