Ostrov Belle Isle v Detroitu se za čtrnáct dní stane dějištěm pátého podniku IMSA SportsCar Championship, do kterého se přihlásil úctyhodný počet 28 závodních vozů.
Text: Aleš Sirný
Po téměř měsíční přestávce se první červnový víkend znovu rozpohybuje amerických šampionát sportovních vozů a již podruhé v sezoně zavítá na městský okruh Belle Isle Park v Detroitu. Na diváky čeká stominutové závodění kategorií P, PC a GTD. Naopak kategorie GTLM dostane tentokrát volno, neboť týmy Corvette, Ford a Risi Competizione putují za oceán do Le Mans.
V prototypech letos jasně dominuje bratrská dvojice Jordan a Ricky Taylorovi s cadillakem. Po čtyřech výhrách včetně 24h v Daytoně a 12h v Sebringu mají zálusk na šesté prvenství v řadě, navíc dohromady mají z předchozích let šest vítězných pohárů z Detroitu. Znepříjemnit život se jim bude snažit dalších devět prototypů značek Mazda, Nissan, Oreca, Multimatic/Riley, Ligier a v neposlední řadě Cadillac v rukou týmu Action Express Racing.
Prototypy Cadillac budou v podstatě na domácí půdě, v místě ústředí General Motors. V letošní sezoně jsou tyto vozy prakticky nedostižné a v Detroitu lze očekávat jejich další triumf. Na druhou stranu jízda na nerovném asfaltu mezi betonovými svodidly vždy vnáší do závodu velkou neznámou.
V kategorii GTD najdeme osm různých značek. Ve formě se nachází Mercedes-AMG, který se stal vítězným nástrojem v posledních třech podnicích. Dvě ze tří výher patří po zásluze dvojici Ben Keating – Jeroen Bleekemolen, která mimo jiné vede průběžné hodnocení a v letošní sezoně neskončila na horším jak třetím místě.
Celkově do Detroitu dorazí 15 závodních vozů značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW.
Protipólem GTD je kategorie PC, kam jsou přihlášeny tři prototypy dvou týmů BAR1 Motorsport a Performance Tech Motorsport.
Seznam přihlášených
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.