WEC: Toyota řeší další jezdecký problém

Sébastien Buemi u svého prototypu Toyota TS050 Hybrid před startem závodu ve SPA-Francorchamps
Sébastien Buemi u svého prototypu Toyota TS050 Hybrid před startem závodu ve SPA-Francorchamps, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iMotorSport.cz 22. května 2017 11:50
Sdílej:

José María López a Sébasten Buemi - dvě jména, která v současné době znějí v centrále týmu Toyota GAZOO Racing asi nejčastěji.

Japonský tým učinil před prvním závodem letošní sezóny jasné rozhodnutí. Do dvou závodů sezóny (SPA-Francorchamps a Le Mans) nasadí tři vozy a ke dvěma stálým posádkám, které absolvují kompletní šampionát, se tím pádem pro uvedené dva závody přidají ještě další tři jezdci.

Jedním z nováčků, který se zařadil do stálé posádky #7 je 34letý trojnásobný mistr WTCC José María López. Argentinec měl však hned v prvním závodě sezóny v Silverstone nehodu, při které utrpěl zranění v oblasti páteře, které jej vyřadilo z následujícího závodu ve SPA-Francorchamps.

Díky tomu stihl López odjet jen několik ostrých kol v závodním režimu a proto Toyota před Le Mans protočila složení posádek pro tento legendární závod. Argentince ve voze #7 nahradí Stéphane Sarrazin a López se přesouvá do posádky #9 ke zkušenému Nicolasi Lapierrovi a dalšímu nováčkovi ve WEC, kterým je Japonec Yuji Kunimoto. Po Le Mans se má José María López vrátit zpátky ke dvojici Mike Conway, Kamui Kobayashi do vozu #7.

Ovšem tento návrat není zcela bez trhlin. Červencový čtvrtý závod WEC na Nürburgringu však termínově koliduje se závodem Formula E v New Yorku a López v této elektrické sérii startuje za tým DS Virgin Racing. Německý závod WEC ale má prioritu a José María López bude tedy muset premiérový závod elektrických formulí v New Yorku vynechat. A to i přes skutečnost, že se Argentinec v prototypu TS050 Hybrid zatím moc nesvezl.

Lópezův týmový kolega Sébastien Buemi v současné době vede šampionát WEC a po očekávaném dvojitém bodovém zisku z Le Mans může mít švýcarský jezdec na čele šampionátu už zajímavý bodový náskok. Ovšem Sébastien Buemi je současně nejúspěšnějším jezdcem zmíněné Formule E - zvítězil ve čtyřech z pěti doposud odjetých závodů aktuální sezóny a na čele průběžného hodnocení má náskok 43 bodů. Mimo to je Sébastian Buemi ve Formuli E úřadujícím šampionem.

Buemiho úspěch nebo neúspěch na okruhu La Sarthe bude pro Toyotu znamenat odpověď na otázku, jako bude vlastně složení jejích dvou posádek pro zbytek sezóny WEC.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.