José María López a Sébasten Buemi - dvě jména, která v současné době znějí v centrále týmu Toyota GAZOO Racing asi nejčastěji.
Japonský tým učinil před prvním závodem letošní sezóny jasné rozhodnutí. Do dvou závodů sezóny (SPA-Francorchamps a Le Mans) nasadí tři vozy a ke dvěma stálým posádkám, které absolvují kompletní šampionát, se tím pádem pro uvedené dva závody přidají ještě další tři jezdci.
Jedním z nováčků, který se zařadil do stálé posádky #7 je 34letý trojnásobný mistr WTCC José María López. Argentinec měl však hned v prvním závodě sezóny v Silverstone nehodu, při které utrpěl zranění v oblasti páteře, které jej vyřadilo z následujícího závodu ve SPA-Francorchamps.
Díky tomu stihl López odjet jen několik ostrých kol v závodním režimu a proto Toyota před Le Mans protočila složení posádek pro tento legendární závod. Argentince ve voze #7 nahradí Stéphane Sarrazin a López se přesouvá do posádky #9 ke zkušenému Nicolasi Lapierrovi a dalšímu nováčkovi ve WEC, kterým je Japonec Yuji Kunimoto. Po Le Mans se má José María López vrátit zpátky ke dvojici Mike Conway, Kamui Kobayashi do vozu #7.
Ovšem tento návrat není zcela bez trhlin. Červencový čtvrtý závod WEC na Nürburgringu však termínově koliduje se závodem Formula E v New Yorku a López v této elektrické sérii startuje za tým DS Virgin Racing. Německý závod WEC ale má prioritu a José María López bude tedy muset premiérový závod elektrických formulí v New Yorku vynechat. A to i přes skutečnost, že se Argentinec v prototypu TS050 Hybrid zatím moc nesvezl.
Lópezův týmový kolega Sébastien Buemi v současné době vede šampionát WEC a po očekávaném dvojitém bodovém zisku z Le Mans může mít švýcarský jezdec na čele šampionátu už zajímavý bodový náskok. Ovšem Sébastien Buemi je současně nejúspěšnějším jezdcem zmíněné Formule E - zvítězil ve čtyřech z pěti doposud odjetých závodů aktuální sezóny a na čele průběžného hodnocení má náskok 43 bodů. Mimo to je Sébastian Buemi ve Formuli E úřadujícím šampionem.
Buemiho úspěch nebo neúspěch na okruhu La Sarthe bude pro Toyotu znamenat odpověď na otázku, jako bude vlastně složení jejích dvou posádek pro zbytek sezóny WEC.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?