V rámci velké DTM se minulý víkend na Lausitzringu směli představit i talenti německého šampionátu Formule 4. Ke třem závodům druhého podniku sezony se sešlo pole 26 účastníků a páteční kvalifikaci zcela ovládl čtyřlístek pilotů stáje US-Racing Ralfa Schumachera.
Text a foto: Roman Klemm
Zatáčkovítý infield ohromného trioválu nejlépe zvládl zkušený Kim-Luis Schramm před týmovými kolegy Nicklasem Nielsenem, Fabiem Schererem a Julianem Hansesem. Tyto čtyři při tom dělilo pouze 67 tisícin sekundy a nejlepší z konkurentů, Kami Laliberte z týmu Van Amersfoort měl na čtvrtého ztrátu pouhých 7 tisícin. Prvních 19 vozů se vešlo do jedné sekundy. Jediné děvče v poli, Sophia Floerschová z Michova, při tom dosáhla 11. času. Její týmový kolega z domácího týmu Muecke, Čech Tom Beckaeuser, se do prvního závodu kvalifikoval jako 25. Nezkušený mladík z Klečan při tom předvedl, že se dokáže učit a lepšit: V prvním volném tréninku mu na špičku ještě scházelo přes 5 sekund, ve druhém více, než 3s a v kvalifikaci (kterou ukončil ve zdi) byl již o 2,8s za Schrammem. Páteční kvalifikace ovšem měla večer při technické přejímce skandální dohru. U všech vozů týmu US-Racing totiž byla objevena nedovolená technická modifikace: Vpravo chyběla předepsaná podložka pod šroubem držící přední závěs nahoře. Pořadatel Schumacherovy vozy diskvalifikoval, US-Racing ovšem podal odvolání a jeho vozy proto směly „pod protestem“ do závodů 1 a 2 vyrazit z jejich vybojovaných pozic.
1. závod, sobota poledneSchramm předvedl výborný start, velkým překvapením sprintu do první zatáčky ovšem byl Laliberté, který se výborným manévrem na brzdě posunul před ostatní piloty týmu US na druhou pozici. Hanses se zařadil jako třetí před Armstronga, Vipse a Nielsena. Druhé kolo připravilo Sophii Floerschovou po kontaktu se zdí o přední spoiler, přesto právě držela dobré desáté místo, když byl závod kvůli nehodě Aberdeina se Schererem neutralizován.Když se opět smělo jet naplno dokázal 20letý Schramm po zbytek závodu s přehledem kontrolovat Lalibertého za sebou a dojel si pro vítězství, o jehož hodnotě rozhodne až zasedání klubu DMSB během příštího týdne. Lídr celkové tabulky Juri Vips (Prema) si dojel pro pohár za třetí místo, za ním získali velké body Marcus Armstrong a Felipe Drugovich. Pro první bodík sezony si dojel jako 10. syn bývalého pilota F1 Louis Gachot, Tom Beckhaeuser skončil 20. 2. závod, sobota odpoledne O postavení na startu druhého závodu rozhodly druhé nejlepší časy páteční kvalifikační session a znamenaly další pochybný úspěch stáje US-Racing v pořadí Hanses-Scherer-Nielsen. Za nimi se ke startu připravili Marcus Armstrong a vítěz z dopoledne, Kim-Luis Schramm.Sotva se po startu špička stačila seřadit v pořadí Hanses, Armstrong, Scherer, Drugovich, Correa a Vips, musel na trať Safety Car: Vůz Michaela Waldherra stál ve třetí zatáčce, mimo to muselo hned několik konkurentů pro nová křidla do boxů. Na hodinách zbývalo 25 minut, když se smělo opět závodit. 20letý Julian Hanses se při tom nenechal zneklidnit dlouhou šňůrou soupeřů v jeho závětří a kolo za kolem spěl směrem svého prvního vítězství. Brzy si vybudoval polštář dvou sekund a nechal za sebou bojovat Armstronga, Drugoviche, Vipse, Scherera a Lalibertého o druhé místo. Hanses tedy mohl poprvé slavit, ale neslavil - stejně tak jako kolega Schramm dopoledne: Protože tým US startoval pod protestem, nerozdělovaly se jeho pilotům poháry – zatím..?Druhý dojel Brazilec Drugovich před Armstrongem, Schererem, Vipsem a Lalibertééem. Daleko za očekáváním opět skončil domácí berlínský tým Petera Mueckeho. Nejlepší vůz bývalého jezdce Poháru Míru a Přátelství dovezla do cíle Sophia Floerschová na 10. místě (letos její první bod). Její český týmový kolega Tom Beckhaeuser byl díky nehodám soupeřů klasifikován jako 18.
3. závod, neděleDo třetího závodu víkendu německé F4 startuje prvních osm prvního závodu v obráceném pořadí. Proto směl syn bývalého vítěze Le Mans Bertranda Gachota, Louis vyrazit z prvního místa před Zendelim, Pirem, Vestim a Drugovichem. Mladý Brit tohoto „dárečku“ dobře využil a úvodem závodu se usadil na špičce před Drugovichem, Vestim, Zendelim a sobotním vítězem Schrammem. Týmového kolegu z Brazílie za sebou ovšem udržel jen 7 kol. Ve stejném kole ztratil Zendeli kolo (!) a o málo později vystřídal Gachota na druhém místě další z pilotů tými Van Amersfoort, Vesti. Drugovich si poté dojel pro jisté vítězství před Vestim, Schramm se dokázal probojovat na třetí pozici. Vítěz sobotního odpoledne Hanses skončil 5. a senzační závod předvedla i Sophia Floerschová: Ze 23. startovního místa dojela osmá a byla tím opět nejlepším jezdcem týmu Petera Mueckeho. Tom Beckhaeuser dokončil závod na 19. místě.
Výsledky německé Formule 4 na Lausitzringu(jejich platnost ovšem závisí na rozhodnutí zasedání DMSB ohledně odvolání proti diskvalifikaci všech vozů týmu US-Racing)
1. závod – sobota dopoledne1. Kim-Luis Schramm, US2. Kami Laliberté, Van Amersfoort3. Juri Vips, Prema4. Julian Hanses, US5. Marcus Armstrong, Prema6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort
2. závod – sobota odpoledne1. Julian Hanses, US2. Felipe Drugovich, Van Amersfoort3. Marcus Armstrong, Prema4. Fabio Scherer, US5. Juri Vips, Prema6. Kami Laliberté, Van Amersfoort
3. závod – neděle1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Frederik Vesti, Van Amersfoort3. Kim-Luis Schramm, US4. Louis Gachot, Van Amersfoort5. Julian Hanses, US6. Andreas Estner, Neuhauser
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.