F4 na Lausitzringu: Bezcenná vítězství Schumacherova týmu?

Formule 4
Formule 4, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 21. května 2017 19:49
Sdílej:

V rámci velké DTM se minulý víkend na Lausitzringu směli představit i talenti německého šampionátu Formule 4. Ke třem závodům druhého podniku sezony se sešlo pole 26 účastníků a páteční kvalifikaci zcela ovládl čtyřlístek pilotů stáje US-Racing Ralfa Schumachera.

Text a foto: Roman Klemm

Zatáčkovítý infield ohromného trioválu nejlépe zvládl zkušený Kim-Luis Schramm před týmovými kolegy Nicklasem Nielsenem, Fabiem Schererem a Julianem Hansesem. Tyto čtyři při tom dělilo pouze 67 tisícin sekundy a nejlepší z konkurentů, Kami Laliberte z týmu Van Amersfoort měl na čtvrtého ztrátu pouhých 7 tisícin. Prvních 19 vozů se vešlo do jedné sekundy. Jediné děvče v poli, Sophia Floerschová z Michova, při tom dosáhla 11. času. Její týmový kolega z domácího týmu Muecke, Čech Tom Beckaeuser, se do prvního závodu kvalifikoval jako 25. Nezkušený mladík z Klečan při tom předvedl, že se dokáže učit a lepšit: V prvním volném tréninku mu na špičku ještě scházelo přes 5 sekund, ve druhém více, než 3s a v kvalifikaci (kterou ukončil ve zdi) byl již o 2,8s za Schrammem. Páteční kvalifikace ovšem měla večer při technické přejímce skandální dohru. U všech vozů týmu US-Racing totiž byla objevena nedovolená technická modifikace: Vpravo chyběla předepsaná podložka pod šroubem držící přední závěs nahoře. Pořadatel Schumacherovy vozy diskvalifikoval, US-Racing ovšem podal odvolání a jeho vozy proto směly „pod protestem“ do závodů 1 a 2 vyrazit z jejich vybojovaných pozic.

1. závod, sobota poledneSchramm předvedl výborný start, velkým překvapením sprintu do první zatáčky ovšem byl Laliberté, který se výborným manévrem na brzdě posunul před ostatní piloty týmu US na druhou pozici. Hanses se zařadil jako třetí před Armstronga, Vipse a Nielsena. Druhé kolo připravilo Sophii Floerschovou po kontaktu se zdí o přední spoiler, přesto právě držela dobré desáté místo, když byl závod kvůli nehodě Aberdeina se Schererem neutralizován.Když se opět smělo jet naplno dokázal 20letý Schramm po zbytek závodu s přehledem kontrolovat Lalibertého za sebou a dojel si pro vítězství, o jehož hodnotě rozhodne až zasedání klubu DMSB během příštího týdne. Lídr celkové tabulky Juri Vips (Prema) si dojel pro pohár za třetí místo, za ním získali velké body Marcus Armstrong a Felipe Drugovich. Pro první bodík sezony si dojel jako 10. syn bývalého pilota F1 Louis Gachot, Tom Beckhaeuser skončil 20. 2. závod, sobota odpoledne O postavení na startu druhého závodu rozhodly druhé nejlepší časy páteční kvalifikační session a znamenaly další pochybný úspěch stáje US-Racing v pořadí Hanses-Scherer-Nielsen. Za nimi se ke startu připravili Marcus Armstrong a vítěz z dopoledne, Kim-Luis Schramm.Sotva se po startu špička stačila seřadit v pořadí Hanses, Armstrong, Scherer, Drugovich, Correa a Vips, musel na trať Safety Car: Vůz Michaela Waldherra stál ve třetí zatáčce, mimo to muselo hned několik konkurentů pro nová křidla do boxů. Na hodinách zbývalo 25 minut, když se smělo opět závodit. 20letý Julian Hanses se při tom nenechal zneklidnit dlouhou šňůrou soupeřů v jeho závětří a kolo za kolem spěl směrem svého prvního vítězství. Brzy si vybudoval polštář dvou sekund a nechal za sebou bojovat Armstronga, Drugoviche, Vipse, Scherera a Lalibertého o druhé místo. Hanses tedy mohl poprvé slavit, ale neslavil - stejně tak jako kolega Schramm dopoledne: Protože tým US startoval pod protestem, nerozdělovaly se jeho pilotům poháry – zatím..?Druhý dojel Brazilec Drugovich před Armstrongem, Schererem, Vipsem a Lalibertééem. Daleko za očekáváním opět skončil domácí berlínský tým Petera Mueckeho. Nejlepší vůz bývalého jezdce Poháru Míru a Přátelství dovezla do cíle Sophia Floerschová na 10. místě (letos její první bod). Její český týmový kolega Tom Beckhaeuser byl díky nehodám soupeřů klasifikován jako 18.

3. závod, neděleDo třetího závodu víkendu německé F4 startuje prvních osm prvního závodu v obráceném pořadí. Proto směl syn bývalého vítěze Le Mans Bertranda Gachota, Louis vyrazit z prvního místa před Zendelim, Pirem, Vestim a Drugovichem. Mladý Brit tohoto „dárečku“ dobře využil a úvodem závodu se usadil na špičce před Drugovichem, Vestim, Zendelim a sobotním vítězem Schrammem. Týmového kolegu z Brazílie za sebou ovšem udržel jen 7 kol. Ve stejném kole ztratil Zendeli kolo (!) a o málo později vystřídal Gachota na druhém místě další z pilotů tými Van Amersfoort, Vesti. Drugovich si poté dojel pro jisté vítězství před Vestim, Schramm se dokázal probojovat na třetí pozici. Vítěz sobotního odpoledne Hanses skončil 5. a senzační závod předvedla i Sophia Floerschová: Ze 23. startovního místa dojela osmá a byla tím opět nejlepším jezdcem týmu Petera Mueckeho. Tom Beckhaeuser dokončil závod na 19. místě.

Výsledky německé Formule 4 na Lausitzringu(jejich platnost ovšem závisí na rozhodnutí zasedání DMSB ohledně odvolání proti diskvalifikaci všech vozů týmu US-Racing)

1. závod – sobota dopoledne1. Kim-Luis Schramm, US2. Kami Laliberté, Van Amersfoort3. Juri Vips, Prema4. Julian Hanses, US5. Marcus Armstrong, Prema6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort

2. závod – sobota odpoledne1. Julian Hanses, US2. Felipe Drugovich, Van Amersfoort3. Marcus Armstrong, Prema4. Fabio Scherer, US5. Juri Vips, Prema6. Kami Laliberté, Van Amersfoort

3. závod – neděle1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Frederik Vesti, Van Amersfoort3. Kim-Luis Schramm, US4. Louis Gachot, Van Amersfoort5. Julian Hanses, US6. Andreas Estner, Neuhauser

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.