V rámci velké DTM se minulý víkend na Lausitzringu směli představit i talenti německého šampionátu Formule 4. Ke třem závodům druhého podniku sezony se sešlo pole 26 účastníků a páteční kvalifikaci zcela ovládl čtyřlístek pilotů stáje US-Racing Ralfa Schumachera.
Text a foto: Roman Klemm
Zatáčkovítý infield ohromného trioválu nejlépe zvládl zkušený Kim-Luis Schramm před týmovými kolegy Nicklasem Nielsenem, Fabiem Schererem a Julianem Hansesem. Tyto čtyři při tom dělilo pouze 67 tisícin sekundy a nejlepší z konkurentů, Kami Laliberte z týmu Van Amersfoort měl na čtvrtého ztrátu pouhých 7 tisícin. Prvních 19 vozů se vešlo do jedné sekundy. Jediné děvče v poli, Sophia Floerschová z Michova, při tom dosáhla 11. času. Její týmový kolega z domácího týmu Muecke, Čech Tom Beckaeuser, se do prvního závodu kvalifikoval jako 25. Nezkušený mladík z Klečan při tom předvedl, že se dokáže učit a lepšit: V prvním volném tréninku mu na špičku ještě scházelo přes 5 sekund, ve druhém více, než 3s a v kvalifikaci (kterou ukončil ve zdi) byl již o 2,8s za Schrammem. Páteční kvalifikace ovšem měla večer při technické přejímce skandální dohru. U všech vozů týmu US-Racing totiž byla objevena nedovolená technická modifikace: Vpravo chyběla předepsaná podložka pod šroubem držící přední závěs nahoře. Pořadatel Schumacherovy vozy diskvalifikoval, US-Racing ovšem podal odvolání a jeho vozy proto směly „pod protestem“ do závodů 1 a 2 vyrazit z jejich vybojovaných pozic.
1. závod, sobota poledneSchramm předvedl výborný start, velkým překvapením sprintu do první zatáčky ovšem byl Laliberté, který se výborným manévrem na brzdě posunul před ostatní piloty týmu US na druhou pozici. Hanses se zařadil jako třetí před Armstronga, Vipse a Nielsena. Druhé kolo připravilo Sophii Floerschovou po kontaktu se zdí o přední spoiler, přesto právě držela dobré desáté místo, když byl závod kvůli nehodě Aberdeina se Schererem neutralizován.Když se opět smělo jet naplno dokázal 20letý Schramm po zbytek závodu s přehledem kontrolovat Lalibertého za sebou a dojel si pro vítězství, o jehož hodnotě rozhodne až zasedání klubu DMSB během příštího týdne. Lídr celkové tabulky Juri Vips (Prema) si dojel pro pohár za třetí místo, za ním získali velké body Marcus Armstrong a Felipe Drugovich. Pro první bodík sezony si dojel jako 10. syn bývalého pilota F1 Louis Gachot, Tom Beckhaeuser skončil 20. 2. závod, sobota odpoledne O postavení na startu druhého závodu rozhodly druhé nejlepší časy páteční kvalifikační session a znamenaly další pochybný úspěch stáje US-Racing v pořadí Hanses-Scherer-Nielsen. Za nimi se ke startu připravili Marcus Armstrong a vítěz z dopoledne, Kim-Luis Schramm.Sotva se po startu špička stačila seřadit v pořadí Hanses, Armstrong, Scherer, Drugovich, Correa a Vips, musel na trať Safety Car: Vůz Michaela Waldherra stál ve třetí zatáčce, mimo to muselo hned několik konkurentů pro nová křidla do boxů. Na hodinách zbývalo 25 minut, když se smělo opět závodit. 20letý Julian Hanses se při tom nenechal zneklidnit dlouhou šňůrou soupeřů v jeho závětří a kolo za kolem spěl směrem svého prvního vítězství. Brzy si vybudoval polštář dvou sekund a nechal za sebou bojovat Armstronga, Drugoviche, Vipse, Scherera a Lalibertého o druhé místo. Hanses tedy mohl poprvé slavit, ale neslavil - stejně tak jako kolega Schramm dopoledne: Protože tým US startoval pod protestem, nerozdělovaly se jeho pilotům poháry – zatím..?Druhý dojel Brazilec Drugovich před Armstrongem, Schererem, Vipsem a Lalibertééem. Daleko za očekáváním opět skončil domácí berlínský tým Petera Mueckeho. Nejlepší vůz bývalého jezdce Poháru Míru a Přátelství dovezla do cíle Sophia Floerschová na 10. místě (letos její první bod). Její český týmový kolega Tom Beckhaeuser byl díky nehodám soupeřů klasifikován jako 18.
3. závod, neděleDo třetího závodu víkendu německé F4 startuje prvních osm prvního závodu v obráceném pořadí. Proto směl syn bývalého vítěze Le Mans Bertranda Gachota, Louis vyrazit z prvního místa před Zendelim, Pirem, Vestim a Drugovichem. Mladý Brit tohoto „dárečku“ dobře využil a úvodem závodu se usadil na špičce před Drugovichem, Vestim, Zendelim a sobotním vítězem Schrammem. Týmového kolegu z Brazílie za sebou ovšem udržel jen 7 kol. Ve stejném kole ztratil Zendeli kolo (!) a o málo později vystřídal Gachota na druhém místě další z pilotů tými Van Amersfoort, Vesti. Drugovich si poté dojel pro jisté vítězství před Vestim, Schramm se dokázal probojovat na třetí pozici. Vítěz sobotního odpoledne Hanses skončil 5. a senzační závod předvedla i Sophia Floerschová: Ze 23. startovního místa dojela osmá a byla tím opět nejlepším jezdcem týmu Petera Mueckeho. Tom Beckhaeuser dokončil závod na 19. místě.
Výsledky německé Formule 4 na Lausitzringu(jejich platnost ovšem závisí na rozhodnutí zasedání DMSB ohledně odvolání proti diskvalifikaci všech vozů týmu US-Racing)
1. závod – sobota dopoledne1. Kim-Luis Schramm, US2. Kami Laliberté, Van Amersfoort3. Juri Vips, Prema4. Julian Hanses, US5. Marcus Armstrong, Prema6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort
2. závod – sobota odpoledne1. Julian Hanses, US2. Felipe Drugovich, Van Amersfoort3. Marcus Armstrong, Prema4. Fabio Scherer, US5. Juri Vips, Prema6. Kami Laliberté, Van Amersfoort
3. závod – neděle1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Frederik Vesti, Van Amersfoort3. Kim-Luis Schramm, US4. Louis Gachot, Van Amersfoort5. Julian Hanses, US6. Andreas Estner, Neuhauser
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?