Souboj o sobotní vítězství mezi Stolzem/Ludwigem (Mercedes) a Renauerem/Muellerem (Porsche) rozhodla nepozornost opozdilce, zatímco v neděli jasně dominoval Lamborghini dvojice Bortolotti/Companc.
Text a foto: Roman Klemm
SobotaV rámci nabitého motoristického víkendu na Lausitzringu se vedle DTM a německé Formule 4 přetahovalo o body i 28 posádek silného šampionátu ADAC-GT-Masters. První startovní řadu sobotního závodu si již v pátek večer zajistili jezdci Mercedesu: Nejrychlejší kvalifikační čas totiž zajel Luca Stolz (Zakspeed-AMG GT3) před značkovým kolegou, Nizozemcem Indy Dontjem na stejném voze týmu HTP. Za nimi se za 30stupňového vedra kvalifikovali Němci Robert Renauer (Herbert-Porsche) a Sven Barth (RWT-Corvette), Francouz Jules Gounon (Callaway-Corvette) a Argentinec Ezequiel Compac (Grasser-Lamborghini). Čech Filip Salaquarda se opět dělil o kokpit vozu Muecke-Audi R8 s Marcusem Winkelhockem. Ve volných tréniních ještě zářili 3. a 4. časem a na zatáčkovité trati infieldu Eurospeedwaye si pak připravili dobrou výchozí pozici pro zisk dalších bodů v závodě: Salaquarda zajel 11. čas.
Letmý start v sobotní poledne vyšel polemanovi Stolzovi navýbornou, Nizozemec Dontje vedle něj ovšem musel přenechat druhou pozici agresivnímu Porsche Roberta Renauera. Za tuto vedoucí trojici se po průjezdu zatáčkovitou sekcí seřadily Corvetty Bartha a Gounona, Mueckeho Mercedes a Lamborghini Ineichena. Průjezd zmíněnou sekcí bohužel nepřestál Salaquardův Audi, kterého poslal šťouchancem do hodin Porsche nedočkavého Rakušana Bachlera. V pátém kole se vzájemnou nehodou ze špičkové skupiny rozloučili Muecke a Ineichen, zatímco se Corvetty Bartha a Gounona pořád hrozivěji tlačili na žlutý Mercedes třetího Dontjeho. Nizozemcova defenzivní jízda poté sice umožnila úprk vedoucí dvojice, za Dontjem se ovšem vytvořila zábavná skupina vozů, které se na něj tlačily. První obětí situace se stal Barth, když při pokusu o útok na Dontjeho uklouzl do štěrku. Ostatní pronásledovatelé se o podobnou akci nepokusili – raději pokud možno brzy absolvovali své předepsané zastávky v boxech. K výměně jezdců se právě připravovali i u vedoucího týmu Zakspeed, když lídr Stolz havaroval s nepozorným Christopherem Miesem: Audi úřadujícího mistra právě opouštěl boxy, když se dostal na trávník a vrazil do Stolzova Mercedesu. První místo tak převzal s náskokem 6 sekund na Stolze Robert Renauer a hned na to předal svůj Porchse Svenovi Muellerovi, zatímco nešťastný Zakspeed-Merecedes převzal Luca Ludwig. Za nimi předal Indy Dontje svůj vůz Marvinovi Kirchhoeferovi a jejich HTP-Mercedes kupodivu udržel třetí místo před Bortolottim (převzal Grasser-Lamborghini od Companca) a Keilwitze, jenž vystřídal v Callaway Corvettě Gounona. V závěrečné fázi podniku nedal úřadující mistr poháru Porsche, Sven Mueller první místo a vítězství z ruky. V cíli byl o 1,5 sekundy před Ludwigem. O třetí místo se vyvinul pěkný boj mezi bývalými formulovými nadějemi Kirchhoeferem a Bortolottim a Austro-Ital ho 12 minut před koncem rozhodl ve prospěch jeho zeleného vozu.Podobně těsné rozhodnutí viděli diváci ohledně 5. pozice: Keilwitzova udržel své místo jen těsně před Jihoafričanem Van der Lindem.
NeděleZelený Lamborghini Huracan rakouského týmu Grasser se již v sobotu předvedl výborným 3. místem v závodě a i v neděli měl hrát jednu z ústředních rolí: Mirko Bortolotti ho během dopolední kvalifikace postavil na pole-position. To ale nebylo vše, vozy Gottfrieda Grassera zabraly hned kompletní první stratovní řadu: Christian Engelhardt ve druhém Huracanu byl jen o 0,18s pomalejší. Hned za italskými vozy kvalifikoval Marcus Winkelhock svůj Muecke-Audi R8, o který se dělí s Filipem Salaquardou a následovaly jim další dva ingolstadtské vozy Christophera Miese a Kelvina va der Lindeho.
Na zelený signál semaforu reagovala nejlépe zelená italská raketa Bortolottiho a také Rakušan Eng ve Schnitzer-BMW vyrazil výborně: Z prvního kola se Bortolotti vrátil v čele před Engem, Miesem, Engelhartem a Mercedesem Maxiho Goetze. Winkelhock ztratil v prvních dvou zatáčkách dvě pozice a ve třetím zákrutu všechno: Otočil se, spadl na poslední pozici a po 7 kolech zaparkoval v boxech...Stejně jako při prvním podniku roku v Oscherslebenu směl bílý BMW Philippa Enga po slabším sobotním výsledku natolik „ubrat na váze“, že se z něj stal jeden z nejrychlejších vozů neděle. Po první čtvrtině závodu měl Bortolotti sekundový náskok na Enga a ve stejných odstupech následovali Mies, Engelhardt a van der Linde. Až do výměn pilotů se na tomto pořadí nic nezměnilo. Mies absolvoval svou povinnou zastávku jako první a předal svůj Land-Audi Američanovi De Phillippimu. O kolo později předal Eng „bavoráka“ Collardovi a Engelhardt svůj Lamborghini Ineichenovi. Také výměna lídera Bortolottiho na Companca proběhla hladce a Argentinec měl na závěrečných 25 minut závodu náskok 5,5s na Collardův BMW. Ze zastávek nejvíce těžili v týmu Callaway-Corvette: Gounon převzal od Keilwitze a posunul se na 5. místo.20 minut před koncem chyboval mladý Ricky Collard v BMW, čehož pohotově využil úřadující šampion Connor de Phillippi a posunul se na druhé místo. Tři kola před koncem byl Collard ještě jednou mimo ideální stopy a to bylo vše, co Rolf Ineichen potřeboval, aby převzal čtvrtou pozici. Na Collarda se poté vrhl i Gounon a v posledním kole ho odsunul na 5. místo. Na špičce se de Phillippi sice snažil ze všech sil, v cíli mu na vítěze Ezequiela Pereze Companca chybělo 1,5 sekundy. Příští závod šampionátu ADAC-GT-Masters se koná za tři týdny na Red Bull Ringu u Spielbergu.
Výsledek sobotního závodu ADAC-GT-Masters na Lausitzringu1. Renauer/Mueller, Herberth-Porsche 911 GT3 R2. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes AMG GT33. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT34. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT35. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT36. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS7. Jaminet/Ammermueller, KUS-Porsche 911 GT3 R8. Muecke/Asch, Muecke-Mercedes AMG GT39. Spengler/Zanella, HB-Lamborghini Huracan10. Ortmann/Stippler, Muecke-Audi R8 LMS
Výsledek nedělního závodu ADAC-GT-Masters na Lausitzringu1. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT32. Mies/de Phillippi, Land-Audi R8 LMS3. Engelhardt/Ineichen, Grasser-Lamborghini Huracan GT34. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT35. Eng/Collard, Schnitzer-BMW M6 GT36. Goetz/Assenheimer, HTP-Mercedes AMG GT37. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS8. Niederhauser/Marschall, Aust-Audi R8 LMS9. Geipel/Frey, Yaco-Audi R8 LMS10. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT3
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).