Lausitzring: Porsche a Lamborghini se podělily o vavříny v GT-Masters

ADAC GT Masters
ADAC GT Masters, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 21. května 2017 19:44
Sdílej:

Souboj o sobotní vítězství mezi Stolzem/Ludwigem (Mercedes) a Renauerem/Muellerem (Porsche) rozhodla nepozornost opozdilce, zatímco v neděli jasně dominoval Lamborghini dvojice Bortolotti/Companc.

Text a foto: Roman Klemm

SobotaV rámci nabitého motoristického víkendu na Lausitzringu se vedle DTM a německé Formule 4 přetahovalo o body i 28 posádek silného šampionátu ADAC-GT-Masters. První startovní řadu sobotního závodu si již v pátek večer zajistili jezdci Mercedesu: Nejrychlejší kvalifikační čas totiž zajel Luca Stolz (Zakspeed-AMG GT3) před značkovým kolegou, Nizozemcem Indy Dontjem na stejném voze týmu HTP. Za nimi se za 30stupňového vedra kvalifikovali Němci Robert Renauer (Herbert-Porsche) a Sven Barth (RWT-Corvette), Francouz Jules Gounon (Callaway-Corvette) a Argentinec Ezequiel Compac (Grasser-Lamborghini). Čech Filip Salaquarda se opět dělil o kokpit vozu Muecke-Audi R8 s Marcusem Winkelhockem. Ve volných tréniních ještě zářili 3. a 4. časem a na zatáčkovité trati infieldu Eurospeedwaye si pak připravili dobrou výchozí pozici pro zisk dalších bodů v závodě: Salaquarda zajel 11. čas.

Letmý start v sobotní poledne vyšel polemanovi Stolzovi navýbornou, Nizozemec Dontje vedle něj ovšem musel přenechat druhou pozici agresivnímu Porsche Roberta Renauera. Za tuto vedoucí trojici se po průjezdu zatáčkovitou sekcí seřadily Corvetty Bartha a Gounona, Mueckeho Mercedes a Lamborghini Ineichena. Průjezd zmíněnou sekcí bohužel nepřestál Salaquardův Audi, kterého poslal šťouchancem do hodin Porsche nedočkavého Rakušana Bachlera. V pátém kole se vzájemnou nehodou ze špičkové skupiny rozloučili Muecke a Ineichen, zatímco se Corvetty Bartha a Gounona pořád hrozivěji tlačili na žlutý Mercedes třetího Dontjeho. Nizozemcova defenzivní jízda poté sice umožnila úprk vedoucí dvojice, za Dontjem se ovšem vytvořila zábavná skupina vozů, které se na něj tlačily. První obětí situace se stal Barth, když při pokusu o útok na Dontjeho uklouzl do štěrku. Ostatní pronásledovatelé se o podobnou akci nepokusili – raději pokud možno brzy absolvovali své předepsané zastávky v boxech. K výměně jezdců se právě připravovali i u vedoucího týmu Zakspeed, když lídr Stolz havaroval s nepozorným Christopherem Miesem: Audi úřadujícího mistra právě opouštěl boxy, když se dostal na trávník a vrazil do Stolzova Mercedesu. První místo tak převzal s náskokem 6 sekund na Stolze Robert Renauer a hned na to předal svůj Porchse Svenovi Muellerovi, zatímco nešťastný Zakspeed-Merecedes převzal Luca Ludwig. Za nimi předal Indy Dontje svůj vůz Marvinovi Kirchhoeferovi a jejich HTP-Mercedes kupodivu udržel třetí místo před Bortolottim (převzal Grasser-Lamborghini od Companca) a Keilwitze, jenž vystřídal v Callaway Corvettě Gounona. V závěrečné fázi podniku nedal úřadující mistr poháru Porsche, Sven Mueller první místo a vítězství z ruky. V cíli byl o 1,5 sekundy před Ludwigem. O třetí místo se vyvinul pěkný boj mezi bývalými formulovými nadějemi Kirchhoeferem a Bortolottim a Austro-Ital ho 12 minut před koncem rozhodl ve prospěch jeho zeleného vozu.Podobně těsné rozhodnutí viděli diváci ohledně 5. pozice: Keilwitzova udržel své místo jen těsně před Jihoafričanem Van der Lindem.

NeděleZelený Lamborghini Huracan rakouského týmu Grasser se již v sobotu předvedl výborným 3. místem v závodě a i v neděli měl hrát jednu z ústředních rolí: Mirko Bortolotti ho během dopolední kvalifikace postavil na pole-position. To ale nebylo vše, vozy Gottfrieda Grassera zabraly hned kompletní první stratovní řadu: Christian Engelhardt ve druhém Huracanu byl jen o 0,18s pomalejší. Hned za italskými vozy kvalifikoval Marcus Winkelhock svůj Muecke-Audi R8, o který se dělí s Filipem Salaquardou a následovaly jim další dva ingolstadtské vozy Christophera Miese a Kelvina va der Lindeho.

Na zelený signál semaforu reagovala nejlépe zelená italská raketa Bortolottiho a také Rakušan Eng ve Schnitzer-BMW vyrazil výborně: Z prvního kola se Bortolotti vrátil v čele před Engem, Miesem, Engelhartem a Mercedesem Maxiho Goetze. Winkelhock ztratil v prvních dvou zatáčkách dvě pozice a ve třetím zákrutu všechno: Otočil se, spadl na poslední pozici a po 7 kolech zaparkoval v boxech...Stejně jako při prvním podniku roku v Oscherslebenu směl bílý BMW Philippa Enga po slabším sobotním výsledku natolik „ubrat na váze“, že se z něj stal jeden z nejrychlejších vozů neděle. Po první čtvrtině závodu měl Bortolotti sekundový náskok na Enga a ve stejných odstupech následovali Mies, Engelhardt a van der Linde. Až do výměn pilotů se na tomto pořadí nic nezměnilo. Mies absolvoval svou povinnou zastávku jako první a předal svůj Land-Audi Američanovi De Phillippimu. O kolo později předal Eng „bavoráka“ Collardovi a Engelhardt svůj Lamborghini Ineichenovi. Také výměna lídera Bortolottiho na Companca proběhla hladce a Argentinec měl na závěrečných 25 minut závodu náskok 5,5s na Collardův BMW. Ze zastávek nejvíce těžili v týmu Callaway-Corvette: Gounon převzal od Keilwitze a posunul se na 5. místo.20 minut před koncem chyboval mladý Ricky Collard v BMW, čehož pohotově využil úřadující šampion Connor de Phillippi a posunul se na druhé místo. Tři kola před koncem byl Collard ještě jednou mimo ideální stopy a to bylo vše, co Rolf Ineichen potřeboval, aby převzal čtvrtou pozici. Na Collarda se poté vrhl i Gounon a v posledním kole ho odsunul na 5. místo. Na špičce se de Phillippi sice snažil ze všech sil, v cíli mu na vítěze Ezequiela Pereze Companca chybělo 1,5 sekundy. Příští závod šampionátu ADAC-GT-Masters se koná za tři týdny na Red Bull Ringu u Spielbergu.

Výsledek sobotního závodu ADAC-GT-Masters na Lausitzringu1. Renauer/Mueller, Herberth-Porsche 911 GT3 R2. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes AMG GT33. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT34. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT35. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT36. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS7. Jaminet/Ammermueller, KUS-Porsche 911 GT3 R8. Muecke/Asch, Muecke-Mercedes AMG GT39. Spengler/Zanella, HB-Lamborghini Huracan10. Ortmann/Stippler, Muecke-Audi R8 LMS

Výsledek nedělního závodu ADAC-GT-Masters na Lausitzringu1. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT32. Mies/de Phillippi, Land-Audi R8 LMS3. Engelhardt/Ineichen, Grasser-Lamborghini Huracan GT34. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT35. Eng/Collard, Schnitzer-BMW M6 GT36. Goetz/Assenheimer, HTP-Mercedes AMG GT37. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS8. Niederhauser/Marschall, Aust-Audi R8 LMS9. Geipel/Frey, Yaco-Audi R8 LMS10. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT3

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.