Jamie Green získal dnes na německém Lausitzringu druhé vítězství v DTM v letošní sezoně poté, co ke konci závodu předjel vítěze kvalifikace, Roberta Wickense.
Green do závodu startoval ze třetího místa, ale hned zkraje závodu předjel Toma Blomqvista, který do závodu startoval z první řady společně s Robertem Wickensem. Kanaďana ve službách Mercedesu pak Brit ve službách Audi předjel ve druhé polovině závodu a získal si tak vítězství.
Po startu se však v čele držel Wickens, druhý byl v úvodní fázi Blomqvist. Pak ale jezdce týmu RBM BMW překonal zkraje čtvrtého kola závodu pozdější vítěz nedělního sprintu. Blomqvista nedlouho poté překonal také Gary Paffett, který do závodu startoval společně s Greenem z druhé řady.
Ze začátku to vypadalo, že Wickens má v čele slušný náskok, pak ale nebyl schopen jej dále navyšovat. Během pit-stop fáze závodu svoje vedení přepustil Greenovi, který zastavil o kolo později než Wickens. To jezdci Audi stačilo k tomu, aby se na do té doby vedoucí Mercedes přitáhl po výjezdu z boxů. Po několika kolech byl ani ne vteřinu za Wickensem. Na cílové rovince se pak pomocí DRS před Mercedes dostal.
Jezdec Audi týmu Rosberg se pak hned dokázal vymanit z DRS zóny, jeho sok z týmu H.W.A Mercedes tak nemohl útok v následujícím kole oplatit. V cíli pak měl Green náskok slušných šest vteřin, avšak již ne na Roberta Wickense. Toho pak totiž dokázal ke konci závodu předjet Mattias Ekström. Švéd tak získal pěkné druhé místo poté, co k povinné zastávce zamířil společně s Mikem Rockenfellerem už v prvním kole závodu! Wickens dojel třetí a získal tak druhé podium během víkendu, když ke konci závodu dokázal udržet dotírajícího Garyho Paffetta.
Jak jsme již uvedli, společně s Ekströmem do boxů v prvním kole zajel také Mike Rockenfeller. Ten ale nedokázal udržet tempo nastolené Mattiasem, ačkoliv z boxů vyjel těsně před ním, za což byl komisaři varován, ale i tak dokázal získat body za páté místo. Tím dokázal získat body zatím v každém odjetém závodě sezony, když si o tomto víkendu vyjel dvě pátá místa. Za ním dojel reprezentant týmu Abt Audi, Nico Müller.
René Rast předvedl ke konci závodu pěkný předjížděcí manévr na speciál BMW M4 DTM pilotovaný Maxime Martinem, když do cíle zbývala jen tři kola. Rast tak dojel sedmý a Maxime Martin osmý. Bodovanou desítku uzavřeli Marco Wittmann a vedoucí muž průběžného pořadí, Lucas Auer. Green má na svém kontě díky dnešnímu vítězství 53 bodů a je tak 16 bodů za Auerem, který má na svém kontě také dvě vítězství.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné hodnocení sezony zde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.