Jamie Green získal dnes na německém Lausitzringu druhé vítězství v DTM v letošní sezoně poté, co ke konci závodu předjel vítěze kvalifikace, Roberta Wickense.
Green do závodu startoval ze třetího místa, ale hned zkraje závodu předjel Toma Blomqvista, který do závodu startoval z první řady společně s Robertem Wickensem. Kanaďana ve službách Mercedesu pak Brit ve službách Audi předjel ve druhé polovině závodu a získal si tak vítězství.
Po startu se však v čele držel Wickens, druhý byl v úvodní fázi Blomqvist. Pak ale jezdce týmu RBM BMW překonal zkraje čtvrtého kola závodu pozdější vítěz nedělního sprintu. Blomqvista nedlouho poté překonal také Gary Paffett, který do závodu startoval společně s Greenem z druhé řady.
Ze začátku to vypadalo, že Wickens má v čele slušný náskok, pak ale nebyl schopen jej dále navyšovat. Během pit-stop fáze závodu svoje vedení přepustil Greenovi, který zastavil o kolo později než Wickens. To jezdci Audi stačilo k tomu, aby se na do té doby vedoucí Mercedes přitáhl po výjezdu z boxů. Po několika kolech byl ani ne vteřinu za Wickensem. Na cílové rovince se pak pomocí DRS před Mercedes dostal.
Jezdec Audi týmu Rosberg se pak hned dokázal vymanit z DRS zóny, jeho sok z týmu H.W.A Mercedes tak nemohl útok v následujícím kole oplatit. V cíli pak měl Green náskok slušných šest vteřin, avšak již ne na Roberta Wickense. Toho pak totiž dokázal ke konci závodu předjet Mattias Ekström. Švéd tak získal pěkné druhé místo poté, co k povinné zastávce zamířil společně s Mikem Rockenfellerem už v prvním kole závodu! Wickens dojel třetí a získal tak druhé podium během víkendu, když ke konci závodu dokázal udržet dotírajícího Garyho Paffetta.
Jak jsme již uvedli, společně s Ekströmem do boxů v prvním kole zajel také Mike Rockenfeller. Ten ale nedokázal udržet tempo nastolené Mattiasem, ačkoliv z boxů vyjel těsně před ním, za což byl komisaři varován, ale i tak dokázal získat body za páté místo. Tím dokázal získat body zatím v každém odjetém závodě sezony, když si o tomto víkendu vyjel dvě pátá místa. Za ním dojel reprezentant týmu Abt Audi, Nico Müller.
René Rast předvedl ke konci závodu pěkný předjížděcí manévr na speciál BMW M4 DTM pilotovaný Maxime Martinem, když do cíle zbývala jen tři kola. Rast tak dojel sedmý a Maxime Martin osmý. Bodovanou desítku uzavřeli Marco Wittmann a vedoucí muž průběžného pořadí, Lucas Auer. Green má na svém kontě díky dnešnímu vítězství 53 bodů a je tak 16 bodů za Auerem, který má na svém kontě také dvě vítězství.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné hodnocení sezony zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?