Jamie Green získal dnes na německém Lausitzringu druhé vítězství v DTM v letošní sezoně poté, co ke konci závodu předjel vítěze kvalifikace, Roberta Wickense.
Green do závodu startoval ze třetího místa, ale hned zkraje závodu předjel Toma Blomqvista, který do závodu startoval z první řady společně s Robertem Wickensem. Kanaďana ve službách Mercedesu pak Brit ve službách Audi předjel ve druhé polovině závodu a získal si tak vítězství.
Po startu se však v čele držel Wickens, druhý byl v úvodní fázi Blomqvist. Pak ale jezdce týmu RBM BMW překonal zkraje čtvrtého kola závodu pozdější vítěz nedělního sprintu. Blomqvista nedlouho poté překonal také Gary Paffett, který do závodu startoval společně s Greenem z druhé řady.
Ze začátku to vypadalo, že Wickens má v čele slušný náskok, pak ale nebyl schopen jej dále navyšovat. Během pit-stop fáze závodu svoje vedení přepustil Greenovi, který zastavil o kolo později než Wickens. To jezdci Audi stačilo k tomu, aby se na do té doby vedoucí Mercedes přitáhl po výjezdu z boxů. Po několika kolech byl ani ne vteřinu za Wickensem. Na cílové rovince se pak pomocí DRS před Mercedes dostal.
Jezdec Audi týmu Rosberg se pak hned dokázal vymanit z DRS zóny, jeho sok z týmu H.W.A Mercedes tak nemohl útok v následujícím kole oplatit. V cíli pak měl Green náskok slušných šest vteřin, avšak již ne na Roberta Wickense. Toho pak totiž dokázal ke konci závodu předjet Mattias Ekström. Švéd tak získal pěkné druhé místo poté, co k povinné zastávce zamířil společně s Mikem Rockenfellerem už v prvním kole závodu! Wickens dojel třetí a získal tak druhé podium během víkendu, když ke konci závodu dokázal udržet dotírajícího Garyho Paffetta.
Jak jsme již uvedli, společně s Ekströmem do boxů v prvním kole zajel také Mike Rockenfeller. Ten ale nedokázal udržet tempo nastolené Mattiasem, ačkoliv z boxů vyjel těsně před ním, za což byl komisaři varován, ale i tak dokázal získat body za páté místo. Tím dokázal získat body zatím v každém odjetém závodě sezony, když si o tomto víkendu vyjel dvě pátá místa. Za ním dojel reprezentant týmu Abt Audi, Nico Müller.
René Rast předvedl ke konci závodu pěkný předjížděcí manévr na speciál BMW M4 DTM pilotovaný Maxime Martinem, když do cíle zbývala jen tři kola. Rast tak dojel sedmý a Maxime Martin osmý. Bodovanou desítku uzavřeli Marco Wittmann a vedoucí muž průběžného pořadí, Lucas Auer. Green má na svém kontě díky dnešnímu vítězství 53 bodů a je tak 16 bodů za Auerem, který má na svém kontě také dvě vítězství.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné hodnocení sezony zde.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.