Jamie Green získal dnes na německém Lausitzringu druhé vítězství v DTM v letošní sezoně poté, co ke konci závodu předjel vítěze kvalifikace, Roberta Wickense.
Green do závodu startoval ze třetího místa, ale hned zkraje závodu předjel Toma Blomqvista, který do závodu startoval z první řady společně s Robertem Wickensem. Kanaďana ve službách Mercedesu pak Brit ve službách Audi předjel ve druhé polovině závodu a získal si tak vítězství.
Po startu se však v čele držel Wickens, druhý byl v úvodní fázi Blomqvist. Pak ale jezdce týmu RBM BMW překonal zkraje čtvrtého kola závodu pozdější vítěz nedělního sprintu. Blomqvista nedlouho poté překonal také Gary Paffett, který do závodu startoval společně s Greenem z druhé řady.
Ze začátku to vypadalo, že Wickens má v čele slušný náskok, pak ale nebyl schopen jej dále navyšovat. Během pit-stop fáze závodu svoje vedení přepustil Greenovi, který zastavil o kolo později než Wickens. To jezdci Audi stačilo k tomu, aby se na do té doby vedoucí Mercedes přitáhl po výjezdu z boxů. Po několika kolech byl ani ne vteřinu za Wickensem. Na cílové rovince se pak pomocí DRS před Mercedes dostal.
Jezdec Audi týmu Rosberg se pak hned dokázal vymanit z DRS zóny, jeho sok z týmu H.W.A Mercedes tak nemohl útok v následujícím kole oplatit. V cíli pak měl Green náskok slušných šest vteřin, avšak již ne na Roberta Wickense. Toho pak totiž dokázal ke konci závodu předjet Mattias Ekström. Švéd tak získal pěkné druhé místo poté, co k povinné zastávce zamířil společně s Mikem Rockenfellerem už v prvním kole závodu! Wickens dojel třetí a získal tak druhé podium během víkendu, když ke konci závodu dokázal udržet dotírajícího Garyho Paffetta.
Jak jsme již uvedli, společně s Ekströmem do boxů v prvním kole zajel také Mike Rockenfeller. Ten ale nedokázal udržet tempo nastolené Mattiasem, ačkoliv z boxů vyjel těsně před ním, za což byl komisaři varován, ale i tak dokázal získat body za páté místo. Tím dokázal získat body zatím v každém odjetém závodě sezony, když si o tomto víkendu vyjel dvě pátá místa. Za ním dojel reprezentant týmu Abt Audi, Nico Müller.
René Rast předvedl ke konci závodu pěkný předjížděcí manévr na speciál BMW M4 DTM pilotovaný Maxime Martinem, když do cíle zbývala jen tři kola. Rast tak dojel sedmý a Maxime Martin osmý. Bodovanou desítku uzavřeli Marco Wittmann a vedoucí muž průběžného pořadí, Lucas Auer. Green má na svém kontě díky dnešnímu vítězství 53 bodů a je tak 16 bodů za Auerem, který má na svém kontě také dvě vítězství.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné hodnocení sezony zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.