V kvalifikaci na závod Indy 500 se vážně zranil Sébastien Bourdais, který měl v polovině června v Le Mans usednout za volant Fordu GT.
Kvalifikace na závod Indy 500 byla o pět hodin posunuta kvůli silnému dešti, který starou cihelnu nemilosrdně zkrápěl. Poté se jezdci konečně vydali na trať. Zhruba v polovině svého měřeného kola Sébastien Bourdais v plné rychlosti při výjezdu ze druhé zatáčky ztratil kontrolu nad svým monopostem a tvrdě atakoval betonovou zeď lemující celý ovál. Monopost se po nárazu zvedl a převrátil koly vzhůru. V jednu chvíli se bíločervený vůz zahalil do plamenného hávu, ale oheň po krátké chvíli zase zmizel.
Sébastien Bourdais při nehodě utrpěl vážné zranění, prvotní zprávy hovoří o fraktuře pravé kyčle a pánve, které si vyžádalo okamžitý převoz do nemocnice, kde se jezdec ihned podrobil operaci. Jeho stav je podle posledních zpráv stabilizovaný a jezdec je udržován v umělém spánku.
Sébastien Bourdais se měl v polovině června ukázat v Le Mans, kde se měl, spolu s Joeyem Handem a Dirkem Müllerem , střídat ve voze Ford GT #68, který do závodu připravuje americká skupina týmu Chipa Ganassiho. Sám Chip Ganassi událost prozatím nijak nekomentoval, ale jistě již usilovně pracuje na tom, aby za zraněného jezdce sehnal pro Le Mans adekvátní náhradu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?