V kvalifikaci na závod Indy 500 se vážně zranil Sébastien Bourdais, který měl v polovině června v Le Mans usednout za volant Fordu GT.
Kvalifikace na závod Indy 500 byla o pět hodin posunuta kvůli silnému dešti, který starou cihelnu nemilosrdně zkrápěl. Poté se jezdci konečně vydali na trať. Zhruba v polovině svého měřeného kola Sébastien Bourdais v plné rychlosti při výjezdu ze druhé zatáčky ztratil kontrolu nad svým monopostem a tvrdě atakoval betonovou zeď lemující celý ovál. Monopost se po nárazu zvedl a převrátil koly vzhůru. V jednu chvíli se bíločervený vůz zahalil do plamenného hávu, ale oheň po krátké chvíli zase zmizel.
Sébastien Bourdais při nehodě utrpěl vážné zranění, prvotní zprávy hovoří o fraktuře pravé kyčle a pánve, které si vyžádalo okamžitý převoz do nemocnice, kde se jezdec ihned podrobil operaci. Jeho stav je podle posledních zpráv stabilizovaný a jezdec je udržován v umělém spánku.
Sébastien Bourdais se měl v polovině června ukázat v Le Mans, kde se měl, spolu s Joeyem Handem a Dirkem Müllerem , střídat ve voze Ford GT #68, který do závodu připravuje americká skupina týmu Chipa Ganassiho. Sám Chip Ganassi událost prozatím nijak nekomentoval, ale jistě již usilovně pracuje na tom, aby za zraněného jezdce sehnal pro Le Mans adekvátní náhradu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?