Tovární tým Porsche má za sebou finální vytrvalostní test. Vrchol sezony – 24hodinovka v Le Mans – klepe na dveře a německá automobilka má zálusk na hattrick.
Porsche testovalo svůj prototyp 919 Hybrid na španělském okruhu Motorland Aragon, kde nasbíralo data z šestatřicetihodinového testu a více než 8000 odjetých kilometrů. Do Španělska dorazilo všech sedm továrních pilotů včetně rezervního Marca Lieba.
Porsche bere přípravu svědomitě. V šestatřicetihodinovém simulačním testu najezdili závodníci s prototypem LMP1 přes 6680 kilometrů – a to bez větších problémů.
Jen pro srovnání. Při loňském přípravném testu na Le Mans najezdilo trio Lieb, Dumas a Jani 5200 km.
Šéf týmu Andreas Siedl je s výsledkem testů spokojen a podotkl, že všechny úkoly byly splněny.
Porsche nyní ukončilo svůj testovací program a připravuje se na oficiální testovací den v Le Mans 4. června. Naproti tomu Toyota má v plánu ještě jedno testování před přesunem do Francie.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?