85. ročník legendárního závodu 24 hodin Le Mans, který se pojede přesně za měsíc, tedy 17.-18. června na známém francouzském okruhu La Sarthe, zná své obsazení.
V nejrychlejší kategorii uvidíme celkem 6 prototypů, z nichž bude pět továrních s hybridním ústrojím a jeden soukromý s konvenčním pohonem. Japonská Toyota již před sezónou prohlásila, že do Le Mans vyšle hned tři posádky, aby si v maximální možné míře pojistila zisk nejcennějšího vytrvalostního vítězství. Porsche tuto možnost krátce zvažovalo také, ale nakonec se z mnoha důvodů rozhodli nastoupit v klasické sestavě se dvěma vozy. Ve třídě soukromých týmů pro letošní sezónu osiřel tým ByKolles, který tak nemá s kým bojovat a pokud dojede do cíle, tak má jeho posádka pódium zajištěné.
LMP1 st.č. tým vůz jezdecká sestava 1 Porsche LMP Team Porsche 919 Hybrid Neel Jani André Lotterer Nick Tandy 2 Porsche LMP Team Porsche 919 Hybrid Timo Bernhard Brendon Hartley Earl Bamber 4 ByKolles Racing Team ENSO CLM P1/01-Nissan Oliver Webb Dominik Kraihamer Marco Bonanomi 7 Toyota GAZOO Racing Toyota TS050 Hybrid Mike Conway Kamui Kobayashi Stéphane Sarrazin 8 Toyota GAZOO Racing Toyota TS050 Hybrid Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima 9 Toyota GAZOO Racing Toyota TS050 Hybrid José María López Nicolas Lapierre Yuji KunimotoKategorie LMP2 je v Le Mans tradičně nejvíce obsazená. V letošním ročníku se na startu objeví hned 25 posádek a mezi nimi i jedna slovenská. Také z hlediska techniky bude závod velice zajímavý, protože je to jediná příležitost, kdy se v Evropě představí prototypy všech 4 homologovaných výrobců. Nejpočetnější zastoupení bude mít Oreca, pokud ke 12 vozům tohoto výrobce připočteme ještě 2 prototypy Alpine A470, což jsou ve skutečnosti jen mírně upravené Orecy, dostaneme se k číslu 14, a to je 60% startovního pole obsazeného jedním dodavatelem šasi. Další výrobci jsou zastoupeni takto: 7x Onroak (Ligier); 3x Dallara; 1x Riley.
LMP2 st.č. tým vůz jezdecká sestava 13 Vaillante Rebellion Racing Oreca 07-Gibson Nelson Piquet jr. Mathias Beche David Hainemeier Hansson 17 IDEC Sport Racing Ligier JS P217-Gibson Patrice Lafargue Paul Lafargue David Zollinger 21 Dragonspeed - 10 Star Oreca 07-Gibson Henrik Hedman Ben Hanley Felix Rosenqvist 22 G-DRIVE Racing Oreca 07-Gibson Memo Rojas José Gutierrez Ryo Hirakawa 23 Panis-Barthez Competition Ligier JS P217-Gibson Fabien Barthez Timothe Buret Nathanael Berthon 24 CEFC Manor TRS Racing Oreca 07-Gibson Tor Graves Jonathan Hirschi Jean-Eric Vergne 25 CEFC Manor TRS Racing Oreca 07-Gibson Roberto Gonzales Simon Trummer Vitalij Petrov 26 G-DRIVE Racing Oreca 07-Gibson Roman Rusinov Pierre Thiriet Alex Lynn 27 SMP Racing Dallara P217-Gibson Mikhail Aleshin Sergey Sirotkin Viktor Shaitar 28 TDS Racing Oreca 07-Gibson Emmanuel Collard Francois Perrodo Matthieu Vaxiviere 29 Racing Team Nederland Dallara P217-Gibson Rubens Barrichello Jan Lammers Frits van Eerd 31 Vaillante Rebellion Racing Oreca 07-Gibson Nicolas Prost Bruno Senna Julien Canal 32 United Autosports Ligier JS P217-Gibson Will Owen Hugo de Sadeleer Filipe Albuquerque 33 Eurasia Motorsport Ligier JS P217-Gibson Jacques Nicolet Pierre Nicolet Erik Maris 34 Tockwith Motorsports Ligier JS P217-Gibson Nigel Moore Philip Hanson Karun Chandhok 35 Signatech Alpine Matmut Alpine A470-Gibson Nelson Panciatici Pierre Ragues Andre Negrao 36 Signatech Alpine Matmut Alpine A470-Gibson Romain Dumas Gustavo Menezes Matt Rao 37 Jackie Chan DC Racing Oreca 07-Gibson David Cheng Alex Brundle Tristan Gommendy 38 Jackie Chan DC Racing Oreca 07-Gibson Ho-Pin Tung Oliver Jarvis Thomas Laurent 39 Graff Oreca 07-Gibson Enzo Guibbert Eric Trouillet James Winslow 40 Graff Oreca 07-Gibson James Allen Franck Matelli Richard Bradley 43 Keating Motorsports Riley MK30-Gibson Ben Keating Jeroen Bleekemolen Ricky Taylor 45 Algarve Pro Racing Ligier JS P217-Gibson Mark Patterson Matt McMurry Vincent Capillaire 47 Cetillar Villorba Corse Dallara P217-Gibson Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Andrea Belicchi 49 ARC Bratislava Ligier JS P217-Gibson Miroslav Konopka Konstantin Calkos Rik BreukersV kategorii továrních GéTéček se k týmům Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche v Le Mans přidá duo amerických vozů Corvette. Aston Martin zůstane u osvědčené dvojice posádek, čest Ferrari bude kromě týmu AF Corse hájit ještě Risi Competizione a Ford svou anglickou sestavu doplní dalšími dvěma posádkami z amerického seriálu IMSA.
LMGTE Pro st.č. tým vůz jezdecká sestava 51 AF Corse Ferrari 488GTE James Calado Alessandro Pier Guidi Lucas Di Grassi 63 Corvette Racing Corvette C7R Jan Magnussen Antonio Garcia Jordan Taylor 64 Corvette Racing Corvette C7R Oliver Gavin Tommy Milner Marcel Fässler 66 Ford Chip Ganassi Racing Ford GT Stefan Mücke Olivier Pla Billy Johnson 67 Ford Chip Ganassi Racing Ford GT Andy Priaulx Harry Tincknell Luis Felipe Derani 68 Ford Chip Ganassi Racing Ford GT Joey Hand Dirk Müller Tony Kanaan 69 Ford Chip Ganassi Racing Ford GT Ryan Briscoe Richard Westbrook Scott Dixon 71 AF Corse Ferrari 488GTE Sam Bird Davide Rigon Miguel Molina 82 Risi Competizione Ferrari 488GTE Toni Vilander Giancarlo Fisichella Pierre Kaffer 91 Porsche GT Team Porsche 911RSR Richard Lietz Frédéric Makowiecki Patrick Pilet 92 Porsche GT Team Porsche 911RSR Michael Christensen Kévin Estre Dirk Werner 95 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage GTE Nicki Thiim Marco Sorensen Richie Stanaway 97 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage GTE Darren Turner Jonny Adam Daniel SerraAmatérské posádky budou letos v Le Mans druhou nejpočetněji zastoupenou kategorií, když se na start závodu postaví 16 vozů. Celá polovina startovního pole bude pocházet z produkce maranellské automobilky Ferrari. Proti nim se postaví 4 vozy Porsche (mod. 991), tři Aston Martiny a také jedna starší Corvette.
LMGTE Am st.č. tým vůz jezdecká sestava 50 Larbre Competition Chevrolet Corvette C7-Z06 Romain Brandela Christian Philippon Fernando Rees 54 Spirit of Race Ferrari 488GTE Thomas Flohr Francesco Castellacci Olivier Beretta 55 Spirit of Race Ferrari 488GTE Duncan Cameron Aaron Scott Marco Cioci 60 Clearwater Racing Ferrari 488GTE Richard Wee Alvaro Parente Hiroki Katoh 61 Clearwater Racing Ferrari 488GTE Weng Sun Mok Matt Griffin Keita Sawa 62 Scuderia Corsa Ferrari 488GTE Cooper MacNeil Will Sweedler Towsend Bell 65 Scuderia Corsa Ferrari 488GTE Christina Nielsen Alessandro Balzan Bret Curtis 77 Dempsey-Proton Racing Porsche 911RSR (991) Christian Ried Marvin Diest Matteo Cairoli 83 DH Racing Ferrari 488GTE Tracy Krohn Nic Jonsson Andrea Bertolini 84 JMW Motorsport Ferrari 488GTE Robert Smith Will Stevens Dries Vanthoor 86 Gulf Racing Porsche 911RSR (991) Mike Wainwright Ben Barker Nick Foster 88 Proton Competition Porsche 911RSR (991) Klaus Bachler Stephane Lemeret Khaled Al Qubaisi 90 TF Sport Aston Martin Vantage GTE Salih Yoluc Euan Hankey Rob Bell 93 Proton Competition Porsche 911RSR (991) Patrick Long Abdulaziz Al Faisal Mike Hedlund 98 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage GTE Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda 99 Beechdean AMR Aston Martin Vantage GTE Andrew Howard Ross Gunn Oliver BryantCelkem 60 vozů, tj. 180 pilotů a s nimi početná skupina mechaniků, inženýrů a dalších členů týmů. Ti všichni budou v polovině června vynakládat veškeré možné úsilí směřující k jednomu cíli, kterým je úspěch v proslulém vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.