Týden po sprintech v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series dalším anglickým závodem. Na jezdce čekal tříhodinový závod Endurance Cupu na Silverstone. Tam dokonali perfektní anglickou jízdu Mirko Bortolotti s Christianem Engelhartem, kterým tentokrát navíc pomohl Andrea Caldarelli.
Bortolotti sice tentokrát nestartoval z pole position, ale byl to právě Ital, který dominoval úvodnímu stintu tříhodinovky, během kterého se vzdálil nejbližším soupeřům na rozdíl šesti sekund. Tuto výhodu však smazala safety car fáze, po které následovaly první zastávky v boxech.
Bortolottiho vystřídal jeho krajan Caldarelli, který se sice propadl za Mortaru, jenž hájí barvy francouzského týmu AKKA-ASP, nicméně měl rychlost na to, aby vybojoval zpět vedení v závodění. Caldarelli byl však netrpělivý a místo toho, aby vybojoval první místo, propadl se na třetí příčku za Jimmyho Erikssona.
K třetímu pitstopu vjížděly všechny tři vozy současně, nicméně nejvíce vydělalo na zastávce v boxech zelené Lamborghini týmu Grasser Racing, do kterého tentokrát usedl Christian Engelhart.
Němec si dokázal vytvořit náskok na druhého Marciella, před kterého se navíc dvacet minut před koncem dostal Max Buhk a brzy začal dotírat i na Engelharta.
Tomu však pomohl hustý provoz a Buhk se tak musel před závěrečným tlakem stáhnout. Engelhart však závěrečným útokům svého krajana odolal a společně s Caldarellim a Bortolottim oslavil další vítězství rakouského týmu.
Druhý tedy skončil tým HTP Motorsport a i na třetím místě skončila posádka s vozem Mercedes. Přesněji Mortara, Marciello a Meadows.
Sympatický výkon zaznamenal i tým SMP Racing, jehož posádka Shaytar-Rigon-Molina dojela jako čtvrtá.
Závod bohužel nedokončil český tým ISR Racing. Posádka Stippler, Salaquarda, Schmid doplatila na poruchu alternátoru.
Blancpain GT Series bude pokračovat sprinty první červnový víkend v belgickém Zolderu.
Výsledky závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.