Týden po sprintech v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series dalším anglickým závodem. Na jezdce čekal tříhodinový závod Endurance Cupu na Silverstone. Tam dokonali perfektní anglickou jízdu Mirko Bortolotti s Christianem Engelhartem, kterým tentokrát navíc pomohl Andrea Caldarelli.
Bortolotti sice tentokrát nestartoval z pole position, ale byl to právě Ital, který dominoval úvodnímu stintu tříhodinovky, během kterého se vzdálil nejbližším soupeřům na rozdíl šesti sekund. Tuto výhodu však smazala safety car fáze, po které následovaly první zastávky v boxech.
Bortolottiho vystřídal jeho krajan Caldarelli, který se sice propadl za Mortaru, jenž hájí barvy francouzského týmu AKKA-ASP, nicméně měl rychlost na to, aby vybojoval zpět vedení v závodění. Caldarelli byl však netrpělivý a místo toho, aby vybojoval první místo, propadl se na třetí příčku za Jimmyho Erikssona.
K třetímu pitstopu vjížděly všechny tři vozy současně, nicméně nejvíce vydělalo na zastávce v boxech zelené Lamborghini týmu Grasser Racing, do kterého tentokrát usedl Christian Engelhart.
Němec si dokázal vytvořit náskok na druhého Marciella, před kterého se navíc dvacet minut před koncem dostal Max Buhk a brzy začal dotírat i na Engelharta.
Tomu však pomohl hustý provoz a Buhk se tak musel před závěrečným tlakem stáhnout. Engelhart však závěrečným útokům svého krajana odolal a společně s Caldarellim a Bortolottim oslavil další vítězství rakouského týmu.
Druhý tedy skončil tým HTP Motorsport a i na třetím místě skončila posádka s vozem Mercedes. Přesněji Mortara, Marciello a Meadows.
Sympatický výkon zaznamenal i tým SMP Racing, jehož posádka Shaytar-Rigon-Molina dojela jako čtvrtá.
Závod bohužel nedokončil český tým ISR Racing. Posádka Stippler, Salaquarda, Schmid doplatila na poruchu alternátoru.
Blancpain GT Series bude pokračovat sprinty první červnový víkend v belgickém Zolderu.
Výsledky závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.