Týden po sprintech v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series dalším anglickým závodem. Na jezdce čekal tříhodinový závod Endurance Cupu na Silverstone. Tam dokonali perfektní anglickou jízdu Mirko Bortolotti s Christianem Engelhartem, kterým tentokrát navíc pomohl Andrea Caldarelli.
Bortolotti sice tentokrát nestartoval z pole position, ale byl to právě Ital, který dominoval úvodnímu stintu tříhodinovky, během kterého se vzdálil nejbližším soupeřům na rozdíl šesti sekund. Tuto výhodu však smazala safety car fáze, po které následovaly první zastávky v boxech.
Bortolottiho vystřídal jeho krajan Caldarelli, který se sice propadl za Mortaru, jenž hájí barvy francouzského týmu AKKA-ASP, nicméně měl rychlost na to, aby vybojoval zpět vedení v závodění. Caldarelli byl však netrpělivý a místo toho, aby vybojoval první místo, propadl se na třetí příčku za Jimmyho Erikssona.
K třetímu pitstopu vjížděly všechny tři vozy současně, nicméně nejvíce vydělalo na zastávce v boxech zelené Lamborghini týmu Grasser Racing, do kterého tentokrát usedl Christian Engelhart.
Němec si dokázal vytvořit náskok na druhého Marciella, před kterého se navíc dvacet minut před koncem dostal Max Buhk a brzy začal dotírat i na Engelharta.
Tomu však pomohl hustý provoz a Buhk se tak musel před závěrečným tlakem stáhnout. Engelhart však závěrečným útokům svého krajana odolal a společně s Caldarellim a Bortolottim oslavil další vítězství rakouského týmu.
Druhý tedy skončil tým HTP Motorsport a i na třetím místě skončila posádka s vozem Mercedes. Přesněji Mortara, Marciello a Meadows.
Sympatický výkon zaznamenal i tým SMP Racing, jehož posádka Shaytar-Rigon-Molina dojela jako čtvrtá.
Závod bohužel nedokončil český tým ISR Racing. Posádka Stippler, Salaquarda, Schmid doplatila na poruchu alternátoru.
Blancpain GT Series bude pokračovat sprinty první červnový víkend v belgickém Zolderu.
Výsledky závodu
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?