O víkendu pokračovala sezona šampionátu elektrických monopostů Formule E. Jezdci se tentokrát vydali na jeden z nejslavnějších okruhů světa - do ulic Monackého knížectví. Čtvrté vítězství sezony vybojoval Sébastien Buemi.
Buemi do monacké ePrix tentokrát startoval z pole position a zhruba v polovině závodu se těšil z celkem pohodlného náskoku pěti sekund. V tom však přišla pohroma v podobě safety caru, jehož výjezd zapříčinila kolize Piqueta a Vergneho.
Díky tomu se Buemiho náskok smrskl z pěti sekund prakticky na nulu. To však jezdce týmu e.DAMS nerozhodilo a druhému di Grassimu opět dokázal poodjet.
Nevzdal se však ani Brazilec, který se na Buemiho v posledním kole dotáhl a ohrožoval jeho první příčku. Mnoho příležitostí k předjetí však nedostal a Buemi tak mohl slavit čtvrté vítězství v sezoně. Druhý skončil právě jeho úhlavní rival v bitvě o titul. Stejné je pak i průběžné pořadí v šampionátu, kde Buemi drží patnáctibodový náskok na di Grassiho.
Třetí dojel v Monaku Nick Heidfeld. Čtvrtou příčku bral Nelson Piquet a TOP 5 uzavřel Maro Engel.
Výsledky závodu
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?