Ze SPA-Francorchamps si Toyota odváží double, ale také záhadný rozdíl ve výkonnosti prototypů #7 a #8.
Do závodu ve SPA-Francorchamps nasadil japonský tým trojici prototypů. Dva stálé vozy doplnil třetí, který jel v konfiguraci pro Le Mans. Potud je zcela logické, že vozy #7 a #8 měly na belgické trati jinou výkonnost, než vůz #9. Ale sami jezdci se pozastavovali nad faktem, že i mezi „stejnými“ vozy (#7 a #8) byl na dráze jasně patrný výkonnostní rozdíl. V podstatě to připomínalo situaci, kdy tým do závodu nasadil ne dvě, ale hned tři zcela odlišné konfigurace.
Anthony Davidson se proto přímo obrátil na vedení týmu, aby tuto skutečnost prozkoumalo a podalo jezdcům náležité vysvětlení. „Ten rozdíl dosahoval až sedm desetin na kolo,“ řekl Anthony Davidson. „Po zastávce měli logicky více paliva, ale přes to byli rychlejší, než my,“ popisoval Davidson rozdíly mezi oběma vozy, „dokonce jsme po kvalifikaci zkopírovali jejich set-up, ale stejně to nepomohlo. Jen od La Source po Kemmel mi Mike ujel o 4-5 desetin.“
V závodě sice zvítězil vůz #8, ale Sébastian Buemi, a stejně tak i zbylí členové posádky, konstatoval, že vítězství mělo patřit spíše jejich sesterské posádce ve voze #7. „Vypadalo to, jako by měli vyšší výkon. Prostě byli rychlejší a ujížděli nám,“ popsal Sébastien Buemi své pocity poté, když vystoupil z vozu. „Vloni jsme něco podobného viděli mezi konkurenčními prototypy Porsche, ale nám se ještě nikdy nic takového nestalo,“ doplnil třetí člen posádky #8 Kazuki Nakajima. „Interně si děláme výkonnostní testy,“ řekl dále Anthony Davidson, „ale kdybychom se ve SPA posadili do jejich vozu, tak bychom dosahovali stejných časů, jako oni. Je nás devět jezdců a když jezdíme ve stejném voze, tak se všichni srovnáme do pár desetin. Ten rozdíl byl ukrytý někde v jejich autě.“
Vicepresident Toyota Motorsport Rob Leupen nedokázal nijak vysvětlit výkonnostní rozdíl mezi oběma vozy a dodal, že japonský tým bude muset věc důkladně prozkoumat před dalšími testy, které jsou na programu ve SPA-Francorchamps na konci května. „Musíme to důkladně analyzovat. To je jeden z našich hlavních úkolů před tím, než pojedeme na další testy a následně do Le Mans. Mezi jednotlivými vozy mohou být zcela logicky určité drobné odchylky, ale rozdíl, který jsme viděli v kvalifikaci a následně i v závodě je moc velký. Musíme vše pečlivě prozkoumat a případně nalézt v pomalejším voze skrytou další rychlost,“ doplnil Leupen.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.