WEC: Toyota zkoumá rozdílnou výkonnost svých prototypů

Garáže týmu Toyota GAZOO Racing v belgickém SPA-Francorchamps
Garáže týmu Toyota GAZOO Racing v belgickém SPA-Francorchamps, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iMotorSport.cz 15. května 2017 13:20
Sdílej:

Ze SPA-Francorchamps si Toyota odváží double, ale také záhadný rozdíl ve výkonnosti prototypů #7 a #8.

Do závodu ve SPA-Francorchamps nasadil japonský tým trojici prototypů. Dva stálé vozy doplnil třetí, který jel v konfiguraci pro Le Mans. Potud je zcela logické, že vozy #7 a #8 měly na belgické trati jinou výkonnost, než vůz #9. Ale sami jezdci se pozastavovali nad faktem, že i mezi „stejnými“ vozy (#7 a #8) byl na dráze jasně patrný výkonnostní rozdíl. V podstatě to připomínalo situaci, kdy tým do závodu nasadil ne dvě, ale hned tři zcela odlišné konfigurace.

Anthony Davidson se proto přímo obrátil na vedení týmu, aby tuto skutečnost prozkoumalo a podalo jezdcům náležité vysvětlení. „Ten rozdíl dosahoval až sedm desetin na kolo,“ řekl Anthony Davidson. „Po zastávce měli logicky více paliva, ale přes to byli rychlejší, než my,“ popisoval Davidson rozdíly mezi oběma vozy, „dokonce jsme po kvalifikaci zkopírovali jejich set-up, ale stejně to nepomohlo. Jen od La Source po Kemmel mi Mike ujel o 4-5 desetin.“

V závodě sice zvítězil vůz #8, ale Sébastian Buemi, a stejně tak i zbylí členové posádky, konstatoval, že vítězství mělo patřit spíše jejich sesterské posádce ve voze #7. „Vypadalo to, jako by měli vyšší výkon. Prostě byli rychlejší a ujížděli nám,“ popsal Sébastien Buemi své pocity poté, když vystoupil z vozu. „Vloni jsme něco podobného viděli mezi konkurenčními prototypy Porsche, ale nám se ještě nikdy nic takového nestalo,“ doplnil třetí člen posádky #8 Kazuki Nakajima. „Interně si děláme výkonnostní testy,“ řekl dále Anthony Davidson, „ale kdybychom se ve SPA posadili do jejich vozu, tak bychom dosahovali stejných časů, jako oni. Je nás devět jezdců a když jezdíme ve stejném voze, tak se všichni srovnáme do pár desetin. Ten rozdíl byl ukrytý někde v jejich autě.“

Vicepresident Toyota Motorsport Rob Leupen nedokázal nijak vysvětlit výkonnostní rozdíl mezi oběma vozy a dodal, že japonský tým bude muset věc důkladně prozkoumat před dalšími testy, které jsou na programu ve SPA-Francorchamps na konci května. „Musíme to důkladně analyzovat. To je jeden z našich hlavních úkolů před tím, než pojedeme na další testy a následně do Le Mans. Mezi jednotlivými vozy mohou být zcela logicky určité drobné odchylky, ale rozdíl, který jsme viděli v kvalifikaci a následně i v závodě je moc velký. Musíme vše pečlivě prozkoumat a případně nalézt v pomalejším voze skrytou další rychlost,“ doplnil Leupen.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.