Mistr světa cestovních vozů Jose Maria Lopez vstoupil do letošní motoristické sezony levou nohou. Jakožto tovární pilot prototypu Toyota číslo 7 havaroval v úvodní šestihodinovce v Silverstone a nyní je jeho pozice na vážkách.
Argentinec si z nehody v Silverstone odnesl zranění obratle a vynechal následující šestihodinovku ve Spa. Tento víkend sice startoval v ulicích Monte Carla ve Formuli E, nicméně závod nedokončil.
Mezitím se Toyota připravuje na 24h v Le Mans, kde ke stávajícím dvěma celosezónním vozům nasadí třetí prototyp. A právě do třetího vozu by se možná Jose Maria Lopez přesunul.
Posádku vozu číslo 7 tvořila trojice Mike Conway, Kamuji Kobajaši a Jose Maria Lopez. Po Lopezově zranění získali Conway a Kobajaši druhé místo ve Spa. Nutno podotknout, že byli zdaleka nejrychlejší a nebýt smolných žlutých fází v kombinaci s jejich návštěvami v boxech, získali by cenné vítězství.
Jose Maria Lopez nyní prohlásil, že se v Le Mans možná ocitne ve třetím prototypu číslo 9. Sám přiznává, že za volantem Toyoty TS050 Hybrid nestrávil příliš mnoho času a pro vítězství v Le Mans jsou nejdůležitější právě zkušenosti. Navíc Lopez v Le Mans ještě nikdy nestartoval.
Toyota číslo 9 se objevila již ve Spa, nicméně nováček Yuji Kunimoto v porovnání se svými kolegy Stephanem Sarrazinem a Nicolasem Lapierrem ztrácel. Je tedy možné, že před Le Mans dojde k lehké změně v sestavě mezi prototypy 7 a 9. Ve hře je stále Ryo Hirakawa, který zastává funkci rezervního jezdce a mezitím závodí v ELMS, kde tento víkend na Monze dosáhl se svými kolegy na vítězství ve čtyřhodinovce.
Toyota se zatím k otázce jezdecké sestavy pro vrchol letošní sezony nevyjádřila. Posádku Toyoty 8 ovšem nepochybně zachová ve složení Anthony Davidson, Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima. Trojice totiž vyhrála úvodní dvě šestihodinovky a před Porsche má sedmnáctibodový náskok.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?