WEC: Pozice Jose Maria Lopeze v dohodnutém prototypu Toyota visí na vlásku

lópez, josé maría
lópez, josé maría, foto: Toyota
iMotorSport.cz 15. května 2017 08:17
Sdílej:

Mistr světa cestovních vozů Jose Maria Lopez vstoupil do letošní motoristické sezony levou nohou. Jakožto tovární pilot prototypu Toyota číslo 7 havaroval v úvodní šestihodinovce v Silverstone a nyní je jeho pozice na vážkách.

Argentinec si z nehody v Silverstone odnesl zranění obratle a vynechal následující šestihodinovku ve Spa. Tento víkend sice startoval v ulicích Monte Carla ve Formuli E, nicméně závod nedokončil.

Mezitím se Toyota připravuje na 24h v Le Mans, kde ke stávajícím dvěma celosezónním vozům nasadí třetí prototyp. A právě do třetího vozu by se možná Jose Maria Lopez přesunul.

Posádku vozu číslo 7 tvořila trojice Mike Conway, Kamuji Kobajaši a Jose Maria Lopez. Po Lopezově zranění získali Conway a Kobajaši druhé místo ve Spa. Nutno podotknout, že byli zdaleka nejrychlejší a nebýt smolných žlutých fází v kombinaci s jejich návštěvami v boxech, získali by cenné vítězství.

Jose Maria Lopez nyní prohlásil, že se v Le Mans možná ocitne ve třetím prototypu číslo 9. Sám přiznává, že za volantem Toyoty TS050 Hybrid nestrávil příliš mnoho času a pro vítězství v Le Mans jsou nejdůležitější právě zkušenosti. Navíc Lopez v Le Mans ještě nikdy nestartoval.

Toyota číslo 9 se objevila již ve Spa, nicméně nováček Yuji Kunimoto v porovnání se svými kolegy Stephanem Sarrazinem a Nicolasem Lapierrem ztrácel. Je tedy možné, že před Le Mans dojde k lehké změně v sestavě mezi prototypy 7 a 9. Ve hře je stále Ryo Hirakawa, který zastává funkci rezervního jezdce a mezitím závodí v ELMS, kde tento víkend na Monze dosáhl se svými kolegy na vítězství ve čtyřhodinovce.

Toyota se zatím k otázce jezdecké sestavy pro vrchol letošní sezony nevyjádřila. Posádku Toyoty 8 ovšem nepochybně zachová ve složení Anthony Davidson, Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima. Trojice totiž vyhrála úvodní dvě šestihodinovky a před Porsche má sedmnáctibodový náskok.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.