Mistr světa cestovních vozů Jose Maria Lopez vstoupil do letošní motoristické sezony levou nohou. Jakožto tovární pilot prototypu Toyota číslo 7 havaroval v úvodní šestihodinovce v Silverstone a nyní je jeho pozice na vážkách.
Argentinec si z nehody v Silverstone odnesl zranění obratle a vynechal následující šestihodinovku ve Spa. Tento víkend sice startoval v ulicích Monte Carla ve Formuli E, nicméně závod nedokončil.
Mezitím se Toyota připravuje na 24h v Le Mans, kde ke stávajícím dvěma celosezónním vozům nasadí třetí prototyp. A právě do třetího vozu by se možná Jose Maria Lopez přesunul.
Posádku vozu číslo 7 tvořila trojice Mike Conway, Kamuji Kobajaši a Jose Maria Lopez. Po Lopezově zranění získali Conway a Kobajaši druhé místo ve Spa. Nutno podotknout, že byli zdaleka nejrychlejší a nebýt smolných žlutých fází v kombinaci s jejich návštěvami v boxech, získali by cenné vítězství.
Jose Maria Lopez nyní prohlásil, že se v Le Mans možná ocitne ve třetím prototypu číslo 9. Sám přiznává, že za volantem Toyoty TS050 Hybrid nestrávil příliš mnoho času a pro vítězství v Le Mans jsou nejdůležitější právě zkušenosti. Navíc Lopez v Le Mans ještě nikdy nestartoval.
Toyota číslo 9 se objevila již ve Spa, nicméně nováček Yuji Kunimoto v porovnání se svými kolegy Stephanem Sarrazinem a Nicolasem Lapierrem ztrácel. Je tedy možné, že před Le Mans dojde k lehké změně v sestavě mezi prototypy 7 a 9. Ve hře je stále Ryo Hirakawa, který zastává funkci rezervního jezdce a mezitím závodí v ELMS, kde tento víkend na Monze dosáhl se svými kolegy na vítězství ve čtyřhodinovce.
Toyota se zatím k otázce jezdecké sestavy pro vrchol letošní sezony nevyjádřila. Posádku Toyoty 8 ovšem nepochybně zachová ve složení Anthony Davidson, Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima. Trojice totiž vyhrála úvodní dvě šestihodinovky a před Porsche má sedmnáctibodový náskok.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.