Mistr světa cestovních vozů Jose Maria Lopez vstoupil do letošní motoristické sezony levou nohou. Jakožto tovární pilot prototypu Toyota číslo 7 havaroval v úvodní šestihodinovce v Silverstone a nyní je jeho pozice na vážkách.
Argentinec si z nehody v Silverstone odnesl zranění obratle a vynechal následující šestihodinovku ve Spa. Tento víkend sice startoval v ulicích Monte Carla ve Formuli E, nicméně závod nedokončil.
Mezitím se Toyota připravuje na 24h v Le Mans, kde ke stávajícím dvěma celosezónním vozům nasadí třetí prototyp. A právě do třetího vozu by se možná Jose Maria Lopez přesunul.
Posádku vozu číslo 7 tvořila trojice Mike Conway, Kamuji Kobajaši a Jose Maria Lopez. Po Lopezově zranění získali Conway a Kobajaši druhé místo ve Spa. Nutno podotknout, že byli zdaleka nejrychlejší a nebýt smolných žlutých fází v kombinaci s jejich návštěvami v boxech, získali by cenné vítězství.
Jose Maria Lopez nyní prohlásil, že se v Le Mans možná ocitne ve třetím prototypu číslo 9. Sám přiznává, že za volantem Toyoty TS050 Hybrid nestrávil příliš mnoho času a pro vítězství v Le Mans jsou nejdůležitější právě zkušenosti. Navíc Lopez v Le Mans ještě nikdy nestartoval.
Toyota číslo 9 se objevila již ve Spa, nicméně nováček Yuji Kunimoto v porovnání se svými kolegy Stephanem Sarrazinem a Nicolasem Lapierrem ztrácel. Je tedy možné, že před Le Mans dojde k lehké změně v sestavě mezi prototypy 7 a 9. Ve hře je stále Ryo Hirakawa, který zastává funkci rezervního jezdce a mezitím závodí v ELMS, kde tento víkend na Monze dosáhl se svými kolegy na vítězství ve čtyřhodinovce.
Toyota se zatím k otázce jezdecké sestavy pro vrchol letošní sezony nevyjádřila. Posádku Toyoty 8 ovšem nepochybně zachová ve složení Anthony Davidson, Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima. Trojice totiž vyhrála úvodní dvě šestihodinovky a před Porsche má sedmnáctibodový náskok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?