Indický jezdec Karun Chandhok, který je po Narainu Karthikeyanovi teprve druhým Indem, který se účastnil šampionátu F1, by se rád znovu a nejlépe na plný úvazek posadil do závodního vozu.
Tým Tockwith Motorsport je pravidelným účastníkem evropské série vytrvalostních závodů (ELMS). Před legendárním závodem 24 hodin Le Mans, kterého se kromě týmů závodících ve World Endurance Championship mohou účastnit i některé týmy z kontinentálních vytrvalostních sérií (ELMS, ALMS, Asijská LMS) se britský tým v rámci příprav postavil na start posledního závodu vytrvalostního mistrovství světa, který se jel první květnový víkend na trati SPA-Francorchamps. V konkurenci vozů kategorie LMP2 to byl jediný tým, který zatím v letošním roce nastoupil k závodu WEC s jiným vozem, než je francouzská Oreca 07 (vozy Alpine A470 týmu Signatech Alpine Matmut jsou mírně upravené Orecy 07).
Trio Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok v prototypu Ligier JS P217 #34 se v Belgii potýkalo s nepřízní osudu (2x penalizace, defekt levé zadní pneumatiky, porucha převodovky) a jeho vystoupení skončilo nedobrovolně 10 minut před koncem šestihodinového závodu. I přes fakt, že vůz neprojel pod šachovnicovým praporkem, hodnotí tým svou účast kladně. Ostatně Tockwith Motorsport se před závodem netajil tím, že svou účast ve SPA-Francorchamps pojímají jako ostrou přípravu před červnovým Le Mans.
Stálou dvojici jezdců Tockwith Motorsport, kterou tvoří Nigel Moore a Phil Hanson (mimochodem druhý jmenovaný se svým vystoupením v Belgii zapsal do historických tabulek motorsportu jako vůbec nejmladší jezdec, který se, s výjimkou 24 hodin Le Mans, postavil na start vytrvalostního mistrovství světa) doplnil pro závody ve SPA-Francorchamps a Le Mans indický jezdec Karun Chandhok. Tento 33letý Ind má bohaté závodní zkušenosti. Během své aktivní závodní kariéry se účastnil i závodů F1 (HRT F1 a Lotus) a v letech 2012 - 2015 se postavil také na start závodu 24 hodin Le Mans . V současné době Chandhok komentuje závody F1 pro kanadskou Channel 4.
„Po těch mnoha letech strávených za volantem závodního vozu je pro mne závodění stále prioritou č. 1,“ uvedl Karun Chandhok. „Pokud se objeví nějaká nabídka, tak jízda na okruhu dostane vždy přednost před komentováním v TV. To je také důvod mého současného působení v týmu Tockwith Motorsport ve SPA-Francorchamps a v Le Mans. V tuto chvíli jsme domluveni jen na těchto dvou závodech. Ostatní záleží hlavně na Philově otci. Jsme domluveni, že si po Le Mans sedneme a uvidíme. Prioritou týmu je samozřejmě ELMS, ale pokud by to šlo dobře, tak bychom mohli odjet i pár dalších závodů WEC ve druhé části sezóny. Ale to záleží hlavně na tom, jak se bude týmu dařit,“ doplnil Karun Chandhok. Indický jezdec ale současně vyloučil, že by se letos zapojil do seriálu ELMS. „V ELMS má tým svou danou jezdeckou sestavu, což znamená, že pro mne v týmu není místo.“
Ohledně dalších závodů WEC je ale Chandhokovo vystoupení s vozem Tockwith Motorsport stále otevřené. „Musíme si být jistí, že máme na TOP 5. To je náš primární cíl. Nemá smysl se postavit na start jakéhokoliv závodu a přitom vědět, že nemáte na první pětku. To je depresivní a v takovém případě se budete jen trápit,“ uvedl Karun Chandhok a dodal: „mohli bychom se představit jako nový tým. Máme mladého nadějného jezdce (Phil Hanson), který podává na svůj věk výtečné výkony a který se chce ukázat v Le Mans. Ano, je velmi mladý, ale na druhou stranu Nigel to také zvládl v sedmnácti letech (v roce 2009) a dokázal, že i tak mladý jezdec to dokáže. Ale jak už jsem říkal, podmínkou je umístění v TOP 5, i když v Le Mans je možné cokoliv,“ uzavřel Karun Chandhok.
Limitujícím faktorem bude pravděpodobně technika. V letošním roce se na start vytrvalostních závodů poprvé postavily zcela nově postavené prototypy kategorie LMP2. To znamená, že všechny týmy začínají od nuly a musí se s novou technikou rychle sžít. Kdo tento proces zvládne nejlépe, získá důležitou konkurenční výhodu. Ostatně těsné rozdíly v prvních závodech sezóny dokazují, že soutěž je velmi vyrovnaná. Také Karun Chandhok cítí, že v této oblasti má Tockwith Motorsport určité rezervy. „Nemyslím si, že jsme potenciál vozu využili naplno. Uběhlo jen velmi málo času na to, abychom plně pochopili možnosti, které Ligier má. Potřebujeme zkoušet, sbírat, procházet a vyhodnocovat data a hledat to správné nastavení. Je to pro všechny, a stejně tak i pro nás, nové. Nemáme s vozem žádné zkušenosti a cítíme, že naše nastavení není ideální. Zde nás čeká ještě hodně práce,“ doplnil zkušený indický jezdec Karun Chandhok.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?