Indický jezdec Karun Chandhok, který je po Narainu Karthikeyanovi teprve druhým Indem, který se účastnil šampionátu F1, by se rád znovu a nejlépe na plný úvazek posadil do závodního vozu.
Tým Tockwith Motorsport je pravidelným účastníkem evropské série vytrvalostních závodů (ELMS). Před legendárním závodem 24 hodin Le Mans, kterého se kromě týmů závodících ve World Endurance Championship mohou účastnit i některé týmy z kontinentálních vytrvalostních sérií (ELMS, ALMS, Asijská LMS) se britský tým v rámci příprav postavil na start posledního závodu vytrvalostního mistrovství světa, který se jel první květnový víkend na trati SPA-Francorchamps. V konkurenci vozů kategorie LMP2 to byl jediný tým, který zatím v letošním roce nastoupil k závodu WEC s jiným vozem, než je francouzská Oreca 07 (vozy Alpine A470 týmu Signatech Alpine Matmut jsou mírně upravené Orecy 07).
Trio Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok v prototypu Ligier JS P217 #34 se v Belgii potýkalo s nepřízní osudu (2x penalizace, defekt levé zadní pneumatiky, porucha převodovky) a jeho vystoupení skončilo nedobrovolně 10 minut před koncem šestihodinového závodu. I přes fakt, že vůz neprojel pod šachovnicovým praporkem, hodnotí tým svou účast kladně. Ostatně Tockwith Motorsport se před závodem netajil tím, že svou účast ve SPA-Francorchamps pojímají jako ostrou přípravu před červnovým Le Mans.
Stálou dvojici jezdců Tockwith Motorsport, kterou tvoří Nigel Moore a Phil Hanson (mimochodem druhý jmenovaný se svým vystoupením v Belgii zapsal do historických tabulek motorsportu jako vůbec nejmladší jezdec, který se, s výjimkou 24 hodin Le Mans, postavil na start vytrvalostního mistrovství světa) doplnil pro závody ve SPA-Francorchamps a Le Mans indický jezdec Karun Chandhok. Tento 33letý Ind má bohaté závodní zkušenosti. Během své aktivní závodní kariéry se účastnil i závodů F1 (HRT F1 a Lotus) a v letech 2012 - 2015 se postavil také na start závodu 24 hodin Le Mans . V současné době Chandhok komentuje závody F1 pro kanadskou Channel 4.
„Po těch mnoha letech strávených za volantem závodního vozu je pro mne závodění stále prioritou č. 1,“ uvedl Karun Chandhok. „Pokud se objeví nějaká nabídka, tak jízda na okruhu dostane vždy přednost před komentováním v TV. To je také důvod mého současného působení v týmu Tockwith Motorsport ve SPA-Francorchamps a v Le Mans. V tuto chvíli jsme domluveni jen na těchto dvou závodech. Ostatní záleží hlavně na Philově otci. Jsme domluveni, že si po Le Mans sedneme a uvidíme. Prioritou týmu je samozřejmě ELMS, ale pokud by to šlo dobře, tak bychom mohli odjet i pár dalších závodů WEC ve druhé části sezóny. Ale to záleží hlavně na tom, jak se bude týmu dařit,“ doplnil Karun Chandhok. Indický jezdec ale současně vyloučil, že by se letos zapojil do seriálu ELMS. „V ELMS má tým svou danou jezdeckou sestavu, což znamená, že pro mne v týmu není místo.“
Ohledně dalších závodů WEC je ale Chandhokovo vystoupení s vozem Tockwith Motorsport stále otevřené. „Musíme si být jistí, že máme na TOP 5. To je náš primární cíl. Nemá smysl se postavit na start jakéhokoliv závodu a přitom vědět, že nemáte na první pětku. To je depresivní a v takovém případě se budete jen trápit,“ uvedl Karun Chandhok a dodal: „mohli bychom se představit jako nový tým. Máme mladého nadějného jezdce (Phil Hanson), který podává na svůj věk výtečné výkony a který se chce ukázat v Le Mans. Ano, je velmi mladý, ale na druhou stranu Nigel to také zvládl v sedmnácti letech (v roce 2009) a dokázal, že i tak mladý jezdec to dokáže. Ale jak už jsem říkal, podmínkou je umístění v TOP 5, i když v Le Mans je možné cokoliv,“ uzavřel Karun Chandhok.
Limitujícím faktorem bude pravděpodobně technika. V letošním roce se na start vytrvalostních závodů poprvé postavily zcela nově postavené prototypy kategorie LMP2. To znamená, že všechny týmy začínají od nuly a musí se s novou technikou rychle sžít. Kdo tento proces zvládne nejlépe, získá důležitou konkurenční výhodu. Ostatně těsné rozdíly v prvních závodech sezóny dokazují, že soutěž je velmi vyrovnaná. Také Karun Chandhok cítí, že v této oblasti má Tockwith Motorsport určité rezervy. „Nemyslím si, že jsme potenciál vozu využili naplno. Uběhlo jen velmi málo času na to, abychom plně pochopili možnosti, které Ligier má. Potřebujeme zkoušet, sbírat, procházet a vyhodnocovat data a hledat to správné nastavení. Je to pro všechny, a stejně tak i pro nás, nové. Nemáme s vozem žádné zkušenosti a cítíme, že naše nastavení není ideální. Zde nás čeká ještě hodně práce,“ doplnil zkušený indický jezdec Karun Chandhok.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.