Ke svému druhému podniku sezony 2017 nastoupil šampionát FIA Formule 2 s jedinou změnou v kokpitu: Bývalý pilot F1 Roberto Merhi nahradil před domácím poblikem v týmu Campos monackého jezdce Colettiho.
Text a foto: Roman Klemm
Již ve volném tréninku měl Merhi ovšem podobné problémy držet tempo nejrychlejších, jako při zimních testech. Volný trénink o páteční poledne vyhrál Cherles Leclerc. Pilot stáje Prema vypálil již po 30 minutách na asfalt čas, který již nikdo nedokázal zlepšit. Za juniorem Ferrari se seřadili Alexander Albon (ART), Sergio Sette-Camara (MP), Jordan King (MP), Louis Deletraz (Racing Engineering) a a vítěz prvního závodu sezony Artem Markelov (Russian Time). Debutant Merhi ztrácel na nejrychlejšího 1,4s a byl 16.
Lídr šampionátu Charles Leclerc překvapil svou odlišnou kvalifikační taktikou již v Bahrajnu a i v Barceloně šel svou vlastní cestou (kterou přijal i týmový kolega Fuoco): Zatímco ostatní vyjeli hned úvodem session na trať a prezentovali svou první sérii pokusů o rychlé kolo, zůstaly oba rudé vozy stáje Prema v boxech. Po této sérii byl nejrychlejší syn majitele obchodního giganta Tesco, Jordan King před de Vriesem, Macušitou a Natem a se zájmem mohli po návratu do boxů pozorovat, jak se bude dařit Leclercovi s Fuocem, kteří se na dráhu vydali až když osiřela. Leclerc při tom zajel druhý, Fuoco osmý čas.
Již 12 minut před koncem kvalifikace se Jordan King vydal na svůj druhý ostrý pokus. Nedokázal se ale zlepšit, zatímco ho v zápětí překonal junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax). Trať ovšem i dále zrychlovala a první místo převzal 6 minut před koncem session Luca Ghiotto (Russian Time). Kdo tentokrát vyjel hodně pozdě, ten využil nejlepších podmínek – o postavení na startu tedy rozhodly až závěrečné sekundy. Nakonec to byl opět vynikající nováček Leclerc, jenž se prosadil: V poslední minutě zlepšil Ghiottův čas o dvě desetiny a vybojoval si po Bahrajnu svou druhou pole-position sezony.
Druhou startovní řadu vytvořili de Vries s Kingem, třetí Albon s Rowlandem a čtvrtou Nato s Fuocem. Prvních 14 se vešlo do jediné sekundy, Roberto Merhi se musel spokojit s 15. časem.
Do prvního závodu ve Španělsku vyrazí jezdci F2 v sobotu v 15:40h.
Výsledek kvalifikace Formule 2 v Barceloně:
1. Charles Leclerc, Prema 1:29,2852. Luca Ghiotto, Russian Time 1:29,4783. Nyck de Vries, Rapax 1:29,5504. Jordan King, MP 1:29,5855. Alexander Albon, ART 1:29,7326. Oliver Rowland, DAMS 1:29,7747. Norman Nato, Arden 1:29,7908. Antonio Fuoco, Prema 1:29,8349. Nicolas Latifi, DAMS 1:29,88510. Nobuharu Macušita, ART 1:29,975
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?