F2 v Barceloně: Leclerc podruhé na pole-position

Charles Leclerc
Charles Leclerc, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 12. května 2017 18:20
Sdílej:

Ke svému druhému podniku sezony 2017 nastoupil šampionát FIA Formule 2 s jedinou změnou v kokpitu: Bývalý pilot F1 Roberto Merhi nahradil před domácím poblikem v týmu Campos monackého jezdce Colettiho.

Text a foto: Roman Klemm

Již ve volném tréninku měl Merhi ovšem podobné problémy držet tempo nejrychlejších, jako při zimních testech. Volný trénink o páteční poledne vyhrál Cherles Leclerc. Pilot stáje Prema vypálil již po 30 minutách na asfalt čas, který již nikdo nedokázal zlepšit. Za juniorem Ferrari se seřadili Alexander Albon (ART), Sergio Sette-Camara (MP), Jordan King (MP), Louis Deletraz (Racing Engineering) a a vítěz prvního závodu sezony Artem Markelov (Russian Time). Debutant Merhi ztrácel na nejrychlejšího 1,4s a byl 16.

Lídr šampionátu Charles Leclerc překvapil svou odlišnou kvalifikační taktikou již v Bahrajnu a i v Barceloně šel svou vlastní cestou (kterou přijal i týmový kolega Fuoco): Zatímco ostatní vyjeli hned úvodem session na trať a prezentovali svou první sérii pokusů o rychlé kolo, zůstaly oba rudé vozy stáje Prema v boxech. Po této sérii byl nejrychlejší syn majitele obchodního giganta Tesco, Jordan King před de Vriesem, Macušitou a Natem a se zájmem mohli po návratu do boxů pozorovat, jak se bude dařit Leclercovi s Fuocem, kteří se na dráhu vydali až když osiřela. Leclerc při tom zajel druhý, Fuoco osmý čas.

Již 12 minut před koncem kvalifikace se Jordan King vydal na svůj druhý ostrý pokus. Nedokázal se ale zlepšit, zatímco ho v zápětí překonal junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax). Trať ovšem i dále zrychlovala a první místo převzal 6 minut před koncem session Luca Ghiotto (Russian Time). Kdo tentokrát vyjel hodně pozdě, ten využil nejlepších podmínek – o postavení na startu tedy rozhodly až závěrečné sekundy. Nakonec to byl opět vynikající nováček Leclerc, jenž se prosadil: V poslední minutě zlepšil Ghiottův čas o dvě desetiny a vybojoval si po Bahrajnu svou druhou pole-position sezony.

Druhou startovní řadu vytvořili de Vries s Kingem, třetí Albon s Rowlandem a čtvrtou Nato s Fuocem. Prvních 14 se vešlo do jediné sekundy, Roberto Merhi se musel spokojit s 15. časem.

Do prvního závodu ve Španělsku vyrazí jezdci F2 v sobotu v 15:40h.

Výsledek kvalifikace Formule 2 v Barceloně:

1. Charles Leclerc, Prema 1:29,2852. Luca Ghiotto, Russian Time 1:29,4783. Nyck de Vries, Rapax 1:29,5504. Jordan King, MP 1:29,5855. Alexander Albon, ART 1:29,7326. Oliver Rowland, DAMS 1:29,7747. Norman Nato, Arden 1:29,7908. Antonio Fuoco, Prema 1:29,8349. Nicolas Latifi, DAMS 1:29,88510. Nobuharu Macušita, ART 1:29,975

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.