Ke svému druhému podniku sezony 2017 nastoupil šampionát FIA Formule 2 s jedinou změnou v kokpitu: Bývalý pilot F1 Roberto Merhi nahradil před domácím poblikem v týmu Campos monackého jezdce Colettiho.
Text a foto: Roman Klemm
Již ve volném tréninku měl Merhi ovšem podobné problémy držet tempo nejrychlejších, jako při zimních testech. Volný trénink o páteční poledne vyhrál Cherles Leclerc. Pilot stáje Prema vypálil již po 30 minutách na asfalt čas, který již nikdo nedokázal zlepšit. Za juniorem Ferrari se seřadili Alexander Albon (ART), Sergio Sette-Camara (MP), Jordan King (MP), Louis Deletraz (Racing Engineering) a a vítěz prvního závodu sezony Artem Markelov (Russian Time). Debutant Merhi ztrácel na nejrychlejšího 1,4s a byl 16.
Lídr šampionátu Charles Leclerc překvapil svou odlišnou kvalifikační taktikou již v Bahrajnu a i v Barceloně šel svou vlastní cestou (kterou přijal i týmový kolega Fuoco): Zatímco ostatní vyjeli hned úvodem session na trať a prezentovali svou první sérii pokusů o rychlé kolo, zůstaly oba rudé vozy stáje Prema v boxech. Po této sérii byl nejrychlejší syn majitele obchodního giganta Tesco, Jordan King před de Vriesem, Macušitou a Natem a se zájmem mohli po návratu do boxů pozorovat, jak se bude dařit Leclercovi s Fuocem, kteří se na dráhu vydali až když osiřela. Leclerc při tom zajel druhý, Fuoco osmý čas.
Již 12 minut před koncem kvalifikace se Jordan King vydal na svůj druhý ostrý pokus. Nedokázal se ale zlepšit, zatímco ho v zápětí překonal junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax). Trať ovšem i dále zrychlovala a první místo převzal 6 minut před koncem session Luca Ghiotto (Russian Time). Kdo tentokrát vyjel hodně pozdě, ten využil nejlepších podmínek – o postavení na startu tedy rozhodly až závěrečné sekundy. Nakonec to byl opět vynikající nováček Leclerc, jenž se prosadil: V poslední minutě zlepšil Ghiottův čas o dvě desetiny a vybojoval si po Bahrajnu svou druhou pole-position sezony.
Druhou startovní řadu vytvořili de Vries s Kingem, třetí Albon s Rowlandem a čtvrtou Nato s Fuocem. Prvních 14 se vešlo do jediné sekundy, Roberto Merhi se musel spokojit s 15. časem.
Do prvního závodu ve Španělsku vyrazí jezdci F2 v sobotu v 15:40h.
Výsledek kvalifikace Formule 2 v Barceloně:
1. Charles Leclerc, Prema 1:29,2852. Luca Ghiotto, Russian Time 1:29,4783. Nyck de Vries, Rapax 1:29,5504. Jordan King, MP 1:29,5855. Alexander Albon, ART 1:29,7326. Oliver Rowland, DAMS 1:29,7747. Norman Nato, Arden 1:29,7908. Antonio Fuoco, Prema 1:29,8349. Nicolas Latifi, DAMS 1:29,88510. Nobuharu Macušita, ART 1:29,975
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.