Raději závodit, než sedět na střídačce formule 1, ze které se stejně většina jezdců do hry nedostane. Testovací pilot Renaultu Sergej Sirotkin tak v červnu nastoupí do slavné 24hodinovky v Le Mans za tým SMP Racing.
Ruský závodník se připojí ke krajanům Michaili Alešinovi a Viktoru Šajtarovi za volantem prototypu Dallara P217 kategorie LMP2. Bude se tak jednat o ryze ruskou posádku ruského týmu, který se v průběhu stavby prototypu LMP1 rozhodl absolvovat alespoň závod v Le Mans.
SMP Racing letos do Mistrovství světa vytrvalostních závodů nenastoupil, neboť se soustředí na příští sezonu, kdy nastoupí se zcela novým a vlastním prototypem LMP1. Slavnou francouzskou vytrvalost si ale nechtěl nechat ujít a využije techniky od italského konstruktéra Dallara. Loni slavil SMP Racing na Le Mans třetí místo s posádkou Viktor Šajtar, Kirill Lagydin a Vitalij Petrov.
Po Le Mans přislíbil SMP Racing účast ve zbytku sezony European Le Mans Series, což chce pojmout jako přípravu na nástup do MS s modely BR1 LMP1.
Na Sergeje Sirtokina tak čeká vůbec první letošní závod. V letech 2015 – 2016 působil v sérii GP2, kde pokaždé skončil na celkovém třetím místě a nasbíral tři vítězství. Mezitím dělal testovacího jezdce Sauberu a Renaultu, ovšem letos už se do závodního víru nevrátil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.