ELMS zavítá do chrámu rychlosti, o víkendu se pojede druhý závod sezony

G-DRIVE Racing
G-DRIVE Racing, foto: ELMS
iMotorSport.cz 11. května 2017 08:40
Sdílej:

Na European Le Mans Series čeká o tomto víkendu druhý závod roku. Po čtyřhodinovce v Silverstone se jezdci a týmy přesunuli na sever Itálie do Monzy.

V paddocku je již nyní připraveno 36 závodních speciálů tří kategorií. Monza je zároveň posledním závodem před vrcholem sezony – 24h v Le Mans, kam spousta týmů z ELMS míří.

V kategorii LMP2 se sešlo dvanáct prototypů a favoritem jsou vítězové ze Silverstone United Autosport. Naproti tomu stáj G-Drive, která přišla o anglické prvenství v posledních minutách, hodlá napravit nezdařilý úvod do sezony. Dánská sestava High Class Racing s prototypem Dallara zajistila italskému konstruktérovi vůbec první pódiové umístění a v Monze – před domácím publikem svého dodavatele prototypu, by úspěch ze Silverstone ráda zopakovala.

Zájem diváků bude určitě o italský tým Cetilar Villorba Corse s trojicí Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto, Andrea Bellichi. Čtvrtým Italem ve startovním poli LMP2 bude Andrea Roda, hájící společně s Mattem McMurrym a Andreou Pizzitolou barvy týmu Algarve Pro Racing.

Nejpočetnější startovní pole najdeme v kategorii LMP3, které dominují prototypy Ligier. Jich se na Monze sešlo patnáct, zatímco týmy Oregon a M.Racing Yvana Mullera pojedou se zcela novým modelem Norma M 30.

Silverstone se stal kořistí týmu United Autosport nejen v kategorii LMP2, ale i v LMP3. Poprvé v historii šampionátu tak jeden tým ovládl dvě kategorie. Italští fanoušci však mohou držet palce nejen tomuto americkému týmu se základnou ve Velké Británii, ale i šestici domácích pilotů. Oregon nasadí Davida Rodu a Daria Capitaniho, k nimž se přidá Kolumbijec Andrea Mendez. Andrea Dromedari, Giorio Modini a Davide Ubodli pojedou za americký tým Eurointernational a Maurizio Mediani bude k vidění za volantem prototypu rakouského týmu AT Racing.

Na Monze určitě nesmí chybět Ferrari. V kategorii LMGTE bude mít italského koníka na kapotě dvou modelů Ferrari F488 tým Spirit of Race, se starším modelem F458 nastoupí JMW Motorsport. Chybět nebudou ani dva vozy Aston Martin a Porsche 911 týmu Proton Competition. Novinkou ve startovním poli je hřmotná corvetta francouzů z Larbre Competition.

Závod začíná v neděli 14. 5. v 13:30 SELČ a bude jej možné sledovat na oficiálních stránkách šampionátu European Le Mans Series

Startovní listina

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?