Na European Le Mans Series čeká o tomto víkendu druhý závod roku. Po čtyřhodinovce v Silverstone se jezdci a týmy přesunuli na sever Itálie do Monzy.
V paddocku je již nyní připraveno 36 závodních speciálů tří kategorií. Monza je zároveň posledním závodem před vrcholem sezony – 24h v Le Mans, kam spousta týmů z ELMS míří.
V kategorii LMP2 se sešlo dvanáct prototypů a favoritem jsou vítězové ze Silverstone United Autosport. Naproti tomu stáj G-Drive, která přišla o anglické prvenství v posledních minutách, hodlá napravit nezdařilý úvod do sezony. Dánská sestava High Class Racing s prototypem Dallara zajistila italskému konstruktérovi vůbec první pódiové umístění a v Monze – před domácím publikem svého dodavatele prototypu, by úspěch ze Silverstone ráda zopakovala.
Zájem diváků bude určitě o italský tým Cetilar Villorba Corse s trojicí Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto, Andrea Bellichi. Čtvrtým Italem ve startovním poli LMP2 bude Andrea Roda, hájící společně s Mattem McMurrym a Andreou Pizzitolou barvy týmu Algarve Pro Racing.
Nejpočetnější startovní pole najdeme v kategorii LMP3, které dominují prototypy Ligier. Jich se na Monze sešlo patnáct, zatímco týmy Oregon a M.Racing Yvana Mullera pojedou se zcela novým modelem Norma M 30.
Silverstone se stal kořistí týmu United Autosport nejen v kategorii LMP2, ale i v LMP3. Poprvé v historii šampionátu tak jeden tým ovládl dvě kategorie. Italští fanoušci však mohou držet palce nejen tomuto americkému týmu se základnou ve Velké Británii, ale i šestici domácích pilotů. Oregon nasadí Davida Rodu a Daria Capitaniho, k nimž se přidá Kolumbijec Andrea Mendez. Andrea Dromedari, Giorio Modini a Davide Ubodli pojedou za americký tým Eurointernational a Maurizio Mediani bude k vidění za volantem prototypu rakouského týmu AT Racing.
Na Monze určitě nesmí chybět Ferrari. V kategorii LMGTE bude mít italského koníka na kapotě dvou modelů Ferrari F488 tým Spirit of Race, se starším modelem F458 nastoupí JMW Motorsport. Chybět nebudou ani dva vozy Aston Martin a Porsche 911 týmu Proton Competition. Novinkou ve startovním poli je hřmotná corvetta francouzů z Larbre Competition.
Závod začíná v neděli 14. 5. v 13:30 SELČ a bude jej možné sledovat na oficiálních stránkách šampionátu European Le Mans Series
Startovní listina
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?