Na European Le Mans Series čeká o tomto víkendu druhý závod roku. Po čtyřhodinovce v Silverstone se jezdci a týmy přesunuli na sever Itálie do Monzy.
V paddocku je již nyní připraveno 36 závodních speciálů tří kategorií. Monza je zároveň posledním závodem před vrcholem sezony – 24h v Le Mans, kam spousta týmů z ELMS míří.
V kategorii LMP2 se sešlo dvanáct prototypů a favoritem jsou vítězové ze Silverstone United Autosport. Naproti tomu stáj G-Drive, která přišla o anglické prvenství v posledních minutách, hodlá napravit nezdařilý úvod do sezony. Dánská sestava High Class Racing s prototypem Dallara zajistila italskému konstruktérovi vůbec první pódiové umístění a v Monze – před domácím publikem svého dodavatele prototypu, by úspěch ze Silverstone ráda zopakovala.
Zájem diváků bude určitě o italský tým Cetilar Villorba Corse s trojicí Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto, Andrea Bellichi. Čtvrtým Italem ve startovním poli LMP2 bude Andrea Roda, hájící společně s Mattem McMurrym a Andreou Pizzitolou barvy týmu Algarve Pro Racing.
Nejpočetnější startovní pole najdeme v kategorii LMP3, které dominují prototypy Ligier. Jich se na Monze sešlo patnáct, zatímco týmy Oregon a M.Racing Yvana Mullera pojedou se zcela novým modelem Norma M 30.
Silverstone se stal kořistí týmu United Autosport nejen v kategorii LMP2, ale i v LMP3. Poprvé v historii šampionátu tak jeden tým ovládl dvě kategorie. Italští fanoušci však mohou držet palce nejen tomuto americkému týmu se základnou ve Velké Británii, ale i šestici domácích pilotů. Oregon nasadí Davida Rodu a Daria Capitaniho, k nimž se přidá Kolumbijec Andrea Mendez. Andrea Dromedari, Giorio Modini a Davide Ubodli pojedou za americký tým Eurointernational a Maurizio Mediani bude k vidění za volantem prototypu rakouského týmu AT Racing.
Na Monze určitě nesmí chybět Ferrari. V kategorii LMGTE bude mít italského koníka na kapotě dvou modelů Ferrari F488 tým Spirit of Race, se starším modelem F458 nastoupí JMW Motorsport. Chybět nebudou ani dva vozy Aston Martin a Porsche 911 týmu Proton Competition. Novinkou ve startovním poli je hřmotná corvetta francouzů z Larbre Competition.
Závod začíná v neděli 14. 5. v 13:30 SELČ a bude jej možné sledovat na oficiálních stránkách šampionátu European Le Mans Series
Startovní listina
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.