Na European Le Mans Series čeká o tomto víkendu druhý závod roku. Po čtyřhodinovce v Silverstone se jezdci a týmy přesunuli na sever Itálie do Monzy.
V paddocku je již nyní připraveno 36 závodních speciálů tří kategorií. Monza je zároveň posledním závodem před vrcholem sezony – 24h v Le Mans, kam spousta týmů z ELMS míří.
V kategorii LMP2 se sešlo dvanáct prototypů a favoritem jsou vítězové ze Silverstone United Autosport. Naproti tomu stáj G-Drive, která přišla o anglické prvenství v posledních minutách, hodlá napravit nezdařilý úvod do sezony. Dánská sestava High Class Racing s prototypem Dallara zajistila italskému konstruktérovi vůbec první pódiové umístění a v Monze – před domácím publikem svého dodavatele prototypu, by úspěch ze Silverstone ráda zopakovala.
Zájem diváků bude určitě o italský tým Cetilar Villorba Corse s trojicí Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto, Andrea Bellichi. Čtvrtým Italem ve startovním poli LMP2 bude Andrea Roda, hájící společně s Mattem McMurrym a Andreou Pizzitolou barvy týmu Algarve Pro Racing.
Nejpočetnější startovní pole najdeme v kategorii LMP3, které dominují prototypy Ligier. Jich se na Monze sešlo patnáct, zatímco týmy Oregon a M.Racing Yvana Mullera pojedou se zcela novým modelem Norma M 30.
Silverstone se stal kořistí týmu United Autosport nejen v kategorii LMP2, ale i v LMP3. Poprvé v historii šampionátu tak jeden tým ovládl dvě kategorie. Italští fanoušci však mohou držet palce nejen tomuto americkému týmu se základnou ve Velké Británii, ale i šestici domácích pilotů. Oregon nasadí Davida Rodu a Daria Capitaniho, k nimž se přidá Kolumbijec Andrea Mendez. Andrea Dromedari, Giorio Modini a Davide Ubodli pojedou za americký tým Eurointernational a Maurizio Mediani bude k vidění za volantem prototypu rakouského týmu AT Racing.
Na Monze určitě nesmí chybět Ferrari. V kategorii LMGTE bude mít italského koníka na kapotě dvou modelů Ferrari F488 tým Spirit of Race, se starším modelem F458 nastoupí JMW Motorsport. Chybět nebudou ani dva vozy Aston Martin a Porsche 911 týmu Proton Competition. Novinkou ve startovním poli je hřmotná corvetta francouzů z Larbre Competition.
Závod začíná v neděli 14. 5. v 13:30 SELČ a bude jej možné sledovat na oficiálních stránkách šampionátu European Le Mans Series
Startovní listina
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.