Americká stáj Corvette Racing je pravidelným účastníkem francouzské vytrvalosti v Le Mans. Chybět nebude samozřejmě ani letos a na okruh La Sarthe zavítá se svou stabilní posádkou a dvěma novými posilami.
Pro Corvette Racing to bude osmnácté Le Mans v řadě za sebou a tradici zachovávají Američané i co se týče jezdeckého složení. Třetími členy dvou posádek budou Jordan Taylor, který se v kombinéze Corvette objevuje již od roku 2012, a Marcel Fässler, jenž se po sedmi letech u Audi vrací k americkému týmu.
V Corvette C7.R se startovním číslem 63 tak uvidíme Antonia Garciu a Jana Magnussena s Jordanem Taylorem, zatímco s druhým vozem s číslem 64 nastoupí Oliver Gavin, Tommy Milner a Marcel Fässler.
Jordan Taylor dosáhl na vítězství v Le Mans v roce 2015. Letos se svým bratrem Rickym dominuje americké sérii IMSA SportsCar, kde vyhrál úvodní čtyři podniky sezony včetně 24h v Daytoně a 12h v Sebringu.
Marcel Fässler vytěžil z jedenácti startů v Le Mans tři prvenství a další dvě pódiová umístění. Největší úspěchy zažíval právě s továrním týmem Audi v kategorii LMP1 a v roce 2012 navíc do svého životopisu přidal titul mistra světa ve vytrvalostních závodech. Fässler letos za tým Corvette Racing startoval v Daytoně a Sebringu, nicméně posádku provázela smůla a Gavin s Milnerem se vítězství dočkali až v Long Beach, kde už Fässler nestartoval.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.