Někdejší pilot Audi v DTM a současný člen kádru továrního týmu Mercedesu, Edoardo Mortara, v úvodním závodu sezony na Hockenheimu získal čtvrté místo. S tímto umístěním ale není až tak spokojen.
Celkově by se dnešní představení Itala dalo označit jako povedený start do nové etapy své kariéry. Edoardo Mortara při svém prvním startu s Mercedesem dojel na pěkném čtvrtém místě, získal slušný bodový příděl a byl tak po Lucasi Auerovi druhým nejlepším pilotem trojcípé hvězdy. Ital by si ale dokázal představit i lepší výsledky.
"Měli jsme náročný závod. Rychlost nebyla zrovna dobrá. Ale s výkonnostním závažím po dobré kvalifikaci je to vždy těžké - byli jsme o pět kilo těžší než ostatní. Ostatní byli silní. V zatáčkách jsme byli rychlejší než na rovinkách [relativně ve srovnání s ostatními]. To dělá předjíždění těžkým," řekl po sobotním závodě Edoardo Mortara.
Svůj první bod si Mortara díky novému bodovacímu systému zajistil už třetím místem v kvalifikaci. Svoje místo ale ztratil po souboji s Timem Glockem už na startu. V závodu se před něj navíc ještě dokázal díky povedené strategii dostat ještě jeho někdejší značkový kolega, Mike Rockenfeller. Jezdec Audi zajel do boxů už v devátém kole. Mortara musel poté přiznat: "Audi to dobře zvládá s gumami."
"Čtvrté místo není špatné, ale myslím, že musíme speciálně pro mě ještě něco upravit na set-upu. Můj jezdecký styl je možná o něco agresivnější než u ostatních. Chce to ale čas a je to můj teprve první start za Mercedes. Je důležité, že jsme získali tyto první body - také kvůli šampionátu," pokračoval Mortara.
Na závěr ještě přidal pár slov o svém týmovém kolegovi: "Věřím, že Gary [Paffett] na tom byl také velmi dobře. Udělal jen jednu malou chybu v boji s Timem [Glockem]. Všichni jsme na tom byli docela dobře. Bude to těžké, protože také v rámci týmu je velká konkurence."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?