Mortara po svém debutu s Mercedesem: Dá se získat ještě mnohem více

Edoardo Mortara před sezonou přešel od Audi k Mercedesu
Edoardo Mortara před sezonou přešel od Audi k Mercedesu, foto: Lotus F1 Team
iMotorSport.cz 6. května 2017 22:31
Sdílej:

Někdejší pilot Audi v DTM a současný člen kádru továrního týmu Mercedesu, Edoardo Mortara, v úvodním závodu sezony na Hockenheimu získal čtvrté místo. S tímto umístěním ale není až tak spokojen.

Celkově by se dnešní představení Itala dalo označit jako povedený start do nové etapy své kariéry. Edoardo Mortara při svém prvním startu s Mercedesem dojel na pěkném čtvrtém místě, získal slušný bodový příděl a byl tak po Lucasi Auerovi druhým nejlepším pilotem trojcípé hvězdy. Ital by si ale dokázal představit i lepší výsledky. 

"Měli jsme náročný závod. Rychlost nebyla  zrovna dobrá. Ale s výkonnostním závažím po dobré kvalifikaci je to vždy těžké - byli jsme o pět kilo těžší než ostatní. Ostatní byli silní. V zatáčkách jsme byli rychlejší než na rovinkách [relativně ve srovnání s ostatními]. To dělá předjíždění těžkým," řekl po sobotním závodě Edoardo Mortara. 

Svůj první bod si Mortara díky novému bodovacímu systému zajistil už třetím místem v kvalifikaci. Svoje místo ale ztratil po souboji s Timem Glockem už na startu. V závodu se před něj navíc ještě dokázal díky povedené strategii dostat ještě jeho někdejší značkový kolega, Mike Rockenfeller. Jezdec Audi zajel do boxů už v devátém kole. Mortara musel poté přiznat: "Audi to dobře zvládá s gumami."

"Čtvrté místo není špatné, ale myslím, že musíme speciálně pro mě ještě něco upravit na set-upu. Můj jezdecký styl je možná o něco agresivnější než u ostatních. Chce to ale čas a je to můj teprve první start za Mercedes. Je důležité, že jsme získali tyto první body - také kvůli šampionátu," pokračoval Mortara. 

Na závěr ještě přidal pár slov o svém týmovém kolegovi: "Věřím, že Gary [Paffett] na tom byl také velmi dobře. Udělal jen jednu malou chybu v boji s Timem [Glockem]. Všichni jsme na tom byli docela dobře. Bude to těžké, protože také v rámci týmu je velká konkurence."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.