Mortara po svém debutu s Mercedesem: Dá se získat ještě mnohem více

Edoardo Mortara před sezonou přešel od Audi k Mercedesu
Edoardo Mortara před sezonou přešel od Audi k Mercedesu, foto: Lotus F1 Team
iMotorSport.cz 6. května 2017 22:31
Sdílej:

Někdejší pilot Audi v DTM a současný člen kádru továrního týmu Mercedesu, Edoardo Mortara, v úvodním závodu sezony na Hockenheimu získal čtvrté místo. S tímto umístěním ale není až tak spokojen.

Celkově by se dnešní představení Itala dalo označit jako povedený start do nové etapy své kariéry. Edoardo Mortara při svém prvním startu s Mercedesem dojel na pěkném čtvrtém místě, získal slušný bodový příděl a byl tak po Lucasi Auerovi druhým nejlepším pilotem trojcípé hvězdy. Ital by si ale dokázal představit i lepší výsledky. 

"Měli jsme náročný závod. Rychlost nebyla  zrovna dobrá. Ale s výkonnostním závažím po dobré kvalifikaci je to vždy těžké - byli jsme o pět kilo těžší než ostatní. Ostatní byli silní. V zatáčkách jsme byli rychlejší než na rovinkách [relativně ve srovnání s ostatními]. To dělá předjíždění těžkým," řekl po sobotním závodě Edoardo Mortara. 

Svůj první bod si Mortara díky novému bodovacímu systému zajistil už třetím místem v kvalifikaci. Svoje místo ale ztratil po souboji s Timem Glockem už na startu. V závodu se před něj navíc ještě dokázal díky povedené strategii dostat ještě jeho někdejší značkový kolega, Mike Rockenfeller. Jezdec Audi zajel do boxů už v devátém kole. Mortara musel poté přiznat: "Audi to dobře zvládá s gumami."

"Čtvrté místo není špatné, ale myslím, že musíme speciálně pro mě ještě něco upravit na set-upu. Můj jezdecký styl je možná o něco agresivnější než u ostatních. Chce to ale čas a je to můj teprve první start za Mercedes. Je důležité, že jsme získali tyto první body - také kvůli šampionátu," pokračoval Mortara. 

Na závěr ještě přidal pár slov o svém týmovém kolegovi: "Věřím, že Gary [Paffett] na tom byl také velmi dobře. Udělal jen jednu malou chybu v boji s Timem [Glockem]. Všichni jsme na tom byli docela dobře. Bude to těžké, protože také v rámci týmu je velká konkurence."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?