Mortara po svém debutu s Mercedesem: Dá se získat ještě mnohem více

Edoardo Mortara před sezonou přešel od Audi k Mercedesu
Edoardo Mortara před sezonou přešel od Audi k Mercedesu, foto: Lotus F1 Team
iMotorSport.cz 6. května 2017 22:31
Sdílej:

Někdejší pilot Audi v DTM a současný člen kádru továrního týmu Mercedesu, Edoardo Mortara, v úvodním závodu sezony na Hockenheimu získal čtvrté místo. S tímto umístěním ale není až tak spokojen.

Celkově by se dnešní představení Itala dalo označit jako povedený start do nové etapy své kariéry. Edoardo Mortara při svém prvním startu s Mercedesem dojel na pěkném čtvrtém místě, získal slušný bodový příděl a byl tak po Lucasi Auerovi druhým nejlepším pilotem trojcípé hvězdy. Ital by si ale dokázal představit i lepší výsledky. 

"Měli jsme náročný závod. Rychlost nebyla  zrovna dobrá. Ale s výkonnostním závažím po dobré kvalifikaci je to vždy těžké - byli jsme o pět kilo těžší než ostatní. Ostatní byli silní. V zatáčkách jsme byli rychlejší než na rovinkách [relativně ve srovnání s ostatními]. To dělá předjíždění těžkým," řekl po sobotním závodě Edoardo Mortara. 

Svůj první bod si Mortara díky novému bodovacímu systému zajistil už třetím místem v kvalifikaci. Svoje místo ale ztratil po souboji s Timem Glockem už na startu. V závodu se před něj navíc ještě dokázal díky povedené strategii dostat ještě jeho někdejší značkový kolega, Mike Rockenfeller. Jezdec Audi zajel do boxů už v devátém kole. Mortara musel poté přiznat: "Audi to dobře zvládá s gumami."

"Čtvrté místo není špatné, ale myslím, že musíme speciálně pro mě ještě něco upravit na set-upu. Můj jezdecký styl je možná o něco agresivnější než u ostatních. Chce to ale čas a je to můj teprve první start za Mercedes. Je důležité, že jsme získali tyto první body - také kvůli šampionátu," pokračoval Mortara. 

Na závěr ještě přidal pár slov o svém týmovém kolegovi: "Věřím, že Gary [Paffett] na tom byl také velmi dobře. Udělal jen jednu malou chybu v boji s Timem [Glockem]. Všichni jsme na tom byli docela dobře. Bude to těžké, protože také v rámci týmu je velká konkurence."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.