Na legendárním okruhu SPA-Francorchamps začal volnými jízdami druhý podnik letošního ročníku World Endurance Championship.
Toyota přijela do Belgie se třemi vozy, kromě dvou stálých posádek se objeví i třetí prototyp TS050 Hybrid #9. Za jeho volantem se budou střídat Stéphane Sarrazin, Nicolas Lapierre, Yuji Kunimoto. První dva jmenovaní jsou ostřílení vytrvalostní mazáci, které doplňuje mladý japonský debutant.
K Toyotě se váže ještě jedna jezdecká změna týkající se pro změnu posádky #7. José María López tento závod ze zdravotních důvodů vynechává, ve voze #7 se bude střídat pouze dvojice Mike Conway, Kamui Kobayashi.
První devadesátiminutovka se odehrála bez nějakých zásadních momentů. Za zmínku stojí snad jen kolize Brendona Hartleyho (Porsche 919 Hybrid #2) a Oliviera Pla (Ford GT #66), která však neměla na průběh volných jízd žádný dopad kromě skutečnosti, že oba kolidující vozy zajely okamžitě k mechanikům, kteří zkontrolovali jejich stav. Rozsah poškození nebyl nijak závažný a vozy po chvíli znovu vyrazili na závodní okruh.
Nejrychlejším vozem byl dle očekávání prototyp Toyota TS050 Hybrid. Mike Conway ve voze #7 zajel nejrychlejší kolo okruhu v čase 1:57,940 min. V těsném závěsu za nejrychlejší Toyotou se ale umístil konkurenční prototyp Porsche 919 Hybrid #2, Brendon Hartley časem 1:57,976 min. zaostal za Conwayem o pouhých 0,036 sec!!!
Třetí čas první sekce si připsal úřadující mistr světa Neel Jani (1:58,869 min.) a až za ním skončily zbylé dvě Toyoty v pořadí Sébastien Buemi (#8) - 1:58,914 min. a překvapivě Yuji Kunimoto (#9) - 1:59,633 min.. Oliver Webb v soukromém prototypu LMP1 týmu ByKolles Racing dosáhl času 2:07,060 min.
Kategorie LMP2 i v prvních volných jízdách před druhým závodem dokazuje, že letos bude velmi vyrovnanou. Nejrychlejším byl Gustavo Menezes (Signatech Alpine Matmut #36) - 2:04,171 min., druhé místo patří Alexi Lynnovi (G-Drive Racing #26) - 2:04,262 min., třetí skončil Simon Trummer (CEFC Manor TRS Racing #25) - 2:04,301 min.
GéTéčka se v prvních jízdách stala kořistí Andy Priaulxa (Ford GT #67) - 2:16,802 min., druhá příčka se stala kořistí Fredericka Makowietzkiho (Porsche 911RSR #91) - 2:16,924 min., na třetím místě se umístil Olivier Pla (Ford GT #66) - 2:17,201 min.
Z amatérských posádek si nejlépe vedlo Porsche 911 RSR #77, které řídil Matteo Cairoli (2:18,089 min.), druhý čas zajel Ben Barker (Gulf Racing Porsche 919 RSR #86) - 2:18,730 min., třetí skončilo Ferrari #61 týmu Clearwater Racing s časem 2:18,876 min.
Druhý volný trénink byl, na rozdíl od dopolední sekce, hned dvakrát přerušen červenými vlajkami, které iniciovali Kevin Estre (Porsche 911RSR #92) a David Heinemeier Hanson (Vaillante Rebellion Racing #13). Toyota ve druhé sekci výrazně zrychlila, Kamui Kobayashi (Toyota TS050 Hybrid #7) evidentně dobře poobědval a s časem 1:56,369 min. ujel zbytku pole o 0,5 sec. Druhý čas patří, podobně jako v první sekci, prototypu Porsche 919 Hybrid #2, se kterým Timo Bernhard zajel 1:56,874 min. „Mistrovské“ Porsche 919 Hybrid #1 je třetí (1:57,045 min.), čtvrtá je Toyota #8 (1:57,917 min.). Nicolas Lapierre v Toyotě #9 předvádí potenciál japonského prototypu ve verzi Le Mans s nízkým přítlakem a zajíždí několikrát během svého stintu fialové, tedy absolutně nejrychlejší sektorové časy, ale nakonec je z toho jen 5. pořadí (1:58,494 min.).
Kategorie LMP2 se stává kořistí vozu CEFC Manor TRS Racing #24, v němž bývalý pilot F1 Jean Eric Vergne zajíždí čas 2:02,662 min. Druhou příčku obsadil druhý prototyp stejné stáje (2:03,083 min.) a třetí místo opanoval Romain Dumas za volantem modré Alpiny A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut (2:03,722 min.).
V kategorii továrních GT týmů se „probudil“ úřadující světový šampion Marco Sorensen, který za volantem Aston Martinu #95 zastavil časomíru na hodnotě 2:16,458 min. Kevin Estre stihl před svým incidentem, kterým se zasloužil o vyvěšení červených vlajek, zajet ve svém továrním Porsche 911RSR #92 druhý nejrychlejší čas 2:16,720 min. a třetí místo patří posádce Fordu GT #67 (2:17,123 min.).
Nejrychlejší amatérské posádky se na konci druhých volných jízd seřadily v tomto pořadí: Miguel Molina (Spirit of Race Ferrari #54) - 2:17,806 min., Pedro Lamy (Aston Martin #98) - 2:17,976 min., Ben Barker (Gulf Racing Porsche 911RSR #86) - 2:18,240 min.
Páteční dopoledne bylo ve SPA-Francorchamps vyhrazeno poslední sekci volných jízd. Celou třetí část poznamenala pouze krátká epizoda, jejímiž aktéry se stali Weng Sun Mok (Clearwater Racing Ferrari #61) a Thomas Laurent (Jackie Chan DC Racing #38). Po tomto incidentu byly na celém okruhu po krátkou dobu vyvěšeny žluté vlajky. Neznámá magnetická síla působila v zatáčce Les Combes na vůz Ford GT #67, jak Harry Tincknell, tak i jeho stájový kolega Andy Priaulx, se v krátkém časové odstupu ocitli v únikové zóně, ale oba dva se odtud vrátili zpátky na trať bez ztráty květinky. Toyota i v této třetí relaci potvrdila svou převahu nad německou konkurencí a japonské trio obsadilo pomyslné dopolední pódium.
Nejrychlejším mužem třetího volného tréninku byl Kazuki Nakajima s prototypem Toyota TS050 Hybrid #8, kterému časomíra ukázala hodnotu 1:55,233 min. Druhý nejrychlejší čas si připsal Mike Conway (#7), který za Nakajimou zaostal o pouhých 5 tisícin sekundy!!! Třetí příčka patří třetí Toyotě, Nicolas Lapierre v #9 byl pomalejší o 0,210 sekundy. Zdá se, že „rychlá“ verze japonského prototypu TS050 Hybrid bude v Le Mans fungovat velmi dobře, protože rychlejší z obou vozů Porsche, které jsou i ve SPA-Francorchamps v provedení pro Le Mans, na nejhorší Toyotu ztratil téměř celou jednu sekundu. Neel Jani v Porsche 919 Hybrid #1 dosáhl na čas 1:56,404 min. a trio Bernhard, Hartley, Bamber v #2 bylo s časem1:58,096 min. pomalejší o dalších 1,692 sec.
Mezi pomalejšími prototypy si první příčku přivlastnil Alex Lynn (G-Drive Racing #26) - 2:01,708 min. Druhý čas LMP2 stanovil s hodnotou 2:01,970 min. Matthias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13), třetí skončil Olivier Jarvis ve voze týmu Jackie Chan DC Racing #38 s časem 2:03,287.
Profi Gétéčka se ve třetím volném tréninku stala kořistí Ferrari. Nejrychlejším továrním jezdcem byl s časem 2:14,904 min. Alessandro Pier Guidi (AF Corse Ferrari #51), na druhý nejrychlejší čas dosáhl jeho týmový kolega Davide Rigon (AF Corse Ferrari #71), kterému patří hodnota 2:15,100 min. Za ním skončil Harry Tincknell (Ford GT #67) - 2:15,745 min.
Mezi amatérskými posádkami ve třetích jízdách dominoval Matteo Cairoli, který ve voze Dempsey-Proton Racing Porsche 911RSR #77 ujel dalšímu v pořadí o necelou 1 sec. Tímto časem se Cairolli dokonce pomyslně podíval mezi tovární jezdce, protože jeho čas 2:15,893 min. byl celkově čtvrtý nejrychlejší mezi všemi GéTéčky. Za italského mladíka se s časem 2:16,603 min. zařadil zkušený matador Paul Dalla Lana (Aston Martin #98) a třetí příčku obsadilo Ferrari #61 týmu Clearwater Racing (2:17,146).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?