Vytrvalostní mistrovství světa se v příštím roce rozroste o další značku. V kategorii LMGTE se k současným továrním týmům Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche připojí také bavorská automobilka BMW.
Kategorie LMGTE je v současné době kolbištěm, ve kterém proti sobě bojují americký Ford, britský Aston Martin, italské Ferrari a německé Porsche. V roce 2018 získají Němci převahu, protože k Porsche se připojí další německá automobilka - BMW.
Vůz má mít základ v modelové řadě 8, která nakonec byla v Mnichově vzata na milost a její sériová podoba bude představena na začátku roku 2018. Současná řada 6 skončí bez pokračovatele a nabídku sportovních modelů z Mnichova převezme právě zmiňovaná „osmička“, která bude luxusnější a větší, než aktuální „6“. Řada 8 bude nabízet hned 3 karosářské varianty a v nabídce samozřejmě nebude chybět ani ostrá verze M8. A právě na jejím základě v této době staví u BMW svou novou zbraň pro World Endurance Championship.
Stavbu nového vozu, který by měl nést označení BMW M8 GTE, svěřili mnichovští týmu MTEK, který hájil bavorskou trikoloru v seriálu DTM.
Pod kapotou bude přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru, který bude vycházet z aktuální verze BMW M6 GTLM, se kterou německá automobilka v současné době bojuje v americkém seriálu IMSA WeatherTech SportsCar.
Očekává se, že BMW uvolní bližší údaje o chystaném voze nejdříve na konci letošního roku, ale na světlo světa pronikly informace o tom, že traťové testy nového vozu jsou již v plném proudu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?