Vytrvalostní mistrovství světa se v příštím roce rozroste o další značku. V kategorii LMGTE se k současným továrním týmům Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche připojí také bavorská automobilka BMW.
Kategorie LMGTE je v současné době kolbištěm, ve kterém proti sobě bojují americký Ford, britský Aston Martin, italské Ferrari a německé Porsche. V roce 2018 získají Němci převahu, protože k Porsche se připojí další německá automobilka - BMW.
Vůz má mít základ v modelové řadě 8, která nakonec byla v Mnichově vzata na milost a její sériová podoba bude představena na začátku roku 2018. Současná řada 6 skončí bez pokračovatele a nabídku sportovních modelů z Mnichova převezme právě zmiňovaná „osmička“, která bude luxusnější a větší, než aktuální „6“. Řada 8 bude nabízet hned 3 karosářské varianty a v nabídce samozřejmě nebude chybět ani ostrá verze M8. A právě na jejím základě v této době staví u BMW svou novou zbraň pro World Endurance Championship.
Stavbu nového vozu, který by měl nést označení BMW M8 GTE, svěřili mnichovští týmu MTEK, který hájil bavorskou trikoloru v seriálu DTM.
Pod kapotou bude přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru, který bude vycházet z aktuální verze BMW M6 GTLM, se kterou německá automobilka v současné době bojuje v americkém seriálu IMSA WeatherTech SportsCar.
Očekává se, že BMW uvolní bližší údaje o chystaném voze nejdříve na konci letošního roku, ale na světlo světa pronikly informace o tom, že traťové testy nového vozu jsou již v plném proudu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.