Vytrvalostní mistrovství světa se v příštím roce rozroste o další značku. V kategorii LMGTE se k současným továrním týmům Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche připojí také bavorská automobilka BMW.
Kategorie LMGTE je v současné době kolbištěm, ve kterém proti sobě bojují americký Ford, britský Aston Martin, italské Ferrari a německé Porsche. V roce 2018 získají Němci převahu, protože k Porsche se připojí další německá automobilka - BMW.
Vůz má mít základ v modelové řadě 8, která nakonec byla v Mnichově vzata na milost a její sériová podoba bude představena na začátku roku 2018. Současná řada 6 skončí bez pokračovatele a nabídku sportovních modelů z Mnichova převezme právě zmiňovaná „osmička“, která bude luxusnější a větší, než aktuální „6“. Řada 8 bude nabízet hned 3 karosářské varianty a v nabídce samozřejmě nebude chybět ani ostrá verze M8. A právě na jejím základě v této době staví u BMW svou novou zbraň pro World Endurance Championship.
Stavbu nového vozu, který by měl nést označení BMW M8 GTE, svěřili mnichovští týmu MTEK, který hájil bavorskou trikoloru v seriálu DTM.
Pod kapotou bude přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru, který bude vycházet z aktuální verze BMW M6 GTLM, se kterou německá automobilka v současné době bojuje v americkém seriálu IMSA WeatherTech SportsCar.
Očekává se, že BMW uvolní bližší údaje o chystaném voze nejdříve na konci letošního roku, ale na světlo světa pronikly informace o tom, že traťové testy nového vozu jsou již v plném proudu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.