Vytrvalostní mistrovství světa se v příštím roce rozroste o další značku. V kategorii LMGTE se k současným továrním týmům Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche připojí také bavorská automobilka BMW.
Kategorie LMGTE je v současné době kolbištěm, ve kterém proti sobě bojují americký Ford, britský Aston Martin, italské Ferrari a německé Porsche. V roce 2018 získají Němci převahu, protože k Porsche se připojí další německá automobilka - BMW.
Vůz má mít základ v modelové řadě 8, která nakonec byla v Mnichově vzata na milost a její sériová podoba bude představena na začátku roku 2018. Současná řada 6 skončí bez pokračovatele a nabídku sportovních modelů z Mnichova převezme právě zmiňovaná „osmička“, která bude luxusnější a větší, než aktuální „6“. Řada 8 bude nabízet hned 3 karosářské varianty a v nabídce samozřejmě nebude chybět ani ostrá verze M8. A právě na jejím základě v této době staví u BMW svou novou zbraň pro World Endurance Championship.
Stavbu nového vozu, který by měl nést označení BMW M8 GTE, svěřili mnichovští týmu MTEK, který hájil bavorskou trikoloru v seriálu DTM.
Pod kapotou bude přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru, který bude vycházet z aktuální verze BMW M6 GTLM, se kterou německá automobilka v současné době bojuje v americkém seriálu IMSA WeatherTech SportsCar.
Očekává se, že BMW uvolní bližší údaje o chystaném voze nejdříve na konci letošního roku, ale na světlo světa pronikly informace o tom, že traťové testy nového vozu jsou již v plném proudu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?