Německé prototypy Porsche 919 Hybrid budou ve druhém závodě sezóny znovu čekat na chybu japonského konkurenta. Jejich šance v Ardenách je ale rozhodně větší, než v minulém závodě.
Porsche nasadí ve SPA-Francorchamps dvojici svých prototypů 919 Hybrid znovu ve stejné aerokonfiguraci, jako v Silverstone. Verze, která generuje nízký přítlak, má však na kopcovitém a poměrně rychlém okruhu rozhodně vyšší ambice, než tomu bylo při úvodním závodě v Silverstone. Porsche se v Belgii soustředí na další ladění formy před hlavním závodem sezóny, kterým je 24 hodin Le Mans.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP: „Druhý závod WEC je generální zkouškou na červnových 24 hodin Le Mans, ale na druhou stranu to také znamená další příležitost pro zisk bodů v mistrovství. Úvodní závod v Silverstone jsme vědomě absolvovali s určitým aerodynamickým hendikepem, ale i přes to jsme si vedli velmi dobře. Před SPA-Francorchamps vedeme průběžné mistrovství a tento stav chceme udržet i po tomto závodě.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Zdejší horská dráha klade na vozy mnoho protichůdných požadavků, takže je nutné najít správný kompromis. Nastavení vozu musí být vhodné pro dlouhé rovné části, ale musí poskytnout dobrou přilnavost i ve středním úseku bohatém na zatáčky. Aerodynamická pravidla nás letos trochu omezují, ale přesto považuji 919 Hybrid v tomto ohledu za velmi povedený. Co se týká spolehlivosti a týmového nasazení, tak v tom byl první závod v Silverstone prvotřídní. Nyní ve SPA-Francorchamps chceme tento výkon zopakovat.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1): „Myslím, že se do SPA-Francorchamps těšíme všichni. Vzhledem k aerospecifikaci pro Le Mans bylo naše vystoupení v Silverstone velmi povzbudivé. Ve SPA-Francorchamps se tato konfigurace hodí pro rychlé sektory jedna a tři. V případě zatáčkovitého druhého sektoru to bude určitá nevýhoda, ale uvidíme, jak si povedeme ve skutečnosti při přímém srovnání s naší konkurencí. Dalším důležitým aspektem je v Belgii zcela zaručeně počasí. V případě silného deště vidím výhodu spíše na straně Toyoty.“
André Lotterer (Porsche 919 Hybrid #1): „SPA-Francorchamps je pro mne domácí závod. Od svých tří let jsem vyrůstal nedaleko a později jsem velmi často jezdil na zdejší motokárové trati. Okruh je jedním z nejkrásnějších na celém světě, úžasná je celá zdejší scenérie. Mám rád každý centimetr zdejší trati. V Eau Rouge je potřeba velké odvahy, abyste ji projeli rovně. je zde velmi důležité správné načasování, protože jinak na výjezdu do kopce ztratíte rychlost, která vám pak bude chybět na navazující rovince Kemmel. Přes to, že je Belgie poměrně malá země, je zde mnoho fanoušků motorsportu. Moc se těším na svůj zdejší první závod s Porsche.“
Nick Tandy (Porsche 919 Hybrid #1): „Moc dobře si vzpomínám na svou první jízdu v 919 tady ve SPA-Francorchamps v roce 2015. Zdejší okruh našim vysoce výkonným vozům vyhovuje. Obzvláště zábavná je prostřední zatáčkovitá sekce, ale líbí se mi i poslední sektor, když se přiřítíš vysokou rychlostí a musíš prudce brzdit do úzké Bus Stop. To je místo, ve kterém se pozná dobrý jezdec a ve spolupráci se správným nastavením od závodního inženýra se zde dá na soupeře hodně získat. V mistrovství jsme po Silverstone celkem sebevědomí a bude velmi zajímavé sledovat, jak si zde povede Toyota s odlišnými konfiguracemi.“
Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2): „SPA-Francorchamps je jeden z mála okruhů, kde jsem v minulosti získal nějaké zkušenosti s jízdou v 919. Vzpomínám si, jak jsem byl překvapený rychlostí, kterou jsem mohl na simulátoru před závodem v roce 2015 projet pasáží Eau Rouge. To bylo velmi působivé. Tento okruh je velmi zvláštní a jsem přesvědčený, že naše aeroverze pro nízký přítlak zdejší trati vyhovuje daleko více, než Silverstone.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #2): „Vedle Nürburgringu je SPA-Francorchamps pro mne druhý domácí závod, protože je to jen 200 km od mého domu. Okruh je skvělý s velmi přirozeným a jedinečných charakterem. Trať není vůbec snadná pro jízdu v prototypu Le Mans, vyžaduje od každého jezdce velkou koncentraci. Jsou zde rychlé i pomalé zatáčky, které na sebe navazují . V roce 1998 jsem si zdejší trať zamiloval, když jsem zde ve velmi početném startovním poli Formule Ford skončil šestý. Také jsem zde jel třikrát závod 24 hodin. Nicméně má obliba zdejší trati je pouze jednostranná, protože jsem zde v mnoha závodech vedl, ale nedokončil. Letos bych to rád změnil.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2): „V Silverstone jsme podali velmi dobrý týmový výkon, na který můžeme být pyšní. Ale kdybychom byli jen o pouhých šest vteřin rychlejší... Všichni budeme velmi tvrdě pracovat na tom, abychom zde ve SPA-Francorchamps vystoupali ještě o stupínek výš. Očekáváme další velmi těsnou bitvu, ale věříme si.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.