Podobně, jako ostatní týmy, i Toyota GAZOO Racing přistupuje k závodu v Belgii jako k ostrému testu před vrcholným vytrvalostním podnikem v Le Mans.
Belgický okruh SPA-Francorchamps leží v hornaté krajině Arden na jihovýchodě Belgického království. Konfigurace trati je velmi pestrá a jezdci se na tento přírodní okruh velmi rádi vrací. Japonský tým Toyota GAZOO Racing do závodu nasadí hned 3 vozy, na kterých si vyzkouší dvě různé aerodynamické specifikace. Zatímco vozy #7 a #8 pojedou, stejně jako v Silverstone, s vysokým přítlakem umožňujícím vyšší rychlost při průjezdu zatáček, vůz #9 naopak použije variantu generující nízký přítlak. Získaná data tým využije hlavně pro nastavení svých vozů v červnovém závodě v Le Mans. SPA-Francorchamps lze v případě japonského týmu považovat za domácí závod, protože jeho evropská základna leží v Kolíně nad Rýnem, který je od belgického okruhu vzdálený jen 120 km. Toyota do Arden ke sledování závodu pozvala své zaměstnance i s jejich rodinami.
Dosavadní bilance Toyota GAZOO Racing ve SPA-Francorchamps
2013 - kvalifikace: 4. (#7), 5. (#8); závod: 4. (#8), nedojel (#7)
2014 - kvalifikace: 2. (#8), 4. (#7); závod: 1. (#8), 3. (#7)
2015 - kvalifikace: 6. (#1), 7. (#2); závod: 5. (#8), 8. (#1)
2016 - kvalifikace: 3. (#6), 5. (#5); závod: 27. (#5), nedojel (#6)
Toshio Sato, president týmu: „Sezónu jsme začali dobře a doufáme, že ve SPA v tom budeme pokračovat. Souboj s Porsche je poměrně těsný a těším se na pokračování. V Silverstone slavila naše verze s vyšším přítlakem úspěch, ale SPA je odlišná trať, takže jsme se připravovali velmi usilovně. V letošním roce poprvé nasadíme tři vozy, což nám umožňuje vyzkoušet v závodním režimu také verzi s nízkým přítlakem. V zimě jsme vše intenzivně testovali a nyní zde takto pokračujeme v přípravě na Le Mans.“
Mike Convay (Toyota TS050 Hybrid #7): „SPA-Francorchamps je jedním z mých oblíbených okruhů, takže se sem opravdu velmi těším. Trať je skvělá, je zde převýšení, rychlé zatáčky i sekce s rychle navazujícími zákrutami. Je to velmi náročné, ale moc se mi tu líbí. Doufám, že konfigurace, kterou jsme vyzkoušeli v Silverstone, bude i zde úspěšná. Určitě je co zlepšovat, ale máme dobrý základ. Myslím, že s Porsche to bude opět hodně těsné, takže se musíme dobře připravit a maximálně se soustředit.“
Kamui Kobayashi (Toyota TS050 Hybrid #7): „Do SPA-Francorchamps se moc těším. V Silverstone jsme ukázali svou rychlost, takže do druhého závodu sezóny můžeme jít s vysokým očekáváním. Máme velkou motivaci a chceme zde předvést to nejlepší a zvítězit. To by nám dodalo hodně sil pro Le Mans. Moc se těším na zdejší atmosféru, bude zde hodně nadšených fanoušků vytrvalostních závodů a také sem přijede mnoho zaměstnanců z Kolína, kteří nás ve SPA budou podporovat.“
José María López (Toyota TS050 Hybrid #7): „Je fantastické moci závodit s prototypem LMP1 ve SPA-Francorchamps. Dlouho jsem zde nebyl, naposledy při mém působení v GP2, takže se sem moc těším. Tento závod je další příležitostí v boji o vítězství a pro mne to znamená také další zkušenosti s pilotováním LMP1. Má havárie v Silverstone byla velkým zklamáním, ale i tak jsem se leccos naučil a byla to pro mne důležitá zkušenost. Vím, že mám dobrou rychlost, ale ještě musím zapracovat na dalších aspektech charakteristických pro vytrvalostní závody a hlavně při jízdě ve velkém provozu.“
Sébastien Buemi (Toyota TS050 Hybrid #8): „Do sezóny 2017 jsme odstartovali velmi dobře, takže do SPA-Francorchamps přijíždíme s velkou nadějí. Bude to pro nás velmi vzrušující víkend, protože zde poprvé letos nasadíme tři vozy. Chtěli bychom získat maximum bodů a také se naučit mnoho důležitého pro Le Mans, protože SPA je poslední možnost před velkým závodem v Le Mans. Uděláme vše pro to, abychom zde zopakovali náš skvělý výsledek ze Silverstone."
Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8): „Těším se na svůj další závod ve SPA-Francorchamps, protože je to jeden z mých nejoblíbenějších okruhů. Je to velká výzva řídit prototyp LMP1 na tak skvělé trati. Po vítězství v Silverstone doufám, že znovu vybojujeme dobrý výsledek, ale od Porsche zde očekávám ještě tvrdší konkurenci. Počasí zde ve Spa může sehrát svou nevyzpytatelnou roli. Vloni zde sice bylo hezky, ale nikdy nevíte, co se může stát. Naše auto se na vlhké trati chová obecně velmi dobře, takže to může být naše výhoda.“
Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8): „Je těžké předvídat, jak to ve SPA-Francorchamps dopadne s ohledem na různé aerokonfigurace. Ale měli jsme dobrý začátek sezóny a chceme v tom pokračovat. Zdejší dráha je velmi specifická, zejména mám na mysli Eau Rouge. Takové přetížení na jezdce nepůsobí na žádné jiné trati. Je to velmi náročný okruh s mnoha rychlými zatáčkami, takže se sem opravdu velmi těším. Bude skvělé řídit TS050 Hybrid na této trati.“
Stéphane Sarrazin (Toyota TS050 Hybrid #9): „Opravdu se těším, že budu znovu závodit v TS050 Hybrid, obzvláště poté, co jsem viděl v Silverstone. Bylo úžasné to sledovat a doufám, že vůz bude stejně silný také ve své specifikaci s nízkým přítlakem. Jako vždy doufám v dobrý výsledek, ale pro nás bude tento víkend nejdůležitější připravit se správně na Le Mans. Musíme nasbírat maximum dat o voze s nízkým přítlakem a vyladit týmovou spolupráci při našem prvním společném závodě.“
Yuji Kunimoto (Toyota TS050 Hybrid #9): „Bude to má premiéra ve WEC a zároveň první závod ve SPA-Francorchamps, takže je to pro mne velmi vzrušující. Slyšel jsem toho o zdejším okruhu tolik od ostatních jezdců a samozřejmě jsem se díval na video, takže leccos vím, ale reálnou jízdu to nenahradí. Nemohu se dočkat, až si kruh projedu v TS050 Hybrid. Těší mne, že mými spolujezdci ve voze #9 jsou Stéphane a Nicolas, kteří jsou velmi zkušení a jistě mi předají mnoho cenných rad. Nemohu se dočkat, až vyjedu na trať.“
Nicolas Lapierre (Toyota TS050 Hybrid #9): „SPA-Francorchamps je fantastický okruh, na který se rád vracím. V roce 2014 jsme zde s Athonym a Sébastienem vyhráli a vloni jsem zde zvítězil v LMP2, takže na okruh mám velmi hezké vzpomínky. Jsem nadšený, že budu poprvé řídit TS050 Hybrid při ostrém závodě a Spa je pro to perfektní místo. Těším se na svůj první závod se Stéphanem a Yujim, už máme mezi sebou dobré vztahy, takže vím, že společně odvedeme pro tým dobrou práci.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.