Podobně, jako ostatní týmy, i Toyota GAZOO Racing přistupuje k závodu v Belgii jako k ostrému testu před vrcholným vytrvalostním podnikem v Le Mans.
Belgický okruh SPA-Francorchamps leží v hornaté krajině Arden na jihovýchodě Belgického království. Konfigurace trati je velmi pestrá a jezdci se na tento přírodní okruh velmi rádi vrací. Japonský tým Toyota GAZOO Racing do závodu nasadí hned 3 vozy, na kterých si vyzkouší dvě různé aerodynamické specifikace. Zatímco vozy #7 a #8 pojedou, stejně jako v Silverstone, s vysokým přítlakem umožňujícím vyšší rychlost při průjezdu zatáček, vůz #9 naopak použije variantu generující nízký přítlak. Získaná data tým využije hlavně pro nastavení svých vozů v červnovém závodě v Le Mans. SPA-Francorchamps lze v případě japonského týmu považovat za domácí závod, protože jeho evropská základna leží v Kolíně nad Rýnem, který je od belgického okruhu vzdálený jen 120 km. Toyota do Arden ke sledování závodu pozvala své zaměstnance i s jejich rodinami.
Dosavadní bilance Toyota GAZOO Racing ve SPA-Francorchamps
2013 - kvalifikace: 4. (#7), 5. (#8); závod: 4. (#8), nedojel (#7)
2014 - kvalifikace: 2. (#8), 4. (#7); závod: 1. (#8), 3. (#7)
2015 - kvalifikace: 6. (#1), 7. (#2); závod: 5. (#8), 8. (#1)
2016 - kvalifikace: 3. (#6), 5. (#5); závod: 27. (#5), nedojel (#6)
Toshio Sato, president týmu: „Sezónu jsme začali dobře a doufáme, že ve SPA v tom budeme pokračovat. Souboj s Porsche je poměrně těsný a těším se na pokračování. V Silverstone slavila naše verze s vyšším přítlakem úspěch, ale SPA je odlišná trať, takže jsme se připravovali velmi usilovně. V letošním roce poprvé nasadíme tři vozy, což nám umožňuje vyzkoušet v závodním režimu také verzi s nízkým přítlakem. V zimě jsme vše intenzivně testovali a nyní zde takto pokračujeme v přípravě na Le Mans.“
Mike Convay (Toyota TS050 Hybrid #7): „SPA-Francorchamps je jedním z mých oblíbených okruhů, takže se sem opravdu velmi těším. Trať je skvělá, je zde převýšení, rychlé zatáčky i sekce s rychle navazujícími zákrutami. Je to velmi náročné, ale moc se mi tu líbí. Doufám, že konfigurace, kterou jsme vyzkoušeli v Silverstone, bude i zde úspěšná. Určitě je co zlepšovat, ale máme dobrý základ. Myslím, že s Porsche to bude opět hodně těsné, takže se musíme dobře připravit a maximálně se soustředit.“
Kamui Kobayashi (Toyota TS050 Hybrid #7): „Do SPA-Francorchamps se moc těším. V Silverstone jsme ukázali svou rychlost, takže do druhého závodu sezóny můžeme jít s vysokým očekáváním. Máme velkou motivaci a chceme zde předvést to nejlepší a zvítězit. To by nám dodalo hodně sil pro Le Mans. Moc se těším na zdejší atmosféru, bude zde hodně nadšených fanoušků vytrvalostních závodů a také sem přijede mnoho zaměstnanců z Kolína, kteří nás ve SPA budou podporovat.“
José María López (Toyota TS050 Hybrid #7): „Je fantastické moci závodit s prototypem LMP1 ve SPA-Francorchamps. Dlouho jsem zde nebyl, naposledy při mém působení v GP2, takže se sem moc těším. Tento závod je další příležitostí v boji o vítězství a pro mne to znamená také další zkušenosti s pilotováním LMP1. Má havárie v Silverstone byla velkým zklamáním, ale i tak jsem se leccos naučil a byla to pro mne důležitá zkušenost. Vím, že mám dobrou rychlost, ale ještě musím zapracovat na dalších aspektech charakteristických pro vytrvalostní závody a hlavně při jízdě ve velkém provozu.“
Sébastien Buemi (Toyota TS050 Hybrid #8): „Do sezóny 2017 jsme odstartovali velmi dobře, takže do SPA-Francorchamps přijíždíme s velkou nadějí. Bude to pro nás velmi vzrušující víkend, protože zde poprvé letos nasadíme tři vozy. Chtěli bychom získat maximum bodů a také se naučit mnoho důležitého pro Le Mans, protože SPA je poslední možnost před velkým závodem v Le Mans. Uděláme vše pro to, abychom zde zopakovali náš skvělý výsledek ze Silverstone."
Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8): „Těším se na svůj další závod ve SPA-Francorchamps, protože je to jeden z mých nejoblíbenějších okruhů. Je to velká výzva řídit prototyp LMP1 na tak skvělé trati. Po vítězství v Silverstone doufám, že znovu vybojujeme dobrý výsledek, ale od Porsche zde očekávám ještě tvrdší konkurenci. Počasí zde ve Spa může sehrát svou nevyzpytatelnou roli. Vloni zde sice bylo hezky, ale nikdy nevíte, co se může stát. Naše auto se na vlhké trati chová obecně velmi dobře, takže to může být naše výhoda.“
Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8): „Je těžké předvídat, jak to ve SPA-Francorchamps dopadne s ohledem na různé aerokonfigurace. Ale měli jsme dobrý začátek sezóny a chceme v tom pokračovat. Zdejší dráha je velmi specifická, zejména mám na mysli Eau Rouge. Takové přetížení na jezdce nepůsobí na žádné jiné trati. Je to velmi náročný okruh s mnoha rychlými zatáčkami, takže se sem opravdu velmi těším. Bude skvělé řídit TS050 Hybrid na této trati.“
Stéphane Sarrazin (Toyota TS050 Hybrid #9): „Opravdu se těším, že budu znovu závodit v TS050 Hybrid, obzvláště poté, co jsem viděl v Silverstone. Bylo úžasné to sledovat a doufám, že vůz bude stejně silný také ve své specifikaci s nízkým přítlakem. Jako vždy doufám v dobrý výsledek, ale pro nás bude tento víkend nejdůležitější připravit se správně na Le Mans. Musíme nasbírat maximum dat o voze s nízkým přítlakem a vyladit týmovou spolupráci při našem prvním společném závodě.“
Yuji Kunimoto (Toyota TS050 Hybrid #9): „Bude to má premiéra ve WEC a zároveň první závod ve SPA-Francorchamps, takže je to pro mne velmi vzrušující. Slyšel jsem toho o zdejším okruhu tolik od ostatních jezdců a samozřejmě jsem se díval na video, takže leccos vím, ale reálnou jízdu to nenahradí. Nemohu se dočkat, až si kruh projedu v TS050 Hybrid. Těší mne, že mými spolujezdci ve voze #9 jsou Stéphane a Nicolas, kteří jsou velmi zkušení a jistě mi předají mnoho cenných rad. Nemohu se dočkat, až vyjedu na trať.“
Nicolas Lapierre (Toyota TS050 Hybrid #9): „SPA-Francorchamps je fantastický okruh, na který se rád vracím. V roce 2014 jsme zde s Athonym a Sébastienem vyhráli a vloni jsem zde zvítězil v LMP2, takže na okruh mám velmi hezké vzpomínky. Jsem nadšený, že budu poprvé řídit TS050 Hybrid při ostrém závodě a Spa je pro to perfektní místo. Těším se na svůj první závod se Stéphanem a Yujim, už máme mezi sebou dobré vztahy, takže vím, že společně odvedeme pro tým dobrou práci.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.