K prvnímu podniku německého šampionátu ADAC-Formel 4 v Oscherslebenu se zdaleka nedostavili všichni přihlášení piloti (mimo jiné chyběl Enzo Fittipladi) o body se přesto utkalo 24 Tatuusů-Abarth. Mezi nimi byl poprvé i český jezdec: Pro relativně nezkušeného Toma Beckhausera se jednalo především o učňovskou lekci.
Text a foto: Roman Klemm
KvalifikaceJezdci a jedna jezdkyně se jistě ještě nacházeli pod dojmem ošklivé nehody kolegy Billiho Mongera v Doningtonu a zachmuřené páteční počasí jejich náladu jistě nezvedlo. V neuvěřitelně vyrovnané odpolední kvalifikaci, ve které se bojovalo o každou tisícinu, se prosadil jezdec týmu Van Amersfoort, Felipe Druhovich. Jen 2 desetiny pomalejší, než 17letý Brazilec byl dánský pilot týmu Ralfa Schumachera, 20letý „oldie“ Nicklas Nielsen. Druhého a 22. dělilo jen osm desetin. O 36 tisícin pomalejší čas, než Nielsen si zapsala 16letá německá senzace Sophia Floerschová (technická kontrola vozu týmu Muecke ovšem udala nedovolené modifikace brzd a mnichovačce byly všechny časy škrtnuty), s odstupem 62 tisícin následoval Juri Vips (Prema), Schumacherův druhý pilot Fabio Scherer ze Švýcarska byl jen o dalších 9 tisícin pozadu. Další místa obsadili Jihoafričan Jonathan Aberdein z domácího Motoparku, Van Amersfortův Kami Laliberte, Mueckeho Lirim Zendeli a nejlepší desítku uzavírali v tisícinových odstupech oba vozy Premy Juana Manuela Correy a Marcuse Armstronga. Učňovské peníze musel platit jediný zúčastněný Čech, Tom Beckaeuser. Nezkušený jezdec ve čtvrtém voze berlínské stáje Petera Mueckeho zatím nedokázal držet tempo ostatních a ztráta 3,6s na polemana znamenala v tak našlapaném poli poslední místo.
1. závodDo prvního závodu sezony vyrazil nejlépe Nielsen, jenž první neuralgickou šikanou vedl zbytek pole v pořadí Vips, Aberdein, Drugovich a Scherer. Příliš zatáčkovitá trať v Magdeburger Boerde bohužel nedovoluje příliš předjíždění a o první vzrušení se postaral až ve třetím kole Čech Beckaeuser: Po strkanici s Pirem ztratil přední spoiler a bez přítlaku vletěl do bariéry ze starých gum.
O rozhodující akci závodu se pak až tři minuty před koncem postaral Estonec Juri Vips. Dobře si připravil útok na lídra Nielsena, Dána předjel a vyhrál! Třetí dojel Aberdein před Schererem a Correou. Poleman Drugovich byl trestán za opuštění tratě a skončil mimo bodovaných míst, zatímco Floerschová dokázala, že by bojovala hodně vepředu, nebýt její diskvalifikace: Po startu z posledního místa dojela 15.
2. závodK optimálnímu zužitkování pole-position dostal Nicklas Nielsen v sobotu odpoledne hned dvě příležitosti, protože byl závod po něhodě Waldherra v první šikaně přerušen a odstartován znovu za Safety Carem. Diváci kolem fádní tratě tím přišli i o vzrušení startu... Závodilo se pouze 18 minut. Jako dopoledne se na prvním místě usadil Nielsen, tentokrát ho sledovali Drugovich, Scherer a Vips. Koncem závodu se odehrávaly podobné scény, jako dopoledne: Nielsen polevil a tři konkurenti za ním číhali v jeho závětří na chybičku. Tentokrát se jezdec týmu Schumacher-Unger ale nenechal překvapit a vyhrál. Floerschová dojela po senzační stíhací jízdě 13., Tom Beckhaeuser dojel poprvé ve Formuli 4 do cíle jako 20.
3. závodDo nedělního závodu německé F4 startuje prvních deset druhého závodu v opačném pořadí a tak se z pole-position mohl radovat fílius zakladatele Le Cirq Soleil, Kami Laliberté. Mladý Kanaďan a na jeho pozici útočící Marcus Armstrong brzdili 300 metrů po startu do první šikany tak pozdě, že oba skončili ve štěrku. Z vedení se tedy mohla těšit Mueckeho dvojice Lirim Zendeli a Oliver Soederstroem před Jonathanem Aberdeinem z týmu Motopark. Závod poté opět trpěl charakteristikou dráhy, která de facto neumožňuje předjetí soupeře bez risku nehody. Zendeli, Soederstroem a Aberdein si dojeli beze změny pořadí pro poháry, na bodovaných místech za nimi se sice jelo v těsných odstupech, ovšem také beze změn pořadí. Tom Beckhaeuser dál sbíral zkušenosti na chvostu pole a byl klasifikován jako 21.
Výsledky německé Formule 4 v Oscherslebenu
1. závod1. Juri Vips. Prema2. Nicklas Nielsen, US3. Jonathan Aberdein, Motopark4. Fabio Scherer, US5. Juan Correa, Prema
2. závod 1. Nicklas Nielsen, US2. Felipe Drugovich, Van Amersfoort3. Fabio Scherer, US4. Juri Vips. Prema5. Juan Correa, Prema
3. závod1. Lirim Zendeli, Muecke2. Oliver Soederstroem, Muecke3. Jonathan Aberdein, Motopark4. Juan Correa, Prema5. Juri Vips. Prema
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?