K prvnímu podniku německého šampionátu ADAC-Formel 4 v Oscherslebenu se zdaleka nedostavili všichni přihlášení piloti (mimo jiné chyběl Enzo Fittipladi) o body se přesto utkalo 24 Tatuusů-Abarth. Mezi nimi byl poprvé i český jezdec: Pro relativně nezkušeného Toma Beckhausera se jednalo především o učňovskou lekci.
Text a foto: Roman Klemm
KvalifikaceJezdci a jedna jezdkyně se jistě ještě nacházeli pod dojmem ošklivé nehody kolegy Billiho Mongera v Doningtonu a zachmuřené páteční počasí jejich náladu jistě nezvedlo. V neuvěřitelně vyrovnané odpolední kvalifikaci, ve které se bojovalo o každou tisícinu, se prosadil jezdec týmu Van Amersfoort, Felipe Druhovich. Jen 2 desetiny pomalejší, než 17letý Brazilec byl dánský pilot týmu Ralfa Schumachera, 20letý „oldie“ Nicklas Nielsen. Druhého a 22. dělilo jen osm desetin. O 36 tisícin pomalejší čas, než Nielsen si zapsala 16letá německá senzace Sophia Floerschová (technická kontrola vozu týmu Muecke ovšem udala nedovolené modifikace brzd a mnichovačce byly všechny časy škrtnuty), s odstupem 62 tisícin následoval Juri Vips (Prema), Schumacherův druhý pilot Fabio Scherer ze Švýcarska byl jen o dalších 9 tisícin pozadu. Další místa obsadili Jihoafričan Jonathan Aberdein z domácího Motoparku, Van Amersfortův Kami Laliberte, Mueckeho Lirim Zendeli a nejlepší desítku uzavírali v tisícinových odstupech oba vozy Premy Juana Manuela Correy a Marcuse Armstronga. Učňovské peníze musel platit jediný zúčastněný Čech, Tom Beckaeuser. Nezkušený jezdec ve čtvrtém voze berlínské stáje Petera Mueckeho zatím nedokázal držet tempo ostatních a ztráta 3,6s na polemana znamenala v tak našlapaném poli poslední místo.
1. závodDo prvního závodu sezony vyrazil nejlépe Nielsen, jenž první neuralgickou šikanou vedl zbytek pole v pořadí Vips, Aberdein, Drugovich a Scherer. Příliš zatáčkovitá trať v Magdeburger Boerde bohužel nedovoluje příliš předjíždění a o první vzrušení se postaral až ve třetím kole Čech Beckaeuser: Po strkanici s Pirem ztratil přední spoiler a bez přítlaku vletěl do bariéry ze starých gum.
O rozhodující akci závodu se pak až tři minuty před koncem postaral Estonec Juri Vips. Dobře si připravil útok na lídra Nielsena, Dána předjel a vyhrál! Třetí dojel Aberdein před Schererem a Correou. Poleman Drugovich byl trestán za opuštění tratě a skončil mimo bodovaných míst, zatímco Floerschová dokázala, že by bojovala hodně vepředu, nebýt její diskvalifikace: Po startu z posledního místa dojela 15.
2. závodK optimálnímu zužitkování pole-position dostal Nicklas Nielsen v sobotu odpoledne hned dvě příležitosti, protože byl závod po něhodě Waldherra v první šikaně přerušen a odstartován znovu za Safety Carem. Diváci kolem fádní tratě tím přišli i o vzrušení startu... Závodilo se pouze 18 minut. Jako dopoledne se na prvním místě usadil Nielsen, tentokrát ho sledovali Drugovich, Scherer a Vips. Koncem závodu se odehrávaly podobné scény, jako dopoledne: Nielsen polevil a tři konkurenti za ním číhali v jeho závětří na chybičku. Tentokrát se jezdec týmu Schumacher-Unger ale nenechal překvapit a vyhrál. Floerschová dojela po senzační stíhací jízdě 13., Tom Beckhaeuser dojel poprvé ve Formuli 4 do cíle jako 20.
3. závodDo nedělního závodu německé F4 startuje prvních deset druhého závodu v opačném pořadí a tak se z pole-position mohl radovat fílius zakladatele Le Cirq Soleil, Kami Laliberté. Mladý Kanaďan a na jeho pozici útočící Marcus Armstrong brzdili 300 metrů po startu do první šikany tak pozdě, že oba skončili ve štěrku. Z vedení se tedy mohla těšit Mueckeho dvojice Lirim Zendeli a Oliver Soederstroem před Jonathanem Aberdeinem z týmu Motopark. Závod poté opět trpěl charakteristikou dráhy, která de facto neumožňuje předjetí soupeře bez risku nehody. Zendeli, Soederstroem a Aberdein si dojeli beze změny pořadí pro poháry, na bodovaných místech za nimi se sice jelo v těsných odstupech, ovšem také beze změn pořadí. Tom Beckhaeuser dál sbíral zkušenosti na chvostu pole a byl klasifikován jako 21.
Výsledky německé Formule 4 v Oscherslebenu
1. závod1. Juri Vips. Prema2. Nicklas Nielsen, US3. Jonathan Aberdein, Motopark4. Fabio Scherer, US5. Juan Correa, Prema
2. závod 1. Nicklas Nielsen, US2. Felipe Drugovich, Van Amersfoort3. Fabio Scherer, US4. Juri Vips. Prema5. Juan Correa, Prema
3. závod1. Lirim Zendeli, Muecke2. Oliver Soederstroem, Muecke3. Jonathan Aberdein, Motopark4. Juan Correa, Prema5. Juri Vips. Prema
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.