Do kategorie GTE-Pro šampionátu WEC příští rok vstoupí automobilka BMW. Zatímco mnichovské stroje budou zcela novou technikou, vozy Ferrari a Ford budou tři roky staré. Oba týmy proto zvažují update svých vozů.
Ford GT loni vyhrál dvě šestihodinovky a co je pro americkou automobilku podstatné – rovněž 24h Le Mans. Do letošního ročníku WEC vstoupil Ford na vítězné vlně, takže rychlost v týmu Chipa Ganassiho rozhodně nechybí. S nástupem nové konkurence v podobě BMW a letošní nové generace Porsche 911 se však Ford GT i Ferrari 488 stávají nejstaršími auty ve startovním poli. Aston Martin mimo jiné chystá na příští rok novou generaci.
Z toho důvodu u Fordu zvažují zapracovat na evoluci a připravit technické novinky. Pravidla pro GTE říkají, že v období tříleté homologace je možné připravit jeden schválený update. Ford, stejně jako Ferrari, jsou právě ve druhém roce homologace.
Z tábora Fordu ani Ferrari zatím žádné potvrzení o vývoji nepadlo. Připravit update stávajícího auta je totiž ošemetné, neboť by muselo podstoupit novou homologaci a nové Balance of Performance (BoP). Pokud ale stávající vůz funguje tak jak má, proč riskovat znevýhodnění u BoP?
Vůbec poslední automobilkou, která využila možnosti vylepšit svůj vůz v rámci tříleté homologace, bylo Porsche. Ve Stuttgartu to však udělali velmi chytře. Update připravili na poslední závod sezony 2013 a tím pádem mohly vozy 911 s novým updatem startovat další sezonu v kategorii GTE-Am, kam jsou připuštěny vozy z předchozí sezony a starší.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?