Do kategorie GTE-Pro šampionátu WEC příští rok vstoupí automobilka BMW. Zatímco mnichovské stroje budou zcela novou technikou, vozy Ferrari a Ford budou tři roky staré. Oba týmy proto zvažují update svých vozů.
Ford GT loni vyhrál dvě šestihodinovky a co je pro americkou automobilku podstatné – rovněž 24h Le Mans. Do letošního ročníku WEC vstoupil Ford na vítězné vlně, takže rychlost v týmu Chipa Ganassiho rozhodně nechybí. S nástupem nové konkurence v podobě BMW a letošní nové generace Porsche 911 se však Ford GT i Ferrari 488 stávají nejstaršími auty ve startovním poli. Aston Martin mimo jiné chystá na příští rok novou generaci.
Z toho důvodu u Fordu zvažují zapracovat na evoluci a připravit technické novinky. Pravidla pro GTE říkají, že v období tříleté homologace je možné připravit jeden schválený update. Ford, stejně jako Ferrari, jsou právě ve druhém roce homologace.
Z tábora Fordu ani Ferrari zatím žádné potvrzení o vývoji nepadlo. Připravit update stávajícího auta je totiž ošemetné, neboť by muselo podstoupit novou homologaci a nové Balance of Performance (BoP). Pokud ale stávající vůz funguje tak jak má, proč riskovat znevýhodnění u BoP?
Vůbec poslední automobilkou, která využila možnosti vylepšit svůj vůz v rámci tříleté homologace, bylo Porsche. Ve Stuttgartu to však udělali velmi chytře. Update připravili na poslední závod sezony 2013 a tím pádem mohly vozy 911 s novým updatem startovat další sezonu v kategorii GTE-Am, kam jsou připuštěny vozy z předchozí sezony a starší.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?