WEC: Ferrari a Ford zvažují update pro své vozy, má to ale své nevýhody

Ford GT posádky Andy Priaulx, Pipo Derani, Harry Tincknell
Ford GT posádky Andy Priaulx, Pipo Derani, Harry Tincknell, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 26. dubna 2017 08:14
Sdílej:

Do kategorie GTE-Pro šampionátu WEC příští rok vstoupí automobilka BMW. Zatímco mnichovské stroje budou zcela novou technikou, vozy Ferrari a Ford budou tři roky staré. Oba týmy proto zvažují update svých vozů.

Ford GT loni vyhrál dvě šestihodinovky a co je pro americkou automobilku podstatné – rovněž 24h Le Mans. Do letošního ročníku WEC vstoupil Ford na vítězné vlně, takže rychlost v týmu Chipa Ganassiho rozhodně nechybí. S nástupem nové konkurence v podobě BMW a letošní nové generace Porsche 911 se však Ford GT i Ferrari 488 stávají nejstaršími auty ve startovním poli. Aston Martin mimo jiné chystá na příští rok novou generaci.

Z toho důvodu u Fordu zvažují zapracovat na evoluci a připravit technické novinky. Pravidla pro GTE říkají, že v období tříleté homologace je možné připravit jeden schválený update. Ford, stejně jako Ferrari, jsou právě ve druhém roce homologace.

Z tábora Fordu ani Ferrari zatím žádné potvrzení o vývoji nepadlo. Připravit update stávajícího auta je totiž ošemetné, neboť by muselo podstoupit novou homologaci a nové Balance of Performance (BoP). Pokud ale stávající vůz funguje tak jak má, proč riskovat znevýhodnění u BoP?

Vůbec poslední automobilkou, která využila možnosti vylepšit svůj vůz v rámci tříleté homologace, bylo Porsche. Ve Stuttgartu to však udělali velmi chytře. Update připravili na poslední závod sezony 2013 a tím pádem mohly vozy 911 s novým updatem startovat další sezonu v kategorii GTE-Am, kam jsou připuštěny vozy z předchozí sezony a starší.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.