V královském parku v Monze odstartoval prvním podnikem seriál Blancpain GT Series Endurance Cup. V tříhodinovém závodě se radoval z vítězství tým Grasser Racing.
Podobně jako v Misanu při startu sprintové části šampionátu Blancpain GT, došlo i na Monze k hromadnému incidentu. Na vině byl šťouchanec Guye Smitha, který poslal před první šikanou do hodin Ezequiela Pereze Companca, což přivodilo dominový efekt hromadné kolize. Hned v prvním kole tak odstoupilo deset vozů.
Poměrně slušné divadlo pak předvedl i tovární tým Bentley M-Sport. Viník nehody Guy Smith byl potrestán 15 sekundami stop&go. Britský jezdec si však svou penalizaci neodsloužil, za což po zhruba 10 kolech uviděl černou vlajku znamenající diskvalifikaci. Smith tedy přeci jen zamířil do boxů, nicméně pouze prosvištěl po pit lane a pokračoval v závodě. Po několika kolech se však Britové přeci jen umoudřili a Guy Smith odstavil Continental GT3 v garáži.
Mezitím se ve vedení střídali především vozy Ferrari a Lamborghini. Ať už týmu SMP Racing či Grasser Racing.
Zraky všech českých fanoušků se pak samozřejmě upíraly na počínání českého týmu ISR Racing. Trojice Salaquarda-Schmid-Stippler si vedla skvěle, když v závěrečných minutách bránila druhou pozici.
Zhruba šest minut před koncem závodu však přišla pohroma v podobě defektu levé zadní pneumatiky a následném odstoupení ze závodu.
V první tříhodinovce sezony tak zvítězila posádka Bortolotti-Engelhart-Caldarelli s Lamborghini týmu Grasser Racing. Druhé místo spadlo do klína Lathourasovi s Rugolem a Pier Guidim a třetí příčku vybojovali Eriksson, Perrera a Buhk s Mercedesem týmu HTP Motorsport.
Vítězství ve třídě PRO-AM bral tým Oman Racing, především díky skvělému závěrečnému stintu Jonnyho Adama, se kterým sdílel kokpit Aston Martinu Ahmad Al Harty. Vítězství v AM Cupu berou Bernard Delhez s Gillesem Vanneletem.
Výsledky závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.