V královském parku v Monze odstartoval prvním podnikem seriál Blancpain GT Series Endurance Cup. V tříhodinovém závodě se radoval z vítězství tým Grasser Racing.
Podobně jako v Misanu při startu sprintové části šampionátu Blancpain GT, došlo i na Monze k hromadnému incidentu. Na vině byl šťouchanec Guye Smitha, který poslal před první šikanou do hodin Ezequiela Pereze Companca, což přivodilo dominový efekt hromadné kolize. Hned v prvním kole tak odstoupilo deset vozů.
Poměrně slušné divadlo pak předvedl i tovární tým Bentley M-Sport. Viník nehody Guy Smith byl potrestán 15 sekundami stop&go. Britský jezdec si však svou penalizaci neodsloužil, za což po zhruba 10 kolech uviděl černou vlajku znamenající diskvalifikaci. Smith tedy přeci jen zamířil do boxů, nicméně pouze prosvištěl po pit lane a pokračoval v závodě. Po několika kolech se však Britové přeci jen umoudřili a Guy Smith odstavil Continental GT3 v garáži.
Mezitím se ve vedení střídali především vozy Ferrari a Lamborghini. Ať už týmu SMP Racing či Grasser Racing.
Zraky všech českých fanoušků se pak samozřejmě upíraly na počínání českého týmu ISR Racing. Trojice Salaquarda-Schmid-Stippler si vedla skvěle, když v závěrečných minutách bránila druhou pozici.
Zhruba šest minut před koncem závodu však přišla pohroma v podobě defektu levé zadní pneumatiky a následném odstoupení ze závodu.
V první tříhodinovce sezony tak zvítězila posádka Bortolotti-Engelhart-Caldarelli s Lamborghini týmu Grasser Racing. Druhé místo spadlo do klína Lathourasovi s Rugolem a Pier Guidim a třetí příčku vybojovali Eriksson, Perrera a Buhk s Mercedesem týmu HTP Motorsport.
Vítězství ve třídě PRO-AM bral tým Oman Racing, především díky skvělému závěrečnému stintu Jonnyho Adama, se kterým sdílel kokpit Aston Martinu Ahmad Al Harty. Vítězství v AM Cupu berou Bernard Delhez s Gillesem Vanneletem.
Výsledky závodu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.