V královském parku v Monze odstartoval prvním podnikem seriál Blancpain GT Series Endurance Cup. V tříhodinovém závodě se radoval z vítězství tým Grasser Racing.
Podobně jako v Misanu při startu sprintové části šampionátu Blancpain GT, došlo i na Monze k hromadnému incidentu. Na vině byl šťouchanec Guye Smitha, který poslal před první šikanou do hodin Ezequiela Pereze Companca, což přivodilo dominový efekt hromadné kolize. Hned v prvním kole tak odstoupilo deset vozů.
Poměrně slušné divadlo pak předvedl i tovární tým Bentley M-Sport. Viník nehody Guy Smith byl potrestán 15 sekundami stop&go. Britský jezdec si však svou penalizaci neodsloužil, za což po zhruba 10 kolech uviděl černou vlajku znamenající diskvalifikaci. Smith tedy přeci jen zamířil do boxů, nicméně pouze prosvištěl po pit lane a pokračoval v závodě. Po několika kolech se však Britové přeci jen umoudřili a Guy Smith odstavil Continental GT3 v garáži.
Mezitím se ve vedení střídali především vozy Ferrari a Lamborghini. Ať už týmu SMP Racing či Grasser Racing.
Zraky všech českých fanoušků se pak samozřejmě upíraly na počínání českého týmu ISR Racing. Trojice Salaquarda-Schmid-Stippler si vedla skvěle, když v závěrečných minutách bránila druhou pozici.
Zhruba šest minut před koncem závodu však přišla pohroma v podobě defektu levé zadní pneumatiky a následném odstoupení ze závodu.
V první tříhodinovce sezony tak zvítězila posádka Bortolotti-Engelhart-Caldarelli s Lamborghini týmu Grasser Racing. Druhé místo spadlo do klína Lathourasovi s Rugolem a Pier Guidim a třetí příčku vybojovali Eriksson, Perrera a Buhk s Mercedesem týmu HTP Motorsport.
Vítězství ve třídě PRO-AM bral tým Oman Racing, především díky skvělému závěrečnému stintu Jonnyho Adama, se kterým sdílel kokpit Aston Martinu Ahmad Al Harty. Vítězství v AM Cupu berou Bernard Delhez s Gillesem Vanneletem.
Výsledky závodu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?