Ruský tým SMP Racing potvrdil program na letošní motoristickou sezonu a po 24h v Le Mans nastoupí do závodů šampionátu European Le Mans Series.
SMP Racing původně nasazoval vlastní prototyp BR01 kategorie LMP2, s nímž po prvotních potížích a strastech začal slavit nemalé úspěchy. Jako Damoklův meč se ale nad osudem prototypu houpala nová pravidla pro LMP2, která unifikovala nabídku prototypů pouze na čtyři smluvně zavázané výrobce.
V týmu SMP se tak rozhodovali mezi prototypy od firem Oreca, Onroak, Dallara a Mutlimatic/Riley. Volba nakonec padla díky spolupráci s italskou Dallarou na její stroj Dallara P217, s nímž tento tým nastoupí do francouzské vytrvalosti.
Jezdecká sestava zatím nebyla oznámena, nicméně je jasné, že SMP bude spoléhat minimálně na jednoho ruského závodníka. Po čtyřiadvacetihodinovce bude SMP Racing k vidění v European Le Mans Series, kde nastoupí od třetího podniku na Red Bull Ringu.
Projekt vlastního prototypu BR01 nicméně s nástupem nových pravidel neumřel. Právě naopak. Inženýři se začali soustředit na přestavbu z LMP2 na LMP1. Ve spolupráci s Dallarou staví vůz pro nejrychlejší kategorii v Mistrovství světa vytrvalostních závodů a debutu bychom se měli dočkat na začátku příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?