"Hockenheim Historic", tento tradiční úvod mezinárodní automobilové sezony v Německu se napřes proměnlivému počasí stal opět ohromným úspěchem. Po sportu vyhladovělí fandové zaplavili depo jezdců, restaurace, prodejny a i boxovou uličku.
Text a foto: Roman Klemm K "Bosch-Hockenheim-Historic-Das-Jim-Clark-Revivalu", jak se podnik oficiálně jmenuje, sice nepřijely všechny přihlášené vozy (což je po zimní pouze normální), návštěvníci a účastnění si ale přišli na své: Dvojí závody sedmi různých tříd, demonstrační jízdy, autogramiády prominentů, nesčetné prodejny s historickým materiálem a zajímavosti na každém čtverečném metru paddocku. Tyto dojmy si z Hockenheimu domů vezl Roman Klemm:
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?