Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů na okruhu Silverstone přivítal 27 závodních vozů, naopak v pořadí druhá šestihodinovka šampionátu ve Spa-Francorschamps bude mít ještě o několik aut navíc.
Rozšíření kategorie LMP1 o jeden prototyp Toyota TS050 Hybrid navíc bylo avizováno již před časem. Japonská automobilka posvětila nasazení třetího prototypu na 24h Le Mans a v rámci příprav na tento vytrvalostní závod se Stephane Sarrazin, Nicolas Lapierre a Yuji Kunimoto zúčastní i šestihodinovky ve Spa.
Naproti tomu v současnosti nejpočetnější kategorie LMP2 dostala další dvě přihlášky a počet prototypů se zvýší na číslo jedenáct. Signatech Alpine připraví druhý vůz a Tockwith Motorsport vůbec poprvé přiveze Ligier JS P217.
Britský tým Tockwith Motorsport nasazuje Ligier v šampionátu Europoean Le Mans Series a je přihlášen do 24h v Le Mans. Vedení stáje ovšem zvažuje účast ve více závodech FIA WEC, počítá se čtyřmi šestihodinovkami včetně Spa.
Za Tockwith jsou přihlášeni Nigel Moore, Phil Hanson a bývalý pilot formule 1 Karun Chandhok. Jako jediní budou spoléhat na prototyp Ligier JS P217, neboť ve startovním poli má prozatím monopol značka Oreca včetně závodní techniky týmu Signatech Alpine.
Přestože Signatech Alpine startuje s prototypy s názvem Alpine A470, jedná se pouze o přejmenovaný vůz Oreca 07. Posádku druhého vozu tvoří Pierre Ragues, André Negrao a Nelson Panciatici. V prvním prototypu se startovním číslem 36 bude chybět Nicolas Lapierre, který bude ve Spa a Le Mans hájit barvy Toyoty v LMP1. V obou závodech ho nahradí úřadující šampion LMP1 Romain Dumas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.