Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů na okruhu Silverstone přivítal 27 závodních vozů, naopak v pořadí druhá šestihodinovka šampionátu ve Spa-Francorschamps bude mít ještě o několik aut navíc.
Rozšíření kategorie LMP1 o jeden prototyp Toyota TS050 Hybrid navíc bylo avizováno již před časem. Japonská automobilka posvětila nasazení třetího prototypu na 24h Le Mans a v rámci příprav na tento vytrvalostní závod se Stephane Sarrazin, Nicolas Lapierre a Yuji Kunimoto zúčastní i šestihodinovky ve Spa.
Naproti tomu v současnosti nejpočetnější kategorie LMP2 dostala další dvě přihlášky a počet prototypů se zvýší na číslo jedenáct. Signatech Alpine připraví druhý vůz a Tockwith Motorsport vůbec poprvé přiveze Ligier JS P217.
Britský tým Tockwith Motorsport nasazuje Ligier v šampionátu Europoean Le Mans Series a je přihlášen do 24h v Le Mans. Vedení stáje ovšem zvažuje účast ve více závodech FIA WEC, počítá se čtyřmi šestihodinovkami včetně Spa.
Za Tockwith jsou přihlášeni Nigel Moore, Phil Hanson a bývalý pilot formule 1 Karun Chandhok. Jako jediní budou spoléhat na prototyp Ligier JS P217, neboť ve startovním poli má prozatím monopol značka Oreca včetně závodní techniky týmu Signatech Alpine.
Přestože Signatech Alpine startuje s prototypy s názvem Alpine A470, jedná se pouze o přejmenovaný vůz Oreca 07. Posádku druhého vozu tvoří Pierre Ragues, André Negrao a Nelson Panciatici. V prvním prototypu se startovním číslem 36 bude chybět Nicolas Lapierre, který bude ve Spa a Le Mans hájit barvy Toyoty v LMP1. V obou závodech ho nahradí úřadující šampion LMP1 Romain Dumas.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?