Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů na okruhu Silverstone přivítal 27 závodních vozů, naopak v pořadí druhá šestihodinovka šampionátu ve Spa-Francorschamps bude mít ještě o několik aut navíc.
Rozšíření kategorie LMP1 o jeden prototyp Toyota TS050 Hybrid navíc bylo avizováno již před časem. Japonská automobilka posvětila nasazení třetího prototypu na 24h Le Mans a v rámci příprav na tento vytrvalostní závod se Stephane Sarrazin, Nicolas Lapierre a Yuji Kunimoto zúčastní i šestihodinovky ve Spa.
Naproti tomu v současnosti nejpočetnější kategorie LMP2 dostala další dvě přihlášky a počet prototypů se zvýší na číslo jedenáct. Signatech Alpine připraví druhý vůz a Tockwith Motorsport vůbec poprvé přiveze Ligier JS P217.
Britský tým Tockwith Motorsport nasazuje Ligier v šampionátu Europoean Le Mans Series a je přihlášen do 24h v Le Mans. Vedení stáje ovšem zvažuje účast ve více závodech FIA WEC, počítá se čtyřmi šestihodinovkami včetně Spa.
Za Tockwith jsou přihlášeni Nigel Moore, Phil Hanson a bývalý pilot formule 1 Karun Chandhok. Jako jediní budou spoléhat na prototyp Ligier JS P217, neboť ve startovním poli má prozatím monopol značka Oreca včetně závodní techniky týmu Signatech Alpine.
Přestože Signatech Alpine startuje s prototypy s názvem Alpine A470, jedná se pouze o přejmenovaný vůz Oreca 07. Posádku druhého vozu tvoří Pierre Ragues, André Negrao a Nelson Panciatici. V prvním prototypu se startovním číslem 36 bude chybět Nicolas Lapierre, který bude ve Spa a Le Mans hájit barvy Toyoty v LMP1. V obou závodech ho nahradí úřadující šampion LMP1 Romain Dumas.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?