Sezona Blancpain GT Series byla zahájena před třemi týdny sprinty na okruhu v Misanu. Tento víkend zahájí svou sezonu i vytrvalostní část šampionátu. Na Monzu se vydá opět úctyhodné startovní pole, čítající víc jak pět desítek speciálů GT3.
Vloni se z vytrvalostního titulu radovali jezdci McLarenu, nicméně vítězná posádka van Gisbergen-Bell-Ledogar se rozpadla a Britové tak začínají prakticky od nuly. Roba Bella a Come Ledogara doplní mladík Ben Barnicoat.
Jak to tak v chrámu rychlosti bývá, dá se očekávat, že na špici budou opět vozy značek Ferrari, Lamborghini, či Bentley. Především tovární posádka Ferrari týmu Kaspersky Motorsport Fisichella-Cioci-Calado vzbuzuje respekt.
V podobném duchu se však dá mluvit o spoustě dalších jezdeckých trojicích. Obě posádky týmu Bentley jsou velmi rychlé a spoustu zajímavých věcí můžeme očekávat i od novice v "Bentley Boys" skvadře Olivera Jarvise.
Z počítačových hráčů již trojice Buncombe-Ordonez-Chyio dávno vyrostla v ostřílené profesionály, a tak se dá očekávat, že i tato posádka s Godzillou bude vysoko ve výsledkových listinách.
Max Buhk s Franckem Pererou budou sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Jimmym Erikssonem a rozhodně budou chtít navázat na svůj vítězný double z Misana. Velmi silnou sestavu má však i francouzský tým AKKA ASP, jenž nasadí v Monze hned čtyři speciály. V jednom z nich se dokonce představí i loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara.
Rozvířit prach bude chtít jistě i Grasser Racing Team. Především pak posádka Bortolotti-Engelhart-Caldarelli, anebo také ruská skvadra SMP Racing s Shaytarem, Molinou a Rigonem.
Český tým ISR Racing nastoupí ve složení Filip Salaquarda, Frank Stippler a Clemens Schmid.
Tříhodinový závod startuje v neděli v 14:45 a můžete jej sledovat živě na tomto odkazu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?