Sezona Blancpain GT Series byla zahájena před třemi týdny sprinty na okruhu v Misanu. Tento víkend zahájí svou sezonu i vytrvalostní část šampionátu. Na Monzu se vydá opět úctyhodné startovní pole, čítající víc jak pět desítek speciálů GT3.
Vloni se z vytrvalostního titulu radovali jezdci McLarenu, nicméně vítězná posádka van Gisbergen-Bell-Ledogar se rozpadla a Britové tak začínají prakticky od nuly. Roba Bella a Come Ledogara doplní mladík Ben Barnicoat.
Jak to tak v chrámu rychlosti bývá, dá se očekávat, že na špici budou opět vozy značek Ferrari, Lamborghini, či Bentley. Především tovární posádka Ferrari týmu Kaspersky Motorsport Fisichella-Cioci-Calado vzbuzuje respekt.
V podobném duchu se však dá mluvit o spoustě dalších jezdeckých trojicích. Obě posádky týmu Bentley jsou velmi rychlé a spoustu zajímavých věcí můžeme očekávat i od novice v "Bentley Boys" skvadře Olivera Jarvise.
Z počítačových hráčů již trojice Buncombe-Ordonez-Chyio dávno vyrostla v ostřílené profesionály, a tak se dá očekávat, že i tato posádka s Godzillou bude vysoko ve výsledkových listinách.
Max Buhk s Franckem Pererou budou sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Jimmym Erikssonem a rozhodně budou chtít navázat na svůj vítězný double z Misana. Velmi silnou sestavu má však i francouzský tým AKKA ASP, jenž nasadí v Monze hned čtyři speciály. V jednom z nich se dokonce představí i loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara.
Rozvířit prach bude chtít jistě i Grasser Racing Team. Především pak posádka Bortolotti-Engelhart-Caldarelli, anebo také ruská skvadra SMP Racing s Shaytarem, Molinou a Rigonem.
Český tým ISR Racing nastoupí ve složení Filip Salaquarda, Frank Stippler a Clemens Schmid.
Tříhodinový závod startuje v neděli v 14:45 a můžete jej sledovat živě na tomto odkazu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.