Sezona Blancpain GT Series byla zahájena před třemi týdny sprinty na okruhu v Misanu. Tento víkend zahájí svou sezonu i vytrvalostní část šampionátu. Na Monzu se vydá opět úctyhodné startovní pole, čítající víc jak pět desítek speciálů GT3.
Vloni se z vytrvalostního titulu radovali jezdci McLarenu, nicméně vítězná posádka van Gisbergen-Bell-Ledogar se rozpadla a Britové tak začínají prakticky od nuly. Roba Bella a Come Ledogara doplní mladík Ben Barnicoat.
Jak to tak v chrámu rychlosti bývá, dá se očekávat, že na špici budou opět vozy značek Ferrari, Lamborghini, či Bentley. Především tovární posádka Ferrari týmu Kaspersky Motorsport Fisichella-Cioci-Calado vzbuzuje respekt.
V podobném duchu se však dá mluvit o spoustě dalších jezdeckých trojicích. Obě posádky týmu Bentley jsou velmi rychlé a spoustu zajímavých věcí můžeme očekávat i od novice v "Bentley Boys" skvadře Olivera Jarvise.
Z počítačových hráčů již trojice Buncombe-Ordonez-Chyio dávno vyrostla v ostřílené profesionály, a tak se dá očekávat, že i tato posádka s Godzillou bude vysoko ve výsledkových listinách.
Max Buhk s Franckem Pererou budou sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Jimmym Erikssonem a rozhodně budou chtít navázat na svůj vítězný double z Misana. Velmi silnou sestavu má však i francouzský tým AKKA ASP, jenž nasadí v Monze hned čtyři speciály. V jednom z nich se dokonce představí i loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara.
Rozvířit prach bude chtít jistě i Grasser Racing Team. Především pak posádka Bortolotti-Engelhart-Caldarelli, anebo také ruská skvadra SMP Racing s Shaytarem, Molinou a Rigonem.
Český tým ISR Racing nastoupí ve složení Filip Salaquarda, Frank Stippler a Clemens Schmid.
Tříhodinový závod startuje v neděli v 14:45 a můžete jej sledovat živě na tomto odkazu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?