V Silverstone patřily v kategorii GTE Pro oba Fordy GT mezi nejrychlejší vozy. Také začátek závodu zastihl obě posádky v dobrém tempu, ale pak se objevily nečekané potíže.
Zlato a brambory, tak by se dal jednoduše charakterizovat výkon tovární dvojice Fordů GT v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship, který hostil okruh v Silverstone. Po kvalifikaci se z prvního bodíku radovala posádka #67 ve složení Harry Tincknell, Andy Priaulx, Luis Felipe Derani. Sesterský vůz #66 s trojicí Olivier Pla, Stefan Mücke, Billy Johnson startoval do závodu ze 4. místa. Ovšem hned po startu se Stefan Mücke rychle dotáhl na svého týmového kolegu Andyho Priaulxe a oba společně sváděli poměrně tvrdé souboje o čelo kategorie GTE Pro. Místy se až nechtělo věřit tomu, že oba dva vozy patří do jednoho týmu. Náhlá technická indispozice zapříčinila, že #67 muselo navštívit mechaniky v boxech Fordu tak zvaně „mimo pořadí“. Od té chvíle jely obě dvě posádky s odlišnou strategií. Na čele se usadil Ford GT #66 a druhá posádka se pomalu probojovávala startovním polem vzhůru. V závěrečné třetině závodu, kdy na trať vyjel safety car, se situace obrátila. Vůz #66 ztratil svůj v té době 30 sekundový náskok a propadl se na 4. pozici, kdežto vůz #67 se náhle ocitl zpátky na čele závodu. Oba vozy si své pozice následně udržely až do konce závodu.
George Howard-Chappell, týmový šéf: „Byl to báječný začátek sezóny. Tak nějak jsme si to představovali. Vyhraná kvalifikace i závod v podání #67, to je úžasné, možná ještě lepší, než jsme doufali. Na druhou stranu to byla smůla pro #66. Byli na tom dobře, ale jen do chvíle, než se objevil safety car. Ale nestěžuji si, i když jsme to zpočátku měli velmi dobře rozjeté. Jsem velmi spokojený s prací, kterou jsme v zimní přestávce odvedli. Zvláště se nám povedlo správně nastavit vůz, na čemž má svůj velký podíl i Michelin.“
Andy Priaulx, Ford GT #67: „Při prvním stintu jsme začali dobře, ale pak jsme se najednou propadli dolů. Ale nevzdali jsme to. Ve svém druhém stintu jsem se na to snažil hodně tlačit. Dost nám samozřejmě pomohl safety car, ale vždy potřebujete mít také trochu štěstí. Díky tomu se nám podařilo vrátit se na čelo a my jsme naše pole position proměnili ve vítězství.“
Pipo Derani, Ford GT #67: „Nebylo to pro mne vůbec jednoduché. Všechno je pro mne nové a musím se učit spoustu věcí. To platí i o pneumatikách, které jsou u GT trochu jiné, než jsem byl zvyklý u LMP2. Byl to ale nakonec dobrý závod. Po těch problémech na začátku jsme vůbec nečekali, že by to takto mohlo skončit. Kluci ale odvedli skvělou práci, celý tým byl fenomenální a zaslouží si toto vítězství.“
Harry Tincknell, Ford GT #67: „Seděl jsem v našem trucku a chatoval s Andym, když jsem najednou uslyšel „Harry, přilbu!“. Vůbec jsem neměl čas na přípravu. Ale nakonec jsem si jízdu užíval. Měl jsem dlouhý stint a tak jsem se jen soustředil na správný ritmus. Snažil jsem se kroužit pokud možno stále stejná kola, abych to dovezl domů. A to se nakonec podařilo. Zvítězit v domácím závodě, před zraky mé rodiny, přátel i lidí z továrny, to je fantastické. Dal jsem do toho absolutně všechno a doufám, že budeme pokračovat až k vítězství v šampionátu.“
Stefan Mücke, Ford GT #66: „Začátek závodu pro nás vypadal velmi dobře. Podařilo se mi dobře odstartovat a ocitl jsem se až u Andyho. Potom jsme spolu bojovali o čelo, než Andyho potkaly problémy a musel do boxů. I já jsem cítil nějaké vibrace, musíme to ještě prošetřit, protože to hodně ovlivnilo naše vyvážení. Ale přes to se mi dařilo držet se na čele. Zastávky proběhly v pořádku, a když jsem po dvojitém stintu předával auto Billovi, tak jsme měli dobrou pozici. Bohužel později jsme díky safety caru naši výhodu ztratili a propadli jsme se. Je to opravdu velká škoda, ale i tak získal tým, díky druhému vozu, výborný výsledek. Bohužel my jsme po dlouhém čase ve vedení ztratili pozici a propadli se až na čtvrté místo. Dnes jsme to měli ve svých rukou, ale nepodařilo se nám to. Příště jistě budeme silnější.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.