V Silverstone patřily v kategorii GTE Pro oba Fordy GT mezi nejrychlejší vozy. Také začátek závodu zastihl obě posádky v dobrém tempu, ale pak se objevily nečekané potíže.
Zlato a brambory, tak by se dal jednoduše charakterizovat výkon tovární dvojice Fordů GT v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship, který hostil okruh v Silverstone. Po kvalifikaci se z prvního bodíku radovala posádka #67 ve složení Harry Tincknell, Andy Priaulx, Luis Felipe Derani. Sesterský vůz #66 s trojicí Olivier Pla, Stefan Mücke, Billy Johnson startoval do závodu ze 4. místa. Ovšem hned po startu se Stefan Mücke rychle dotáhl na svého týmového kolegu Andyho Priaulxe a oba společně sváděli poměrně tvrdé souboje o čelo kategorie GTE Pro. Místy se až nechtělo věřit tomu, že oba dva vozy patří do jednoho týmu. Náhlá technická indispozice zapříčinila, že #67 muselo navštívit mechaniky v boxech Fordu tak zvaně „mimo pořadí“. Od té chvíle jely obě dvě posádky s odlišnou strategií. Na čele se usadil Ford GT #66 a druhá posádka se pomalu probojovávala startovním polem vzhůru. V závěrečné třetině závodu, kdy na trať vyjel safety car, se situace obrátila. Vůz #66 ztratil svůj v té době 30 sekundový náskok a propadl se na 4. pozici, kdežto vůz #67 se náhle ocitl zpátky na čele závodu. Oba vozy si své pozice následně udržely až do konce závodu.
George Howard-Chappell, týmový šéf: „Byl to báječný začátek sezóny. Tak nějak jsme si to představovali. Vyhraná kvalifikace i závod v podání #67, to je úžasné, možná ještě lepší, než jsme doufali. Na druhou stranu to byla smůla pro #66. Byli na tom dobře, ale jen do chvíle, než se objevil safety car. Ale nestěžuji si, i když jsme to zpočátku měli velmi dobře rozjeté. Jsem velmi spokojený s prací, kterou jsme v zimní přestávce odvedli. Zvláště se nám povedlo správně nastavit vůz, na čemž má svůj velký podíl i Michelin.“
Andy Priaulx, Ford GT #67: „Při prvním stintu jsme začali dobře, ale pak jsme se najednou propadli dolů. Ale nevzdali jsme to. Ve svém druhém stintu jsem se na to snažil hodně tlačit. Dost nám samozřejmě pomohl safety car, ale vždy potřebujete mít také trochu štěstí. Díky tomu se nám podařilo vrátit se na čelo a my jsme naše pole position proměnili ve vítězství.“
Pipo Derani, Ford GT #67: „Nebylo to pro mne vůbec jednoduché. Všechno je pro mne nové a musím se učit spoustu věcí. To platí i o pneumatikách, které jsou u GT trochu jiné, než jsem byl zvyklý u LMP2. Byl to ale nakonec dobrý závod. Po těch problémech na začátku jsme vůbec nečekali, že by to takto mohlo skončit. Kluci ale odvedli skvělou práci, celý tým byl fenomenální a zaslouží si toto vítězství.“
Harry Tincknell, Ford GT #67: „Seděl jsem v našem trucku a chatoval s Andym, když jsem najednou uslyšel „Harry, přilbu!“. Vůbec jsem neměl čas na přípravu. Ale nakonec jsem si jízdu užíval. Měl jsem dlouhý stint a tak jsem se jen soustředil na správný ritmus. Snažil jsem se kroužit pokud možno stále stejná kola, abych to dovezl domů. A to se nakonec podařilo. Zvítězit v domácím závodě, před zraky mé rodiny, přátel i lidí z továrny, to je fantastické. Dal jsem do toho absolutně všechno a doufám, že budeme pokračovat až k vítězství v šampionátu.“
Stefan Mücke, Ford GT #66: „Začátek závodu pro nás vypadal velmi dobře. Podařilo se mi dobře odstartovat a ocitl jsem se až u Andyho. Potom jsme spolu bojovali o čelo, než Andyho potkaly problémy a musel do boxů. I já jsem cítil nějaké vibrace, musíme to ještě prošetřit, protože to hodně ovlivnilo naše vyvážení. Ale přes to se mi dařilo držet se na čele. Zastávky proběhly v pořádku, a když jsem po dvojitém stintu předával auto Billovi, tak jsme měli dobrou pozici. Bohužel později jsme díky safety caru naši výhodu ztratili a propadli jsme se. Je to opravdu velká škoda, ale i tak získal tým, díky druhému vozu, výborný výsledek. Bohužel my jsme po dlouhém čase ve vedení ztratili pozici a propadli se až na čtvrté místo. Dnes jsme to měli ve svých rukou, ale nepodařilo se nám to. Příště jistě budeme silnější.“
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.