V Silverstone patřily v kategorii GTE Pro oba Fordy GT mezi nejrychlejší vozy. Také začátek závodu zastihl obě posádky v dobrém tempu, ale pak se objevily nečekané potíže.
Zlato a brambory, tak by se dal jednoduše charakterizovat výkon tovární dvojice Fordů GT v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship, který hostil okruh v Silverstone. Po kvalifikaci se z prvního bodíku radovala posádka #67 ve složení Harry Tincknell, Andy Priaulx, Luis Felipe Derani. Sesterský vůz #66 s trojicí Olivier Pla, Stefan Mücke, Billy Johnson startoval do závodu ze 4. místa. Ovšem hned po startu se Stefan Mücke rychle dotáhl na svého týmového kolegu Andyho Priaulxe a oba společně sváděli poměrně tvrdé souboje o čelo kategorie GTE Pro. Místy se až nechtělo věřit tomu, že oba dva vozy patří do jednoho týmu. Náhlá technická indispozice zapříčinila, že #67 muselo navštívit mechaniky v boxech Fordu tak zvaně „mimo pořadí“. Od té chvíle jely obě dvě posádky s odlišnou strategií. Na čele se usadil Ford GT #66 a druhá posádka se pomalu probojovávala startovním polem vzhůru. V závěrečné třetině závodu, kdy na trať vyjel safety car, se situace obrátila. Vůz #66 ztratil svůj v té době 30 sekundový náskok a propadl se na 4. pozici, kdežto vůz #67 se náhle ocitl zpátky na čele závodu. Oba vozy si své pozice následně udržely až do konce závodu.
George Howard-Chappell, týmový šéf: „Byl to báječný začátek sezóny. Tak nějak jsme si to představovali. Vyhraná kvalifikace i závod v podání #67, to je úžasné, možná ještě lepší, než jsme doufali. Na druhou stranu to byla smůla pro #66. Byli na tom dobře, ale jen do chvíle, než se objevil safety car. Ale nestěžuji si, i když jsme to zpočátku měli velmi dobře rozjeté. Jsem velmi spokojený s prací, kterou jsme v zimní přestávce odvedli. Zvláště se nám povedlo správně nastavit vůz, na čemž má svůj velký podíl i Michelin.“
Andy Priaulx, Ford GT #67: „Při prvním stintu jsme začali dobře, ale pak jsme se najednou propadli dolů. Ale nevzdali jsme to. Ve svém druhém stintu jsem se na to snažil hodně tlačit. Dost nám samozřejmě pomohl safety car, ale vždy potřebujete mít také trochu štěstí. Díky tomu se nám podařilo vrátit se na čelo a my jsme naše pole position proměnili ve vítězství.“
Pipo Derani, Ford GT #67: „Nebylo to pro mne vůbec jednoduché. Všechno je pro mne nové a musím se učit spoustu věcí. To platí i o pneumatikách, které jsou u GT trochu jiné, než jsem byl zvyklý u LMP2. Byl to ale nakonec dobrý závod. Po těch problémech na začátku jsme vůbec nečekali, že by to takto mohlo skončit. Kluci ale odvedli skvělou práci, celý tým byl fenomenální a zaslouží si toto vítězství.“
Harry Tincknell, Ford GT #67: „Seděl jsem v našem trucku a chatoval s Andym, když jsem najednou uslyšel „Harry, přilbu!“. Vůbec jsem neměl čas na přípravu. Ale nakonec jsem si jízdu užíval. Měl jsem dlouhý stint a tak jsem se jen soustředil na správný ritmus. Snažil jsem se kroužit pokud možno stále stejná kola, abych to dovezl domů. A to se nakonec podařilo. Zvítězit v domácím závodě, před zraky mé rodiny, přátel i lidí z továrny, to je fantastické. Dal jsem do toho absolutně všechno a doufám, že budeme pokračovat až k vítězství v šampionátu.“
Stefan Mücke, Ford GT #66: „Začátek závodu pro nás vypadal velmi dobře. Podařilo se mi dobře odstartovat a ocitl jsem se až u Andyho. Potom jsme spolu bojovali o čelo, než Andyho potkaly problémy a musel do boxů. I já jsem cítil nějaké vibrace, musíme to ještě prošetřit, protože to hodně ovlivnilo naše vyvážení. Ale přes to se mi dařilo držet se na čele. Zastávky proběhly v pořádku, a když jsem po dvojitém stintu předával auto Billovi, tak jsme měli dobrou pozici. Bohužel později jsme díky safety caru naši výhodu ztratili a propadli jsme se. Je to opravdu velká škoda, ale i tak získal tým, díky druhému vozu, výborný výsledek. Bohužel my jsme po dlouhém čase ve vedení ztratili pozici a propadli se až na čtvrté místo. Dnes jsme to měli ve svých rukou, ale nepodařilo se nám to. Příště jistě budeme silnější.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?