Triumfem v úvodním závodě WEC sezóny 2017 se čínský tým Jackie Chan DC Racing postaral o zápis do historických tabulek motorsportu. Jackie Chan DC Racing je prvním čínským týmem, který si v prestižním vytrvalostním mistrovství světa dojel pro vítězství v závodě.
V Silverstone byli do role favoritů pasovány vozy jiných týmů, ale díky novým technickým řádům je startovní pole v kategorii LMP2 velmi vyrovnané. Svědčí o tom i kvalifikace, kde prvních 5 prototypů Oreca se svými časy vešlo do rozmezí jedné sekundy a každý z těchto vozů patřil do jiného týmu.
K historickému triumfu týmu je nutné přičíst ještě triumf jezdecký, protože Ho-Pin Tung se zároveň stal prvním jezdcem čínské národnosti, který po závodě WEC stanul na stupínku nejvyšším.
Samotný závod, který poznamenalo několik dešťových přeháněk, žlutá fáze i výjezd safety caru, se zpočátku nevyvíjel ve prospěch vozu #38. Až v poslední hodině se Oliver Jarvis ocitl ve vedení kategorie slabších prototypů a podařilo se mu odstup na nejbližší soupeře ještě navýšit. V cíli závodu se trio Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis a Thomas Laurent radovalo z náskoku 19,376 sekundy.
Sam Hignett, ředitel týmu: „Děkuji celému týmu a všem našim partnerům za odvedenou práci. Společně s Jota Sport se nám podařilo skvěle připravit naše vozy. Je to jednoznačně úžasný výsledek, za kterým se skrývá bezvadná práce celé posádky, ze které musím vyzdvihnout výkon Thomase Laurenta, který si ve svých 19 letech dnes odbyl svou velkou premiéru v závodě WEC. Také druhý vůz měl blízko k dobrému umístění, ale bohužel doplatil na výjezd safety caru. Jinak bychom kromě pódia získali ještě čtvrté nebo páté místo. Nyní již vyhlížíme další závod ve SPA-Francorchamps, kde chceme na tento skvělý výsledek navázat.“
Ho-Pin Tung (#38): „Je to fantastické. Perfektní start do sezóny. Nemohu být šťastnější. Společně s Davidem Chengem jsme od roku 2013 tvrdě pracovali, abychom jednou dosáhli takového výsledku. Jsem hrdý na to, že mohu být nyní zde v Silverstone a podílet se na tomto úžasném výsledku. Je to vůbec poprvé, co čínský tým zvítězil ve WEC, či vůbec byl na pódiu. moc dobře vím, kolik úsilí tomu všichni věnovali. Kluci od Jota Sport na tom dělali doslova denně od začátku roku až teď do prvního závodu. Je to nová éra LMP2, zároveň první vítězství prototypu Oreca 07, a jsem rád, že jsme mohli být u toho. Měli jsme velkou podporu z Číny a je pro mne nezapomenutelné, když jsem mohl stát na pódiu pod čínskou vlajkou a slyšet čínskou hymnu. Po všech těch dlouhých letech usilovné práce- mojí, Davida (Cheng), Rémyho (Brouard), společnosti Sparkle Roll a samozřejmě Jackieho Chana - bychom si měli společně vychutnat tento jedinečný okamžik a doufejme, že to je začátek naší fantastické sezóny.“
Oliver Jarvis (#38): „Na tomto výsledku mají velký podíl moji dva spolujezdci Ho-Pin a Thomas. Je to nádhera. Celé to postupně gradovalo ve skvělý finiš. Když jsem si sedal do auta, věděl jsem, že na to musím opravdu tvrdě tlačit, protože soupeři (Rebellion) byli opravdu velmi blízko. Sedl jsem si do auta a podařilo se mi zajet několik rychlých kol. Naštěstí s autem nebyl žádný problém a chovalo se dobře, takže se mi podařilo navyšovat náskok. V jednu chvíli jsem si už myslel, že to bude velmi těsné, ale po poslední zastávce jsem vyjel na čele a byl jsem schopen hlídat si náš odstup až do cíle. Je to moje další vítězství v Silverstone po dlouhé době, ale nejdůležitější je tento výsledek pro celý náš tým. Je velmi důležité, že jsme získali body, že jsme získali body v úvodu sezóny. Mé díky patří Davidovi (Cengovi) a samozřejmě Jackie Chanovi a celému týmu i klukům z Jota Sport. Vypadá to na úspěšný rok, tým odvedl skvělou práci a já se těším na zbytek sezóny.“
Thomas Laurent (#38): „Velké díky týmu. Mechanici odvedli velmi dobrou práci. V boxech jsme získali pár cenných sekund, takže velké díky patří mechanikům i inženýrům, jmenovitě Gregu Wheelerovi za vynikající závodní strategii. Byl to pro nás opravdu velmi povedený závod. Nyní se těším do SPA-Francorchamps, už se nemohu dočkat.“
David Cheng (#37): „Byl to velký den pro celý tým. Získali jsme maximum bodů za vítězství a vybudovali si dobrou pozici před vrcholem sezóny, kterým je za pár měsíců Le Mans. Toto je perfektní způsob, jak vstoupit do šampionátu. Ukázali jsme naši opravdovou sílu ve spojení Jackie Chan DC Racing a Jota Sport. Věděli jsme, že vstup do sezóny bude velmi důležitý jak pro nás, tak i pro naši konkurenci. Cesta k tomuto úspěchu trvala velmi dlouho, mnoho týdnů, měsíců i roků jsme jsme se já, Ho-Pin (Tung), Rémy (Brouard) a také lidé od Jota Sport tvrdě připravovali. Všechno jsme postupně budovali, dávali dohromady jezdce, připravovali dva vozy, vše muselo do sebe postupně zapadat. Podařilo se nám vytvořit uvnitř týmu dobrou atmosféru, mnoho práce děláme společně a to značí, že se nám podařilo vybudovat opravdu silného týmového ducha. Toto vítězství patří všem.
Na našem voze #37 musíme ještě trochu zapracovat. Tristan a Alex odvedli skvělou práci a poskládali rychlé stinty, ale ještě musíme zapracovat na strategii. Již se těšíme do SPA-Francorchamps.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.