Triumfem v úvodním závodě WEC sezóny 2017 se čínský tým Jackie Chan DC Racing postaral o zápis do historických tabulek motorsportu. Jackie Chan DC Racing je prvním čínským týmem, který si v prestižním vytrvalostním mistrovství světa dojel pro vítězství v závodě.
V Silverstone byli do role favoritů pasovány vozy jiných týmů, ale díky novým technickým řádům je startovní pole v kategorii LMP2 velmi vyrovnané. Svědčí o tom i kvalifikace, kde prvních 5 prototypů Oreca se svými časy vešlo do rozmezí jedné sekundy a každý z těchto vozů patřil do jiného týmu.
K historickému triumfu týmu je nutné přičíst ještě triumf jezdecký, protože Ho-Pin Tung se zároveň stal prvním jezdcem čínské národnosti, který po závodě WEC stanul na stupínku nejvyšším.
Samotný závod, který poznamenalo několik dešťových přeháněk, žlutá fáze i výjezd safety caru, se zpočátku nevyvíjel ve prospěch vozu #38. Až v poslední hodině se Oliver Jarvis ocitl ve vedení kategorie slabších prototypů a podařilo se mu odstup na nejbližší soupeře ještě navýšit. V cíli závodu se trio Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis a Thomas Laurent radovalo z náskoku 19,376 sekundy.
Sam Hignett, ředitel týmu: „Děkuji celému týmu a všem našim partnerům za odvedenou práci. Společně s Jota Sport se nám podařilo skvěle připravit naše vozy. Je to jednoznačně úžasný výsledek, za kterým se skrývá bezvadná práce celé posádky, ze které musím vyzdvihnout výkon Thomase Laurenta, který si ve svých 19 letech dnes odbyl svou velkou premiéru v závodě WEC. Také druhý vůz měl blízko k dobrému umístění, ale bohužel doplatil na výjezd safety caru. Jinak bychom kromě pódia získali ještě čtvrté nebo páté místo. Nyní již vyhlížíme další závod ve SPA-Francorchamps, kde chceme na tento skvělý výsledek navázat.“
Ho-Pin Tung (#38): „Je to fantastické. Perfektní start do sezóny. Nemohu být šťastnější. Společně s Davidem Chengem jsme od roku 2013 tvrdě pracovali, abychom jednou dosáhli takového výsledku. Jsem hrdý na to, že mohu být nyní zde v Silverstone a podílet se na tomto úžasném výsledku. Je to vůbec poprvé, co čínský tým zvítězil ve WEC, či vůbec byl na pódiu. moc dobře vím, kolik úsilí tomu všichni věnovali. Kluci od Jota Sport na tom dělali doslova denně od začátku roku až teď do prvního závodu. Je to nová éra LMP2, zároveň první vítězství prototypu Oreca 07, a jsem rád, že jsme mohli být u toho. Měli jsme velkou podporu z Číny a je pro mne nezapomenutelné, když jsem mohl stát na pódiu pod čínskou vlajkou a slyšet čínskou hymnu. Po všech těch dlouhých letech usilovné práce- mojí, Davida (Cheng), Rémyho (Brouard), společnosti Sparkle Roll a samozřejmě Jackieho Chana - bychom si měli společně vychutnat tento jedinečný okamžik a doufejme, že to je začátek naší fantastické sezóny.“
Oliver Jarvis (#38): „Na tomto výsledku mají velký podíl moji dva spolujezdci Ho-Pin a Thomas. Je to nádhera. Celé to postupně gradovalo ve skvělý finiš. Když jsem si sedal do auta, věděl jsem, že na to musím opravdu tvrdě tlačit, protože soupeři (Rebellion) byli opravdu velmi blízko. Sedl jsem si do auta a podařilo se mi zajet několik rychlých kol. Naštěstí s autem nebyl žádný problém a chovalo se dobře, takže se mi podařilo navyšovat náskok. V jednu chvíli jsem si už myslel, že to bude velmi těsné, ale po poslední zastávce jsem vyjel na čele a byl jsem schopen hlídat si náš odstup až do cíle. Je to moje další vítězství v Silverstone po dlouhé době, ale nejdůležitější je tento výsledek pro celý náš tým. Je velmi důležité, že jsme získali body, že jsme získali body v úvodu sezóny. Mé díky patří Davidovi (Cengovi) a samozřejmě Jackie Chanovi a celému týmu i klukům z Jota Sport. Vypadá to na úspěšný rok, tým odvedl skvělou práci a já se těším na zbytek sezóny.“
Thomas Laurent (#38): „Velké díky týmu. Mechanici odvedli velmi dobrou práci. V boxech jsme získali pár cenných sekund, takže velké díky patří mechanikům i inženýrům, jmenovitě Gregu Wheelerovi za vynikající závodní strategii. Byl to pro nás opravdu velmi povedený závod. Nyní se těším do SPA-Francorchamps, už se nemohu dočkat.“
David Cheng (#37): „Byl to velký den pro celý tým. Získali jsme maximum bodů za vítězství a vybudovali si dobrou pozici před vrcholem sezóny, kterým je za pár měsíců Le Mans. Toto je perfektní způsob, jak vstoupit do šampionátu. Ukázali jsme naši opravdovou sílu ve spojení Jackie Chan DC Racing a Jota Sport. Věděli jsme, že vstup do sezóny bude velmi důležitý jak pro nás, tak i pro naši konkurenci. Cesta k tomuto úspěchu trvala velmi dlouho, mnoho týdnů, měsíců i roků jsme jsme se já, Ho-Pin (Tung), Rémy (Brouard) a také lidé od Jota Sport tvrdě připravovali. Všechno jsme postupně budovali, dávali dohromady jezdce, připravovali dva vozy, vše muselo do sebe postupně zapadat. Podařilo se nám vytvořit uvnitř týmu dobrou atmosféru, mnoho práce děláme společně a to značí, že se nám podařilo vybudovat opravdu silného týmového ducha. Toto vítězství patří všem.
Na našem voze #37 musíme ještě trochu zapracovat. Tristan a Alex odvedli skvělou práci a poskládali rychlé stinty, ale ještě musíme zapracovat na strategii. Již se těšíme do SPA-Francorchamps.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.