Triumfem v úvodním závodě WEC sezóny 2017 se čínský tým Jackie Chan DC Racing postaral o zápis do historických tabulek motorsportu. Jackie Chan DC Racing je prvním čínským týmem, který si v prestižním vytrvalostním mistrovství světa dojel pro vítězství v závodě.
V Silverstone byli do role favoritů pasovány vozy jiných týmů, ale díky novým technickým řádům je startovní pole v kategorii LMP2 velmi vyrovnané. Svědčí o tom i kvalifikace, kde prvních 5 prototypů Oreca se svými časy vešlo do rozmezí jedné sekundy a každý z těchto vozů patřil do jiného týmu.
K historickému triumfu týmu je nutné přičíst ještě triumf jezdecký, protože Ho-Pin Tung se zároveň stal prvním jezdcem čínské národnosti, který po závodě WEC stanul na stupínku nejvyšším.
Samotný závod, který poznamenalo několik dešťových přeháněk, žlutá fáze i výjezd safety caru, se zpočátku nevyvíjel ve prospěch vozu #38. Až v poslední hodině se Oliver Jarvis ocitl ve vedení kategorie slabších prototypů a podařilo se mu odstup na nejbližší soupeře ještě navýšit. V cíli závodu se trio Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis a Thomas Laurent radovalo z náskoku 19,376 sekundy.
Sam Hignett, ředitel týmu: „Děkuji celému týmu a všem našim partnerům za odvedenou práci. Společně s Jota Sport se nám podařilo skvěle připravit naše vozy. Je to jednoznačně úžasný výsledek, za kterým se skrývá bezvadná práce celé posádky, ze které musím vyzdvihnout výkon Thomase Laurenta, který si ve svých 19 letech dnes odbyl svou velkou premiéru v závodě WEC. Také druhý vůz měl blízko k dobrému umístění, ale bohužel doplatil na výjezd safety caru. Jinak bychom kromě pódia získali ještě čtvrté nebo páté místo. Nyní již vyhlížíme další závod ve SPA-Francorchamps, kde chceme na tento skvělý výsledek navázat.“
Ho-Pin Tung (#38): „Je to fantastické. Perfektní start do sezóny. Nemohu být šťastnější. Společně s Davidem Chengem jsme od roku 2013 tvrdě pracovali, abychom jednou dosáhli takového výsledku. Jsem hrdý na to, že mohu být nyní zde v Silverstone a podílet se na tomto úžasném výsledku. Je to vůbec poprvé, co čínský tým zvítězil ve WEC, či vůbec byl na pódiu. moc dobře vím, kolik úsilí tomu všichni věnovali. Kluci od Jota Sport na tom dělali doslova denně od začátku roku až teď do prvního závodu. Je to nová éra LMP2, zároveň první vítězství prototypu Oreca 07, a jsem rád, že jsme mohli být u toho. Měli jsme velkou podporu z Číny a je pro mne nezapomenutelné, když jsem mohl stát na pódiu pod čínskou vlajkou a slyšet čínskou hymnu. Po všech těch dlouhých letech usilovné práce- mojí, Davida (Cheng), Rémyho (Brouard), společnosti Sparkle Roll a samozřejmě Jackieho Chana - bychom si měli společně vychutnat tento jedinečný okamžik a doufejme, že to je začátek naší fantastické sezóny.“
Oliver Jarvis (#38): „Na tomto výsledku mají velký podíl moji dva spolujezdci Ho-Pin a Thomas. Je to nádhera. Celé to postupně gradovalo ve skvělý finiš. Když jsem si sedal do auta, věděl jsem, že na to musím opravdu tvrdě tlačit, protože soupeři (Rebellion) byli opravdu velmi blízko. Sedl jsem si do auta a podařilo se mi zajet několik rychlých kol. Naštěstí s autem nebyl žádný problém a chovalo se dobře, takže se mi podařilo navyšovat náskok. V jednu chvíli jsem si už myslel, že to bude velmi těsné, ale po poslední zastávce jsem vyjel na čele a byl jsem schopen hlídat si náš odstup až do cíle. Je to moje další vítězství v Silverstone po dlouhé době, ale nejdůležitější je tento výsledek pro celý náš tým. Je velmi důležité, že jsme získali body, že jsme získali body v úvodu sezóny. Mé díky patří Davidovi (Cengovi) a samozřejmě Jackie Chanovi a celému týmu i klukům z Jota Sport. Vypadá to na úspěšný rok, tým odvedl skvělou práci a já se těším na zbytek sezóny.“
Thomas Laurent (#38): „Velké díky týmu. Mechanici odvedli velmi dobrou práci. V boxech jsme získali pár cenných sekund, takže velké díky patří mechanikům i inženýrům, jmenovitě Gregu Wheelerovi za vynikající závodní strategii. Byl to pro nás opravdu velmi povedený závod. Nyní se těším do SPA-Francorchamps, už se nemohu dočkat.“
David Cheng (#37): „Byl to velký den pro celý tým. Získali jsme maximum bodů za vítězství a vybudovali si dobrou pozici před vrcholem sezóny, kterým je za pár měsíců Le Mans. Toto je perfektní způsob, jak vstoupit do šampionátu. Ukázali jsme naši opravdovou sílu ve spojení Jackie Chan DC Racing a Jota Sport. Věděli jsme, že vstup do sezóny bude velmi důležitý jak pro nás, tak i pro naši konkurenci. Cesta k tomuto úspěchu trvala velmi dlouho, mnoho týdnů, měsíců i roků jsme jsme se já, Ho-Pin (Tung), Rémy (Brouard) a také lidé od Jota Sport tvrdě připravovali. Všechno jsme postupně budovali, dávali dohromady jezdce, připravovali dva vozy, vše muselo do sebe postupně zapadat. Podařilo se nám vytvořit uvnitř týmu dobrou atmosféru, mnoho práce děláme společně a to značí, že se nám podařilo vybudovat opravdu silného týmového ducha. Toto vítězství patří všem.
Na našem voze #37 musíme ještě trochu zapracovat. Tristan a Alex odvedli skvělou práci a poskládali rychlé stinty, ale ještě musíme zapracovat na strategii. Již se těšíme do SPA-Francorchamps.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.