Triumfem v úvodním závodě WEC sezóny 2017 se čínský tým Jackie Chan DC Racing postaral o zápis do historických tabulek motorsportu. Jackie Chan DC Racing je prvním čínským týmem, který si v prestižním vytrvalostním mistrovství světa dojel pro vítězství v závodě.
V Silverstone byli do role favoritů pasovány vozy jiných týmů, ale díky novým technickým řádům je startovní pole v kategorii LMP2 velmi vyrovnané. Svědčí o tom i kvalifikace, kde prvních 5 prototypů Oreca se svými časy vešlo do rozmezí jedné sekundy a každý z těchto vozů patřil do jiného týmu.
K historickému triumfu týmu je nutné přičíst ještě triumf jezdecký, protože Ho-Pin Tung se zároveň stal prvním jezdcem čínské národnosti, který po závodě WEC stanul na stupínku nejvyšším.
Samotný závod, který poznamenalo několik dešťových přeháněk, žlutá fáze i výjezd safety caru, se zpočátku nevyvíjel ve prospěch vozu #38. Až v poslední hodině se Oliver Jarvis ocitl ve vedení kategorie slabších prototypů a podařilo se mu odstup na nejbližší soupeře ještě navýšit. V cíli závodu se trio Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis a Thomas Laurent radovalo z náskoku 19,376 sekundy.
Sam Hignett, ředitel týmu: „Děkuji celému týmu a všem našim partnerům za odvedenou práci. Společně s Jota Sport se nám podařilo skvěle připravit naše vozy. Je to jednoznačně úžasný výsledek, za kterým se skrývá bezvadná práce celé posádky, ze které musím vyzdvihnout výkon Thomase Laurenta, který si ve svých 19 letech dnes odbyl svou velkou premiéru v závodě WEC. Také druhý vůz měl blízko k dobrému umístění, ale bohužel doplatil na výjezd safety caru. Jinak bychom kromě pódia získali ještě čtvrté nebo páté místo. Nyní již vyhlížíme další závod ve SPA-Francorchamps, kde chceme na tento skvělý výsledek navázat.“
Ho-Pin Tung (#38): „Je to fantastické. Perfektní start do sezóny. Nemohu být šťastnější. Společně s Davidem Chengem jsme od roku 2013 tvrdě pracovali, abychom jednou dosáhli takového výsledku. Jsem hrdý na to, že mohu být nyní zde v Silverstone a podílet se na tomto úžasném výsledku. Je to vůbec poprvé, co čínský tým zvítězil ve WEC, či vůbec byl na pódiu. moc dobře vím, kolik úsilí tomu všichni věnovali. Kluci od Jota Sport na tom dělali doslova denně od začátku roku až teď do prvního závodu. Je to nová éra LMP2, zároveň první vítězství prototypu Oreca 07, a jsem rád, že jsme mohli být u toho. Měli jsme velkou podporu z Číny a je pro mne nezapomenutelné, když jsem mohl stát na pódiu pod čínskou vlajkou a slyšet čínskou hymnu. Po všech těch dlouhých letech usilovné práce- mojí, Davida (Cheng), Rémyho (Brouard), společnosti Sparkle Roll a samozřejmě Jackieho Chana - bychom si měli společně vychutnat tento jedinečný okamžik a doufejme, že to je začátek naší fantastické sezóny.“
Oliver Jarvis (#38): „Na tomto výsledku mají velký podíl moji dva spolujezdci Ho-Pin a Thomas. Je to nádhera. Celé to postupně gradovalo ve skvělý finiš. Když jsem si sedal do auta, věděl jsem, že na to musím opravdu tvrdě tlačit, protože soupeři (Rebellion) byli opravdu velmi blízko. Sedl jsem si do auta a podařilo se mi zajet několik rychlých kol. Naštěstí s autem nebyl žádný problém a chovalo se dobře, takže se mi podařilo navyšovat náskok. V jednu chvíli jsem si už myslel, že to bude velmi těsné, ale po poslední zastávce jsem vyjel na čele a byl jsem schopen hlídat si náš odstup až do cíle. Je to moje další vítězství v Silverstone po dlouhé době, ale nejdůležitější je tento výsledek pro celý náš tým. Je velmi důležité, že jsme získali body, že jsme získali body v úvodu sezóny. Mé díky patří Davidovi (Cengovi) a samozřejmě Jackie Chanovi a celému týmu i klukům z Jota Sport. Vypadá to na úspěšný rok, tým odvedl skvělou práci a já se těším na zbytek sezóny.“
Thomas Laurent (#38): „Velké díky týmu. Mechanici odvedli velmi dobrou práci. V boxech jsme získali pár cenných sekund, takže velké díky patří mechanikům i inženýrům, jmenovitě Gregu Wheelerovi za vynikající závodní strategii. Byl to pro nás opravdu velmi povedený závod. Nyní se těším do SPA-Francorchamps, už se nemohu dočkat.“
David Cheng (#37): „Byl to velký den pro celý tým. Získali jsme maximum bodů za vítězství a vybudovali si dobrou pozici před vrcholem sezóny, kterým je za pár měsíců Le Mans. Toto je perfektní způsob, jak vstoupit do šampionátu. Ukázali jsme naši opravdovou sílu ve spojení Jackie Chan DC Racing a Jota Sport. Věděli jsme, že vstup do sezóny bude velmi důležitý jak pro nás, tak i pro naši konkurenci. Cesta k tomuto úspěchu trvala velmi dlouho, mnoho týdnů, měsíců i roků jsme jsme se já, Ho-Pin (Tung), Rémy (Brouard) a také lidé od Jota Sport tvrdě připravovali. Všechno jsme postupně budovali, dávali dohromady jezdce, připravovali dva vozy, vše muselo do sebe postupně zapadat. Podařilo se nám vytvořit uvnitř týmu dobrou atmosféru, mnoho práce děláme společně a to značí, že se nám podařilo vybudovat opravdu silného týmového ducha. Toto vítězství patří všem.
Na našem voze #37 musíme ještě trochu zapracovat. Tristan a Alex odvedli skvělou práci a poskládali rychlé stinty, ale ještě musíme zapracovat na strategii. Již se těšíme do SPA-Francorchamps.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?