WEC: Aprílové počasí na Silverstonu přineslo Toyotě první vítězství i velkou nehodu sezony

Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López
Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iMotorSport.cz 16. dubna 2017 20:08
Sdílej:

Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů nabídl, jak se na tento šampionát sluší a patří, dramatické momenty až do posledních minut. Sebastien Buemi s toyotou zvládl závěrečný sprint na výbornou a dvanáct minut před cílem předjel do té doby vedoucí porsche.

Tým Toyota Gazoo Racing má na kontě první zasloužené vítězství letošní sezony. Po celých šest hodin se o vedení v kategorii LMP1 přetahovala s konkurenčním týmem Porsche. Finišující Brendon Hartley s porsche při poslední zastávce u mechaniků pouze tankoval, naopak Buemi s toyotou si nechal vyměnit i pneumatiky. U mechaniků tím ztratil daleko více času, ten ale dohnal na dráze a prakticky okamžitě stahoval vedoucího Novozélanďana.

Buemi se na vedoucí porsche dotáhl v poslední čtvrthodince a při předjíždění opozdilců využil místa v ostré pomalé zatáčce a natlačil se na vnitřní stranu. Hartley se neměl jak bránit a dvanáct minut před koncem šla toyota se startovním číslem 8 do čela.

Sesterský vůz Toyota TS050 Hybrid moc šťastně nedopadl. Premiéra trojnásobného šampiona Mistrovství světa cestovních vozů Jose Maria Lopeze nachytalo aprílové počasí nad Silverstonem a v rychlé pravé zatáčce za bývalou startovní rovinkou uklouzl na vlhkém asfaltu. S neovladatelným prototypem si to namířil přímo do bariéry z pneumatiky. Obrovskou ránu však toyota překvapivě ustála a se značně pošramoceným prototypem zamířil Argentinec do boxů. Následná oprava trvala velmi dlouho, nicméně mechanici zvládli vůz zprovoznit, aby trojice Lopez, Mike Conway a Kamuji Kobajaši absolvovala potřebný počet kol a byla klasifikována na čtvrtém místě.

Z prvního letošního vítězství se tak radovali Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima. Za nimi se ztrátou šesti vteřin projel cílem Brendon Hartley a společně s Earlem Bamberem a Timem Bernhardem se postavili na druhou příčku stupňů vítězů. Třetí pozice se ztrátou 46 vteřin patřila druhé posádce Porsche – Andre Lotterer, Neel Jani, Nick Tandy.

V kategorii LMP2 si pro debutové vítězství v kooperaci s týmem Jota Sport dojela stáj hollywoodského herce Jackieho Chana. Oliver Jarvis projel cílem na prvním místě s téměř dvacetivteřinovým náskokem před soupeři a v týmu Jackie Chan DC Racing zavládla velká radost. Jarvis s Ho-Pin Tungem a Thomasem Laurentem tak vyhráli první šestihodinovku roku před Nicem Prostem, Brunem Sennou a Julienem Canalem z týmu Vaillante Rebellion. Finišujícího Prosta velmi rychle stahoval Matthieu Vaxiviere z týmu TDS Racing, nicméně ke stříbrné příčce mu pod šachovnicovým praporkem chyběly dvě vteřiny. Vaxivier, Francois Perrodo a veterán Emmanuel Collard byli klasifikování na třetím místě.

Kategorii GTE-Pro dominovaly vozy Ford GT. Oba stroje americké automobilky se v průběhu závodu střídaly ve vedení, nicméně byla to trojice Harry Tincknell, Andy Priaulx a Pipo Derani, která nakonec přebrala pohár pro vítěze. O patnáct vteřin za fordem projelo cílem červené ferrari s dvojicí James Calado a Alessandro Pier Guidi. Ve vedení se v závěrečné fázi ukázalo i Porsche 911, nicméně na Freda Makowieckiho ještě čekala poslední zastávka, a proto s kolegou Richardem Lietzem dojeli až za ferrari na třetím místě.

V kategorii GTE-Am se o vítězích rozhodovalo až v posledním kole. Pedro Lamy s astonem martin a Miguel Molina s ferrari bojovali o vedení, jenže došlo k vzájemné kolizi v zatáčce Stowe, čehož využil třetí Matt Griffin a týmu Clearwater Racing dovezl překvapivé prvenství. Ve Ferrari 488 GTE se s ním po celý závod střídali Keita Sawa a Weng Sun Mok. Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Mathias Lauda byli klasifikovaní na druhém místě a bronz patřil posádce Christian Ried, Marvin Dienst a Matteo Cairoli s vozem Porsche 911.

Výsledky závodu

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.