Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů nabídl, jak se na tento šampionát sluší a patří, dramatické momenty až do posledních minut. Sebastien Buemi s toyotou zvládl závěrečný sprint na výbornou a dvanáct minut před cílem předjel do té doby vedoucí porsche.
Tým Toyota Gazoo Racing má na kontě první zasloužené vítězství letošní sezony. Po celých šest hodin se o vedení v kategorii LMP1 přetahovala s konkurenčním týmem Porsche. Finišující Brendon Hartley s porsche při poslední zastávce u mechaniků pouze tankoval, naopak Buemi s toyotou si nechal vyměnit i pneumatiky. U mechaniků tím ztratil daleko více času, ten ale dohnal na dráze a prakticky okamžitě stahoval vedoucího Novozélanďana.
Buemi se na vedoucí porsche dotáhl v poslední čtvrthodince a při předjíždění opozdilců využil místa v ostré pomalé zatáčce a natlačil se na vnitřní stranu. Hartley se neměl jak bránit a dvanáct minut před koncem šla toyota se startovním číslem 8 do čela.
Sesterský vůz Toyota TS050 Hybrid moc šťastně nedopadl. Premiéra trojnásobného šampiona Mistrovství světa cestovních vozů Jose Maria Lopeze nachytalo aprílové počasí nad Silverstonem a v rychlé pravé zatáčce za bývalou startovní rovinkou uklouzl na vlhkém asfaltu. S neovladatelným prototypem si to namířil přímo do bariéry z pneumatiky. Obrovskou ránu však toyota překvapivě ustála a se značně pošramoceným prototypem zamířil Argentinec do boxů. Následná oprava trvala velmi dlouho, nicméně mechanici zvládli vůz zprovoznit, aby trojice Lopez, Mike Conway a Kamuji Kobajaši absolvovala potřebný počet kol a byla klasifikována na čtvrtém místě.
Z prvního letošního vítězství se tak radovali Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima. Za nimi se ztrátou šesti vteřin projel cílem Brendon Hartley a společně s Earlem Bamberem a Timem Bernhardem se postavili na druhou příčku stupňů vítězů. Třetí pozice se ztrátou 46 vteřin patřila druhé posádce Porsche – Andre Lotterer, Neel Jani, Nick Tandy.
V kategorii LMP2 si pro debutové vítězství v kooperaci s týmem Jota Sport dojela stáj hollywoodského herce Jackieho Chana. Oliver Jarvis projel cílem na prvním místě s téměř dvacetivteřinovým náskokem před soupeři a v týmu Jackie Chan DC Racing zavládla velká radost. Jarvis s Ho-Pin Tungem a Thomasem Laurentem tak vyhráli první šestihodinovku roku před Nicem Prostem, Brunem Sennou a Julienem Canalem z týmu Vaillante Rebellion. Finišujícího Prosta velmi rychle stahoval Matthieu Vaxiviere z týmu TDS Racing, nicméně ke stříbrné příčce mu pod šachovnicovým praporkem chyběly dvě vteřiny. Vaxivier, Francois Perrodo a veterán Emmanuel Collard byli klasifikování na třetím místě.
Kategorii GTE-Pro dominovaly vozy Ford GT. Oba stroje americké automobilky se v průběhu závodu střídaly ve vedení, nicméně byla to trojice Harry Tincknell, Andy Priaulx a Pipo Derani, která nakonec přebrala pohár pro vítěze. O patnáct vteřin za fordem projelo cílem červené ferrari s dvojicí James Calado a Alessandro Pier Guidi. Ve vedení se v závěrečné fázi ukázalo i Porsche 911, nicméně na Freda Makowieckiho ještě čekala poslední zastávka, a proto s kolegou Richardem Lietzem dojeli až za ferrari na třetím místě.
V kategorii GTE-Am se o vítězích rozhodovalo až v posledním kole. Pedro Lamy s astonem martin a Miguel Molina s ferrari bojovali o vedení, jenže došlo k vzájemné kolizi v zatáčce Stowe, čehož využil třetí Matt Griffin a týmu Clearwater Racing dovezl překvapivé prvenství. Ve Ferrari 488 GTE se s ním po celý závod střídali Keita Sawa a Weng Sun Mok. Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Mathias Lauda byli klasifikovaní na druhém místě a bronz patřil posádce Christian Ried, Marvin Dienst a Matteo Cairoli s vozem Porsche 911.
Výsledky závodu
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.