WEC: Aprílové počasí na Silverstonu přineslo Toyotě první vítězství i velkou nehodu sezony

Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López
Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iMotorSport.cz 16. dubna 2017 20:08
Sdílej:

Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů nabídl, jak se na tento šampionát sluší a patří, dramatické momenty až do posledních minut. Sebastien Buemi s toyotou zvládl závěrečný sprint na výbornou a dvanáct minut před cílem předjel do té doby vedoucí porsche.

Tým Toyota Gazoo Racing má na kontě první zasloužené vítězství letošní sezony. Po celých šest hodin se o vedení v kategorii LMP1 přetahovala s konkurenčním týmem Porsche. Finišující Brendon Hartley s porsche při poslední zastávce u mechaniků pouze tankoval, naopak Buemi s toyotou si nechal vyměnit i pneumatiky. U mechaniků tím ztratil daleko více času, ten ale dohnal na dráze a prakticky okamžitě stahoval vedoucího Novozélanďana.

Buemi se na vedoucí porsche dotáhl v poslední čtvrthodince a při předjíždění opozdilců využil místa v ostré pomalé zatáčce a natlačil se na vnitřní stranu. Hartley se neměl jak bránit a dvanáct minut před koncem šla toyota se startovním číslem 8 do čela.

Sesterský vůz Toyota TS050 Hybrid moc šťastně nedopadl. Premiéra trojnásobného šampiona Mistrovství světa cestovních vozů Jose Maria Lopeze nachytalo aprílové počasí nad Silverstonem a v rychlé pravé zatáčce za bývalou startovní rovinkou uklouzl na vlhkém asfaltu. S neovladatelným prototypem si to namířil přímo do bariéry z pneumatiky. Obrovskou ránu však toyota překvapivě ustála a se značně pošramoceným prototypem zamířil Argentinec do boxů. Následná oprava trvala velmi dlouho, nicméně mechanici zvládli vůz zprovoznit, aby trojice Lopez, Mike Conway a Kamuji Kobajaši absolvovala potřebný počet kol a byla klasifikována na čtvrtém místě.

Z prvního letošního vítězství se tak radovali Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima. Za nimi se ztrátou šesti vteřin projel cílem Brendon Hartley a společně s Earlem Bamberem a Timem Bernhardem se postavili na druhou příčku stupňů vítězů. Třetí pozice se ztrátou 46 vteřin patřila druhé posádce Porsche – Andre Lotterer, Neel Jani, Nick Tandy.

V kategorii LMP2 si pro debutové vítězství v kooperaci s týmem Jota Sport dojela stáj hollywoodského herce Jackieho Chana. Oliver Jarvis projel cílem na prvním místě s téměř dvacetivteřinovým náskokem před soupeři a v týmu Jackie Chan DC Racing zavládla velká radost. Jarvis s Ho-Pin Tungem a Thomasem Laurentem tak vyhráli první šestihodinovku roku před Nicem Prostem, Brunem Sennou a Julienem Canalem z týmu Vaillante Rebellion. Finišujícího Prosta velmi rychle stahoval Matthieu Vaxiviere z týmu TDS Racing, nicméně ke stříbrné příčce mu pod šachovnicovým praporkem chyběly dvě vteřiny. Vaxivier, Francois Perrodo a veterán Emmanuel Collard byli klasifikování na třetím místě.

Kategorii GTE-Pro dominovaly vozy Ford GT. Oba stroje americké automobilky se v průběhu závodu střídaly ve vedení, nicméně byla to trojice Harry Tincknell, Andy Priaulx a Pipo Derani, která nakonec přebrala pohár pro vítěze. O patnáct vteřin za fordem projelo cílem červené ferrari s dvojicí James Calado a Alessandro Pier Guidi. Ve vedení se v závěrečné fázi ukázalo i Porsche 911, nicméně na Freda Makowieckiho ještě čekala poslední zastávka, a proto s kolegou Richardem Lietzem dojeli až za ferrari na třetím místě.

V kategorii GTE-Am se o vítězích rozhodovalo až v posledním kole. Pedro Lamy s astonem martin a Miguel Molina s ferrari bojovali o vedení, jenže došlo k vzájemné kolizi v zatáčce Stowe, čehož využil třetí Matt Griffin a týmu Clearwater Racing dovezl překvapivé prvenství. Ve Ferrari 488 GTE se s ním po celý závod střídali Keita Sawa a Weng Sun Mok. Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Mathias Lauda byli klasifikovaní na druhém místě a bronz patřil posádce Christian Ried, Marvin Dienst a Matteo Cairoli s vozem Porsche 911.

Výsledky závodu

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?