WEC: Aprílové počasí na Silverstonu přineslo Toyotě první vítězství i velkou nehodu sezony

Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López
Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iMotorSport.cz 16. dubna 2017 20:08
Sdílej:

Úvodní podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů nabídl, jak se na tento šampionát sluší a patří, dramatické momenty až do posledních minut. Sebastien Buemi s toyotou zvládl závěrečný sprint na výbornou a dvanáct minut před cílem předjel do té doby vedoucí porsche.

Tým Toyota Gazoo Racing má na kontě první zasloužené vítězství letošní sezony. Po celých šest hodin se o vedení v kategorii LMP1 přetahovala s konkurenčním týmem Porsche. Finišující Brendon Hartley s porsche při poslední zastávce u mechaniků pouze tankoval, naopak Buemi s toyotou si nechal vyměnit i pneumatiky. U mechaniků tím ztratil daleko více času, ten ale dohnal na dráze a prakticky okamžitě stahoval vedoucího Novozélanďana.

Buemi se na vedoucí porsche dotáhl v poslední čtvrthodince a při předjíždění opozdilců využil místa v ostré pomalé zatáčce a natlačil se na vnitřní stranu. Hartley se neměl jak bránit a dvanáct minut před koncem šla toyota se startovním číslem 8 do čela.

Sesterský vůz Toyota TS050 Hybrid moc šťastně nedopadl. Premiéra trojnásobného šampiona Mistrovství světa cestovních vozů Jose Maria Lopeze nachytalo aprílové počasí nad Silverstonem a v rychlé pravé zatáčce za bývalou startovní rovinkou uklouzl na vlhkém asfaltu. S neovladatelným prototypem si to namířil přímo do bariéry z pneumatiky. Obrovskou ránu však toyota překvapivě ustála a se značně pošramoceným prototypem zamířil Argentinec do boxů. Následná oprava trvala velmi dlouho, nicméně mechanici zvládli vůz zprovoznit, aby trojice Lopez, Mike Conway a Kamuji Kobajaši absolvovala potřebný počet kol a byla klasifikována na čtvrtém místě.

Z prvního letošního vítězství se tak radovali Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima. Za nimi se ztrátou šesti vteřin projel cílem Brendon Hartley a společně s Earlem Bamberem a Timem Bernhardem se postavili na druhou příčku stupňů vítězů. Třetí pozice se ztrátou 46 vteřin patřila druhé posádce Porsche – Andre Lotterer, Neel Jani, Nick Tandy.

V kategorii LMP2 si pro debutové vítězství v kooperaci s týmem Jota Sport dojela stáj hollywoodského herce Jackieho Chana. Oliver Jarvis projel cílem na prvním místě s téměř dvacetivteřinovým náskokem před soupeři a v týmu Jackie Chan DC Racing zavládla velká radost. Jarvis s Ho-Pin Tungem a Thomasem Laurentem tak vyhráli první šestihodinovku roku před Nicem Prostem, Brunem Sennou a Julienem Canalem z týmu Vaillante Rebellion. Finišujícího Prosta velmi rychle stahoval Matthieu Vaxiviere z týmu TDS Racing, nicméně ke stříbrné příčce mu pod šachovnicovým praporkem chyběly dvě vteřiny. Vaxivier, Francois Perrodo a veterán Emmanuel Collard byli klasifikování na třetím místě.

Kategorii GTE-Pro dominovaly vozy Ford GT. Oba stroje americké automobilky se v průběhu závodu střídaly ve vedení, nicméně byla to trojice Harry Tincknell, Andy Priaulx a Pipo Derani, která nakonec přebrala pohár pro vítěze. O patnáct vteřin za fordem projelo cílem červené ferrari s dvojicí James Calado a Alessandro Pier Guidi. Ve vedení se v závěrečné fázi ukázalo i Porsche 911, nicméně na Freda Makowieckiho ještě čekala poslední zastávka, a proto s kolegou Richardem Lietzem dojeli až za ferrari na třetím místě.

V kategorii GTE-Am se o vítězích rozhodovalo až v posledním kole. Pedro Lamy s astonem martin a Miguel Molina s ferrari bojovali o vedení, jenže došlo k vzájemné kolizi v zatáčce Stowe, čehož využil třetí Matt Griffin a týmu Clearwater Racing dovezl překvapivé prvenství. Ve Ferrari 488 GTE se s ním po celý závod střídali Keita Sawa a Weng Sun Mok. Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Mathias Lauda byli klasifikovaní na druhém místě a bronz patřil posádce Christian Ried, Marvin Dienst a Matteo Cairoli s vozem Porsche 911.

Výsledky závodu

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.