O budoucnosti šampionátu World Series 3.5 Formula V8 se přes zimu hodně spekulovalo. Organizátoři mistrovství, dříve známého pod jménem Formula Renault World Series, sice měli a mají vážné problémy sehnat dostatek účastníků, minulý víkend se ale v Silverstone přesto poprvé jelo o body. Do Anglie se ovšem dostavilo jen 12 jezdců a o sportovní hodnotě takového mistrovství se jistě dá diskutovat.
Text a foto: Roman Klemm
První startovní řada úvodního závodu v sobotu patřila jezdcům pražského týmu Lotus Antonína Charouze: Pole position si vybojoval vnuk Emersona Fittipaldiho, Pietro, před týmovým kolegou René Binderem. Za nimi číhali Rusové Orudzev s Isaakyanem a Mexičané Celis s Menchacou. 20letý Fittipaldi, který v minulých letech mnoho talentu nepotvrdil, ukázal bezchybný závod a vyhrál stylem start-cíl těsně před Igorem Orudzevem (Valles) a silně dotahujícím Celisem (Fortec). Rusův vůz byl po závodě ovšem uznán za ilegální a Orudzev svou pozici ztratil.
Fittipaldi s Binderem okupovali první startovní řadu i v neděli. Závod by byl obsazen ještě slaběji, než v sobotu, protože Cipriani a Terešenko nezvládli kvalifikační minimum. Pořadatel ale zabránil trapnému startovnímu poli desti vozů tím, že nechal jet všechny přítomné...
Pietro Fittipaldi vzkvétal uprostřed relativně slabé konkurence „World Series“ i v neděli. Perfektně vyrazil, rychle si vybudoval několikasekundový náskok a ten s přehledem udržel až do cíle. Za ním se usadili Izraelec Roy Nissani (RP) a Rus Orudzev. 20 minut před koncem Fittipaldi ovšem o svůj náskok přišel: Po nehodě Isaakyana s Masonem totiž vyjel na trať Safety Car. Ani to ho ovšem neohrozilo. Na re-start výborně reagoval a závod vyhrál s náskokem 3 sekund na Orudzeva, Nissanyho a druhý Charouzův vůz s Binderem v kokpitu.
Druhý podnik šampionátu, který plánuje i závody v Mexiku, USA a Bahrajnu, se pojede začátkem května ve Spa.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?