O budoucnosti šampionátu World Series 3.5 Formula V8 se přes zimu hodně spekulovalo. Organizátoři mistrovství, dříve známého pod jménem Formula Renault World Series, sice měli a mají vážné problémy sehnat dostatek účastníků, minulý víkend se ale v Silverstone přesto poprvé jelo o body. Do Anglie se ovšem dostavilo jen 12 jezdců a o sportovní hodnotě takového mistrovství se jistě dá diskutovat.
Text a foto: Roman Klemm
První startovní řada úvodního závodu v sobotu patřila jezdcům pražského týmu Lotus Antonína Charouze: Pole position si vybojoval vnuk Emersona Fittipaldiho, Pietro, před týmovým kolegou René Binderem. Za nimi číhali Rusové Orudzev s Isaakyanem a Mexičané Celis s Menchacou. 20letý Fittipaldi, který v minulých letech mnoho talentu nepotvrdil, ukázal bezchybný závod a vyhrál stylem start-cíl těsně před Igorem Orudzevem (Valles) a silně dotahujícím Celisem (Fortec). Rusův vůz byl po závodě ovšem uznán za ilegální a Orudzev svou pozici ztratil.
Fittipaldi s Binderem okupovali první startovní řadu i v neděli. Závod by byl obsazen ještě slaběji, než v sobotu, protože Cipriani a Terešenko nezvládli kvalifikační minimum. Pořadatel ale zabránil trapnému startovnímu poli desti vozů tím, že nechal jet všechny přítomné...
Pietro Fittipaldi vzkvétal uprostřed relativně slabé konkurence „World Series“ i v neděli. Perfektně vyrazil, rychle si vybudoval několikasekundový náskok a ten s přehledem udržel až do cíle. Za ním se usadili Izraelec Roy Nissani (RP) a Rus Orudzev. 20 minut před koncem Fittipaldi ovšem o svůj náskok přišel: Po nehodě Isaakyana s Masonem totiž vyjel na trať Safety Car. Ani to ho ovšem neohrozilo. Na re-start výborně reagoval a závod vyhrál s náskokem 3 sekund na Orudzeva, Nissanyho a druhý Charouzův vůz s Binderem v kokpitu.
Druhý podnik šampionátu, který plánuje i závody v Mexiku, USA a Bahrajnu, se pojede začátkem května ve Spa.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.