O budoucnosti šampionátu World Series 3.5 Formula V8 se přes zimu hodně spekulovalo. Organizátoři mistrovství, dříve známého pod jménem Formula Renault World Series, sice měli a mají vážné problémy sehnat dostatek účastníků, minulý víkend se ale v Silverstone přesto poprvé jelo o body. Do Anglie se ovšem dostavilo jen 12 jezdců a o sportovní hodnotě takového mistrovství se jistě dá diskutovat.
Text a foto: Roman Klemm
První startovní řada úvodního závodu v sobotu patřila jezdcům pražského týmu Lotus Antonína Charouze: Pole position si vybojoval vnuk Emersona Fittipaldiho, Pietro, před týmovým kolegou René Binderem. Za nimi číhali Rusové Orudzev s Isaakyanem a Mexičané Celis s Menchacou. 20letý Fittipaldi, který v minulých letech mnoho talentu nepotvrdil, ukázal bezchybný závod a vyhrál stylem start-cíl těsně před Igorem Orudzevem (Valles) a silně dotahujícím Celisem (Fortec). Rusův vůz byl po závodě ovšem uznán za ilegální a Orudzev svou pozici ztratil.
Fittipaldi s Binderem okupovali první startovní řadu i v neděli. Závod by byl obsazen ještě slaběji, než v sobotu, protože Cipriani a Terešenko nezvládli kvalifikační minimum. Pořadatel ale zabránil trapnému startovnímu poli desti vozů tím, že nechal jet všechny přítomné...
Pietro Fittipaldi vzkvétal uprostřed relativně slabé konkurence „World Series“ i v neděli. Perfektně vyrazil, rychle si vybudoval několikasekundový náskok a ten s přehledem udržel až do cíle. Za ním se usadili Izraelec Roy Nissani (RP) a Rus Orudzev. 20 minut před koncem Fittipaldi ovšem o svůj náskok přišel: Po nehodě Isaakyana s Masonem totiž vyjel na trať Safety Car. Ani to ho ovšem neohrozilo. Na re-start výborně reagoval a závod vyhrál s náskokem 3 sekund na Orudzeva, Nissanyho a druhý Charouzův vůz s Binderem v kokpitu.
Druhý podnik šampionátu, který plánuje i závody v Mexiku, USA a Bahrajnu, se pojede začátkem května ve Spa.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?