Úvodní podnik šampionátu European Le Mans Series na okruhu Silverstone má první vítěze. V hlavní kategorii LMP2 si pro vítězství dojel tým United Autosport, když Filipe Albuquerque dvě minuty před cílem předjel do té doby vedoucího Rya Hirakawu.
Do čtyřhodinového závodu odstartoval z pole-position vůz týmu Dragonspeed, ale pozdější technické potíže odsoudily trojici Lappiere, Hanley, Hedman k roli „opozdilců“ a do cíle dojeli na desátém místě se ztrátou šesti kol.
V závěrečné části závodu se na čele usadil prototyp Oreca týmu G-Drive. Japonec Ryo Hirakawa se však trápil na opotřebovaných pneumatikách a v posledních patnácti minutách se jeho náskok před Albuquerquem rapidně snižoval. V dalších minutách už byl prototyp Ligier těsně za Hirakawou a přesně dvě minuty před koncem Albuquerque zaútočil – úspěšně.
Portugalec projel cílem s náskokem 6,3 vteřiny a společně s kolegy Williamem Owenem a Hugem de Sadeleerem slavil první letošní vítězství. Hirakawa, Memo Rojas a Leo Roussel se museli smířit s druhou příčkou. S půlminutovým odstupem za vítězem dojel tým High Class Racing s prototypem Dallara a dvojicí Dennis Andersen a Anders Fjordbach.
Radost týmu United Autosport panovala i v kategorii LMP3, kde si pro jasné vítězství dojeli s Ligierem JS P3 Sean Rayhall a John Falb s náskokem 41 vteřin před domácí stájí 360 Racing s Rossem Kaiserem, Anthonym Wellsem a Terrencem Woodwardem. Bronzovou příčku bral tým Ultimate (François Hériau, Jean-Baptiste Lahaye, Matthieu Lahaye).
Debut týmu TF Sport v ELMS s vozem Aston Martin GTE dopadl na výbornou. Dvojici Salih Yoluc a Euan Hankey pomáhal ve čtyřhodinovce rychlík Nicki Thiim a do cíle dojeli na prvním místě s náskokem jednoho kola před Porsche Mattea Cairoliho, Joëla Camathiase a Christiana Rieda z týmu Proton Competition. Poslední příčku na stupních vítězů obsadili Ross Gunn, Andrew Howard a Darren Turner s Astonem Martin týmu Beechdean AMR.
Výsledky závodu
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?