Úvodní podnik šampionátu European Le Mans Series na okruhu Silverstone má první vítěze. V hlavní kategorii LMP2 si pro vítězství dojel tým United Autosport, když Filipe Albuquerque dvě minuty před cílem předjel do té doby vedoucího Rya Hirakawu.
Do čtyřhodinového závodu odstartoval z pole-position vůz týmu Dragonspeed, ale pozdější technické potíže odsoudily trojici Lappiere, Hanley, Hedman k roli „opozdilců“ a do cíle dojeli na desátém místě se ztrátou šesti kol.
V závěrečné části závodu se na čele usadil prototyp Oreca týmu G-Drive. Japonec Ryo Hirakawa se však trápil na opotřebovaných pneumatikách a v posledních patnácti minutách se jeho náskok před Albuquerquem rapidně snižoval. V dalších minutách už byl prototyp Ligier těsně za Hirakawou a přesně dvě minuty před koncem Albuquerque zaútočil – úspěšně.
Portugalec projel cílem s náskokem 6,3 vteřiny a společně s kolegy Williamem Owenem a Hugem de Sadeleerem slavil první letošní vítězství. Hirakawa, Memo Rojas a Leo Roussel se museli smířit s druhou příčkou. S půlminutovým odstupem za vítězem dojel tým High Class Racing s prototypem Dallara a dvojicí Dennis Andersen a Anders Fjordbach.
Radost týmu United Autosport panovala i v kategorii LMP3, kde si pro jasné vítězství dojeli s Ligierem JS P3 Sean Rayhall a John Falb s náskokem 41 vteřin před domácí stájí 360 Racing s Rossem Kaiserem, Anthonym Wellsem a Terrencem Woodwardem. Bronzovou příčku bral tým Ultimate (François Hériau, Jean-Baptiste Lahaye, Matthieu Lahaye).
Debut týmu TF Sport v ELMS s vozem Aston Martin GTE dopadl na výbornou. Dvojici Salih Yoluc a Euan Hankey pomáhal ve čtyřhodinovce rychlík Nicki Thiim a do cíle dojeli na prvním místě s náskokem jednoho kola před Porsche Mattea Cairoliho, Joëla Camathiase a Christiana Rieda z týmu Proton Competition. Poslední příčku na stupních vítězů obsadili Ross Gunn, Andrew Howard a Darren Turner s Astonem Martin týmu Beechdean AMR.
Výsledky závodu
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?