Kvalifikace na úvodní podnik European Le Mans Series se uskutečnila již dnes na velikonoční Velký pátek. Na britském okruhu Silverstone byl nejrychlejší Ben Hanley z týmu Dragonspeed.
Kvalifikace na zítřejší čtyřhodinovku byla přerušena červenými vlajkami, když Richard Bradley s orecou skončil zaklesnutý v kačírku třinácté zatáčky. Jamile na okruhu zavlály zelené vlajky, do konce kvalifikace zbývalo deset minut a právě v ten moment zajel Ben Hanley s prototypem Oreca LMP2 týmu Dragonspeed nejrychlejší čas v hodnotě 1:44.040. O dvě desetiny sekundy za ním skončil Filipe Albuquerque s ligierem týmu United Autosport. V pořadí třetí Enzo Guibbert s orecou zaostal za nejrychlejším časem o 1,1 sekundy.
V kategorii LMP3 získal premiérové pole-position tým AT Racing. Dán Mikkel Jensen zajel čas 1:53.665, což stačilo na to, aby o 0,121 sekundy překonal Seana Rayhalla z United Autosport. Ze druhé řady odstartuje Rayhallův týmový kolega Wayne Boyd, kterému na pole-position chybělo půl sekundy. Po jeho boku vystartuje do závody Simon Gachet z týmu Panis Barthez Competition.
První řadu v kategorii LMGTE si vyjely vozy Aston Martin. Nicki Thiim získal pole-position pro tým TF Sport s náskokem 0,197 sekundy před Rossem Gunnem z týmu Beechdean AMR Vantage.
Start zítřejší čtyřhodinovky v Silverstone se uskuteční v 15:30 SELČ.
Výsledky kvalifikace
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.