Kvalifikace na úvodní podnik European Le Mans Series se uskutečnila již dnes na velikonoční Velký pátek. Na britském okruhu Silverstone byl nejrychlejší Ben Hanley z týmu Dragonspeed.
Kvalifikace na zítřejší čtyřhodinovku byla přerušena červenými vlajkami, když Richard Bradley s orecou skončil zaklesnutý v kačírku třinácté zatáčky. Jamile na okruhu zavlály zelené vlajky, do konce kvalifikace zbývalo deset minut a právě v ten moment zajel Ben Hanley s prototypem Oreca LMP2 týmu Dragonspeed nejrychlejší čas v hodnotě 1:44.040. O dvě desetiny sekundy za ním skončil Filipe Albuquerque s ligierem týmu United Autosport. V pořadí třetí Enzo Guibbert s orecou zaostal za nejrychlejším časem o 1,1 sekundy.
V kategorii LMP3 získal premiérové pole-position tým AT Racing. Dán Mikkel Jensen zajel čas 1:53.665, což stačilo na to, aby o 0,121 sekundy překonal Seana Rayhalla z United Autosport. Ze druhé řady odstartuje Rayhallův týmový kolega Wayne Boyd, kterému na pole-position chybělo půl sekundy. Po jeho boku vystartuje do závody Simon Gachet z týmu Panis Barthez Competition.
První řadu v kategorii LMGTE si vyjely vozy Aston Martin. Nicki Thiim získal pole-position pro tým TF Sport s náskokem 0,197 sekundy před Rossem Gunnem z týmu Beechdean AMR Vantage.
Start zítřejší čtyřhodinovky v Silverstone se uskuteční v 15:30 SELČ.
Výsledky kvalifikace
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?