Kvalifikace na úvodní podnik European Le Mans Series se uskutečnila již dnes na velikonoční Velký pátek. Na britském okruhu Silverstone byl nejrychlejší Ben Hanley z týmu Dragonspeed.
Kvalifikace na zítřejší čtyřhodinovku byla přerušena červenými vlajkami, když Richard Bradley s orecou skončil zaklesnutý v kačírku třinácté zatáčky. Jamile na okruhu zavlály zelené vlajky, do konce kvalifikace zbývalo deset minut a právě v ten moment zajel Ben Hanley s prototypem Oreca LMP2 týmu Dragonspeed nejrychlejší čas v hodnotě 1:44.040. O dvě desetiny sekundy za ním skončil Filipe Albuquerque s ligierem týmu United Autosport. V pořadí třetí Enzo Guibbert s orecou zaostal za nejrychlejším časem o 1,1 sekundy.
V kategorii LMP3 získal premiérové pole-position tým AT Racing. Dán Mikkel Jensen zajel čas 1:53.665, což stačilo na to, aby o 0,121 sekundy překonal Seana Rayhalla z United Autosport. Ze druhé řady odstartuje Rayhallův týmový kolega Wayne Boyd, kterému na pole-position chybělo půl sekundy. Po jeho boku vystartuje do závody Simon Gachet z týmu Panis Barthez Competition.
První řadu v kategorii LMGTE si vyjely vozy Aston Martin. Nicki Thiim získal pole-position pro tým TF Sport s náskokem 0,197 sekundy před Rossem Gunnem z týmu Beechdean AMR Vantage.
Start zítřejší čtyřhodinovky v Silverstone se uskuteční v 15:30 SELČ.
Výsledky kvalifikace
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.