Kvalifikace na úvodní podnik European Le Mans Series se uskutečnila již dnes na velikonoční Velký pátek. Na britském okruhu Silverstone byl nejrychlejší Ben Hanley z týmu Dragonspeed.
Kvalifikace na zítřejší čtyřhodinovku byla přerušena červenými vlajkami, když Richard Bradley s orecou skončil zaklesnutý v kačírku třinácté zatáčky. Jamile na okruhu zavlály zelené vlajky, do konce kvalifikace zbývalo deset minut a právě v ten moment zajel Ben Hanley s prototypem Oreca LMP2 týmu Dragonspeed nejrychlejší čas v hodnotě 1:44.040. O dvě desetiny sekundy za ním skončil Filipe Albuquerque s ligierem týmu United Autosport. V pořadí třetí Enzo Guibbert s orecou zaostal za nejrychlejším časem o 1,1 sekundy.
V kategorii LMP3 získal premiérové pole-position tým AT Racing. Dán Mikkel Jensen zajel čas 1:53.665, což stačilo na to, aby o 0,121 sekundy překonal Seana Rayhalla z United Autosport. Ze druhé řady odstartuje Rayhallův týmový kolega Wayne Boyd, kterému na pole-position chybělo půl sekundy. Po jeho boku vystartuje do závody Simon Gachet z týmu Panis Barthez Competition.
První řadu v kategorii LMGTE si vyjely vozy Aston Martin. Nicki Thiim získal pole-position pro tým TF Sport s náskokem 0,197 sekundy před Rossem Gunnem z týmu Beechdean AMR Vantage.
Start zítřejší čtyřhodinovky v Silverstone se uskuteční v 15:30 SELČ.
Výsledky kvalifikace
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?