Již tento víkend se na britském okruhu Silverstone uskuteční úvodní čtyřhodinovka letošního ročníku European Le Mans Series. Vytrvalostní jízda nabídne 35 závodních strojů tří kategorií a diváci budou moct vše sledovat online.
Šampionát European Le Mans Series se nadále těší velkému zájmu ze stran týmů s prototypy LMP2 a LMP3. Těch bude rovných 29. V hlavní kategorii LMP2 se představí dvanáct vozů značek Oreca, Ligier a Dallara. Na startovním roštu nechybí známá jména jako trojnásobný vítěz 24h v Daytoně Memo Rojas, bývalý tovární pilot Audi LMP1 Filipe Albuquerque nebo veterán Le Mans a bývalý jezdec F1 Jan Lammers.
Letošní sezona v LMP2 bude znovu velmi vyrovnaná. V šestidílném šampionátu se bude pravděpodobně jako v předchozích letech rozhodovat až na posledním závodě. Obhájci titulu však chybí. Simon Dolan, Giedo van der Garde a Harry Tincknell z týmu JOTA Sport, závodící pod názvem G-Drive, se letošní sezony nezúčastní. Naopak jméno G-Drive zůstává, neboť ruský petrolejářský gigant se přesunul k týmu DragonSpeed.
Nejpočetnější kategorií bude LMP3 se sedmnácti vozy. Prakticky monopol budou mít prototypy Ligier JS P3, který se sejde rovných patnáct. Stáje Oregon Team a M.Racing – YMR naopak odzkouší letošní novinku Norma M30. Všechny vozy pohání motor Nissan, naopak technika LMP2 se spoléhá na osmiválcový agregát Gibson.
Kategorie LMGTE je početně nejslabší. Navíc tým Proton Competition na poslední chvíli odhlásil druhé porsche, takže celkově bude jen šest vozů. Po třech zástupcích bude mít Ferrari, Aston Martin bude mít dva vozy a Porsche bude jediné.
V předchozích letech bylo možné sledovat čtyřhodinovky přímo na oficiálních stránkách http://europeanlemansseries.com. Lze předpokládat, že tomu bude i letos. První tréninky začínají již dnes, zítra je na pořadu dne kvalifikace a v neděli se začne závodit od 15:30 SELČ.
Startovní listina
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?