Již tento víkend se na britském okruhu Silverstone uskuteční úvodní čtyřhodinovka letošního ročníku European Le Mans Series. Vytrvalostní jízda nabídne 35 závodních strojů tří kategorií a diváci budou moct vše sledovat online.
Šampionát European Le Mans Series se nadále těší velkému zájmu ze stran týmů s prototypy LMP2 a LMP3. Těch bude rovných 29. V hlavní kategorii LMP2 se představí dvanáct vozů značek Oreca, Ligier a Dallara. Na startovním roštu nechybí známá jména jako trojnásobný vítěz 24h v Daytoně Memo Rojas, bývalý tovární pilot Audi LMP1 Filipe Albuquerque nebo veterán Le Mans a bývalý jezdec F1 Jan Lammers.
Letošní sezona v LMP2 bude znovu velmi vyrovnaná. V šestidílném šampionátu se bude pravděpodobně jako v předchozích letech rozhodovat až na posledním závodě. Obhájci titulu však chybí. Simon Dolan, Giedo van der Garde a Harry Tincknell z týmu JOTA Sport, závodící pod názvem G-Drive, se letošní sezony nezúčastní. Naopak jméno G-Drive zůstává, neboť ruský petrolejářský gigant se přesunul k týmu DragonSpeed.
Nejpočetnější kategorií bude LMP3 se sedmnácti vozy. Prakticky monopol budou mít prototypy Ligier JS P3, který se sejde rovných patnáct. Stáje Oregon Team a M.Racing – YMR naopak odzkouší letošní novinku Norma M30. Všechny vozy pohání motor Nissan, naopak technika LMP2 se spoléhá na osmiválcový agregát Gibson.
Kategorie LMGTE je početně nejslabší. Navíc tým Proton Competition na poslední chvíli odhlásil druhé porsche, takže celkově bude jen šest vozů. Po třech zástupcích bude mít Ferrari, Aston Martin bude mít dva vozy a Porsche bude jediné.
V předchozích letech bylo možné sledovat čtyřhodinovky přímo na oficiálních stránkách http://europeanlemansseries.com. Lze předpokládat, že tomu bude i letos. První tréninky začínají již dnes, zítra je na pořadu dne kvalifikace a v neděli se začne závodit od 15:30 SELČ.
Startovní listina
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?