ELMS: Nová sezona s více než třemi desítkami aut klepe na dveře

ELMS
ELMS, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 13. dubna 2017 08:43
Sdílej:

Již tento víkend se na britském okruhu Silverstone uskuteční úvodní čtyřhodinovka letošního ročníku European Le Mans Series. Vytrvalostní jízda nabídne 35 závodních strojů tří kategorií a diváci budou moct vše sledovat online.

Šampionát European Le Mans Series se nadále těší velkému zájmu ze stran týmů s prototypy LMP2 a LMP3. Těch bude rovných 29. V hlavní kategorii LMP2 se představí dvanáct vozů značek Oreca, Ligier a Dallara. Na startovním roštu nechybí známá jména jako trojnásobný vítěz 24h v Daytoně Memo Rojas, bývalý tovární pilot Audi LMP1 Filipe Albuquerque nebo veterán Le Mans a bývalý jezdec F1 Jan Lammers.

Letošní sezona v LMP2 bude znovu velmi vyrovnaná. V šestidílném šampionátu se bude pravděpodobně jako v předchozích letech rozhodovat až na posledním závodě. Obhájci titulu však chybí. Simon Dolan, Giedo van der Garde a Harry Tincknell z týmu JOTA Sport, závodící pod názvem G-Drive, se letošní sezony nezúčastní. Naopak jméno G-Drive zůstává, neboť ruský petrolejářský gigant se přesunul k týmu DragonSpeed.

Nejpočetnější kategorií bude LMP3 se sedmnácti vozy. Prakticky monopol budou mít prototypy Ligier JS P3, který se sejde rovných patnáct. Stáje Oregon Team a M.Racing – YMR naopak odzkouší letošní novinku Norma M30. Všechny vozy pohání motor Nissan, naopak technika LMP2 se spoléhá na osmiválcový agregát Gibson.

Kategorie LMGTE je početně nejslabší. Navíc tým Proton Competition na poslední chvíli odhlásil druhé porsche, takže celkově bude jen šest vozů. Po třech zástupcích bude mít Ferrari, Aston Martin bude mít dva vozy a Porsche bude jediné.

V předchozích letech bylo možné sledovat čtyřhodinovky přímo na oficiálních stránkách http://europeanlemansseries.com. Lze předpokládat, že tomu bude i letos. První tréninky začínají již dnes, zítra je na pořadu dne kvalifikace a v neděli se začne závodit od 15:30 SELČ.

Startovní listina

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.