Již tento víkend se na britském okruhu Silverstone uskuteční úvodní čtyřhodinovka letošního ročníku European Le Mans Series. Vytrvalostní jízda nabídne 35 závodních strojů tří kategorií a diváci budou moct vše sledovat online.
Šampionát European Le Mans Series se nadále těší velkému zájmu ze stran týmů s prototypy LMP2 a LMP3. Těch bude rovných 29. V hlavní kategorii LMP2 se představí dvanáct vozů značek Oreca, Ligier a Dallara. Na startovním roštu nechybí známá jména jako trojnásobný vítěz 24h v Daytoně Memo Rojas, bývalý tovární pilot Audi LMP1 Filipe Albuquerque nebo veterán Le Mans a bývalý jezdec F1 Jan Lammers.
Letošní sezona v LMP2 bude znovu velmi vyrovnaná. V šestidílném šampionátu se bude pravděpodobně jako v předchozích letech rozhodovat až na posledním závodě. Obhájci titulu však chybí. Simon Dolan, Giedo van der Garde a Harry Tincknell z týmu JOTA Sport, závodící pod názvem G-Drive, se letošní sezony nezúčastní. Naopak jméno G-Drive zůstává, neboť ruský petrolejářský gigant se přesunul k týmu DragonSpeed.
Nejpočetnější kategorií bude LMP3 se sedmnácti vozy. Prakticky monopol budou mít prototypy Ligier JS P3, který se sejde rovných patnáct. Stáje Oregon Team a M.Racing – YMR naopak odzkouší letošní novinku Norma M30. Všechny vozy pohání motor Nissan, naopak technika LMP2 se spoléhá na osmiválcový agregát Gibson.
Kategorie LMGTE je početně nejslabší. Navíc tým Proton Competition na poslední chvíli odhlásil druhé porsche, takže celkově bude jen šest vozů. Po třech zástupcích bude mít Ferrari, Aston Martin bude mít dva vozy a Porsche bude jediné.
V předchozích letech bylo možné sledovat čtyřhodinovky přímo na oficiálních stránkách http://europeanlemansseries.com. Lze předpokládat, že tomu bude i letos. První tréninky začínají již dnes, zítra je na pořadu dne kvalifikace a v neděli se začne závodit od 15:30 SELČ.
Startovní listina
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.