Toyota GAZOO Racing přiváží k úvodnímu závodu sezóny v Silverstone nový prototyp TS050 Hybrid a také částečně obměněnou jezdeckou sestavu. Po vydařených předsezónních testech (642 okruhů, přes 3700 km, absolutně nejrychlejší kolo testů) vyhlíží představitelé týmu do letošní sezóny WEC optimisticky.
Nový prototyp Toyota TS050 Hybrid prošel v průběhu zimní přestávky rozsáhlou modernizací v obou klíčových oblastech - mechanické i aerodynamické. Tým podrobil svou novou zbraň rozsáhlým testům, během kterých nová TS050 Hybrid najezdila porci téměř 35000 km.
Vozy japonského týmu se v Silverstone pravidelně, při každém ze svých pěti předešlých vystoupení, umísťovaly na pódiu. Zdejší okruh patří tradičně mezi „stálice“ vytrvalostních závodů. Představitelé japonského týmu se ostatně netají tím, že hned v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship v Silverstone chtějí zaútočit na svého německého rivala a položit základ k zisku letošní mistrovské koruny. Základním předpokladem tohoto úspěchu však je projet v neděli 16. dubna, po 6 hodinách kroužení na trati dlouhé 5901 m, cílem jako první.
Dosavadní bilance týmu Toyota GAZOO Racing na okruhu v Silverstone:
2012 - kvalifikace: 3. (#7); závod: 2. (#7)
2013 - kvalifikace: 1. (#7), 2. (#8); závod: 3. (#8), 4. (#7)
2014 - kvalifikace: 1. (#7), 5. (#8); závod: 1. (#8), 2. (#7)
2015 - kvalifikace: 4. (#1), 6. (#2); závod: 3. (#1), 4. (#2)
2016 - kvalifikace: 5. (#6), 6. (#5); závod: 2. (#6), 16. (#5)
Toshio Sato, prezident týmu: „Začátek každé nové sezóny World Endurance Championship je vždy velmi vzrušující záležitost. Přijíždíme do Silverstone plni očekávání a naděje. V prvé řadě bych chtěl celému týmu poděkovat za úsilí vynaložené během zimní přestávky, ve které tvrdě pracovali na nové verzi našeho prototypu TS050 Hybrid a jeho přípravě na novou sezónu. Pro celý tým se jednalo o velmi intenzivní období a já jsem hrdý na to, co jsme během uplynulých měsíců dokázali. Věřím, že jsme udělali vše, co bylo možné, abychom byli správně připraveni na novou sezónu a tvrdé souboje s naší konkurencí. Nyní uvidíme, jaké je přímé srovnání s Porsche a já věřím že uděláme maximum pro zisk dobrého výsledku.“
Mike Conway, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je můj domácí závod, na této trati jsem závodil mnohokrát v minulosti. Moc se mi zde líbí, je to rychlá a zábavná trať. Ale je zde i několik ošidných věcí v čele se špatnou dopravní obslužností. Myslím si, že máme dobrý vůz a jsme dobře připraveni. V tuto chvíli je velmi těžké hovořit o tom, jak si vedeme v porovnání s konkurencí, ale jsem si jistý, že svedeme tvrdou bitvu. Jsem optimista a těším se na to.“
Kamui Kobayashi, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je skvělá trať s bohatou historií a to především ve vytrvalostních závodech a mne baví závodit před britskými fanoušky. Jsou to motorističtí nadšenci a obvykle se sem sjedou ve velkém počtu. My jsme zde proto, abychom zvítězili a to je náš cíl pro Silverstone. Jako v jakémkoli jiném vytrvalostním závodě, i zde to bude velmi náročné, ale chceme předvést naši výkonnost po dobré zimní přípravě a úspěšných testech. Jsem rád, že čekání už skončilo a jsem si jistý, že zde předvedeme skvělou show a dosáhneme dobrý výsledek.“
José María López, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Moc se těším na svůj první závod v LMP1 a v Toyotě. Testování vyšlo dobře a v týmu už jsem se dobře zabydlel. S Mikem i Kamuiem jsme si vybudovali velmi přátelský vztah. Nemohu se dočkat, až společně vyjedeme do našeho prvního společného závodu. Už je to velmi dávno, co jsem poprvé závodil v Silverstone, ale rád se sem vracím. Je to pěkná a rychlá trať a já jsem si jistý, že si zde užijeme s TS050 Hybrid spoustu zábavy.“
Sébastiem Buemi, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Silverstone je okruh, který vyžaduje vysokou úroveň přítlaku a já jsem si jistý, že našemu vozu bude vyhovovat. Mám na zdejší okruh příjemné vzpomínky. V roce 2013 jsem zde dosáhl poprvé ve WEC na pódium a to se opakovalo i v následujících letech. Vlastně jsem zde dosáhl dobrý výsledek při každém startu a doufám, že tomu tak bude i letos. Mám rád zdejší atmosféru, lidé jsou zde velmi nadšení a je příjemné se sem vracet. Je těžké říci, co nás zde letos čeká, ale s ohledem na výsledky předsezónních testů v Monze si myslím, že jsme konkurenceschopní. Nyní to jen musíme potvrdit.“
Anthony Davidson, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Je toho hodně na co se v sezóně těším, ale Silverstone je pro mne vždy výjimečné. Je to moje skutečně domácí trať, protože žiji nedaleko odsud a po zdejší dráze jsem toho v posledních letech v různých vozech najezdil opravdu hodně. Je to skvělý okruh, který dobře vyhovuje našim hybridním pohonům v LMP1. Zejména v rychlých zatáčkách, kde se budeme moci opřít o dobrý přítlak. Bitva v šampionátu začíná tady v Silverstone a já věřím, že máme vůz, se kterým budeme bojovat na čele.“
Kazuki Nakajima, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Mně osobně se Silverstone moc líbí. Má pěkný profil, je radost zde jezdit, obzvlášť kombinace rychlých zatáček od Copse po Maggotts je jedním z nejlepších úseků v celém mistrovství. Přijíždíme sem s jasným cílem vyhrát závod, ale je obtížné předvídat naši konkurenceschopnost v rámci LMP1. Ale těším se na tuto výzvu. Myslím si, že jsme dobře připraveni na začátek sezóny.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.