Toyota GAZOO Racing přiváží k úvodnímu závodu sezóny v Silverstone nový prototyp TS050 Hybrid a také částečně obměněnou jezdeckou sestavu. Po vydařených předsezónních testech (642 okruhů, přes 3700 km, absolutně nejrychlejší kolo testů) vyhlíží představitelé týmu do letošní sezóny WEC optimisticky.
Nový prototyp Toyota TS050 Hybrid prošel v průběhu zimní přestávky rozsáhlou modernizací v obou klíčových oblastech - mechanické i aerodynamické. Tým podrobil svou novou zbraň rozsáhlým testům, během kterých nová TS050 Hybrid najezdila porci téměř 35000 km.
Vozy japonského týmu se v Silverstone pravidelně, při každém ze svých pěti předešlých vystoupení, umísťovaly na pódiu. Zdejší okruh patří tradičně mezi „stálice“ vytrvalostních závodů. Představitelé japonského týmu se ostatně netají tím, že hned v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship v Silverstone chtějí zaútočit na svého německého rivala a položit základ k zisku letošní mistrovské koruny. Základním předpokladem tohoto úspěchu však je projet v neděli 16. dubna, po 6 hodinách kroužení na trati dlouhé 5901 m, cílem jako první.
Dosavadní bilance týmu Toyota GAZOO Racing na okruhu v Silverstone:
2012 - kvalifikace: 3. (#7); závod: 2. (#7)
2013 - kvalifikace: 1. (#7), 2. (#8); závod: 3. (#8), 4. (#7)
2014 - kvalifikace: 1. (#7), 5. (#8); závod: 1. (#8), 2. (#7)
2015 - kvalifikace: 4. (#1), 6. (#2); závod: 3. (#1), 4. (#2)
2016 - kvalifikace: 5. (#6), 6. (#5); závod: 2. (#6), 16. (#5)
Toshio Sato, prezident týmu: „Začátek každé nové sezóny World Endurance Championship je vždy velmi vzrušující záležitost. Přijíždíme do Silverstone plni očekávání a naděje. V prvé řadě bych chtěl celému týmu poděkovat za úsilí vynaložené během zimní přestávky, ve které tvrdě pracovali na nové verzi našeho prototypu TS050 Hybrid a jeho přípravě na novou sezónu. Pro celý tým se jednalo o velmi intenzivní období a já jsem hrdý na to, co jsme během uplynulých měsíců dokázali. Věřím, že jsme udělali vše, co bylo možné, abychom byli správně připraveni na novou sezónu a tvrdé souboje s naší konkurencí. Nyní uvidíme, jaké je přímé srovnání s Porsche a já věřím že uděláme maximum pro zisk dobrého výsledku.“
Mike Conway, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je můj domácí závod, na této trati jsem závodil mnohokrát v minulosti. Moc se mi zde líbí, je to rychlá a zábavná trať. Ale je zde i několik ošidných věcí v čele se špatnou dopravní obslužností. Myslím si, že máme dobrý vůz a jsme dobře připraveni. V tuto chvíli je velmi těžké hovořit o tom, jak si vedeme v porovnání s konkurencí, ale jsem si jistý, že svedeme tvrdou bitvu. Jsem optimista a těším se na to.“
Kamui Kobayashi, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je skvělá trať s bohatou historií a to především ve vytrvalostních závodech a mne baví závodit před britskými fanoušky. Jsou to motorističtí nadšenci a obvykle se sem sjedou ve velkém počtu. My jsme zde proto, abychom zvítězili a to je náš cíl pro Silverstone. Jako v jakémkoli jiném vytrvalostním závodě, i zde to bude velmi náročné, ale chceme předvést naši výkonnost po dobré zimní přípravě a úspěšných testech. Jsem rád, že čekání už skončilo a jsem si jistý, že zde předvedeme skvělou show a dosáhneme dobrý výsledek.“
José María López, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Moc se těším na svůj první závod v LMP1 a v Toyotě. Testování vyšlo dobře a v týmu už jsem se dobře zabydlel. S Mikem i Kamuiem jsme si vybudovali velmi přátelský vztah. Nemohu se dočkat, až společně vyjedeme do našeho prvního společného závodu. Už je to velmi dávno, co jsem poprvé závodil v Silverstone, ale rád se sem vracím. Je to pěkná a rychlá trať a já jsem si jistý, že si zde užijeme s TS050 Hybrid spoustu zábavy.“
Sébastiem Buemi, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Silverstone je okruh, který vyžaduje vysokou úroveň přítlaku a já jsem si jistý, že našemu vozu bude vyhovovat. Mám na zdejší okruh příjemné vzpomínky. V roce 2013 jsem zde dosáhl poprvé ve WEC na pódium a to se opakovalo i v následujících letech. Vlastně jsem zde dosáhl dobrý výsledek při každém startu a doufám, že tomu tak bude i letos. Mám rád zdejší atmosféru, lidé jsou zde velmi nadšení a je příjemné se sem vracet. Je těžké říci, co nás zde letos čeká, ale s ohledem na výsledky předsezónních testů v Monze si myslím, že jsme konkurenceschopní. Nyní to jen musíme potvrdit.“
Anthony Davidson, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Je toho hodně na co se v sezóně těším, ale Silverstone je pro mne vždy výjimečné. Je to moje skutečně domácí trať, protože žiji nedaleko odsud a po zdejší dráze jsem toho v posledních letech v různých vozech najezdil opravdu hodně. Je to skvělý okruh, který dobře vyhovuje našim hybridním pohonům v LMP1. Zejména v rychlých zatáčkách, kde se budeme moci opřít o dobrý přítlak. Bitva v šampionátu začíná tady v Silverstone a já věřím, že máme vůz, se kterým budeme bojovat na čele.“
Kazuki Nakajima, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Mně osobně se Silverstone moc líbí. Má pěkný profil, je radost zde jezdit, obzvlášť kombinace rychlých zatáček od Copse po Maggotts je jedním z nejlepších úseků v celém mistrovství. Přijíždíme sem s jasným cílem vyhrát závod, ale je obtížné předvídat naši konkurenceschopnost v rámci LMP1. Ale těším se na tuto výzvu. Myslím si, že jsme dobře připraveni na začátek sezóny.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.