Toyota GAZOO Racing přiváží k úvodnímu závodu sezóny v Silverstone nový prototyp TS050 Hybrid a také částečně obměněnou jezdeckou sestavu. Po vydařených předsezónních testech (642 okruhů, přes 3700 km, absolutně nejrychlejší kolo testů) vyhlíží představitelé týmu do letošní sezóny WEC optimisticky.
Nový prototyp Toyota TS050 Hybrid prošel v průběhu zimní přestávky rozsáhlou modernizací v obou klíčových oblastech - mechanické i aerodynamické. Tým podrobil svou novou zbraň rozsáhlým testům, během kterých nová TS050 Hybrid najezdila porci téměř 35000 km.
Vozy japonského týmu se v Silverstone pravidelně, při každém ze svých pěti předešlých vystoupení, umísťovaly na pódiu. Zdejší okruh patří tradičně mezi „stálice“ vytrvalostních závodů. Představitelé japonského týmu se ostatně netají tím, že hned v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship v Silverstone chtějí zaútočit na svého německého rivala a položit základ k zisku letošní mistrovské koruny. Základním předpokladem tohoto úspěchu však je projet v neděli 16. dubna, po 6 hodinách kroužení na trati dlouhé 5901 m, cílem jako první.
Dosavadní bilance týmu Toyota GAZOO Racing na okruhu v Silverstone:
2012 - kvalifikace: 3. (#7); závod: 2. (#7)
2013 - kvalifikace: 1. (#7), 2. (#8); závod: 3. (#8), 4. (#7)
2014 - kvalifikace: 1. (#7), 5. (#8); závod: 1. (#8), 2. (#7)
2015 - kvalifikace: 4. (#1), 6. (#2); závod: 3. (#1), 4. (#2)
2016 - kvalifikace: 5. (#6), 6. (#5); závod: 2. (#6), 16. (#5)
Toshio Sato, prezident týmu: „Začátek každé nové sezóny World Endurance Championship je vždy velmi vzrušující záležitost. Přijíždíme do Silverstone plni očekávání a naděje. V prvé řadě bych chtěl celému týmu poděkovat za úsilí vynaložené během zimní přestávky, ve které tvrdě pracovali na nové verzi našeho prototypu TS050 Hybrid a jeho přípravě na novou sezónu. Pro celý tým se jednalo o velmi intenzivní období a já jsem hrdý na to, co jsme během uplynulých měsíců dokázali. Věřím, že jsme udělali vše, co bylo možné, abychom byli správně připraveni na novou sezónu a tvrdé souboje s naší konkurencí. Nyní uvidíme, jaké je přímé srovnání s Porsche a já věřím že uděláme maximum pro zisk dobrého výsledku.“
Mike Conway, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je můj domácí závod, na této trati jsem závodil mnohokrát v minulosti. Moc se mi zde líbí, je to rychlá a zábavná trať. Ale je zde i několik ošidných věcí v čele se špatnou dopravní obslužností. Myslím si, že máme dobrý vůz a jsme dobře připraveni. V tuto chvíli je velmi těžké hovořit o tom, jak si vedeme v porovnání s konkurencí, ale jsem si jistý, že svedeme tvrdou bitvu. Jsem optimista a těším se na to.“
Kamui Kobayashi, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je skvělá trať s bohatou historií a to především ve vytrvalostních závodech a mne baví závodit před britskými fanoušky. Jsou to motorističtí nadšenci a obvykle se sem sjedou ve velkém počtu. My jsme zde proto, abychom zvítězili a to je náš cíl pro Silverstone. Jako v jakémkoli jiném vytrvalostním závodě, i zde to bude velmi náročné, ale chceme předvést naši výkonnost po dobré zimní přípravě a úspěšných testech. Jsem rád, že čekání už skončilo a jsem si jistý, že zde předvedeme skvělou show a dosáhneme dobrý výsledek.“
José María López, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Moc se těším na svůj první závod v LMP1 a v Toyotě. Testování vyšlo dobře a v týmu už jsem se dobře zabydlel. S Mikem i Kamuiem jsme si vybudovali velmi přátelský vztah. Nemohu se dočkat, až společně vyjedeme do našeho prvního společného závodu. Už je to velmi dávno, co jsem poprvé závodil v Silverstone, ale rád se sem vracím. Je to pěkná a rychlá trať a já jsem si jistý, že si zde užijeme s TS050 Hybrid spoustu zábavy.“
Sébastiem Buemi, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Silverstone je okruh, který vyžaduje vysokou úroveň přítlaku a já jsem si jistý, že našemu vozu bude vyhovovat. Mám na zdejší okruh příjemné vzpomínky. V roce 2013 jsem zde dosáhl poprvé ve WEC na pódium a to se opakovalo i v následujících letech. Vlastně jsem zde dosáhl dobrý výsledek při každém startu a doufám, že tomu tak bude i letos. Mám rád zdejší atmosféru, lidé jsou zde velmi nadšení a je příjemné se sem vracet. Je těžké říci, co nás zde letos čeká, ale s ohledem na výsledky předsezónních testů v Monze si myslím, že jsme konkurenceschopní. Nyní to jen musíme potvrdit.“
Anthony Davidson, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Je toho hodně na co se v sezóně těším, ale Silverstone je pro mne vždy výjimečné. Je to moje skutečně domácí trať, protože žiji nedaleko odsud a po zdejší dráze jsem toho v posledních letech v různých vozech najezdil opravdu hodně. Je to skvělý okruh, který dobře vyhovuje našim hybridním pohonům v LMP1. Zejména v rychlých zatáčkách, kde se budeme moci opřít o dobrý přítlak. Bitva v šampionátu začíná tady v Silverstone a já věřím, že máme vůz, se kterým budeme bojovat na čele.“
Kazuki Nakajima, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Mně osobně se Silverstone moc líbí. Má pěkný profil, je radost zde jezdit, obzvlášť kombinace rychlých zatáček od Copse po Maggotts je jedním z nejlepších úseků v celém mistrovství. Přijíždíme sem s jasným cílem vyhrát závod, ale je obtížné předvídat naši konkurenceschopnost v rámci LMP1. Ale těším se na tuto výzvu. Myslím si, že jsme dobře připraveni na začátek sezóny.“
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?