Toyota GAZOO Racing přiváží k úvodnímu závodu sezóny v Silverstone nový prototyp TS050 Hybrid a také částečně obměněnou jezdeckou sestavu. Po vydařených předsezónních testech (642 okruhů, přes 3700 km, absolutně nejrychlejší kolo testů) vyhlíží představitelé týmu do letošní sezóny WEC optimisticky.
Nový prototyp Toyota TS050 Hybrid prošel v průběhu zimní přestávky rozsáhlou modernizací v obou klíčových oblastech - mechanické i aerodynamické. Tým podrobil svou novou zbraň rozsáhlým testům, během kterých nová TS050 Hybrid najezdila porci téměř 35000 km.
Vozy japonského týmu se v Silverstone pravidelně, při každém ze svých pěti předešlých vystoupení, umísťovaly na pódiu. Zdejší okruh patří tradičně mezi „stálice“ vytrvalostních závodů. Představitelé japonského týmu se ostatně netají tím, že hned v prvním závodě letošního ročníku World Endurance Championship v Silverstone chtějí zaútočit na svého německého rivala a položit základ k zisku letošní mistrovské koruny. Základním předpokladem tohoto úspěchu však je projet v neděli 16. dubna, po 6 hodinách kroužení na trati dlouhé 5901 m, cílem jako první.
Dosavadní bilance týmu Toyota GAZOO Racing na okruhu v Silverstone:
2012 - kvalifikace: 3. (#7); závod: 2. (#7)
2013 - kvalifikace: 1. (#7), 2. (#8); závod: 3. (#8), 4. (#7)
2014 - kvalifikace: 1. (#7), 5. (#8); závod: 1. (#8), 2. (#7)
2015 - kvalifikace: 4. (#1), 6. (#2); závod: 3. (#1), 4. (#2)
2016 - kvalifikace: 5. (#6), 6. (#5); závod: 2. (#6), 16. (#5)
Toshio Sato, prezident týmu: „Začátek každé nové sezóny World Endurance Championship je vždy velmi vzrušující záležitost. Přijíždíme do Silverstone plni očekávání a naděje. V prvé řadě bych chtěl celému týmu poděkovat za úsilí vynaložené během zimní přestávky, ve které tvrdě pracovali na nové verzi našeho prototypu TS050 Hybrid a jeho přípravě na novou sezónu. Pro celý tým se jednalo o velmi intenzivní období a já jsem hrdý na to, co jsme během uplynulých měsíců dokázali. Věřím, že jsme udělali vše, co bylo možné, abychom byli správně připraveni na novou sezónu a tvrdé souboje s naší konkurencí. Nyní uvidíme, jaké je přímé srovnání s Porsche a já věřím že uděláme maximum pro zisk dobrého výsledku.“
Mike Conway, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je můj domácí závod, na této trati jsem závodil mnohokrát v minulosti. Moc se mi zde líbí, je to rychlá a zábavná trať. Ale je zde i několik ošidných věcí v čele se špatnou dopravní obslužností. Myslím si, že máme dobrý vůz a jsme dobře připraveni. V tuto chvíli je velmi těžké hovořit o tom, jak si vedeme v porovnání s konkurencí, ale jsem si jistý, že svedeme tvrdou bitvu. Jsem optimista a těším se na to.“
Kamui Kobayashi, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Silverstone je skvělá trať s bohatou historií a to především ve vytrvalostních závodech a mne baví závodit před britskými fanoušky. Jsou to motorističtí nadšenci a obvykle se sem sjedou ve velkém počtu. My jsme zde proto, abychom zvítězili a to je náš cíl pro Silverstone. Jako v jakémkoli jiném vytrvalostním závodě, i zde to bude velmi náročné, ale chceme předvést naši výkonnost po dobré zimní přípravě a úspěšných testech. Jsem rád, že čekání už skončilo a jsem si jistý, že zde předvedeme skvělou show a dosáhneme dobrý výsledek.“
José María López, Toyota TS050 Hybyrid #7: „Moc se těším na svůj první závod v LMP1 a v Toyotě. Testování vyšlo dobře a v týmu už jsem se dobře zabydlel. S Mikem i Kamuiem jsme si vybudovali velmi přátelský vztah. Nemohu se dočkat, až společně vyjedeme do našeho prvního společného závodu. Už je to velmi dávno, co jsem poprvé závodil v Silverstone, ale rád se sem vracím. Je to pěkná a rychlá trať a já jsem si jistý, že si zde užijeme s TS050 Hybrid spoustu zábavy.“
Sébastiem Buemi, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Silverstone je okruh, který vyžaduje vysokou úroveň přítlaku a já jsem si jistý, že našemu vozu bude vyhovovat. Mám na zdejší okruh příjemné vzpomínky. V roce 2013 jsem zde dosáhl poprvé ve WEC na pódium a to se opakovalo i v následujících letech. Vlastně jsem zde dosáhl dobrý výsledek při každém startu a doufám, že tomu tak bude i letos. Mám rád zdejší atmosféru, lidé jsou zde velmi nadšení a je příjemné se sem vracet. Je těžké říci, co nás zde letos čeká, ale s ohledem na výsledky předsezónních testů v Monze si myslím, že jsme konkurenceschopní. Nyní to jen musíme potvrdit.“
Anthony Davidson, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Je toho hodně na co se v sezóně těším, ale Silverstone je pro mne vždy výjimečné. Je to moje skutečně domácí trať, protože žiji nedaleko odsud a po zdejší dráze jsem toho v posledních letech v různých vozech najezdil opravdu hodně. Je to skvělý okruh, který dobře vyhovuje našim hybridním pohonům v LMP1. Zejména v rychlých zatáčkách, kde se budeme moci opřít o dobrý přítlak. Bitva v šampionátu začíná tady v Silverstone a já věřím, že máme vůz, se kterým budeme bojovat na čele.“
Kazuki Nakajima, Toyota TS050 Hybyrid #8: „Mně osobně se Silverstone moc líbí. Má pěkný profil, je radost zde jezdit, obzvlášť kombinace rychlých zatáček od Copse po Maggotts je jedním z nejlepších úseků v celém mistrovství. Přijíždíme sem s jasným cílem vyhrát závod, ale je obtížné předvídat naši konkurenceschopnost v rámci LMP1. Ale těším se na tuto výzvu. Myslím si, že jsme dobře připraveni na začátek sezóny.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.