V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship byl protkán žlutými fázemi. Na městském okruhu v Long Beach mezi betonovými svodidly se velmi tvrdě závodilo i naráželo do bariér. Jordan Taylor se v posledních minutách protlačil do čela a přivezl týmu třetí výhru v Long Beach za sebou, v GTLM se dopravní zácpou v poslední zatáčce posledního kola radoval Tommy Milner.
Přesně sto minut trvající závod v Long Beach provázela řada dramatických situací. Někteří favorité na vítězství po chybách odpadávali ze závodu, včetně týmu Action Express Racing s prototypy Cadillac. Naděje amerického výrobce tak zůstala jen na zbývajícím cadillacu týmu Wayne Taylor Racing. Bratři Taylorové startovali z pole-position, ale v pozdější fázi o své vedení přišli a na čele se usadil Ryan Dalziel s Nissanem. Ani upravená délka prvních dvou převodových stupňů cadillaků však nezabránila Jordanu Taylorovi, aby na dlouhé startovní rovince zelený nissan předjel a deset minut před koncem závodu se usadil na prvním místě. Prototyp Cadillac tak oslavil třetí vítězství za sebou v letošní sezoně a tým Wayne Taylor Racing třetí vítězství v Long Beach. Na druhém místě dojela dvojice Ryan Dalziel, Scott Sharp. První trojku s prototypů DPi uzavřeli Tristan Nunez a Jonathan Bomarito.
V kategorii GTLM se odehrávalo drama od prvních do posledních vteřin závodu. Hned po startu se nesmyslným manévrem na rychlejší prototyp vyřadil Toni Vilander s ferrari. V závěrečné fázi se v čele ocitl Martin Tomczyck s BMW a směřoval k vítězství. Pak ale jeho stroj nečekaně na pár vteřin zpomalil a vedení převzaly dvě žluté corvetty v čele s Antoniem Garciou. Jenže scénář závodu zcela překopal Robert Alon s Lexusem v kategorii GTD.
Přehnaně optimistickým manévrem, kdy se chtěl v poslední, velmi úzké zatáčce, dostat před dva vozy, způsobil havárii a dopravní zácpu. Řada jezdců pak musela zastavit v neprůjezdném místě, a když se uvolnila mezera na průjezd jednoho auta, špatně postavený Antonio Garcia neměl kudy ven. Místo toho se v úzkém místě prosmýkl na první místo jeho týmový kolega Tommy Milner a sobě a svému partnerovi Oliveru Gavinovi přivezl nečekané a lehce kontroverzní vítězství. Druhé místo spadlo do klína Ryanu Briscoeovi a Richardu Westbrookovi s Fordem GT. Třetí místo patřilo posádce Porsche Kevin Estre – Laurens Vanthoorn.
V kategorii GTD si pro vítězství dojeli Gunnar Jeannette a Cooper MacNeil s mercedesem. Druhé místo v cíli patřilo posádce Ben Keating a Jeroen Bleekemolen s totožnou technikou. První trojku uzavřeli Alessandro Balzan a Christina Nielsen s ferrari.
Výsledky závodu
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.