V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship byl protkán žlutými fázemi. Na městském okruhu v Long Beach mezi betonovými svodidly se velmi tvrdě závodilo i naráželo do bariér. Jordan Taylor se v posledních minutách protlačil do čela a přivezl týmu třetí výhru v Long Beach za sebou, v GTLM se dopravní zácpou v poslední zatáčce posledního kola radoval Tommy Milner.
Přesně sto minut trvající závod v Long Beach provázela řada dramatických situací. Někteří favorité na vítězství po chybách odpadávali ze závodu, včetně týmu Action Express Racing s prototypy Cadillac. Naděje amerického výrobce tak zůstala jen na zbývajícím cadillacu týmu Wayne Taylor Racing. Bratři Taylorové startovali z pole-position, ale v pozdější fázi o své vedení přišli a na čele se usadil Ryan Dalziel s Nissanem. Ani upravená délka prvních dvou převodových stupňů cadillaků však nezabránila Jordanu Taylorovi, aby na dlouhé startovní rovince zelený nissan předjel a deset minut před koncem závodu se usadil na prvním místě. Prototyp Cadillac tak oslavil třetí vítězství za sebou v letošní sezoně a tým Wayne Taylor Racing třetí vítězství v Long Beach. Na druhém místě dojela dvojice Ryan Dalziel, Scott Sharp. První trojku s prototypů DPi uzavřeli Tristan Nunez a Jonathan Bomarito.
V kategorii GTLM se odehrávalo drama od prvních do posledních vteřin závodu. Hned po startu se nesmyslným manévrem na rychlejší prototyp vyřadil Toni Vilander s ferrari. V závěrečné fázi se v čele ocitl Martin Tomczyck s BMW a směřoval k vítězství. Pak ale jeho stroj nečekaně na pár vteřin zpomalil a vedení převzaly dvě žluté corvetty v čele s Antoniem Garciou. Jenže scénář závodu zcela překopal Robert Alon s Lexusem v kategorii GTD.
Přehnaně optimistickým manévrem, kdy se chtěl v poslední, velmi úzké zatáčce, dostat před dva vozy, způsobil havárii a dopravní zácpu. Řada jezdců pak musela zastavit v neprůjezdném místě, a když se uvolnila mezera na průjezd jednoho auta, špatně postavený Antonio Garcia neměl kudy ven. Místo toho se v úzkém místě prosmýkl na první místo jeho týmový kolega Tommy Milner a sobě a svému partnerovi Oliveru Gavinovi přivezl nečekané a lehce kontroverzní vítězství. Druhé místo spadlo do klína Ryanu Briscoeovi a Richardu Westbrookovi s Fordem GT. Třetí místo patřilo posádce Porsche Kevin Estre – Laurens Vanthoorn.
V kategorii GTD si pro vítězství dojeli Gunnar Jeannette a Cooper MacNeil s mercedesem. Druhé místo v cíli patřilo posádce Ben Keating a Jeroen Bleekemolen s totožnou technikou. První trojku uzavřeli Alessandro Balzan a Christina Nielsen s ferrari.
Výsledky závodu
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.