V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship byl protkán žlutými fázemi. Na městském okruhu v Long Beach mezi betonovými svodidly se velmi tvrdě závodilo i naráželo do bariér. Jordan Taylor se v posledních minutách protlačil do čela a přivezl týmu třetí výhru v Long Beach za sebou, v GTLM se dopravní zácpou v poslední zatáčce posledního kola radoval Tommy Milner.
Přesně sto minut trvající závod v Long Beach provázela řada dramatických situací. Někteří favorité na vítězství po chybách odpadávali ze závodu, včetně týmu Action Express Racing s prototypy Cadillac. Naděje amerického výrobce tak zůstala jen na zbývajícím cadillacu týmu Wayne Taylor Racing. Bratři Taylorové startovali z pole-position, ale v pozdější fázi o své vedení přišli a na čele se usadil Ryan Dalziel s Nissanem. Ani upravená délka prvních dvou převodových stupňů cadillaků však nezabránila Jordanu Taylorovi, aby na dlouhé startovní rovince zelený nissan předjel a deset minut před koncem závodu se usadil na prvním místě. Prototyp Cadillac tak oslavil třetí vítězství za sebou v letošní sezoně a tým Wayne Taylor Racing třetí vítězství v Long Beach. Na druhém místě dojela dvojice Ryan Dalziel, Scott Sharp. První trojku s prototypů DPi uzavřeli Tristan Nunez a Jonathan Bomarito.
V kategorii GTLM se odehrávalo drama od prvních do posledních vteřin závodu. Hned po startu se nesmyslným manévrem na rychlejší prototyp vyřadil Toni Vilander s ferrari. V závěrečné fázi se v čele ocitl Martin Tomczyck s BMW a směřoval k vítězství. Pak ale jeho stroj nečekaně na pár vteřin zpomalil a vedení převzaly dvě žluté corvetty v čele s Antoniem Garciou. Jenže scénář závodu zcela překopal Robert Alon s Lexusem v kategorii GTD.
Přehnaně optimistickým manévrem, kdy se chtěl v poslední, velmi úzké zatáčce, dostat před dva vozy, způsobil havárii a dopravní zácpu. Řada jezdců pak musela zastavit v neprůjezdném místě, a když se uvolnila mezera na průjezd jednoho auta, špatně postavený Antonio Garcia neměl kudy ven. Místo toho se v úzkém místě prosmýkl na první místo jeho týmový kolega Tommy Milner a sobě a svému partnerovi Oliveru Gavinovi přivezl nečekané a lehce kontroverzní vítězství. Druhé místo spadlo do klína Ryanu Briscoeovi a Richardu Westbrookovi s Fordem GT. Třetí místo patřilo posádce Porsche Kevin Estre – Laurens Vanthoorn.
V kategorii GTD si pro vítězství dojeli Gunnar Jeannette a Cooper MacNeil s mercedesem. Druhé místo v cíli patřilo posádce Ben Keating a Jeroen Bleekemolen s totožnou technikou. První trojku uzavřeli Alessandro Balzan a Christina Nielsen s ferrari.
Výsledky závodu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?