V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship hostí tento víkend městský okruh Long Beach, kde se již tento večer uskuteční stominutový závod. Souboji o vítězství mezi betonovými svodidly předcházela kvalifikace, kterou vyhrál tým Wayne Taylor Racing.
Komisařům se stále nedaří zpomalit prototypy Cadillac, které potřetí za sebou vyhrály kvalifikaci. Tentokrát zásluhou Rickyho Taylora z týmu svého otce Waynea. Zástupce druhé generace závodnické rodiny objel jedno kolo za 1:13.549. Za sebou nechal Christiana Fittipaldiho s cadillakem týmu Action Express Racing. Na třetím místě skončila Mazda DPi v rukou Tristana Nuneze, čtvrtou příčku na startu si připsal Misha Goikhberg s orecou a první pětku uzavřel třetí cadillac v poli v rukou Erica Currana.
Do kvalifikace nenastoupil tým VisitFlorida Racing. Renger van der Zande totiž s vozem Multimatic/Riley tvrdě havaroval. Na vině bylo selhání brzd, každopádně tým nemá dostatek náhradních dílů a do závodu nenastoupí.
V kategorii GTLM se strhla bitva o pole-position, které si nakonec vyjel Jan Magnussen s corvettou. Na záda mu ale dýchal Joey Hand s fordem, jenž za nejrychlejším časem zaostal jen o 0,092 sekundy. Třetí místo získal Toni Vilander s ferrari a čtvrtou příčku získal Laurens Vanthoorn s porsche. První pětku uzavřel Bill Auberlen s BMW.
V kategorii GTD, která v Long Beach startuje vůbec poprvé, získal pole-position Bryan Sellers s Lamborghini Huracan. Jen třiatřicet setin za ním zaostal Jack Hawskworth s Lexusem. Druhá řada na startu patří Danielu Moradovi (Porsche) a Coreyi Lewisovi (Lamborghini). První pětku uzavřel vůz Audi R8 LMS v rukou Lawsona Aschenbacha.
Výsledky kvalifikace
Závod můžete sledovat živě od 22:05 na http://imsatv.imsa.com/
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?