V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship hostí tento víkend městský okruh Long Beach, kde se již tento večer uskuteční stominutový závod. Souboji o vítězství mezi betonovými svodidly předcházela kvalifikace, kterou vyhrál tým Wayne Taylor Racing.
Komisařům se stále nedaří zpomalit prototypy Cadillac, které potřetí za sebou vyhrály kvalifikaci. Tentokrát zásluhou Rickyho Taylora z týmu svého otce Waynea. Zástupce druhé generace závodnické rodiny objel jedno kolo za 1:13.549. Za sebou nechal Christiana Fittipaldiho s cadillakem týmu Action Express Racing. Na třetím místě skončila Mazda DPi v rukou Tristana Nuneze, čtvrtou příčku na startu si připsal Misha Goikhberg s orecou a první pětku uzavřel třetí cadillac v poli v rukou Erica Currana.
Do kvalifikace nenastoupil tým VisitFlorida Racing. Renger van der Zande totiž s vozem Multimatic/Riley tvrdě havaroval. Na vině bylo selhání brzd, každopádně tým nemá dostatek náhradních dílů a do závodu nenastoupí.
V kategorii GTLM se strhla bitva o pole-position, které si nakonec vyjel Jan Magnussen s corvettou. Na záda mu ale dýchal Joey Hand s fordem, jenž za nejrychlejším časem zaostal jen o 0,092 sekundy. Třetí místo získal Toni Vilander s ferrari a čtvrtou příčku získal Laurens Vanthoorn s porsche. První pětku uzavřel Bill Auberlen s BMW.
V kategorii GTD, která v Long Beach startuje vůbec poprvé, získal pole-position Bryan Sellers s Lamborghini Huracan. Jen třiatřicet setin za ním zaostal Jack Hawskworth s Lexusem. Druhá řada na startu patří Danielu Moradovi (Porsche) a Coreyi Lewisovi (Lamborghini). První pětku uzavřel vůz Audi R8 LMS v rukou Lawsona Aschenbacha.
Výsledky kvalifikace
Závod můžete sledovat živě od 22:05 na http://imsatv.imsa.com/
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?