V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship hostí tento víkend městský okruh Long Beach, kde se již tento večer uskuteční stominutový závod. Souboji o vítězství mezi betonovými svodidly předcházela kvalifikace, kterou vyhrál tým Wayne Taylor Racing.
Komisařům se stále nedaří zpomalit prototypy Cadillac, které potřetí za sebou vyhrály kvalifikaci. Tentokrát zásluhou Rickyho Taylora z týmu svého otce Waynea. Zástupce druhé generace závodnické rodiny objel jedno kolo za 1:13.549. Za sebou nechal Christiana Fittipaldiho s cadillakem týmu Action Express Racing. Na třetím místě skončila Mazda DPi v rukou Tristana Nuneze, čtvrtou příčku na startu si připsal Misha Goikhberg s orecou a první pětku uzavřel třetí cadillac v poli v rukou Erica Currana.
Do kvalifikace nenastoupil tým VisitFlorida Racing. Renger van der Zande totiž s vozem Multimatic/Riley tvrdě havaroval. Na vině bylo selhání brzd, každopádně tým nemá dostatek náhradních dílů a do závodu nenastoupí.
V kategorii GTLM se strhla bitva o pole-position, které si nakonec vyjel Jan Magnussen s corvettou. Na záda mu ale dýchal Joey Hand s fordem, jenž za nejrychlejším časem zaostal jen o 0,092 sekundy. Třetí místo získal Toni Vilander s ferrari a čtvrtou příčku získal Laurens Vanthoorn s porsche. První pětku uzavřel Bill Auberlen s BMW.
V kategorii GTD, která v Long Beach startuje vůbec poprvé, získal pole-position Bryan Sellers s Lamborghini Huracan. Jen třiatřicet setin za ním zaostal Jack Hawskworth s Lexusem. Druhá řada na startu patří Danielu Moradovi (Porsche) a Coreyi Lewisovi (Lamborghini). První pětku uzavřel vůz Audi R8 LMS v rukou Lawsona Aschenbacha.
Výsledky kvalifikace
Závod můžete sledovat živě od 22:05 na http://imsatv.imsa.com/
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.