V pořadí třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship hostí tento víkend městský okruh Long Beach, kde se již tento večer uskuteční stominutový závod. Souboji o vítězství mezi betonovými svodidly předcházela kvalifikace, kterou vyhrál tým Wayne Taylor Racing.
Komisařům se stále nedaří zpomalit prototypy Cadillac, které potřetí za sebou vyhrály kvalifikaci. Tentokrát zásluhou Rickyho Taylora z týmu svého otce Waynea. Zástupce druhé generace závodnické rodiny objel jedno kolo za 1:13.549. Za sebou nechal Christiana Fittipaldiho s cadillakem týmu Action Express Racing. Na třetím místě skončila Mazda DPi v rukou Tristana Nuneze, čtvrtou příčku na startu si připsal Misha Goikhberg s orecou a první pětku uzavřel třetí cadillac v poli v rukou Erica Currana.
Do kvalifikace nenastoupil tým VisitFlorida Racing. Renger van der Zande totiž s vozem Multimatic/Riley tvrdě havaroval. Na vině bylo selhání brzd, každopádně tým nemá dostatek náhradních dílů a do závodu nenastoupí.
V kategorii GTLM se strhla bitva o pole-position, které si nakonec vyjel Jan Magnussen s corvettou. Na záda mu ale dýchal Joey Hand s fordem, jenž za nejrychlejším časem zaostal jen o 0,092 sekundy. Třetí místo získal Toni Vilander s ferrari a čtvrtou příčku získal Laurens Vanthoorn s porsche. První pětku uzavřel Bill Auberlen s BMW.
V kategorii GTD, která v Long Beach startuje vůbec poprvé, získal pole-position Bryan Sellers s Lamborghini Huracan. Jen třiatřicet setin za ním zaostal Jack Hawskworth s Lexusem. Druhá řada na startu patří Danielu Moradovi (Porsche) a Coreyi Lewisovi (Lamborghini). První pětku uzavřel vůz Audi R8 LMS v rukou Lawsona Aschenbacha.
Výsledky kvalifikace
Závod můžete sledovat živě od 22:05 na http://imsatv.imsa.com/
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.