WEC: Rovnocennost startovního pole bude v rukou počítačů, nikoliv lidí

Vůz Ferrari 488GTE týmu AF Corse při prologu v Monze
Vůz Ferrari 488GTE týmu AF Corse při prologu v Monze, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 6. dubna 2017 11:19
Sdílej:

Závodní scénu vozů Grand Turismo kategorií GTE-Pro a GTE-Am v Mistrovství světa vytrvalostních závodů od samého počátku doprovází snaha o vyrovnání výkonnosti, aby se fanoušci a vlastně i samotní soupeři mohli dočkat rovnocenných bojů o vítězství. Takzvaný systém Balance of Performance však bude nyní v rukou počítačů.

Závodní vozy kategorie GTE jsou od sebe fundamentálně odlišné a po vyjetí z dílny mají poměrně rozdílné výkonnostní atributy. Na technických komisařích šampionátu WEC pak bylo to, aby jednotlivá auta výkonnostně srovnala. Tento postup fungoval relativně dobře, byť bezchybný samozřejmě nebyl.

Od letošního roku převezme Balance of Performance (BOP) automatický systém, který začne úřadovat po úvodní šestihodinovce v Silverstone.

Systém bude pracovat automaticky. Po každém závodě se nahraná data použijí k výpočtu finálních úprav pro další podnik. Veškeré matematické algoritmy bude provádět počítač, který vyvodí, zdali konkrétní auto bude moct mít pro další závod vyšší výkon a podobně. Vyhodnocovat se budou data pouze z nejrychlejšího vozu dané značky.

Případným úpravám se vyhnout značky vozů, které daný závod nedokončily nebo byly příliš pomalé. Systém rovněž nebude vyhodnocovat data, pokud se jezdilo za abnormálního počasí, resp. velmi silného deště.

Srovnání startovního pole tak převezme počítačový algoritmus. Tato novinka však nabude platnosti až v červenci na čtvrtém podniku sezony. Výrobci a vedení šampionátu se dohodli, že úpravy se uskuteční až po dvou odjetých závodech v Silverstonu a Spa. A protože Le Mans má svůj vlastní systém Balance of Performance, změny v GTE se projeví až na čtvrtém podniku roku – šestihodinovce na Nürburgringu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.