14 vozů, 2268 okruhů, 13138 km - to je statistika, se kterou odjíždí Dunlop z předsezónních testů v Monze.
Devět závodních prototypů kategorie LMP2 a k tomu pět vozů kategorie LMGTE, to je skladba vozového parku World Endurance Championship, která používá pneumatiky Dunlop.
Současná nová generace vozů LMP2 je rychlejší, než tomu bylo před deseti lety, tedy v době, kdy vývoj šasi a motorů nebyl nijak omezen a náklady na techniku byly výrazně vyšší. V roce 2008 v závodě 1000 km Monza dosáhl vůz Porsche RS Spyder, tedy vůz srovnatelný se současnou kategorií LMP2, času 1:37,928 min. Tento čas v rámci letošních testů v Monze překonalo hned 5 prototypů LMP2, z nichž nejrychlejší byl vůz týmu TDS Racing. Tomu časomíra ukázala 1:36,078min, což je téměř o 2 sekundy méně, než u zmíněného Porsche RS Spyder před 10 lety.
V kategorii LMGTE se pro pneumatiky britského výrobce rozhodl tým Aston Martin Racing (2 vozy ve třídě Pro a jeden ve třídě Am) a zajímavé je, že Dunlop zvolily i dva zákaznické týmy Porsche ve třídě Am. Přitom tovární tým Porsche v profesionální kategorii používá pneumatiky konkurence. Dunlop tyto pneumatiky vyvíjel s cílem přizpůsobit jejich vlastnosti jednotlivým šasi, což znamená, že pneu pro britskou stáj mají mírně odlišné vlastnosti, než pneumatiky pro německé vozy. Je to dáno hlavně rozdílnou koncepcí vozů, protože Aston Martin má, na rozdíl od Porsche, těžký motor uložený vpředu.
V sezóně 2017 došlo v oblasti pneumatik k redukci počtu sad, které mohou jednotlivé vozy využít během kvalifikace a vlastního závodu. To v konečném důsledku znamená, že pneumatiky budou muset vydržet v kondici po delší dobu, než tomu bylo doposud.
Paul Bryant, International Event Manager, Dunlop Motorsport: „Všechny týmy využily drahocenný čas k rozpracování strategie použití pneumatik, jejich chování v různém stádiu životnosti, intervalů výměn, vlivu rozdílnosti jízdních stylů mezi jezdci na jejich vlastnosti a mnoha dalších oblastí. Před letošní sezónou došlo v technických pravidlech k určitým změnám jak v oblasti konstrukce vozů, tak i v oblasti vlastního používání pneumatik. Z tohoto pohledu byly získané zkušenosti pro jednotlivé týmy velmi cenné. Do závodu v Silvestone nezbývá mnoho času, takže nasbíraná data o práci s pneumatikami mohou být klíčem k maximalizaci výkonů v závodě. Již se velmi těšíme na novou sezónu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?