WEC: ze zákulisí - Dunlop dodává týmům pneumatiky na míru

Dunlop obouvá polovinu startovního pole WEC
Dunlop obouvá polovinu startovního pole WEC, foto: GoodYear Dunlop Europe
iMotorSport.cz 5. dubna 2017 16:20
Sdílej:

14 vozů, 2268 okruhů, 13138 km - to je statistika, se kterou odjíždí Dunlop z předsezónních testů v Monze.

Devět závodních prototypů kategorie LMP2 a k tomu pět vozů kategorie LMGTE, to je skladba vozového parku World Endurance Championship, která používá pneumatiky Dunlop.

Současná nová generace vozů LMP2 je rychlejší, než tomu bylo před deseti lety, tedy v době, kdy vývoj šasi a motorů nebyl nijak omezen a náklady na techniku byly výrazně vyšší. V roce 2008 v závodě 1000 km Monza dosáhl vůz Porsche RS Spyder, tedy vůz srovnatelný se současnou kategorií LMP2, času 1:37,928 min. Tento čas v rámci letošních testů v Monze překonalo hned 5 prototypů LMP2, z nichž nejrychlejší byl vůz týmu TDS Racing. Tomu časomíra ukázala 1:36,078min, což je téměř o 2 sekundy méně, než u zmíněného Porsche RS Spyder před 10 lety.

V kategorii LMGTE se pro pneumatiky britského výrobce rozhodl tým Aston Martin Racing (2 vozy ve třídě Pro a jeden ve třídě Am) a zajímavé je, že Dunlop zvolily i dva zákaznické týmy Porsche ve třídě Am. Přitom tovární tým Porsche v profesionální kategorii používá pneumatiky konkurence.  Dunlop tyto pneumatiky vyvíjel s cílem přizpůsobit jejich vlastnosti jednotlivým šasi, což znamená, že pneu pro britskou stáj mají mírně odlišné vlastnosti, než pneumatiky pro německé vozy. Je to dáno hlavně rozdílnou koncepcí vozů, protože Aston Martin má, na rozdíl od Porsche, těžký motor uložený vpředu.

V sezóně 2017 došlo v oblasti pneumatik k redukci počtu sad, které mohou jednotlivé vozy využít během kvalifikace a vlastního závodu. To v konečném důsledku znamená, že pneumatiky budou muset vydržet v kondici po delší dobu, než tomu bylo doposud.

Paul Bryant, International Event Manager, Dunlop Motorsport: „Všechny týmy využily drahocenný čas k rozpracování strategie použití pneumatik, jejich chování v různém stádiu životnosti, intervalů výměn, vlivu rozdílnosti jízdních stylů mezi jezdci na jejich vlastnosti a mnoha dalších oblastí. Před letošní sezónou došlo v technických pravidlech k určitým změnám jak v oblasti konstrukce vozů, tak i v oblasti vlastního používání pneumatik. Z tohoto pohledu byly získané zkušenosti pro jednotlivé týmy velmi cenné. Do závodu v Silvestone nezbývá mnoho času, takže nasbíraná data o práci s pneumatikami mohou být klíčem k maximalizaci výkonů v závodě. Již se velmi těšíme na novou sezónu.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.